2017-06-08, 21:06
Medlem
läramighackas avatar
Aubameyang kräver för mycket och ska ha blivit erbjuden en årslön på 14m euro hos PSG.och ntresset för Morata ska också svalnat efter dennes uttalande efter CL-finalen. Nu är alltså det primära målet Belotti och man ska har gett ett bud på 45m euro medan Torino ska ha krävt 70 + Niang och Zapata. Känns som att klubbarna känner av varandra och en affär är inte omöjlig för en summa kring 60m + ett par spelare, vilket idag får ses som vettigt, ffa när det gäller en "ren" nia. Plan B är Diego Costa, som nyligen avslöjade att han inte ingår i Contes planer och kommer fundera över sin framtid: https://www.youtube.com/watch?v=cihq6ZhaBWo.

Conti är också riktigt nära Milan, han ska ha tackat nej till Inter samtidigt som Milan höll en möte med hans agent idag. Man är redan överens med flera av spelarna eller dess agenter och i nästan alla fall är det bara respektive klubb man ska komma överens med. Lazios Biglia och Keita också heta namn, där Biglia redan ska ha kommit överens med Milan. Lotito vill gärna sälja båda till Milan för 45-50m då han ska ha blivit förnedrad av Juventus låga (14m euro) bud och inte tänker sälja spelaren till dem.
Senast redigerad av läramighacka 2017-06-08 kl. 21:10.
Citera
2017-06-08, 21:10
Medlem
Vi klarar väl av att hålla flera diskussioner igång samtidigt i tråden?

U20 blev utslagna i VM-semifinalen idag, men gli Azzurri imponerar:

Italy 3-0 Uruguay
Gimenez og 7 (I), Eder 83 (I), De Rossi pen 91 (I)

Italy: Donnarumma; D’Ambrosio, Barzagli (Chiellini 78), Bonucci, Spinazzola; Marchisio (Montolivo 18), De Rossi; Candreva (Bernardeschi 57), Immobile (Gabbiadini 82), Belotti (Eder 46), Insigne (El Shaarawy 64)

Uruguay: Muslera; Maxi Pereira (Corujo 82), Gimenez, Coates, Caceres; Sanchez (Stuani 46), Nandez, Vecino, Gonzalez; Urretaviscaya, Rolan (A Silva 72)

http://www.football-italia.net/103802/italy-uruguay-no-match-nice

Och vi kan snacka om U20 och U21 som kuriosa, men deras roll är att förbereda spelare för gli Azzurri. Marchisio utgår från truppen, men fokus är på bortamatchen i Spanien som ska vinnas.
Citera
2017-06-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Brille kallar alltså Ricardo Rodriguez för "Ricardo"?

Killen är född i Zürich. Det är inte Rio de Janeiro!

ha ha anledningen var att jag var berusad och osäker på hur efternamnet stavades. Det är inte jag utan min 14-åriga son som har koll. Han snickesnackar om silly, och sedan försöker jag förtvivlat formulera mig. Allt med historia och sagor kommer från mig, men snickesnack som ska levereras på sekunden från twitter kommer från honom.
Citera
2017-06-08, 21:16
Medlem
På tal om vackra sagor vill jag lyfta fram Crotone som jag följde ganska intensivt förra säsongen då de var formidabla motståndare till Cagliari i Serie B, trots liten kassa men med stor moral. De låg hela denna säsong på en hopplös placering och tränaren Davide Nicola lovade i april, då de låg sist i tabellen, att cykla till Turin om klubben klarade sig kvar i Serie A. Ca 1300 km!

Klubben visade återigen vansinnigt fin moral genom att behålla tränaren hela säsongen trots usla resultat förutom de sista matcherna där man briljerade. Något tråden följt intensivt och med stor uppmuntran.

Han startar sin resa nu till helgen. Han planerar att cykla genom Taranto, Bari, Pescara, Ancona, Livorno, Genua och sedan till Turin. Alla lag som han tränat genom sin karriär, men han väljer att avsluta resan i Vigone precis utanför Turin.

Anledningen är att det var där hans 14-åriga son dog i en trafikolycka, medan han cyklade.
Citera
2017-06-08, 21:47
Medlem
Det börjar kännas som en återkomst för Serie A. Juventus briljerar med ett gediget lagbygge som erövrar titlar och som är blans världens fyra bästa lag. Inter spenderar löjliga summor utan att lyckas. Och nu kommer Milan där man satsar på relativt stora spelare som kan bli ännu större under rätt omständigheter.

Lägg till att Roma är starka och så även Napoli så känns Serie A starkare och mer intressant än på länge.

