Citat:
Ursprungligen postat av
regndroppen
25 pinnar på våren får ses som en bedrift i och med hur hösten såg ut :P Hur ska man summera Kostic och Wood? Jag menar det var väl egentligen ingen som var bra denna säsong? 4 respektive 5 mål mäktade de med. Har Subotic fått spela något i Dortmund?
Wood kan man ju inte begära allt för mycket då det var hans första säsong i 1.BL och hamna i ett lag med en ganska förstörande spelstil. Ser man hans mål mot Schalke kan man se kvalitet.
https://www.reddit.com/r/soccer/comments/5jfpcp/bobby_wood_goal_vs_schalke_04_20/ I slutet av säsongen fick han nog lite för mycket press på sig när Müller skada sig och ansvaret för mål hamnade enbart på honom.
Kostic kostade däremot 14 miljoner Euro och kan man ha förväntat sig mer av, problemet där är att han har en ganska dålig lägstanivå.
Subotic spelade under våren hos Köln och gjorde det bra där, mycket erfarenhet som jag gärna hade sett i vårt lag men samtidigt frågar jag mig varför inte spela i Köln och vara med i deras europa-äventyr.
Ganska god nyhet, Ostrzolek lämnar oss för Hannover. Han har verkligen inte fungerat för oss, verkar som det städas upp nu rejält.