2017-06-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Hikes verkar helt enkelt ha resignerat, och man förstår varför. Johanna har omöjliggjort ett försvar. Och Johanna kommer med all säkerhet spela ut hela registret i den resterande delen av rättegången, och jag tror inte hon ens försöker använda Hikes råd i sitt försvar. Hon styr. Byta ut Hikes kan hon inte göra, och jag tror inte heller Hikes kan avsäga sig uppdraget utan att förlora all kredibilitet som försvarsadvokat.
Det kommer att bli underhållande.

Inte utan att jag faktiskt tycker lite synd om AH,hade jag gjort för vem som än hade varit Johannas försvarare,känns som det är ett omöjligt uppdrag.
Blir inte förvånad om AH blir utbytt i hovrätten,undrar vem som kan tänka sig att axla den bördan?
Citera
2017-06-09, 21:34
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Jag håller helt med.

Skulle gissa att hennes tänkbara måltavlor för meddelanden JJ, DB och JB inte vågar röra en fena.
Fortfarande nojiga för avlyssning samt polis. Kanske fortfarande är avlyssnade?

Problemet är väll snarare att hon ska vara skyldig bortom rimligt tvivel.
Är det något JM är duktig på så är det att konstant sprida detta tvivlet.

Ja, jag håller med, tror de är väldigt försiktiga. I synnerhet när det är span på JJ! Det drabbar ju JB också, eller inte?
Senast redigerad av why123 2017-06-09 kl. 21:35. Anledning: .
Citera
2017-06-09, 21:46
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är snarast de manliga personer som J sagt sig älska, och som kom att dö.
Det har blivit så i två fall, pappa Göran och maken Aki, och hon har forfarande plats i sitt hjärta för älsklingen M.R.
Så M.R kan uppenbarligen behöva se upp. Han är en av dessa som älskats av Johanna.
Det där med rullstolar och krossade knäskålar är nog bara en yster hälsning till nät-verket, och det gör mig nyfiken. Vilka personer ingår i detta nätverk ? Det är på grund av detta nätverk som J,s mamma och syster känner rädsla. Det är får man förmoda ett gäng som på "kommando" hotar och skräms. Och dessa personer tycks känna lojalitet med Johanna. Men vilka är de ?

Enligt expressen tror det var där, som de har en låst/betalartikel där är rubriken hon hatade män, kan inte själv läsa den då jag inte har betalat.

De som känner lojalitet mot JM är de som hon strött pengar över, mkt kan köpas för pengar.
Citera
2017-06-09, 21:49
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
En del av pengarna är låsta på hennes bankkonton för eventuella skadestånd, arvet har gått upp i rök för JM.

Sant när aghanerna insätt att JM inte har ngt att plocka av henne så drar dem.

Inget arv har, eller ska väl utskiftas nu. När AM dör, om tjugo år, eller så, då...
Om hon inte innan dess skänkt alla penningar till dom rädda barnen...
Citera
2017-06-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, jag håller med, tror de är väldigt försiktiga. I synnerhet när det är span på JJ! Det drabbar ju JB också, eller inte?

Jag tror det är minst troligt att JB gör något!?

Bakåt i tråden pratades det lite om JB och att hon hade skyddad identitet samt verkat väldigt rädd för JJ.
Jag drog slutsatsen/förhoppningen att hon finns på något skyddat kvinnoboende. Det är bara mina egna slutsatser, det finns ingen fakta bakom det.
JJ verkar inte ha skyddad identitet.
Citera
2017-06-09, 21:50
Medlem
Citat:
Jag håller helt med.

Skulle gissa att hennes tänkbara måltavlor för meddelanden JJ, DB och JB inte vågar röra en fena.

Vad gäller mord/mordförsök finns ju vissa fakta/hållpunkter:
Hon svarar inte i telefon 20.09 21.22 22.50
AGs vittnesmål att hon bett honom ljuga om att hon var hemma (när det NU, enl JM, bara rörde sig om att hon skulle handla mat och tanka/köpa Cola, varför i hela friden säger hon inte det i första förhöret??? Och om hon nu upptäckte att kortet saknades när hon skulle betala på ICA är det då troligt att man glömmer att man inte har kortet när man därefter direkt åker till macken för att tanka?). Enl AG är hon borta ca kl 20-23.15.
MRs utpekande
Hon har ett motiv (arv, vinstpengarna från företaget skulle inte räcka särskilt länge när hon blir utan inkomster det begrep nog tom JM).

Så hon har tid, medel och motiv. Tror o hoppas det räcker.
Citera
2017-06-09, 21:52
Medlem
Citat:
Jag håller helt med.

Nej, det är hon inte! Döda nu detta troll, alltså föreställningen att hon är skicklig. Skickligheten är mycket begränsad.

