2017-06-08, 00:18
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Aubameyangs ersättare? Det blir svårare för Isak att få speltid.
Hur blir det svårare för Isak att få speltid om Aubameyang lämnar och ersätts av Balotelli?
Citera
2017-06-08, 19:03
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Hur blir det svårare för Isak att få speltid om Aubameyang lämnar och ersätts av Balotelli?
Precis. Tvärtom snarare. Konstigt resonemang. För övrigt är Isak inte tänkt av någon som en potentiell försteanfallare på år och dar ännu. Det är ju hur tydligt som helst att han har mycket att lära än. Iaf på den här höga nivån. Folk överskattar honom rejält.
Citera
2017-06-08, 19:11
Medlem
Ewrus avatar
Nu är det helt klart att Gnabry lämnar Bremen, dock inte klart var han går. Han har en utköpsklausul (enligt uppgifter på 10 miljoner €), han kom från Arsenal för 5 miljoner € så man gör en bra förtjänst även om han borde gå för mer. Tror dock inte han gått till Bremen utan den klausulen.

Väntat besked, Gnabry va riktigt bra under hösten men efter skada syntes han inte alls på våren, så man bör kunna klara sig ändå, mycket viktigare att behålla Kruse (vilket både Kruse och Baumann försäkrat sker, men man vet aldrig).
Citera
2017-06-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Nu är det helt klart att Gnabry lämnar Bremen, dock inte klart var han går. Han har en utköpsklausul (enligt uppgifter på 10 miljoner €), han kom från Arsenal för 5 miljoner € så man gör en bra förtjänst även om han borde gå för mer. Tror dock inte han gått till Bremen utan den klausulen.

Väntat besked, Gnabry va riktigt bra under hösten men efter skada syntes han inte alls på våren, så man bör kunna klara sig ändå, mycket viktigare att behålla Kruse (vilket både Kruse och Baumann försäkrat sker, men man vet aldrig).

Det var lite udda.
Står inget om att ett lag har betalat utköpsklausulen. En del pengar, har han betalat den själv?

//Siegestor
Citera
2017-06-08, 19:34
Medlem
RobinFromHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Precis. Tvärtom snarare. Konstigt resonemang. För övrigt är Isak inte tänkt av någon som en potentiell försteanfallare på år och dar ännu. Det är ju hur tydligt som helst att han har mycket att lära än. Iaf på den här höga nivån. Folk överskattar honom rejält.
AIKs anfallare är värdelösa, Isak behöver speltid. En utlåning till AIK under hösten hade gynnat båda.
Citera
2017-06-08, 19:43
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Det var lite udda.
Står inget om att ett lag har betalat utköpsklausulen. En del pengar, har han betalat den själv?

//Siegestor
Ja den är märklig, men det finns en del intresserade klubbar så antar att han bestämt att han ska gå till någon av dem bara inte till vilken. Blir ju enklare för klubben om man vet det så tidigt som möjligt. Nu ska man dock inte ersätta honom utan förlita sig på att Kainz kan ta hans plats, vilket är ett vettigt beslut. Finns andra positioner som behöver förstärkas (anfallet va inget problem under säsongen).
Citera
2017-06-08, 21:15
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinFromHood
AIKs anfallare är värdelösa, Isak behöver speltid. En utlåning till AIK under hösten hade gynnat båda.
Absolut. Han behöver nog spela i Allsvenskan ett tag till. Han borde lånats tillbaks med en gång när han köptes. Han var inte mogen för detta stora steget ännu.
Citera
2017-06-08, 21:21
Medlem
Germanofils avatar
Som tidigare nämnts här i tråden så sker det en del förändringar i BL inför nästa säsong. Omgångarna splittras upp mer med fem måndagsmatcher (20:30) och fem tidiga söndagsmatcher (13:30). De sena söndagsmatcherna som tidigare spelades kl. 17:30 har nu 18:00 som starttid.

För oss som kollar på TV i Tyskland är den stora förändringen att Sky inte längre sänder alla matcher. Eurosport 2 kommer att sända fredagsmatcherna plus de nämnda måndags- och tidiga söndagsmatcherna. Vad detta innebär för sändningarna på svensk TV vet jag inte men där kanske någon annan i tråden har info?
Citera
2017-06-09, 06:20
Medlem
cyberkalles avatar
Allt tyder på att Weinzierl får sparken från Schalke. Trist jag hade hoppats mycket på honom men jag tror inte att han riktigt var mogen för steget från lilla Augsburg till jätten Schalke och deras krav.

Ricardo Rodríguez klar som väntat för Milan hoppas för deras skull att han kommer tillbaka till formen för några säsonger sedan men det lär han väl göra att spela för Milan måste vara hundra gånger mer inspirerade än att spela fotboll i Wolfsburg.

Undrar lite på Gnabrys kommande klubb är inte Hoffenheim i stort behov att förstärka sin trupp inför stundande CL-spel.
Citera
2017-06-09, 06:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Som tidigare nämnts här i tråden så sker det en del förändringar i BL inför nästa säsong. Omgångarna splittras upp mer med fem måndagsmatcher (20:30) och fem tidiga söndagsmatcher (13:30). De sena söndagsmatcherna som tidigare spelades kl. 17:30 har nu 18:00 som starttid.

För oss som kollar på TV i Tyskland är den stora förändringen att Sky inte längre sänder alla matcher. Eurosport 2 kommer att sända fredagsmatcherna plus de nämnda måndags- och tidiga söndagsmatcherna. Vad detta innebär för sändningarna på svensk TV vet jag inte men där kanske någon annan i tråden har info?

Jag har provat maila esp om detta och hoppas dom förstod min extrema engelska som är en sämre variant än hipp hipps svenska för nybörjare.
Citera
2017-06-09, 10:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Allt tyder på att Weinzierl får sparken från Schalke. Trist jag hade hoppats mycket på honom men jag tror inte att han riktigt var mogen för steget från lilla Augsburg till jätten Schalke och deras krav.

Så var det klart att han fick sparken och ny tränare skall vara Aues Tysk-Italienare Domenico Tedesco blott 31 år gammal. Ja det blir intressant att följa.
https://www.transfermarkt.de/domenico-tedesco/profil/trainer/30857

Heiko Herrlich som tränade Regensburg det lag som slog ut 1860 ut zweite blir ny tränare för Leverkusen.

Nagelsmann förlänger med Hoffenheim till 2021.
Citera
2017-06-09, 16:51
Medlem
Oranginas avatar
Första värvningen för sommaren är nu klar!

Orel Mangala, 19-årig centralmitt från Belgien hämtas in från Anderlecht för 2 miljoner euro. Förra säsongen var han utlånad till BVB U19 som Wolf tidigare var tränare för, så det är självklart en spelare som han har koll på. Bra värvning antar jag! Litar på Wolf!

För övrigt rycker Red Bull i Pavard

Tedesco gillar jag mycket, om Schalke får honom så är det bara att gratulera.

Dessutom är Gnabry mer än välkommen att återvända hem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in