Jag skrev ju tidigare om att Hannover valt att inte sparka sin tränare Stendel. Den nye sportchefen gav honom jobbgaranti till och med igår och eftersom Hannover vann, om än turligt, så lär han ju få stanna. De flesta fans som diskuterar online vill dock se Stendel sparkas. Rätt ovanligt att en tränare kritiseras så hårt trots att ju laget faktiskt har raden 4-1-2 (S-O-F) sedan vinteruppehållet. Poängmässigt ser det inte så dåligt ut men spelet är naturligtvis under all kritik.
Jag står fast vid min åsikt om att man bör låta Stendel stanna. Att ta in en ny tränare nu med 10 omgångar kvar att spela är för riskabelt tycker jag. Bättre då att satsa på kontinuitet och hoppas på att spelarnas psyke lättats i och med gårdagens vinst. Fotboll är som bekant mycket psykologi och pressen på Hannover, från fansen och president Kind, är enorm. Union Berlin har ett betydligt gynnsammare utgångsläge då ingen förväntade sig att de skulle ligga i topp i år.
Fördelen för Hannover är att man möter samtliga tre toppkonkurrenter på hemmaplan nu under våren. Matchen mot Stuttgart i omgång 33 kan nog bli en riktig rysare.