2017-06-08, 13:31
Medlem
Sunrise01s avatar
Tre spelare från Serie A är med i CL Squad of the Season.
http://www.uefa.com/uefachampionsleague/news/newsid=2476068.html

Och bästa spelare i ligan enligt betygen från Who scored.
https://d2zywfiolv4f83.cloudfront.net/img/blog/2016%2F10%2FDzeko-Top-Image.jpg
Citera
2017-06-08, 15:54
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och utan att bli alltför rasbiologisk så tor jag inte att jag ser ett enda ”oitalienskt” namn när jag snabbt tittar igenom U20 och U21-trupperna. En styrka enligt mig. Inte minst Sverige har haft problem med muslimer som ber, albaner som örnar osv.

Härligt. Även svenska landslaget har ju blivit helsvenskt nu. Är väl nån avbytare eller två som är ickevit. Annars är det svenskt och homogent. Och så ligger vi tvåa i VM-kvalgruppen. Sammanträffande?
Citera
2017-06-08, 18:58
Medlem
Istok91s avatar
Och nu har Rodriguez skrivit på för oss. Fan vad bra detta känns ändå, klockrena värvningar så här långt.
Citera
2017-06-08, 19:52
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Och nu har Rodriguez skrivit på för oss. Fan vad bra detta känns ändå, klockrena värvningar så här långt.

Håller med. Jag anser att han är en spelare av yttersta kaliber.

Gonzalo går dock inte av för hackor heller. Många fotbollsländer är präglade av det spanska språket & namnen. Inte för att vara kritisk mot ditt inlägg, vissa tycker säkert att jag blir galet långrandig & bara pladdrar på om torg i Rom & annat, men du får gärna ta mer plats & skriva ut förnamn samt klubb. Så slipper man googla.

Ricardo Rodriguez klar för Milan alltså!!!
Citera
2017-06-08, 20:04
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Håller med. Jag anser att han är en spelare av yttersta kaliber.

Gonzalo går dock inte av för hackor heller. Många fotbollsländer är präglade av det spanska språket & namnen. Inte för att vara kritisk mot ditt inlägg, vissa tycker säkert att jag blir galet långrandig & bara pladdrar på om torg i Rom & annat, men du får gärna ta mer plats & skriva ut förnamn samt klubb. Så slipper man googla.

Ricardo Rodriguez klar för Milan alltså!!!
Jag trodde först att det var James :,(
Citera
2017-06-08, 20:34
Medlem
Samizdats avatar
Det här kanske egentligen hör till nästa säsongs tråd, men Milan kan bli riktigt spännande. Särskilt om man får behålla Donnarumma och De Sciglio (även om Abate är en duglig ersättare för den sistnämnde).

Donnarumma
De Sciglio-Musacchio-Romagnoli-Rodríguez
Locatelli-Biglia-Montolivo
X-X-X

Spännande framtid för milanistas. För egen del ser jag gärna Milan i CL igen. De hör hemma där. Det är väl i så fall offensiven som nu behöver något (eller några) stjärnnamn. I hederlig Sportbladet-anda skriver jag därför: Zlatan?
Citera
2017-06-08, 20:37
Medlem
Som väntat gör Milan en stark och tidig mercato. Ser bra ut. Skrev nedanstånde i tråden (FB) Silly season inför och under säsongen 2017/18 (internationell fotboll) då Musacchio var klar 22:e maj:

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Dessutom verkar Kessie och Ricardo vara klara för Milan.

Nu verkar man ta snacket med Keita.
Citera
2017-06-08, 20:47
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Det här kanske egentligen hör till nästa säsongs tråd, men Milan kan bli riktigt spännande. Särskilt om man får behålla Donnarumma och De Sciglio (även om Abate är en duglig ersättare för den sistnämnde).

Donnarumma
De Sciglio-Musacchio-Romagnoli-Rodríguez
Locatelli-Biglia-Montolivo
X-X-X

Spännande framtid för milanistas. För egen del ser jag gärna Milan i CL igen. De hör hemma där. Det är väl i så fall offensiven som nu behöver något (eller några) stjärnnamn. I hederlig Sportbladet-anda skriver jag därför: Zlatan?

Redan idag kan Milan ställa upp med ett lag som ska slåss om CL-platser.
Din backlinjen, och sedan skulle jag lira dessa framför:

Kessie Biglia Montolivo

Suso Bacca Bonaventura

Med en eller två spetsspelare framåt är laget rejält slagkraftigt.
Citera
2017-06-08, 20:48
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag trodde först att det var James :,(

Jag har redan avslöjat att jag inte hänger med i nyhetsflödet. Att jag är mossig & helt off. Därför kan jag inte göra bort mig härinne då jag inte ens utger mig för att vara särskilt insatt i det senaste. Var därför lämpligt att jag "tog smällen" & påtalade att jag inte har en aning om vilken Rodriguez som gått till vilken klubb.

