Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Jag trodde först att det var James :,(
Jag har redan avslöjat att jag inte hänger med i nyhetsflödet. Att jag är mossig & helt off. Därför kan jag inte göra bort mig härinne då jag inte ens utger mig för att vara särskilt insatt i det senaste. Var därför lämpligt att jag "tog smällen" & påtalade att jag inte har en aning om vilken Rodriguez som gått till vilken klubb.
Kan ärligt avslöja att jag numera mest njuter av att titta på fotboll. Jag fäster inte så stor vikt vid vilka spelare som är bra eller dåliga. Därför har jag helt & hållet slutat med att ens ha åsikter härinne om olika spelare. Är dessutom medveten om att jag har en extrem tendens till att våldsamt överskatta hårda, fysiska spelare i 32-årsåldern som har spelat länge i samma klubb. I min värld bär dessa gamla stötar hela laget på sina axlar. De får gärna dessutom ha långt hår eller rakad skalle. Antingen eller alltså. Gillar inte moderna, spretiga frisyrer som jag förknippar med unga tekniker som är på Twitter & trivs på konstgräs.
Det är lite så här man får betrakta olika mediepersonligheter också. Vad är det för typ av journalistik de står för? Vad utger de sig för att vara? Själv tappade jag faktiskt lite respekt för Kristian Borell när han kritiserade Thomas Nordahl. Det tog mig ganska hårt faktiskt. Borell snackar ständigt om "spelförståelse". Jag tycker att han helt saknade just spelförståelse när han kritiserade Don Tommaso. Borell gillar att frossa i det här skitiga Italien. Han älskar det som många betraktar som baksidan med Italien. Han kritiserade Nordahl för att ha målat upp en alltför glättig, tillrättalagd & ytlig bild av Italien.
Själv anser jag ju att det var rätt av Nordahl att välja det stuket på sina program. Den som vill fördjupa sig & söka upp det skitiga kan göra det själv. Det är mer klass enligt mig att presentera en vacker bild för den breda publiken än att gräva ner sig i massa korrupt skit.
Men vi skapar olika karaktärer här på FB.