2017-05-23, 21:12
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi

Ganska god nyhet, Ostrzolek lämnar oss för Hannover. Han har verkligen inte fungerat för oss, verkar som det städas upp nu rejält.
Precis den typen av värvning som jag fruktade att Hannover skulle göra. En medelmåttig vänsterback som visserligen kanske är något starkare defensivt än Albornoz. Känns inte som någon som kommer att lyfta laget direkt. Men han kom gratis. Och med tanke på att Hannover inte är Tysklands rikaste klubb så får man väl inte klaga allt för mycket.

Hannover har även värvat Darmstadts målvakt Esser. Förstår inte riktigt varför man värvar honom när man redan har en målvakt av ungefär samma kaliber. Bättre då att satsa på Tschauner, låta en yngling spela andrafiolen och lägga pengarna på andra spelare.
Citera
2017-05-23, 23:06
Medlem
Igår spelades u-19 finalen mellan Borussia Dortmund och Bayern Munchen, 0-0 efter fulltid blev det men Dortmund tog hem titeln efter straffläggning. 33 450 personer var det som tagit sig till Westfalen, en otrolig siffra för en u-19 match
Citera
2017-05-24, 07:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maronen
Igår spelades u-19 finalen mellan Borussia Dortmund och Bayern Munchen, 0-0 efter fulltid blev det men Dortmund tog hem titeln efter straffläggning. 33 450 personer var det som tagit sig till Westfalen, en otrolig siffra för en u-19 match
Otrolig siffra finns inget motstycke i västvärlden, lite kul att när Wolfsburg spelade CL mot CSKA Moskva 2015 så kom det bara 20 000 åskådare.

Det var en riktigt underhållande match där Bayern fick ett mål felaktigt avvinkat för offside under ordinarie tid.
Under straffläggningen så kunde jag nästan ana hur det skulle gå då Bayerns målvakt slängde sig åt samma håll på alla 8 straffar.
Lillebror Götze kan bli riktigt bra i framtiden.
Citera
2017-05-24, 07:44
Medlem
cyberkalles avatar
I helgens avslutningsmatch så gillar jag hur man tar och hyllar gamla legender före och efter matchen men när man plockar in en föredetta världsstjärna för att sjunga i halvlek och så jävla länge att spelarna såg ut att bli irriterade är bara pinsamt, tyckte synd om Freiburg det blev helt enkelt åt helvete för mycket.

Många från olika fangrupper har gnällt som fan på att man inte tilläts att göra en planstormning efter matchen
I dessa jävla tider då det går omkring terrorister överallt så vore det vansinnigt enligt mig nog fan finns det andra sätt att visa sin uppskattning på.
Man menar på att det var så häftigt i Stuttgart Hannover och Köln visst är det vackert när fans och spelare kommer nära varandra men jag skulle inte bli förvånad om någon terrorist planerar samma sak skulle man tex utplåna ett helt lag från en toppliga så skulle dom bli hjältar hos sina egna.
Citera
2017-05-24, 07:55
Medlem
cyberkalles avatar
Wolfsburg mot Braunschweig i kval alltså det kan bli spännande och hur agerar bägge lagens huvudsponsor? tillåts Braunschweig vinna och peta ner VWs huvudlag.

Wolfsburg kommer nog tappa alla spelare av vikt om man åker ur för att spela fotboll i zweite och bo i Wolfsburg lockar nog inte några stjärnor.
Rodrigez som var riktigt bra för två säsonger sedan men denna säsong har han likt hela laget tappat mycket, en ny miljö vore nog bra för honom.

Gomez skulle passa i Schalke.

Benaglio där har många klubbar en helt ok målvakt

Gustavo är inte längre någon toppspelare men skulle göra nytta i många mittenklubbar.

Max Arnold lär inte heller stanna.
Citera
2017-05-24, 08:08
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
I helgens avslutningsmatch så gillar jag hur man tar och hyllar gamla legender före och efter matchen men när man plockar in en föredetta världsstjärna för att sjunga i halvlek och så jävla länge att spelarna såg ut att bli irriterade är bara pinsamt, tyckte synd om Freiburg det blev helt enkelt åt helvete för mycket.

Många från olika fangrupper har gnällt som fan på att man inte tilläts att göra en planstormning efter matchen
I dessa jävla tider då det går omkring terrorister överallt så vore det vansinnigt enligt mig nog fan finns det andra sätt att visa sin uppskattning på.
Man menar på att det var så häftigt i Stuttgart Hannover och Köln visst är det vackert när fans och spelare kommer nära varandra men jag skulle inte bli förvånad om någon terrorist planerar samma sak skulle man tex utplåna ett helt lag från en toppliga så skulle dom bli hjältar hos sina egna.

