2017-06-09, 22:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Japp, håller med! Hon försöker få fram budskap till de fåtal lojala. Men det är f*n så man skäms när vissa i tråden gör henne till en Siciliansk maffialedare. Snacka om proportioner, de saknas fullständigt hos vissa.
Hon kan ju inte hålla två tankar i huvudet samtidigt, det blir för mycket för henne. Då "förlorar hon tråden". Mörda sin pappa och gnälla över att mamman har avfärdat henne för lätt, usch! Utnyttja barn, flyktingverksamheten ja, allt hon kan, hon är fruktansvärd.

Sedan har du alldeles rätt i att kvinnliga psykopater använder sex och charm. Det om något är väl välkänt.
Det bästa vore om tvillingarna inte behövde träffa henne förrän de är myndiga och kan bestämma själv. Det är lite svårare med "Yes", men det får vara övervakade besök på Hinsan.
Kommer ni ihåg att hon gnällde på att "Yes" pappa inte ville passa tvillingarna. Hon vill alltså att hennes ex-sambo ska passa hennes nya barn som hon har med en annan man. Som mycket märkligt omkommit.
Bra ordval: de fåtal lojala för det är exakt vad det handlar om. Kom att tänka på lakejer i skrivande stund. Sen har hon drillat sin far. När han väl inser att det barkat åt helvete med sin övercurlade dotter så mördas han. Detta är inget unikt sett till brottsfall utomlands gällande barn med personlighetsstörningar som har rika päron, kombon kan bli riktigt illa.
Senast redigerad av develi 2017-06-09 kl. 22:55.
Citera
2017-06-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Fast det kan man kanske vända på, till hennes nackdel. Skulle häktespersonal, fhl, åkl och hennes egen advokat missat detta? De måste ha sett om hon var manisk. Det går bara inte att missa kan jag lova (0 el mkt lite sömn som exempel). Säkert samma med gränspsykotisk, men där har jag ingen egen erfarenhen av att ha sett det. Jag antar att någon form av anteckningar om de intagnas tillstånd görs av häktespersonalen. I FUP säger hon, om jag minns rätt, att hon regredierade pga trauma. Ptja hon har nog varit en 14-is hela sitt vuxna liv.

Jag skrev detta innan idag angående hennes advokats göranden:

Det var nog inte bara JM som fick det hett om öronen igår av alla utfrågningar.
Amanda H. fick också vetskap om hur det är att vara ¨djävulens advokat¨
Enligt fup var JMs advokat så hygglig att hon lät henne kika på ett obduktionsprotokoll som hon definitivt inte var tillåten att se. Därifrån fick hon veta exakt var kniven träffat GM.

MRs advokat har säkert uppmärksammat detta och kände sig därför tvungen att ge henne en känga i rätten igår:

Ex-pojkvännens försvarsadvokat påpekade också att kvinnan sagt att hon varit svag och orkeslös efter den 4 augusti.
– Ja, svarade 42-åringen med svag röst.
– Men du gör telefoninköp, du bokar hotell i Stockholm, du reser till Thailand och ger instruktioner till honom, du skriver lappar, du försöker muta vakter. För mig förefaller det som att du är allt annan än deprimerad orkeslös kvinna, sa Jähresten.
42-åringen svarade att hon var ”manisk, gränspsykotisk”.
– Har du fått någon diagnos på det? frågade Lars Jähresten.
– Nej, det finns inga läkare och psykologer på häktet, svarade 42-åringen.
– Hur kommer det då sig att min klient fått hjälp, sa Jähresten.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ag-har-traffat

Menande då att det är försvarsadvokatens plikt att ha hjälpt JM om hon nu var så manisk eller gränspsykotisk eller vad hon nu vill kalla det.
Kanske en anledning varför hon satt helt knäpptyst igår.
Kanske en varning från advokatsamfundet på posten!?
Gissar hon ändrar sin ståndpunkt om att JM är så trovärdig i så fall!
Citera
2017-06-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Fast det kan man kanske vända på, till hennes nackdel. Skulle häktespersonal, fhl, åkl och hennes egen advokat missat detta? De måste ha sett om hon var manisk. Det går bara inte att missa kan jag lova (0 el mkt lite sömn som exempel). Säkert samma med gränspsykotisk, men där har jag ingen egen erfarenhen av att ha sett det. Jag antar att någon form av anteckningar om de intagnas tillstånd görs av häktespersonalen. I FUP säger hon, om jag minns rätt, att hon regredierade pga trauma. Ptja hon har nog varit en 14-is hela sitt vuxna liv.
Berättades det inte nyligen att hon blir så omhuldad i häktet eftersom man är orolig för henne?
Kvällstidning ... ska leta ... ganska nyligen ....