PS
Jag ser dock ingen ny Kaka bland spelarna som Milan köper, dvs en relativt billig spelare med kapacitet att bli en av världens absolut bästa spelare. Och Milan behöver den typen av spelare om de ska kunna åtevinna sin forna glans….
Citera
2017-06-08, 22:10
Medlem
Det startades en tråd 2016-10-27:

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Sitter själv som Arsenalsupporter o skriver i den klistrade tråden om Engelsk fotboll o reflekterade över antalet inlägg som är 903st.
Kollar då på övriga länder.
Tyskland, 421
Spanien, 286
De enda som är i närheten är Calcio på 707.

Lite förvånande då just de som suportar Spansk fotboll gärna pratar om sina favoritlag o blir kränkta när man anser att just Spanks ligan suger.
Själv tycker jag nog att just Spanien vars liga är lätt att komma åt nu genom Viasat borde vara full av inlägg.

Föraktar sättet att mäta engagemang i antal inlägg men nu nä säsongen ska börjas rundas av så... Men patetiskt och uselt eftersom jag kan tillbringa timmar med att kontemplera mina inlägg, samtidigt som jag ibland skickar isär ett inlägg i stundens raseri.

Oavsett är statistik lockande för mig.

Dagens statistik just nu:
England: 2155
Calcio: 1888
Tyskland: 1687
Spanien: 932

Och den engelska tråden i förhållande till bratwurstrunkarna och spaggarna har varit relativt oförändrad sedan tråden ovanför. Det tyder på en stor upphetsning inför och i början men att den sedan regnar bort. Och jag vill gärna lägga in kvalitet i sammanhanget eftersom jag tar mycket tid och relativt stor möda för att formulera mig. Och där vill jag återigen lyfta fram Tyskarnas tråd och Calcio-tråden. Välformulerade med mycket information.

Spanska ligan är världens just nu bästa liga, men på Flashback är den tämligen intetsägande. engelska har jag mindre koll på, men det lilla jag läst når inte upp till bratwurstare eller spaggar. Och jag vet att nästan ingen är riktig tysk eller italienare. Jag skojar…
Senast redigerad av Brille68 2017-06-08 kl. 22:16.
Citera
2017-06-08, 22:31
Avslutad
Benevento!!!
Citera
2017-06-08, 22:36
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
ha ha anledningen var att jag var berusad och osäker på hur efternamnet stavades. Det är inte jag utan min 14-åriga son som har koll. Han snickesnackar om silly, och sedan försöker jag förtvivlat formulera mig. Allt med historia och sagor kommer från mig, men snickesnack som ska levereras på sekunden från twitter kommer från honom.

Det var absolut inte menat som en pik. Min kritik handlar bara om att ifall FB ska bli läsbart så kan man inte förvänta sig att alla fattar vad "Rodriguez är klar för oss" innebär. Det hade lika gärna kunnat vara Gonzalo som skrivit på för Roma.

Min kritik mot dig är snarare ett annat inlägg där du hävdar att det skulle vara en styrka att alla namnen i U21-landslaget är italienska & saknar utländska inslag. Du bara förutsätter att folk fattar vad du menar. Ricardo Rodriguez har spansk far & chilensk mor. Han är född i Zürich. Hade såklart varit fantastiskt för oss Italien-älskare om han varit född i Turin istället. Vad spelar det för roll om han heter Rodriguez?

Jag delar fullt ut din kritik mot fanatiska, inskränkta & efterblivna kulturer. Ditt snack om hotet ifrån ett visst håll är berättigat & baserat på historisk & religiös verklighet. Ditt snack stämmer & är inget hittepå. Det är inte ett kontroversiellt påstående utan det är vedertaget att Sardinien har varit utsatt för attacker. I min bok "Södra Europa" utgiven av förlaget Readers Digest AB, så inleds kapitlet om Sardinien just med frasen "Den som kommer från havet är en tjuv". Det är inget kontroversiellt påstående, precis som sardiska flaggan baseras på historisk verklighet.

Du svingar dock alltför brett anser jag. Vad spelar det för roll om någon hade hetat Ricardo Rodriguez & spelat för Italien? Eller för den delen Samir Handanovic? Frånsett då självklart att italienska är ett oerhört vackert språk & Roberto Gagliardini givetvis ligger ljuvligt i munnen till skillnad från den stackars Kamil Glik som man ju avskytt i alla år delvis pga det fruktansvärda namnet.