Kan ärligt avslöja att jag numera mest njuter av att titta på fotboll. Jag fäster inte så stor vikt vid vilka spelare som är bra eller dåliga. Därför har jag helt & hållet slutat med att ens ha åsikter härinne om olika spelare. Är dessutom medveten om att jag har en extrem tendens till att våldsamt överskatta hårda, fysiska spelare i 32-årsåldern som har spelat länge i samma klubb. I min värld bär dessa gamla stötar hela laget på sina axlar. De får gärna dessutom ha långt hår eller rakad skalle. Antingen eller alltså. Gillar inte moderna, spretiga frisyrer som jag förknippar med unga tekniker som är på Twitter & trivs på konstgräs.

Det är lite så här man får betrakta olika mediepersonligheter också. Vad är det för typ av journalistik de står för? Vad utger de sig för att vara? Själv tappade jag faktiskt lite respekt för Kristian Borell när han kritiserade Thomas Nordahl. Det tog mig ganska hårt faktiskt. Borell snackar ständigt om "spelförståelse". Jag tycker att han helt saknade just spelförståelse när han kritiserade Don Tommaso. Borell gillar att frossa i det här skitiga Italien. Han älskar det som många betraktar som baksidan med Italien. Han kritiserade Nordahl för att ha målat upp en alltför glättig, tillrättalagd & ytlig bild av Italien.

Själv anser jag ju att det var rätt av Nordahl att välja det stuket på sina program. Den som vill fördjupa sig & söka upp det skitiga kan göra det själv. Det är mer klass enligt mig att presentera en vacker bild för den breda publiken än att gräva ner sig i massa korrupt skit.

Men vi skapar olika karaktärer här på FB.
Citera
2017-06-08, 20:52
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Redan idag kan Milan ställa upp med ett lag som ska slåss om CL-platser.
Din backlinjen, och sedan skulle jag lira dessa framför:

Kessie Biglia Montolivo

Suso Bacca Bonaventura

Med en eller två spetsspelare framåt är laget rejält slagkraftigt.
Just det, även Kessié är klar. Då får Locatelli vara på bänken och bidra med nyttiga inhopp i stället. Man har gått ut hårt med tidiga värvningar. Samtidigt har Inter gjort sig av med Pioli och ersatt med Romas Spalletti...

Jag tror nog milanistas är gladare än interistas just nu. Men sommaren är lång (nåja). Och precis som du skriver är Milan ett extremt intressant lag om man får in kvalitet även offensivt.
Senast redigerad av Samizdat 2017-06-08 kl. 20:57.
Citera
2017-06-08, 20:56
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag har redan avslöjat att jag inte hänger med i nyhetsflödet. Att jag är mossig & helt off. Därför kan jag inte göra bort mig härinne då jag inte ens utger mig för att vara särskilt insatt i det senaste. Var därför lämpligt att jag "tog smällen" & påtalade att jag inte har en aning om vilken Rodriguez som gått till vilken klubb.

Kan ärligt avslöja att jag numera mest njuter av att titta på fotboll. Jag fäster inte så stor vikt vid vilka spelare som är bra eller dåliga. Därför har jag helt & hållet slutat med att ens ha åsikter härinne om olika spelare. Är dessutom medveten om att jag har en extrem tendens till att våldsamt överskatta hårda, fysiska spelare i 32-årsåldern som har spelat länge i samma klubb. I min värld bär dessa gamla stötar hela laget på sina axlar. De får gärna dessutom ha långt hår eller rakad skalle. Antingen eller alltså. Gillar inte moderna, spretiga frisyrer som jag förknippar med unga tekniker som är på Twitter & trivs på konstgräs.

Det är lite så här man får betrakta olika mediepersonligheter också. Vad är det för typ av journalistik de står för? Vad utger de sig för att vara? Själv tappade jag faktiskt lite respekt för Kristian Borell när han kritiserade Thomas Nordahl. Det tog mig ganska hårt faktiskt. Borell snackar ständigt om "spelförståelse". Jag tycker att han helt saknade just spelförståelse när han kritiserade Don Tommaso. Borell gillar att frossa i det här skitiga Italien. Han älskar det som många betraktar som baksidan med Italien. Han kritiserade Nordahl för att ha målat upp en alltför glättig, tillrättalagd & ytlig bild av Italien.

Själv anser jag ju att det var rätt av Nordahl att välja det stuket på sina program. Den som vill fördjupa sig & söka upp det skitiga kan göra det själv. Det är mer klass enligt mig att presentera en vacker bild för den breda publiken än att gräva ner sig i massa korrupt skit.

Men vi skapar olika karaktärer här på FB.
Haha jag var inte ironisk. Jag trodde faktiskt det var James , visste inte heller om istok91 höll på Milan,inter eller juventus. Så det var inte omöjligt.
Citera
2017-06-08, 20:57
Medlem
Stivalis avatar
Brille kallar alltså Ricardo Rodriguez för "Ricardo"?

Killen är född i Zürich. Det är inte Rio de Janeiro!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in