Det var nog inte bara JM som fick det hett om öronen igår av alla utfrågningar.
Amanda H. fick också vetskap om hur det är att vara ¨djävulens advokat¨
Enligt fup var JMs advokat så hygglig att hon lät henne kika på ett obduktionsprotokoll som hon definitivt inte var tillåten att se. Därifrån fick hon veta exakt var kniven träffat GM.
MRs advokat har säkert uppmärksammat detta och kände sig därför tvungen att ge henne en känga i rätten igår:
Motsatsen till svag och orkeslös
Ex-pojkvännens försvarsadvokat påpekade också att kvinnan sagt att hon varit svag och orkeslös efter den 4 augusti.
– Ja, svarade 42-åringen med svag röst.
– Men du gör telefoninköp, du bokar hotell i Stockholm, du reser till Thailand och ger instruktioner till honom, du skriver lappar, du försöker muta vakter. För mig förefaller det som att du är allt annan än deprimerad orkeslös kvinna, sa Jähresten.
42-åringen svarade att hon var ”manisk, gränspsykotisk”.
– Har du fått någon diagnos på det? frågade Lars Jähresten.
– Nej, det finns inga läkare och psykologer på häktet, svarade 42-åringen.
– Hur kommer det då sig att min klient fått hjälp, sa Jähresten.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/du-ar-den-elakaste-jag-har-traffat
Menande då att det är försvarsadvokatens plikt att ha hjälpt JM om hon nu var så manisk eller gränspsykotisk eller vad hon nu vill kalla det.
Kanske en anledning varför hon satt helt knäpptyst igår.
Kanske en varning från advokatsamfundet på posten!?
Gissar hon ändrar sin ståndpunkt om att JM är så trovärdig i så fall!
Amanda H. fick också vetskap om hur det är att vara ¨djävulens advokat¨
Enligt fup var JMs advokat så hygglig att hon lät henne kika på ett obduktionsprotokoll som hon definitivt inte var tillåten att se. Därifrån fick hon veta exakt var kniven träffat GM.
MRs advokat har säkert uppmärksammat detta och kände sig därför tvungen att ge henne en känga i rätten igår:
Motsatsen till svag och orkeslös
Ex-pojkvännens försvarsadvokat påpekade också att kvinnan sagt att hon varit svag och orkeslös efter den 4 augusti.
– Ja, svarade 42-åringen med svag röst.
– Men du gör telefoninköp, du bokar hotell i Stockholm, du reser till Thailand och ger instruktioner till honom, du skriver lappar, du försöker muta vakter. För mig förefaller det som att du är allt annan än deprimerad orkeslös kvinna, sa Jähresten.
42-åringen svarade att hon var ”manisk, gränspsykotisk”.
– Har du fått någon diagnos på det? frågade Lars Jähresten.
– Nej, det finns inga läkare och psykologer på häktet, svarade 42-åringen.
– Hur kommer det då sig att min klient fått hjälp, sa Jähresten.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/du-ar-den-elakaste-jag-har-traffat
Menande då att det är försvarsadvokatens plikt att ha hjälpt JM om hon nu var så manisk eller gränspsykotisk eller vad hon nu vill kalla det.
Kanske en anledning varför hon satt helt knäpptyst igår.
Kanske en varning från advokatsamfundet på posten!?
Gissar hon ändrar sin ståndpunkt om att JM är så trovärdig i så fall!

?