För att anknyta lite till de senaste diskussionerna, så vill jag föreslå att hon, som sociopat eller kvinna och psykopat, så har hon de senaste 20 åren ungefär varit sysselsatt med att iscensätta sitt liv. Hon har skrivit sitt eget manus utifrån sin egen världsuppfattning utan att få några egentliga korrektiv. Det har inte nödvändigtvis varit ondskefullt, bara lite förståndshandikappat (hon kan inte förstå världen som människor vanligen gör)
Hon har jobbat på för att härma andras liv, skaffa man, skaffa barn, inreda bostad; människor och möbler och barn, djur och ytliga konversationer har alla samma tyngd i hennes värld.
Önskan att bygga upp en släkt, på en gård med en mater familias och hela ståhejet har varit äkta, för det är något som hon fått en bild av som hon gillar.
Men så gick det snett, det ena projektet, förhållandet, uppfostrandet efter det andra ... i förhållandevis liten skala men med ökande hastighet ... och så vidare tills hela arken kantrade.

Hela vägen är det hon som stått för manus, inscenering, dekor och repliker.
Nu har verkligheten sprungit ikapp henne och berättar den plågsamma sanningen: "detta är inte hennes värld!" och nu styr hon inte över något.
Därför kan hon inte längre vara skicklig, möjligen glimma till lite då och då. Hon får inte tillåtas vara skicklig, spela sitt spel.

PS detta blev ju bara en bråkdel av vad jag ville säga - hoppas det är hyfsat begripligt ändå
Senast redigerad av tantigheter 2017-06-09 kl. 22:00. Anledning: PS
Citera
2017-06-09, 21:55
Medlem
develis avatar
Fatale Femme - dödlig/ödesdiger kvinna

JMs resonemang är bland det mest störda som skådats och det framkommer tydligt hur farlig hon är i denna sammanställning där hennes bakomvarande resonemang skymtar fram.
Hon är grandios och självrättfärdigar sig själv att hon råder över liv och död.

Två män har varit väldigt, väldigt elaka mot JM. Bägge dör på Granliden i augusti, pappan dör på Akis födelsedag.
Det är så oerhört märkligt, olustigt och konstigt.
Karma dödade Aki.

Beträffande JMs pappa höll hans kropp på att förtvina, alla organ var slut. Han var så olycklig att JM förutspådde att troligtvis skulle ta livet av sig.
Han var döende enligt JM.
JMs farmor som sköt cancersjuka farfar sa att "ingen, Johanna, får dö utav sjukdom."
Endast JM har rätt att döda sin far.
Vad är väl en mördad persons död i Sverige när det dör hundratals borta i Afghanistan filosoferar JM.

SMS 2016-08-04 kl 10:05 (dödsbesked till systern start 10:02):
"Vet du att det var Akis födelsedag igår"

J: Alltså tycker inte ni också att det är lite märkligt det här att samma månad….på mindre än ett år har jag förlorat två personer."

(..) jag tycker att det är så konstigt att min pappa blev dödad på Akis födelsedag, 3 augusti."
Blev min pappa dödad. Och det var min mans födelsedag som ja, vi var ute och firade. Året innan. Det känns. Det känns olustigt. Ja, det är en olustig känsla tycker jag."

"- Nej jag tycker det är olustigt bara.
- Att vi åk.. min man fyllde år 3 augusti, samma datum som min pappa blev dödad på samma ställe som vi firade min mans födelsedag.."

Det är två män. I mitt liv. Min pappa och min man. Som har varit väldigt, väldigt elaka mot mig.
- Aki och min pappa, de har betett sig så jävla illa mot mig."

"- Jag menar det att min pappa är död.
- Och Aki är död.
- I augusti varje år."

"- Karma, vet du vad karma är?
- Karma, när något oförutsetts sätts in och det inte blir som man tänkt sig alltså. De tycker det var karma att Aki dog för han var en skitstövel mot mig och barnen. "

- " Det är ingen som dödat honom, det var nog karma som tog han.
- Och karma syns inte på blodprov."

2017-06-08, live svt:
Citat:
Åklagaren: Du pratade ju om din pappas mående - hade han någon sjukdom?
- Jag vet inte faktiskt inte.
Enligt 42-åringen var pappan bräcklig. Hon såg vecka efter vecka hur hans kropp höll på att förtvina."

- Min pappa var alkoholiserad och alkoholdement. I ena sekunden kunde han skrika, i andra sekund var han jättesnäll. Jag har alltid varit jätterädd att han ska ta livet av sig för han var ingen lycklig människa."

"Av olika skäl gick pappan tillbaka till mamman.
- Där och då började han självmord. Han dränkte sig i alkohol."

Brev till polisen:
Citat:
Det finns ingen relevans att påstå att det efter 30 år skulle vara motiv att döda en döende person".
"Pappas döende kropp. Alla livsavgörande organ var slut"

Live Svt:
"Det var ett resonemang jag hade utifrån psykologi, hur underjaget och överjaget spelar med varandra, att man aldrig kan veta vad man kan tänka sig göra och jag tyckte det att ingen annan skulle ha rätt att döda min pappa utan jag.

