2017-06-09, 20:16
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Undrar lite på Gnabrys kommande klubb är inte Hoffenheim i stort behov att förstärka sin trupp inför stundande CL-spel.

Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Dessutom är Gnabry mer än välkommen att återvända hem
Enligt alla uppgifter är det i princip klart att han går till Hoffenheim. Helt väntat att han skulle lämna, förstår dock inte valet av klubb... Kanske lika bra att inte gå till någon större, han har bara gjort en halv bra säsong.
Citera
2017-06-09, 22:59
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Enligt alla uppgifter är det i princip klart att han går till Hoffenheim. Helt väntat att han skulle lämna, förstår dock inte valet av klubb... Kanske lika bra att inte gå till någon större, han har bara gjort en halv bra säsong.
Bra betalt, bra perspektiv och utveckling med Nagelman, Europaspel. Inte många klubbar som kan erbjuda samma i Tyskland.
Citera
2017-06-10, 19:51
Medlem
Stivalis avatar
Tedesco betyder just tysk. På tal om roliga namn så tycker jag att det hade varit fräckt om Kalmar hade värvat ungraren Zsolt Kalmar! Han tillhör ju RB Leipzig men lär väl knappast platsa där ändå framöver då klubben avancerat till en helt ny nivå. Kalmar har tidigare varit utlånad till FSV Frankfurt & är numera i Bröndby, så Allsvenskan känns ju som rätt nivå.
Citera
2017-06-10, 21:05
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Tedesco betyder just tysk. På tal om roliga namn så tycker jag att det hade varit fräckt om Kalmar hade värvat ungraren Zsolt Kalmar! Han tillhör ju RB Leipzig men lär väl knappast platsa där ändå framöver då klubben avancerat till en helt ny nivå. Kalmar har tidigare varit utlånad till FSV Frankfurt & är numera i Bröndby, så Allsvenskan känns ju som rätt nivå.

Det med Tedesco visste jag inte. Annars är väl gamle Spursaren Mike England ett rätt kul namn på en fotbollsspelare från Wales. Sen har vi förstås Marco Russ i Frankfurt, min tyska är dock inte tillräckligt bra för att avgöra om man kan säga så om en ryss på vardaglig tyska. Russland heter det i varje fall.
Citera
2017-06-10, 21:17
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Det med Tedesco visste jag inte. Annars är väl gamle Spursaren Mike England ett rätt kul namn på en fotbollsspelare från Wales. Sen har vi förstås Marco Russ i Frankfurt, min tyska är dock inte tillräckligt bra för att avgöra om man kan säga så om en ryss på vardaglig tyska. Russland heter det i varje fall.
Tror på rak arm att man säger "Russe" på tyska..så Russ kanske inte blir fullt så roligt som det skulle kunna vara. Men ur svenskt perspektiv utan tvekan

Om han dessutom har rysslandstysk bakgrund hade det nog ändå blivit en rolig krydda över det.
Citera
2017-06-11, 12:20
Medlem
dippsis avatar
Gnabry, blev visst Bayern ändå. Hade hellre sett Hoffenheim, känns som mer speltid samt Nagelsmann har visat kunna utveckla spelare.
Citera
2017-06-11, 12:34
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Gnabry, blev visst Bayern ändå. Hade hellre sett Hoffenheim, känns som mer speltid samt Nagelsmann har visat kunna utveckla spelare.
Förstår valet, men utvecklingsmässigt är det nog, som du säger, inte så smart. Han har bara presterat en halv säsong i Bremen. Verkar som utköpsklausulen va på bara 8 miljoner €, så inte bara 3 miljoner € plus där. Se nu bara till att skaffa en ordentlig mittback!
Citera
2017-06-11, 12:54
Medlem
Steff83s avatar
Bayern verkar fortsätta med att styra in på unga tyskar igen. Goretzka på tur sen?
Citera
2017-06-11, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Och så ska vi inte glömma den gamle dansken Nikolai Stokholm
Citera
2017-06-11, 13:39
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Bayern verkar fortsätta med att styra in på unga tyskar igen. Goretzka på tur sen?

Bayern har alltid varit lite småkåta på Vfb-fostrade spelare. Tror dock Hoffenheim hade varit ett bättre val för honom. Tveksamt om han ens kommer få starta matcher i Bayern
Citera
2017-06-11, 16:05
Medlem
Bayern för Gnabry. Förvånande. Var helt säker på att det skulle bli Hoffenheim/Leipzig.
Lite tråkigt, även fast jag ogillar Leipzig så vore det roligare att se honom där och till och med få speltid. Men han är kanske tänkt som en ersättare till Robben/Ribery?

//Siegestor
Citera
2017-06-11, 18:38
Medlem
cyberkalles avatar
Jaha märklig värvning av Bayern inte är Gnabry den världsklass liraren som jag hade hoppats på.
Nu åker nog Costa eller Coman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in