2016-11-06, 18:58
Medlem
Steff83s avatar
Leipzig tror jag fanimej tar en CL-plats..Dom ser starka ut!! Ingen vanlig nykomlingsinspiration.
Citera
2016-11-06, 19:13
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jaha..är det i år Hamburg ryker? Känns som det..även om det är tidigt än. Tycker synd om dippsi för övrigt.
Bremen jobbar hårt för att va med i kampen om nedflyttning, så det finns hopp för dem än. Men som det ser ut nu så lär det vara en kamp mellan Hamburg, Ingolstadt, Bremen och Darmstadt.

Om två omgångar möts Hamburg och Bremen...
Citera
2016-11-07, 11:51
Medlem
cyberkalles avatar
Emil Forsberg blev uttagen i Spox veckans elva igen.

Det går bra för honom nu.

Långt uppehåll för BL nu men det är inte alls omöjligt att efter nästa omgång så ligger Leipzig ensam i topp.
Båda lagen har tuffa bortamatcher och vid förlust för bägge topplagen så är ligan plötsligt enormt jämn och ännu mer spännande.

Leipzig möter Leverkusen och Bayern möter Dortmund.
Hoffenheim lär ta tre poäng mot Hamburg och Hertha möter Augsburg.

Kul att det är så spännande.
Citera
2016-11-07, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Långt uppehåll för BL nu men det är inte alls omöjligt att efter nästa omgång så ligger Leipzig ensam i topp.
Båda lagen har tuffa bortamatcher och vid förlust för bägge topplagen så är ligan plötsligt enormt jämn och ännu mer spännande.

Det stora derbyt FC Köln- A german team.. (Alltså mönchengladbach) är ju också efter landslagsuppehållet...
Och det ser väl ut som att Mönchengladbach as we speak kommer kunna komma med Traore, Hazard, Christensen och Raffael (De som saknats nu när det gått dåligt). Dessutom Drmic i träning men lär väl inte spela (senaste nytt om Herrmann som gick sönder igen är att han är tillbaka under våren, så det är allvarligt).
Citera
2016-11-08, 06:01
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Det stora derbyt FC Köln- A german team.. (Alltså mönchengladbach) är ju också efter landslagsuppehållet...
Och det ser väl ut som att Mönchengladbach as we speak kommer kunna komma med Traore, Hazard, Christensen och Raffael (De som saknats nu när det gått dåligt). Dessutom Drmic i träning men lär väl inte spela (senaste nytt om Herrmann som gick sönder igen är att han är tillbaka under våren, så det är allvarligt).
Fan vad tråkigt. Lider verkligen med karl'n. Gladbach har otur i att både Herrmann och Hahn är så förföljda av skador. Båda är klasslirare egentligen men ett par sådana rundor på sjukan kan vara svåra att återhämta sig ifrån.

St. Pauli fick stryk igår igen och det ser inte ljust ut för Hamburgs andralag. Vore ju riktigt trist om de skulle ramla ner i trean samma säsong som HSV hamnar i tvåan. Hamburger Derby i Zweite är ju vad varje St. Pauli-supporter hoppats på nu i flera säsonger.
Citera
2016-11-08, 09:08
Medlem
Oranginas avatar
Landslagsuppehåll? Jahapp...

En relativt stark andraplats har vi iallafall, 25 poäng på 12 matcher får ändå ses som godkänt.

Kul att se Terodde stänka in 3 kassar. Bara Ginczek blir frisk så har vi ett skrämmande bra anfall!

Timo uttagen till U21-laget btw, mycket väförtjänt!

Vad tror ni om stackars Kostic? Kommer han vara kvar i Hamburg efter januari-fönstret?

Vfb ein leben lang!
Citera
2016-11-08, 14:19
Medlem
cyberkalles avatar
Christian Hochstätter blir ny sportdirektör för HSV vem är det ja han har varit sportdirektör i några klubbar tidigare bla Hannover
Citera
2016-11-08, 17:03
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Inte en chans tyvärr att Dortmund som de ser ut nu tar poäng av Bayern enligt mig.

Kommer nog ta 6-12 månader innan Dortmunds nybygge/generationsväxling har satt sig. Enormt mycket nya spelare som ännu är rätt osäkra kring deras status.
Citera
2016-11-08, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Inte en chans tyvärr att Dortmund som de ser ut nu tar poäng av Bayern enligt mig.

Kommer nog ta 6-12 månader innan Dortmunds nybygge/generationsväxling har satt sig. Enormt mycket nya spelare som ännu är rätt osäkra kring deras status.

Tycker dock inte att Bayern imponerat alls framförallt tycker jag att försvarsspelet inte sett såbra ut som jag trodde...

Har efter mycket velande fram och tillbaka bestämt mig för att jag kommer se FC.Köln-Augsburg och schalke04s EL match..
När jag är i köln om några veckor var riktigt sugen på att se mönchengladbach-Hoffenheim med, men nej det får bli mönchengladbach och nåt mer framåt våren istället och FC köln-Augsburg nu.
Citera
2016-11-08, 17:47
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Tycker dock inte att Bayern imponerat alls framförallt tycker jag att försvarsspelet inte sett såbra ut som jag trodde...

Har efter mycket velande fram och tillbaka bestämt mig för att jag kommer se FC.Köln-Augsburg och schalke04s EL match..
När jag är i köln om några veckor var riktigt sugen på att se mönchengladbach-Hoffenheim med, men nej det får bli mönchengladbach och nåt mer framåt våren istället och FC köln-Augsburg nu.

Kanske det kanske. Vi får se.

Är tyvärr pessimistisk, förlust är vad jag förväntar mig, allt annat är en bonus. Vid förlust kan det bli matigt att ens nå andraplatsen om Leipzig ämnar fortsätta som de gör nu.
Citera
2016-11-08, 18:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Du har rätt att Dortmund inte är helt 100% färdigt bygge
Men fyfan vad bra dom spelar när dom spelar bra men inte alltid så genomtänkt och blottar sig mer än tidigare.

Bayern är inte heller helt hundra i alla lagdelar trots att truppen är i stort sett lika sedan förra säsongen.

Kommer bli en tät match och jag tror att Tuchel inte kommer spela tokdefensivt som han gjort mot Bayern hela tiden med Dortmund.
Citera
2016-11-08, 18:33
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Landslagsuppehåll? Jahapp...

En relativt stark andraplats har vi iallafall, 25 poäng på 12 matcher får ändå ses som godkänt.

Kul att se Terodde stänka in 3 kassar. Bara Ginczek blir frisk så har vi ett skrämmande bra anfall!

Timo uttagen till U21-laget btw, mycket väförtjänt!

Vad tror ni om stackars Kostic? Kommer han vara kvar i Hamburg efter januari-fönstret?

Vfb ein leben lang!
Kul om ni fixar er tillbaka redan till nästa säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in