Brev:
Citat:
" Min farmor skjöt min farfar pga att han hade strupcancer. Min farmor har alltid sagt till mig "Ingen Johanna får dö utav sjukdom". Som en häxa. Kanske hade jag skjutit min pappa, det kanske var därför jag ville ha en pistol?!

I o med att ha hört så många killars berättelser om den tragedi många har med sig känns det som om mina egna gränser för vad en människas värde egentligen har. Hela Sverige skriker över att en person blivit mördad. Hundratals personer dödas varje dag i de länder killarna kommer ifrån. "
Citera
2017-06-09, 22:00
Medlem
why123s avatar
Citat:
Jag tror det är minst troligt att JB gör något!?

Bakåt i tråden pratades det lite om JB och att hon hade skyddad identitet samt verkat väldigt rädd för JJ.
Jag drog slutsatsen/förhoppningen att hon finns på något skyddat kvinnoboende. Det är bara mina egna slutsatser, det finns ingen fakta bakom det.
JJ verkar inte ha skyddad identitet.

Nej, vi är överens där. JB verkar ha skyddad identitet. Men hon är säkert den svagaste och mest lojala av dem alla. Tror inte att JJ kan eller vill göra något (mer?) för JM och DB är svår att sia om. Det är ju helt relevant att prata om dessa tre då de är föremål för misstanke i Aki-fallet.
Citera
2017-06-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kvinnliga psykopater skiljer sig från manliga. De är mer manipulativa och subtila. Jag tror man kan tänka i termer som en riktigt slug, illvillig, lömsk kärring som har en redig svada upphöjt till 100 och svårare att genomskåda än män. Spelar på charm och sex. De tangerar narcissistisk och likaväl histrionisk (drama queen) och mer svårbedömda, de är även färre så det är nog en utmaning att diagnostisera och kräver sin erfarenhet.

Farlig förbindelse och koka kaniner är nog inte fjärran.

Köksbordsdravel igen och för mycket tittande på Hollywoodfilmer av dåliga manliga regissörer.

Spelar igen roll hur mycket drevet sitter vid sina köksbord och fabulerar och sedan skålar med varandra- det finns inga bevis på JM:s skuld.
(Kom inte dragande med han som erkänt morden - han har ett syfte att ljuga.)
Citera
2017-06-09, 22:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Vad gäller mord/mordförsök finns ju vissa fakta/hållpunkter:
Hon svarar inte i telefon 20.09 21.22 22.50
AGs vittnesmål att hon bett honom ljuga om att hon var hemma (när det NU, enl JM, bara rörde sig om att hon skulle handla mat och tanka/köpa Cola, varför i hela friden säger hon inte det i första förhöret??? Och om hon nu upptäckte att kortet saknades när hon skulle betala på ICA är det då troligt att man glömmer att man inte har kortet när man därefter direkt åker till macken för att tanka?). Enl AG är hon borta ca kl 20-23.15.
MRs utpekande
Hon har ett motiv (arv, vinstpengarna från företaget skulle inte räcka särskilt länge när hon blir utan inkomster det begrep nog tom JM).

Så hon har tid, medel och motiv. Tror o hoppas det räcker.
Lägg därtill allt lappskrivande och dravel om AG som med all tydlighet vittnar om att det är sin eget arsle hon vill rädda och inte ur ett "barnperspektiv".
Citat:
" Alex har vittnat helt galet. Han måste ta tillbaka sitt vittnesmål. Amanda vill inte ha kontakt med mig, jag tror hon påverkar Alex dåligt.
Fråga Alex om han vill att jag ska sitta i fängelse 10 år?
Så fort jag kommer ut så flyttar vi till Norge o Brasilien."
Citat:
Alex måste ta tillbaka vittnesmål.
Fråga advokat hur?
Citat:
Alex måste ta tillbaka sitt vittnesmål. Han ska säga att han har tagit fel på dag o han vill inte använda sitt vittnesmål. Han kan skriva det i ett brev till polisen. Sen ska han inte prata mer med polisen. Helt sjukt, mina egna barn vittnar emot mig
Citat:
" Amanda förstår att det hon säger i ilska får stora konsekvenser för mig. Alex sa också massa konstiga saker om mig."
Citat:
" Alex är lika hatisk mot sin morfar"
Citat:
Alex vill ha mamma för sig själv. Hatar morfar
Senast redigerad av develi 2017-06-09 kl. 22:10.
Citera
2017-06-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Enligt expressen tror det var där, som de har en låst/betalartikel där är rubriken hon hatade män, kan inte själv läsa den då jag inte har betalat.

De som känner lojalitet mot JM är de som hon strött pengar över, mkt kan köpas för pengar.
Jag funderar över om J.M inte har kontakter inom " tyngre entreprenör skapet."
De där flyktingpojkarna som deltog i misshandeln i det som rörde sexskandalen, var flykting-grabbar som smutsade ner sig i misshandel för nån tusenlapp.
Men det kan väl inte rimligtvis inte bara vara dessa som ingår i det sk.nätverket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in