Fatale Femme - dödlig/ödesdiger kvinna
JMs resonemang är bland det mest störda som skådats och det framkommer tydligt hur farlig hon är i denna sammanställning där hennes bakomvarande resonemang skymtar fram.
Hon är grandios och självrättfärdigar sig själv att hon råder över liv och död.
Två män har varit väldigt, väldigt elaka mot JM. Bägge dör på Granliden i augusti, pappan dör på Akis födelsedag.
Det är så oerhört märkligt, olustigt och konstigt.
Karma dödade Aki.
Beträffande JMs pappa höll hans kropp på att förtvina, alla organ var slut. Han var så olycklig att JM förutspådde att troligtvis skulle ta livet av sig.
Han var döende enligt JM.
JMs farmor som sköt cancersjuka farfar sa att "ingen, Johanna, får dö utav sjukdom."
Endast JM har rätt att döda sin far.
Vad är väl en mördad persons död i Sverige när det dör hundratals borta i Afghanistan filosoferar JM.
SMS 2016-08-04 kl 10:05 (dödsbesked till systern start 10:02):
"Vet du att det var Akis födelsedag igår"
J: Alltså tycker inte ni också att det är lite märkligt det här att samma månad….på mindre än ett år har jag förlorat två personer."
(..) jag tycker att det är så konstigt att min pappa blev dödad på Akis födelsedag, 3 augusti."
Blev min pappa dödad. Och det var min mans födelsedag som ja, vi var ute och firade. Året innan. Det känns. Det känns olustigt. Ja, det är en olustig känsla tycker jag."
"- Nej jag tycker det är olustigt bara.
- Att vi åk.. min man fyllde år 3 augusti, samma datum som min pappa blev dödad på samma ställe som vi firade min mans födelsedag.."
Det är två män. I mitt liv. Min pappa och min man. Som har varit väldigt, väldigt elaka mot mig.
- Aki och min pappa, de har betett sig så jävla illa mot mig."
"- Jag menar det att min pappa är död.
- Och Aki är död.
- I augusti varje år."
"- Karma, vet du vad karma är?
- Karma, när något oförutsetts sätts in och det inte blir som man tänkt sig alltså. De tycker det var karma att Aki dog för han var en skitstövel mot mig och barnen. "
- " Det är ingen som dödat honom, det var nog karma som tog han.
- Och karma syns inte på blodprov."
2017-06-08, live svt:
Citat:
Åklagaren: Du pratade ju om din pappas mående - hade han någon sjukdom?
- Jag vet inte faktiskt inte.
Enligt 42-åringen var pappan bräcklig. Hon såg vecka efter vecka hur hans kropp höll på att förtvina."
- Min pappa var alkoholiserad och alkoholdement. I ena sekunden kunde han skrika, i andra sekund var han jättesnäll. Jag har alltid varit jätterädd att han ska ta livet av sig för han var ingen lycklig människa."
"Av olika skäl gick pappan tillbaka till mamman.
- Där och då började han självmord. Han dränkte sig i alkohol."
Brev till polisen:
Citat:
Det finns ingen relevans att påstå att det efter 30 år skulle vara motiv att döda en döende person".
"Pappas döende kropp. Alla livsavgörande organ var slut"
Live Svt:
"Det var ett resonemang jag hade utifrån psykologi, hur underjaget och överjaget spelar med varandra, att man aldrig kan veta vad man kan tänka sig göra och jag tyckte det att ingen annan skulle ha rätt att döda min pappa utan jag.
Brev:
Citat:
" Min farmor skjöt min farfar pga att han hade strupcancer. Min farmor har alltid sagt till mig "Ingen Johanna får dö utav sjukdom". Som en häxa. Kanske hade jag skjutit min pappa, det kanske var därför jag ville ha en pistol?!
I o med att ha hört så många killars berättelser om den tragedi många har med sig känns det som om mina egna gränser för vad en människas värde egentligen har. Hela Sverige skriker över att en person blivit mördad. Hundratals personer dödas varje dag i de länder killarna kommer ifrån. "