Nu har jag visserligen inte varit på en match i Tyskland, men i Ryssland har de säkerhet på matcherna likt en flygplats. Därav väldigt väldigt svårt att ta in något som ej bör tas in.

Planstormningar är mycket vackert. Om man ska ge sig in i rädslan för terroristattacker så innebär det även att vi ska undvika att fira segern efteråt, ingen buss med spelare som åker runt staden samtidigt som en folkmassa firar.

Ska vi låta oss bli rädda och undvika stora folkmassor till varje pris, ja, då har vi tappat en stor glädje med fotbollen som ersatts av rädsla.
Citera
2017-05-24, 08:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Nu har jag visserligen inte varit på en match i Tyskland, men i Ryssland har de säkerhet på matcherna likt en flygplats. Därav väldigt väldigt svårt att ta in något som ej bör tas in.

Planstormningar är mycket vackert. Om man ska ge sig in i rädslan för terroristattacker så innebär det även att vi ska undvika att fira segern efteråt, ingen buss med spelare som åker runt staden samtidigt som en folkmassa firar.

Ska vi låta oss bli rädda och undvika stora folkmassor till varje pris, ja, då har vi tappat en stor glädje med fotbollen som ersatts av rädsla.

Inte vet jag om jag blivit visiterad så speciellt mycket någon gång så hade jag velat ha med något så hade det garanterat funkat, nu vet jag inte hur stora bomber är men det känns som att det inte vore svårt.
Bengaler är ju förbjudna ändå så får supportrar in det.

men visst planstormningar är fint speciellt när ni tog er upp det såg ut som att det fortfarande var fullt på läktaren fast hela innerplan var smockfylld med fans.

Grattis förresten läser mycket om att Terodde ryktas bort från er.hoppas ni får behålla stommen.
Citera
2017-05-24, 08:35
Medlem
Oranginas avatar
Tackar!

Gladbach är ju inget vidare dock, inte har de något Europa-spel att erbjuda.

Om Terodde stänkt in 25 kassar och vi inte gick upp så hade jag haft förståelse för att han väljer en BL-klubb före oss. 29-års ålder, peak av karriären, klart han ska lira i BL med den formen han har.

Men nu har han gått upp som en stort bidragande del av laget, varför inte stanna? Gladbach har inget att erbjuda som vi inte har. Den där Mahmoud lämnar ju ändå. Tycker faktiskt inte att de är ett attraktivt lag överhuvudtaget i dagsläget.

Nä, bättre att stanna i Vfb och bli en legend!

PS. Terodde är med övriga laget i Ibiza just nu, på välförtjänt semester.
Citera
2017-05-24, 08:52
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Tackar!

Gladbach är ju inget vidare dock, inte har de något Europa-spel att erbjuda.

Om Terodde stänkt in 25 kassar och vi inte gick upp så hade jag haft förståelse för att han väljer en BL-klubb före oss. 29-års ålder, peak av karriären, klart han ska lira i BL med den formen han har.

Men nu har han gått upp som en stort bidragande del av laget, varför inte stanna? Gladbach har inget att erbjuda som vi inte har. Den där Mahmoud lämnar ju ändå. Tycker faktiskt inte att de är ett attraktivt lag överhuvudtaget i dagsläget.

Nä, bättre att stanna i Vfb och bli en legend!

PS. Terodde är med övriga laget i Ibiza just nu, på välförtjänt semester.

Kan hålla med om att Gladbach vore ett märkligt klubbval nu.

Leon Goretzka är klar för Bayern oklart om han kommer nu eller efter kontraktet med Schalke går ut nästa säsong.
Citera
2017-05-24, 12:23
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Leon Goretzka är klar för Bayern oklart om han kommer nu eller efter kontraktet med Schalke går ut nästa säsong.

Sorgligt om så vore fallet.
Citera
2017-05-24, 17:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Sorgligt om så vore fallet.
Varför?
Han har pratat om att han vill vidare, varför inte Bayern hade Dortmund visat intresse så kanske dom hade varit intressant men dom har mig veterligt inte haft intresse.
Tror du att han hellre vill till Italien?
Citera
2017-05-24, 22:58
Medlem
Steff83s avatar
Antagligen löser nog Bayern det redan i sommar och Goretzka ansluter nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in