Citat:
Ursprungligen postat av
rundkvist
Okej! Jag håller helt med dig!
Men den människan du beskriver här ovan kan vara jätteduktig på att sprida tvivel (notera att jag skrev duktig inte skicklig).
Det ena behöver inte motsäga det andra. JM är fruktansvärt korkad på många plan men det motsäger inte att hon kan vara smart på andra.
Jämför streetsmart med booksmart.
Efter att ha läst en del fup om gängkriminalitet i Sverige och hur extremt duktiga vissa av dessa (extremt korkade) personer har varit i förhör samt rättegångar så finns det även den nyansen av det.
Blev väldigt rörigt men försöker egentligen bara säga att allt inte är svart eller vitt

Jo, jag gjorde det misstaget och insåg det för sent, men hoppades ...
Så tvivel ... vi kan inte sätta oss in i hur rätten reagerar, känner och tycker
ett knep kan kanske vara att förskjuta fokus lite, om det inte är för sent?
Du vet en preliminär lösning på "hönan-ägget" är att bestämma sig för vem av dem man ska behandla.
Är det möjligt för åklagaren att på ett tydligare sätt så tvivel (det är ju indiciefrågans kärna, som jag förstår det?) och samtidigt se till att Johannas sådd hamnar på hälleberget?
Nej - nu ska jag inte krysta, om jag kan tänka klart så blir det klarare uttryckt så småningom.
KOmmentera gärna, det är diskussionens idé att sätta tankar i rörelse även om de är helt annorlunda.