Jag tycker att det är bra att du vågar gå ut & markera mot vissa företeelser i samhället & vissa specifika religiösa inriktningar. Men jag tycker att det slår fel om man inte specificerar vad det är man svingar mot. Är det ett problem om Ricardo Rodriguez spelat för Italiens landslag? Särskilt nu 2017 så blir det tydligt vilka sprickor som finns även inom "våran svär". Det är 500-årsjubileum för Martin Luthers intåg på den globala scenen. Som du vet så har det påverkat Sverige något enormt. 1517 var året då Luther offentliggjorde det som ledde till reformationen & skapade en enorm spricka mellan Sverige & Italien.

För min del så får du gärna berätta om den roll som Italien spelat i att försvara Europa gentemot islam. Det är verkligen intressant & bildande. Dra dig inte för att prata på om det här. Jag är så jävla less på den korkade svenskens uppfattning om att "italienare inte är något vidare bra på krig". Den uppfattningen spyr jag på. Men kom igen, vad hade det gjort om någon hetat Rodriguez i Italiens landslag?
Senast redigerad av Stivali 2017-06-08 kl. 22:41.
Citera
2017-06-08, 23:14
Medlem
Citat:
Det var absolut inte menat som en pik. Min kritik handlar bara om att ifall FB ska bli läsbart så kan man inte förvänta sig att alla fattar vad "Rodriguez är klar för oss" innebär. Det hade lika gärna kunnat vara Gonzalo som skrivit på för Roma.

Min kritik mot dig är snarare ett annat inlägg där du hävdar att det skulle vara en styrka att alla namnen i U21-landslaget är italienska & saknar utländska inslag. Du bara förutsätter att folk fattar vad du menar. Ricardo Rodriguez har spansk far & chilensk mor. Han är född i Zürich. Hade såklart varit fantastiskt för oss Italien-älskare om han varit född i Turin istället. Vad spelar det för roll om han heter Rodriguez?

Jag delar fullt ut din kritik mot fanatiska, inskränkta & efterblivna kulturer. Ditt snack om hotet ifrån ett visst håll är berättigat & baserat på historisk & religiös verklighet. Ditt snack stämmer & är inget hittepå. Det är inte ett kontroversiellt påstående utan det är vedertaget att Sardinien har varit utsatt för attacker. I min bok "Södra Europa" utgiven av förlaget Readers Digest AB, så inleds kapitlet om Sardinien just med frasen "Den som kommer från havet är en tjuv". Det är inget kontroversiellt påstående, precis som sardiska flaggan baseras på historisk verklighet.

Du svingar dock alltför brett anser jag. Vad spelar det för roll om någon hade hetat Ricardo Rodriguez & spelat för Italien? Eller för den delen Samir Handanovic? Frånsett då självklart att italienska är ett oerhört vackert språk & Roberto Gagliardini givetvis ligger ljuvligt i munnen till skillnad från den stackars Kamil Glik som man ju avskytt i alla år delvis pga det fruktansvärda namnet.

Jag tycker att det är bra att du vågar gå ut & markera mot vissa företeelser i samhället & vissa specifika religiösa inriktningar. Men jag tycker att det slår fel om man inte specificerar vad det är man svingar mot. Är det ett problem om Ricardo Rodriguez spelat för Italiens landslag? Särskilt nu 2017 så blir det tydligt vilka sprickor som finns även inom "våran svär". Det är 500-årsjubileum för Martin Luthers intåg på den globala scenen. Som du vet så har det påverkat Sverige något enormt. 1517 var året då Luther offentliggjorde det som ledde till reformationen & skapade en enorm spricka mellan Sverige & Italien.

För min del så får du gärna berätta om den roll som Italien spelat i att försvara Europa gentemot islam. Det är verkligen intressant & bildande. Dra dig inte för att prata på om det här. Jag är så jävla less på den korkade svenskens uppfattning om att "italienare inte är något vidare bra på krig". Den uppfattningen spyr jag på. Men kom igen, vad hade det gjort om någon hetat Rodriguez i Italiens landslag?
Flott Stivali, du är nästan trevlig i överkant men jag uppskattar det verkligen. Jag har en tendens att dra allt till sin kant för att provocera fram en diskussion.

Men som du kanske märkte så valde jag namn och inte färg. Många som surnar till på Balotelli, vilket man såklart kan göra på hans omogna beteende som inte alls matchar hans talang. Men han är uppvuxen i Italien, i en övre medelklass av judiskt ursprung. Att han beter sig som Cassano är bara tragiskt.

Och på samma vis anses El Shaarawy italienare eftersom han är född i italien av en italiensk mamma som gifte sig med en egyptisk akademiker (arbetar inom universitetet men alla jävlar är ju professorer i Italien).

