Citat:
Ursprungligen postat av
shbou
Psykopater - vad jag förstått - funkar inte så. Det är svårt för dig och mig och andra att sätta sig in i hur de är funtade. Ren ondska/likgiltighet.
Läs gärna länken som behandlar psykopati ett par sidor bak i tråden. Johanna kryssar varenda ruta i checklistan. Hon känner inget. Eller eventuellt för första gången någon slags maktlöshet, men troligen inte ens det. Hon har ändå en aning om hur hon "borde känna". Även det slår ofta fel. När man väl genomskådat henne baxnar man av fejkandet. Allt handlar om hennes egen vinning och alla andra är bara pjäser, tom sina egna avkommor. Ett annat karakteristiskt drag av psykopater. De kan döda sina barn, syskon och föräldrar enkom för att de varit "dumma", eller nånstans i sitt huvud rättfärdigar det.
Jodå, tack, det var jag som postade den länken.
Och just därför att psykopater alltid planerar och handlar utifrån egen vinning, och är genuina opportunister, spekulerar jag i hur hon ser på egen vinning just nu.
Eller så är hon, som jag tolkar ditt svar, inne i en ren hämnd-mode, och skiter i vinningen för tillfället.