HÄR

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnan-far-krishjalp-i-haktet/
Senast redigerad av tantigheter 2017-06-09 kl. 22:59. Anledning: HITTAT artikel
Citera
2017-06-09, 23:05
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jo, jag gjorde det misstaget och insåg det för sent, men hoppades ...
Så tvivel ... vi kan inte sätta oss in i hur rätten reagerar, känner och tycker
ett knep kan kanske vara att förskjuta fokus lite, om det inte är för sent?
Du vet en preliminär lösning på "hönan-ägget" är att bestämma sig för vem av dem man ska behandla.
Är det möjligt för åklagaren att på ett tydligare sätt så tvivel (det är ju indiciefrågans kärna, som jag förstår det?) och samtidigt se till att Johannas sådd hamnar på hälleberget?
Nej - nu ska jag inte krysta, om jag kan tänka klart så blir det klarare uttryckt så småningom.
KOmmentera gärna, det är diskussionens idé att sätta tankar i rörelse även om de är helt annorlunda.

Fortsätt skriv. Andras tankar är alltid vitaliserande, hur än fel eller rätt, dom kan tyckas vara av "majoriteten".
Citera
2017-06-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är snarast de manliga personer som J sagt sig älska, och som kom att dö.
Det har blivit så i två fall, pappa Göran och maken Aki, och hon har forfarande plats i sitt hjärta för älsklingen M.R.
Så M.R kan uppenbarligen behöva se upp. Han är en av dessa som älskats av Johanna.
Det där med rullstolar och krossade knäskålar är nog bara en yster hälsning till nät-verket, och det gör mig nyfiken. Vilka personer ingår i detta nätverk ? Det är på grund av detta nätverk som J,s mamma och syster känner rädsla. Det är får man förmoda ett gäng som på "kommando" hotar och skräms. Och dessa personer tycks känna lojalitet med Johanna. Men vilka är de ?

Efter att TR meddelat sin dom är jag övertygad om att ev nätverk har upplösts och är borta med vinden. Om det nu existerar något. JM har ingen Makt längre och borde snarast utgöra en blinkande ilsket röd No-No person för ljusskygga individer.

Återstår gör DB, JJ och JB som skall höras på måndag (antar jag). Antar att även AGs förhör då uppspelas.

Möjligen har JM hunnit överföra stora belopp till Julia som utgör hennes enda förlängda arm. I värsta fall hela aktieutdelningen (3 miljoner) som hon visste skulle utfalla i mars.

Att Julia nyss fött sin förstfödda som hon och JJ älskar över allt annat och är överhopade med lyckoemotioner och vill skydda barnet från allt ont mer än något annat är helt obegripligt för JM som är född känslokall.

Där gör hon ett fatalt misstag, tror jag. "Alla normala" personer genomgår stora förändringar vid en barnafödsel. Det är naturligt/mänskligt och en medfödd inneboende instinkt hos alla levande varelse.

Till och med hos den minsta insekt. Dock icke-existerande hos en psykopat.
Senast redigerad av Remark 2017-06-09 kl. 23:25.
Citera
2017-06-09, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Jag hoppas också verkligen det räcker!
Men när man ska se det ur ett perspektiv bortom rimligt tvivel så har hon snuddat vid två grejer.

Varför hon ljög? - Hon var gränspsykotisk och manisk! Hon visste inte vad hon gjorde!

Motivet! - Hon har lyckats få in ett motiv om varför MR ensam hade haft ett motiv också tyvärr. GM hade vräkt JM och därigenom även MR. Att (utåt sett) han fått det sämre på en flyktingförläggning än hos JM är trovärdigt.

Det som står stenhårt emot henne och varför jag tror hon blir fälld är att MR inte hittar till platsen.
Därför kan han inte ha gjort det själv!
Vem säger att inte MR hittar till platsen? Han själv? Han har varit dit med ghasem och rattat och varit dit dan innan med JM och flyttat möbler. Att han inte var ensam till granliden mordkvällen fattar en idiot då blodet från göran fanns på passagerarsätet. Den som var med skulle nog mera vara en person som kan rycka in om nåt går snett, hålla utkik ist för en sovande JM som yrvaket frågar MR när han kommer till bilen efter 40 min. "vad har hänt"??
Citera
2017-06-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Köksbordsdravel igen och för mycket tittande på Hollywoodfilmer av dåliga manliga regissörer.

Spelar igen roll hur mycket drevet sitter vid sina köksbord och fabulerar och sedan skålar med varandra- det finns inga bevis på JM:s skuld.
(Kom inte dragande med han som erkänt morden - han har ett syfte att ljuga.)