Återigen inget stort problem. Problemen kommer när du har subgrupper som inte har kontakt med värdlandet och kanske tom föraktar landet de bor i. Deras drivkraft är ett hat för att därigenom visa att man är bättre.

Du finner dem i alla no-go-zoner i Sverige men även i Italien. Man har anställt kinesiska poliser i Milano, som inte ens kan italienska, för att hålla koll på asiaterna. Och då kan du ana poblemen med afrikaner och araber som är oändligt mycket våldsammare.

Poängen med ett landslag är att skapa en gemenskap. Samlas för landet. Det handlar inte om individer, klaner eller religion. Du ska stå upp för landet och dess flagga. Helhjärtat.

Och vi kommer alla ihåg (och försök finna bilderna via google )när det framgångsrika U21-landslaget för Sverige firade mål med muslimska böner och albanska örnar. Men de hjälper inte nu det riktiga landslaget. Och det enda syftet med ungdomslandslagen är att hjälpa det riktiga landslaget i framtiden. Allt annat är fluff fluff…
Citera
2017-06-08, 23:15
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Benevento!!!

Benevento är en fantastisk fotbollsklubb med fantastiska supportrar. Själv är jag inbiten anglofil & älskar brittisk fotbollshistoria, men tänker ofta på hur synd det är att media aldrig riktigt lyfte fram de mindre italienska lagen. Jag har själv bott en tid i Italien & vet att allting verkligen inte kretsar kring Serie A. Många i Sverige okända lag har trogna följare lokalt. Man hade kunnat göra italiensk fotboll lika stor som engelsk. Många av oss har vårt stora intresse för engelsk fotboll just för att man gick längre ner i serierna & presenterade böcker som "Engelsk Liga & Cup" av Lars-Gunnar Björklund (Köp dem om ni hittar dem på loppis!!!).

Detta hade dock lika gärna kunnat göras om italiensk fotboll. Jag har upplevt att italiensk fotboll sträcker sig mycket bredare än Serie A. Fotboll är extremt mycket större i Italien än i Sverige. Benevento är viktigt & stort. Liksom Frosinone.
Citera
2017-06-08, 23:23
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Benevento är en fantastisk fotbollsklubb med fantastiska supportrar. Själv är jag inbiten anglofil & älskar brittisk fotbollshistoria, men tänker ofta på hur synd det är att media aldrig riktigt lyfte fram de mindre italienska lagen. Jag har själv bott en tid i Italien & vet att allting verkligen inte kretsar kring Serie A. Många i Sverige okända lag har trogna följare lokalt. Man hade kunnat göra italiensk fotboll lika stor som engelsk. Många av oss har vårt stora intresse för engelsk fotboll just för att man gick längre ner i serierna & presenterade böcker som "Engelsk Liga & Cup" av Lars-Gunnar Björklund (Köp dem om ni hittar dem på loppis!!!).

Detta hade dock lika gärna kunnat göras om italiensk fotboll. Jag har upplevt att italiensk fotboll sträcker sig mycket bredare än Serie A. Fotboll är extremt mycket större i Italien än i Sverige. Benevento är viktigt & stort. Liksom Frosinone.
Det är tyvärr svårt få den känslan att infinna sig när man ser det på tv. Championship ser i många fall hetare ut än Serie a. Den har dessutom en mer klassisk brittisk stil som gör den unik.

Serie B däremot framstår som "fattig". Som om man tar allt det dåliga med serie a och gör det till en egen liga. Gråa tomma arenor, ,klubbar som kollapsar, dåligt tempo.
Citera
2017-06-08, 23:40
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...när det framgångsrika U21-landslaget för Sverige firade mål med muslimska böner och albanska örnar.

Jag fattade aldrig vad problemet var med örnen. Han gjorde någon målgest som skulle symbolisera en örn som bla finns på Albaniens flagga. Vad är problemet? Får man inte fladdra som en örn? Här gick våra åsikter isär.

Ofta har du påpekat att vi skulle ha olika åsikter. Att det finns en konfliktsituation mellan oss. Denna konflikt handlar så som jag fattat det om Bosman-domen & CL & utökningen av VM & EM. Jag anser att Bosman & CL & utökningen av VM & EM är det bästa som hänt fotbollen. Här är sprickan total mellan oss. Ofta försöker du på något konstigt sätt framställa det som att detta skulle betyda att jag är positiv till islam i Europa. Jag har aldrig riktigt hajat vart du vill komma.

Frågan är ställd med all respekt så klart. Vafan menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in