2017-06-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Japp, det var det som var poängen.

Verkligen? Jag kan inte se någonstans i ditt inlägg eller i artikeln om jordens ålder, bara om människans ålder.
Citera
2017-06-08, 10:48
Medlem
Citat:
Ja, evolutionsteorin känns nog ganska säker just nu inom vetenskapen.

"nog ganska säkert", eller "bortom allt tvivel. Vi vet ATT den existerar"?

Hur vill ni ha det?

Citat:
Dock är det ju fritt fram att motbevisa den. Det vore nog en dröm för många vetenskapsmän, att göra en sådan upptäckt.

Det går inte att motbevisa något som inte existerar. Dom felande länkarna existerar inte.

Det är som att jag skulle säga till dig att motbevisa Guds existens.
Citera
2017-06-08, 10:51
Medlem
Citat:
Japp, men tråden handlar om att jorden är ca 6000 år. Så mitt inlägg var riktat till de som tror så.

Ok, jag tänkte inte på rubriken på forumet, bara på vad du och artikeln skrev, du skrev inget om jordens ålder.
Citera
2017-06-08, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Verkligen? Jag kan inte se någonstans i ditt inlägg eller i artikeln om jordens ålder, bara om människans ålder.
Ja, vilket gör att folk som tror på en ung jord borde kunna räkna ut vad det betyder. Fast människan kanske har funnits längre än jorden?
Citera
2017-06-08, 11:00
Medlem
Citat:
"nog ganska säkert", eller "bortom allt tvivel. Vi vet ATT den existerar"?

Hur vill ni ha det?

Det går inte att motbevisa något som inte existerar. Dom felande länkarna existerar inte.

Det är som att jag skulle säga till dig att motbevisa Guds existens.
Vilka ni? Vad folk använder för ord bryr jag mig inte om. Du kan själv kolla upp hur det ligger till.
Jag är inte vetenskapsman, och kan inte säga hur säker en teori är. Dock vad jag förstått så är den säker, genom en massa olika bevis.

Varför skulle inte vetenskapen kunna motbevisa sina egna teorier?
Citera
2017-06-08, 11:02
Medlem
Citat:
Ok, jag tänkte inte på rubriken på forumet, bara på vad du och artikeln skrev, du skrev inget om jordens ålder.
Jo, indirekt gjorde jag det. Det krävs att du tänker efter. Om du nu accepterar att jorden funnis under hela tiden människor funnits?
Citera
2017-06-08, 11:02
Medlem
Citat:
Ja, vilket gör att folk som tror på en ung jord borde kunna räkna ut vad det betyder. Fast människan kanske har funnits längre än jorden?

Enligt bibeln skapades Adam 4026 f.Kr.

Det står inte hur länge sedan jorden och universum skapades, eftersom skapelsedagarna inte är samma sak som jordens 24 timmars dygn.
Citera
2017-06-08, 11:04
Medlem
Citat:
Enligt bibeln skapades Adam 4026 f.Kr.

Det står inte hur länge sedan jorden och universum skapades, eftersom skapelsedagarna inte är samma sak som jordens 24 timmars dygn.
Det vet du inget om egentligen. Och det är oväsentligt, då jag jämför med de som tror på en ung jord, i denna tråd. Så det kan du ta med dem.
Citera
2017-06-08, 11:10
Medlem
Citat:
Vilka ni? Vad folk använder för ord bryr jag mig inte om. Du kan själv kolla upp hur det ligger till.
Jag är inte vetenskapsman, och kan inte säga hur säker en teori är. Dock vad jag förstått så är den säker, genom en massa olika bevis.

Ni ateister, ni kan inte ens komma överens om hur starka bevisen är, det är alltså subjektivt.

Citat:
Varför skulle inte vetenskapen kunna motbevisa sina egna teorier?

Ja, jo, motbeviset är icke existens av bevis. Att det är så oändligt många generationer som inte existerar i jordlagren från en art till en annan. Om nu evolutionsteorin stämmer, så skulle man se den gradvisa långsamma processen.
Citera
2017-06-08, 11:13
Medlem
Citat:
Jo, indirekt gjorde jag det. Det krävs att du tänker efter.

Eller så skulle det inte skada om du var så tydlig att det inte går att missförstå, du har ju själv krävt det av bibeln.

Citat:
Om du nu accepterar att jorden funnis under hela tiden människor funnits?

Nej, jag menar att människan skapades för 6043 år sedan, men jorden kan ha skapats för 4,5 miljarder år sedan.
Citera
2017-06-08, 11:15
Medlem
Citat:
Ni ateister, ni kan inte ens komma överens om hur starka bevisen är, det är alltså subjektivt.

Ja, jo, motbeviset är icke existens av bevis. Att det är så oändligt många generationer som inte existerar i jordlagren från en art till en annan. Om nu evolutionsteorin stämmer, så skulle man se den gradvisa långsamma processen.
Vi ateister är inget "vi". När ska du förstå det? Självklart kan det vara subjektivt hur stark varje ateist tycker en vetenskaplig teori är. Det viktiga är ju vad vetenskapen själv anser, eller hur?
Tycker du teister världen över är överens om vilken gud som existerar, och vilken skrift som ska följas?

Ta det med vetenskapen, inte med mig. Jag är inte utbildad.
Citera
2017-06-08, 11:17
Medlem
Citat:
Eller så skulle det inte skada om du var så tydlig att det inte går att missförstå, du har ju själv krävt det av bibeln.

Nej, jag menar att människan skapades för 6043 år sedan, men jorden kan ha skapats för 4,5 miljarder år sedan.
Det går inte att missförstå, att om jorden är 6000 år, då kan inte människan vara 300 000 år.

Ja, jag förstår vad du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in