2017-06-09, 21:09
Medlem
Det var nog inte bara JM som fick det hett om öronen igår av alla utfrågningar.

Amanda H. fick också vetskap om hur det är att vara ¨djävulens advokat¨
Enligt fup var JMs advokat så hygglig att hon lät henne kika på ett obduktionsprotokoll som hon definitivt inte var tillåten att se. Därifrån fick hon veta exakt var kniven träffat GM.

MRs advokat har säkert uppmärksammat detta och kände sig därför tvungen att ge henne en känga i rätten igår:

Motsatsen till svag och orkeslös

Ex-pojkvännens försvarsadvokat påpekade också att kvinnan sagt att hon varit svag och orkeslös efter den 4 augusti.

– Ja, svarade 42-åringen med svag röst.

– Men du gör telefoninköp, du bokar hotell i Stockholm, du reser till Thailand och ger instruktioner till honom, du skriver lappar, du försöker muta vakter. För mig förefaller det som att du är allt annan än deprimerad orkeslös kvinna, sa Jähresten.

42-åringen svarade att hon var ”manisk, gränspsykotisk”.

– Har du fått någon diagnos på det? frågade Lars Jähresten.

– Nej, det finns inga läkare och psykologer på häktet, svarade 42-åringen.

– Hur kommer det då sig att min klient fått hjälp, sa Jähresten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/du-ar-den-elakaste-jag-har-traffat

Menande då att det är försvarsadvokatens plikt att ha hjälpt JM om hon nu var så manisk eller gränspsykotisk eller vad hon nu vill kalla det.

Kanske en anledning varför hon satt helt knäpptyst igår.
Kanske en varning från advokatsamfundet på posten!?
Gissar hon ändrar sin ståndpunkt om att JM är så trovärdig i så fall!
Citera
2017-06-09, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Lite svårt att se denna blodiga och nerdrogade afghan kliva in på macken och köpa Coca-Cola eller ens komma dragande med detta nu efter det av Jähresten dikterade händelseförlopp utan detaljrikedom (colaburk) och inlevelse och fri berättelse.
Tråden pratar psykologi innan ens JM öppnat boken men poletterna kommer en efter en denna helg. Cheeezus, nu vart jag törstig.
MR tror han sitter på sanningsknappen, så fort han får en obekväm fråga från hikes så svarar han "men detta sa jag innan jag sa sanningen". Som rätten skulle raderar allt annat afghanen sagt. T ex detta om colaburken som även JM drar upp. Får man fram den burken men hur som helst två bekräftar den, MR och JM innan dom eller deras advokater fått se varandras förhör talas det om denna burk fastän MR påstår att JM efter mordet släppte av henne direkt vid kontoret. Så MRs sanning är lite hur han väljer den själv.

Citat:
Ursprungligen postat av why123
Tror du jag bryr mig om vad jag blir kallad? Denna cola burk som vi gjort oss dumma på i några dygn?Jag har ö h t inte nämnt den.. Detta är inte den enda FUP jag har läst på den sista tiden.. Min senaste FUP har varit om det lilla spädbarnet i Kristianstad och den försvunna Has*an i Malmö. Så om du tror att jag lägger ner någon överdriven tid på detta så misstar du dig.

Att jag läst igenom denna FUP (som inte är så intressant som den om Has*an) och läser igenom rättegången på kvällstid (och dagtid om jag har tid) betyder absolut inte att jag sitter och fingranskar den. Så märkvärdig är den inte.. Det intressantaste är hennes emellanåt irrationella beteende, skamlöshet och narcissism. Det viktiga tycker jag är att hon blir inlåst på livstid, att hon inte får förstöra sina minderåriga barn eller några andra
Fråga jag dig hur många fupar du läst? Läser du ens lite bättre i de andra fupparna än vad du uppvisar här får du ändå omdömet katastrof. Gör något annat du ist.
Citera
2017-06-09, 21:11
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JM får frågor om varför hon skrivit lappar till MR.

JM vill skänka bort sin advokat till MR för hon säger till henne att vara tyst:

.. Hikes talar för döva öron. Stackars advokat att hålla reda på denna störda människa.