Ja, ja.. Dags för en dos nopomil.
OffT: Menar du att regissören Adrian Lyne på ett patriarkalt vis tvingade den stackars Glenn Close att spela rollen som kaninkokerska i filmen som borde hetat Farlig förblindelse..? Du tror inte att Glenn Close på frivillig väg ville gestalta en kvinna som av svikenhet blir så galen så att hon flippar?

OnT: Du påpekar -på ditt nopomilska vis- att det inte finns bevis på JM:s skuld. Hört talas om Helge Fossmo? Han dömdes för anstiftan. Till ett livstidsstraff. Samma straff som väntar Johanna Mörder aka Socialsekreteraren från Helvetet.
Jag håller med dig om att MR har ett syfte med att erkänna. Han vill vara karl för sin hatt. Han vill stå för vad han gjort. Det är det som huvudsakligen skiljer honom från Mördar-Johanna.
Kvinnor kan vara otäcka människor, nopomil. Det innebär inte att alla kvinnor är otäcka, men du är inte kapabel att se verkligheten. Du är drabbad av förblindelse, av hat.
Citera
2017-06-09, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Vem säger att inte MR hittar till platsen? Han själv? Han har varit dit med ghasem och rattat och varit dit dan innan med JM och flyttat möbler. Att han inte var ensam till granliden mordkvällen fattar en idiot då blodet från göran fanns på passagerarsätet. Den som var med skulle nog mera vara en person som kan rycka in om nåt går snett, hålla utkik inte ist för en sovande JM som yrvaket frågar MR när han kommer till bilen efter 40 min. "vad har hänt"??
Ja adrenalinet pumpade på JM så hon tog sig den där powernapen men jag tror inte det räcker för att få Ankis förlåtelse. Den där historien är lika trovärdig som att man efter ett utfört mord åker in på en bensinmack och köper en Coca-Cola när man har minuter kvar till kontoret, full med folk och kameror.
Tillika så skulle det varit MR med blodiga kläder och tre olika sorters knark i kroppen.
Citera
2017-06-09, 23:30
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Berättades det inte nyligen att hon blir så omhuldad i häktet eftersom man är orolig för henne?
Kvällstidning ... ska leta ... ganska nyligen ....

HÄR

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnan-far-krishjalp-i-haktet/

Expressen agerar som nån sorts partsinlaga, jämte andra. Tidningen skriver "Arbogakvinnan får krishjälp i häktet" (2017-05-31). Ptjaa... omvänt skulle vara ett nytt scoop. Det har vi läst förut.
Att häktespersonal har försummat, både ditten och datten.... nån har dött - oförklarligt.
Kappan vänds efter vinden.

I en artikel (daterad 2016-04-27) nu läsbar under rubriken "Brottscentralen" 2016-06-09, skriver man (fortfarande) "Skickar hemliga lappar till varandra på häktet".
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnan-och-pojkvannen-rajabi-har-gjort-slut--i-haktet/

Vad stämmer ? Skickade dom lappar till "varandra" ? Jag kan tyvärr inte hitta något sånt i FUP. Tack för postningen / inlägget iaf, inget virtuellt, personligt
Citera
2017-06-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Vem säger att inte MR hittar till platsen? Han själv? Han har varit dit med ghasem och rattat och varit dit dan innan med JM och flyttat möbler. Att han inte var ensam till granliden mordkvällen fattar en idiot då blodet från göran fanns på passagerarsätet. Den som var med skulle nog mera vara en person som kan rycka in om nåt går snett, hålla utkik ist för en sovande JM som yrvaket frågar MR när han kommer till bilen efter 40 min. "vad har hänt"??
Ja, men vem var med honom?
Ghasem?
DB?
JJ?
Vem det än var, så friar det inte Johanna från anstiftan väl?
Jag skulle åt minstone för stunden säga "tvärtom!"
Citera
2017-06-09, 23:39
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Inget arv har, eller ska väl utskiftas nu. När AM dör, om tjugo år, eller så, då...
Om hon inte innan dess skänkt alla penningar till dom rädda barnen...

Jag tror att AM vet hur hon ska förfara med pengarna så barnbarnen som står på JM:s sida och tiger ska få tillgång till pengarna, dessa köpta barnbarn ska inte ha ngn rätt att få ärva, det är bara för AM att göra sig av med pengarna när hon lever, hon kan göra vad hon vill med pengarna.

Hat och pengar är det största i detta brottmål.
Senast redigerad av Smhf 2017-06-09 kl. 23:42.
Citera
2017-06-09, 23:43
Medlem
afKnollentotts avatar
Jag ÄR för dålig på att analysera ordet: "Heder"
Men, jag tror, att för att bli en somebody istf en nobody, är det viktigt, för honom själv: att erkänna... så långt det är möjligt, vad han kommer ihåg - han har och våndas nog.
Hos JM verkar inte såna bevekelsegrunder finnas...
Vi lär få läsa mera......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in