Det är inte lätt för AH, JM försöker styra henne, som hon alltid har gjort med folk i hennes närhet.
Citera
2017-06-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Jag har inte uttalat mig om framförhållning inte heller om framgång. Du förstår mycket lite inte undra på att du blir kallad både IDIOT och pucko inom loppet av några minuter. Men nu vidare gällande denna cola burk som ni gjort er dumma på i några dygn. Inte heller den förstår ni fast den funnits i fup att läsa om sen den släpptes för allmänheten fhl har däremot vetat om den från både MR och JMs brev.

Du/Ni verkar ännu dummare.

Vad spelar ditt/era försvar för roll här? Vi har ingen som helst inverkan på något som sker i rättegången.

Frågan är inte om colaburken blivit nämnd. Frågan är varför den inte varför inte JM beättat mer om den. Om det nu är den som kan ge henne alibi.

Du verkar tycka det är ballt att JM skickar meddelande på diverse sätt. Uppriktigt sagt är det en del av psykopatens sätt att försöka styra skeendet. Självklart kommer även det beteendet ligga på JMs minuskonto. Dessutom är det ju så knäppa meddelanden att man kan misstänka att JM har någon form av lågbegåvning.
Citera
2017-06-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
När JM blir inlåst på Hinsan hur troligt är det att Amanda H ligger risigt till, med tanke på rullstolar och knäskålar, hon kommer säkert att anse att Amanda H inte försvarat henne tillräckligt?
JM har ju kriminellt folk runt omkring sig som hon kan kontakta.

Wenna ska vi inte prata om hon är den elakaste människa hon träffat, hon ligger verkligen i farozonen.

JM har säkert en juridikbok som hon själv har författat.
JM har troligtvis inga pengar att betala några kriminella när hon sitter inne. Hon lär få betala sin mor skadestånd, arvet blir hon blåst på. Hon är körd, inte ens kriminella afghan slödder vill befatta sig med henne. Bye bye Johanna
Citera
2017-06-09, 21:13
Medlem
develis avatar
Citat:
JM inser att hon inte har kontrollen längre, men försöker på alla sätt att återta den, via hot och lappar, brev och anteckningar som hon visat för media.

JM har lekt färdigt, men hon kommer ALDRIG att ge upp eller erkänna vad hon är misstänkt för.

Tur att inte högerarmen blev ''skadad'' i den sk ''stroken'' hur hade JM gjort då för att skriva ner sina viktiga anteckningar?

Det är viktigt för JM att framhäva att hon har ''kompetens'', då är man automatiskt en högre stående varelse.
Allt kan förklaras med chock - från att bränna bilar till annat.
Chocken går fort över, det var nog en passerande chock - sen är det festival och nya tag!
Detta är den maniska chocken enligt Dr Dolittle.
Citat:
Men man kan hamna i maniska saker av chock. Och som jag har hört mig själv uppspelad på band och vad jag har gjort och, eh allt sådant så tror jag att jag har varit i en chock. För jag har farit runt såhär. Polisen kom till mig halv sju på morgonen. Sedan kom David kanske elva. Då berättade jag för David att morfar var död. Sedan åkte vi iväg. Sedan var allt som vanligt igen.

Fhl2 Men hur kan du…
Mt Willys, (ohörbart), Arbetsförmedlingen eh, vi gick och åt kebab. Eh vi hyrde videofilm. Jag hjälpte David åka till eh, Bolaget.
Fhl Det verkar ju konstigt.
Mt Ja. Jag säger ju det.
Fhl Ens pappa har blivit mördad eller dött.
Mt Ja på fredagen var det Å festival Eskilstuna. Vi gick på festivalen och åkte karuseller.
Fhl Samma sak att du åker till Thailand trots att din pappa var död.
Mt Men det var inte konstigt att jag åkte till Thailand (ohörbart).
Senast redigerad av develi 2017-06-09 kl. 21:15.
Citera
2017-06-09, 21:15
Bannlyst
Citat:
MR tror han sitter på sanningsknappen, så fort han får en obekväm fråga från hikes så svarar han "men detta sa jag innan jag sa sanningen". Som rätten skulle raderar allt annat afghanen sagt. T ex detta om colaburken som även JM drar upp. Får man fram den burken men hur som helst två bekräftar den, MR och JM innan dom eller deras advokater fått se varandras förhör talas det om denna burk fastän MR påstår att JM efter mordet släppte av henne direkt vid kontoret. Så MRs sanning är lite hur han väljer den själv.

Fråga jag dig hur många fupar du läst? Läser du ens lite bättre i de andra fupparna än vad du uppvisar här får du ändå omdömet katastrof. Gör något annat du ist.
Stegräknaren är ju ett viktigt bevis för åkl och enligt denna köptes ingen Coca-Cola. Dock säger MR annat om stegräknaren just då. Nu måste sanningen vridas ett halvt varv till nästa vecka av åkl till negninnas.

Eller frikänna JM?
Citera
2017-06-09, 21:19
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
JM har troligtvis inga pengar att betala några kriminella när hon sitter inne. Hon lär få betala sin mor skadestånd, arvet blir hon blåst på. Hon är körd, inte ens kriminella afghan slödder vill befatta sig med henne. Bye bye Johanna

En del av pengarna är låsta på hennes bankkonton för eventuella skadestånd, arvet har gått upp i rök för JM.

Sant när aghanerna insätt att JM inte har ngt att plocka av henne så drar dem.
Citera
2017-06-09, 21:19
Medlem
why123s avatar
Citat:

Nu bestämmer du iofs inte vad jag ska göra.. Att ditt liv kretsar kring detta är helt klart. För många av oss är rättegången en fars och ren underhållning. Mordet är det inte! Jag brukar inte skriva så överdrivet många inlägg, men eftersom JM med eller utan budskap är en galen kärring med några beundrare så blir man fascinerad. Din och Strativeras hängivenhet är hmm "ur ett psykologiskt perspektiv" intressant bara det. Fast egentligen inte. Jag tänker inte skriva idiot till dig, för det är fel. Offer!
Citera
2017-06-09, 21:21
Medlem
Om AM och systern med familj (svt.se):
Sedan händelsen i augusti lever de nu under polisbeskydd, under mycket strikta säkerhetsrutiner och med omfattande skyddsinsatser från polisen

Fortfarande? Varför?
Citera
2017-06-09, 21:21
Medlem
Citat:
När JM blir inlåst på Hinsan hur troligt är det att Amanda H ligger risigt till, med tanke på rullstolar och knäskålar, hon kommer säkert att anse att Amanda H inte försvarat henne tillräckligt?
JM har ju kriminellt folk runt omkring sig som hon kan kontakta.

Wenna ska vi inte prata om hon är den elakaste människa hon träffat, hon ligger verkligen i farozonen.

JM har säkert en juridikbok som hon själv har författat.
Det är snarast de manliga personer som J sagt sig älska, och som kom att dö.
Det har blivit så i två fall, pappa Göran och maken Aki, och hon har forfarande plats i sitt hjärta för älsklingen M.R.
Så M.R kan uppenbarligen behöva se upp. Han är en av dessa som älskats av Johanna.
Det där med rullstolar och krossade knäskålar är nog bara en yster hälsning till nät-verket, och det gör mig nyfiken. Vilka personer ingår i detta nätverk ? Det är på grund av detta nätverk som J,s mamma och syster känner rädsla. Det är får man förmoda ett gäng som på "kommando" hotar och skräms. Och dessa personer tycks känna lojalitet med Johanna. Men vilka är de ?
Citera
2017-06-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jaha
Deus ex machina eller den vita riddaren på den vita springaren
Dyker hen upp?
För sent för att hugga huvudena av alla drakar med Wenna först?
Jag tror att om hennes böner alls blir hörda så blir det rätt lamt och inte så hysteriskt trovärdigt.
De karaktärer hon behöver är snarast, som någon påpekade tidigare, hela kommunfullmäktige.
De som ställer upp för pengar ballar ur eftersom hon är den hetaste potatisen just nu. Alla som befattar sig med henne lär vara lite oroliga för att dra till sig polisens uppmärksamhet.
Barnen slits mellan ... och ...
Till och med något så opersonligt som ett kvitto eller till och med två (bensin och coke) blir ganska värdelösa om tidpunkten är ointressant.
Vad säger ni?

Jag håller helt med.

Skulle gissa att hennes tänkbara måltavlor för meddelanden JJ, DB och JB inte vågar röra en fena.
Fortfarande nojiga för avlyssning samt polis. Kanske fortfarande är avlyssnade?

Problemet är väll snarare att hon ska vara skyldig bortom rimligt tvivel.
Är det något JM är duktig på så är det att konstant sprida detta tvivlet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in