2017-05-11, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Var följer ni andra dagens rättegång?

Finns bland annat här:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnan-ger-sin-version-av-makens-dod/
Citera
2017-05-11, 10:43
Avslutad
Här

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vRGJL/arbogakvinnan-hors-om-makens-dod
Citera
2017-05-11, 10:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
SVTs direktrapportering:

"Snyftande säger hon att maken kunde vara helt underbar men att han ofta åkte hemifrån på kvällarna. Hon fick aldrig veta var han varit, han hade också strödagar borta från sitt arbete.
- Så min erfarenhet säger att han missbrukade, säger kvinnan.

Makens släktingar ser ut att lyssna spänt på kvinnans berättelse."

Vi har tidigare via FUP fått veta att med början ca 2008 så försvann JM från PG ibland, t.ex. över helger, som jag uppfattade det (från UF tror jag det var) i samband med att hon började bedriva aktivitet på prostitutionssajter.

Kan anklagelserna om Aki's "försvinnanden" vara en projektion?

Eller bara ett försvar inför mordanklagelserna?

Kan anklagelserna om missbruk också vara en projektion?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-11 kl. 10:48.
Citera
2017-05-11, 10:52
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Var följer ni andra dagens rättegång?

Jag försöker att köra Expressen och SVT parallellt. När den ena somnar till är den andra vaken...

Expressen, Ronge, m.fl.:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnan-forhors-om-aki-paasila/

SVT, Ann-Sofie Sannemalm:
https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

Dom har också lite olika rapporteringsstil som kompletterar varandra, IMO.

Citera
2017-05-11, 10:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
En militärpolis är just det: Militär polis. Inte en polis i civil mening. Enbart i det militära.

Fast med den svenska avregleringen av Försvaret så var det många poliser som sökte jobb på försvaret......och andra ställen......typ soc.
Citera
2017-05-11, 10:56
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
OK, jag sitter inte inne med fågelkvitter och tolkade AMs ord i fup lite annorlunda. När skulle de här barnen har dött? Vad viskar fågeln om när och hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Läs tråden en ca 5 sidor bak.

Ca nellan år 2010-2012 för "drunkningen". Den andra vet jag inte än. Ska ha skett på 2 olika adresser, adresserna tas upp bl.a. på de trådsidor jag hänvisade.

Fågelkvittret var mycket svagt, bara att polisen vet namn på dessa barn.

Här finns lite påståenden och frågor om "barnliken" i garderoben.

(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Fyll gärna på om jag missat något!

Citera
2017-05-11, 11:00
Medlem
Citat:
SVTs direktrapportering:

"Snyftande säger hon att maken kunde vara helt underbar men att han ofta åkte hemifrån på kvällarna. Hon fick aldrig veta var han varit, han hade också strödagar borta från sitt arbete.
- Så min erfarenhet säger att han missbrukade, säger kvinnan.

Makens släktingar ser ut att lyssna spänt på kvinnans berättelse."
Visst är det projcering, som lasternassumma frågar så retoriskt.
Så, från martyrskap i det äktenskapet till hämnd genom mord.
Men vad gör hon?!?
Citera
2017-05-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vi har tidigare via FUP fått veta att med början ca 2008 så försvann JM från PG ibland, t.ex. över helger, som jag uppfattade det (från UF tror jag det var) i samband med att hon började bedriva aktivitet på prostitutionssajter.

Kan anklagelserna om Aki's "försvinnanden" vara en projektion?

Eller bara ett försvar inför mordanklagelserna?

Kan anklagelserna om missbruk också vara en projektion?

Hon är rätt konsekvent i det att hon tar det som hon beskylls för och lyfter över det på andra. På sätt och vis desarmerar hon eventuella påståenden som kan komma att riktas mot henne framöver en smula.
Citera
2017-05-11, 11:03
Medlem
Gittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det måste anses extraordinärt. – Man kan möjligen tänka sig att AP och JM befunnit sig vid kassan och JM ”glömt” sitt betalkort och bett AP dra sitt kort, för att han sedan ska få beloppet överfört eller i kontanter.

Kvittotiderna:
11.08 – 297,40 kr – Systemet 1: AP:s betalkort . – Efter att ha anlänt med tåg till E-tuna verkar AP ha uppsökt närmaste Systembutik och inköpt en liten Baileys och 6 long drinks. Det förefaller dock lite långsökt att om han planerat hämta barnen för att senare umgås med NL i F**n han skulle ha valt att kånka på en Systemkasse på tåget (c:a 35 min tågresa till NL i Flen). Hade han då inte väntat med inköpen tills han kom fram? Å andra sidan vann han tid och kanske besvärliga gångsträckor med tanke på barnen han också skulle ha med sig på tåget. – Enligt NL skulle AP ha anlänt redan under torsdagen men dök inte upp. Framemot kvällen hade de kontakt och NL får då veta att AP fått förhinder. – Samma sak upprepades sedan under fredagen: Förhinder eller strul av något ospecificerat slag. Enligt NL ska denna kontakt ha skett via telefon vid 21-tiden.

13.42 – 1.923,72 kr – Matvaror, blöjor: AP:s betalkort

8-9 min senare:

Är det möjligt att på 8-9 min hinna ut ur Coop Forum, in på Systemet 50 m därifrån och plocka ihop 7 flaskor och 5 burkar, stå i ev. kö samt betala? – Har inköpen skett parallellt? Kan JM ha sagt att hon haft kontanter så det räckte till Systeminköpen och låtit AP stå kvar vid matkassan – eller följdes de åt? – Var är barnen?

13.51 – 648,10 kr – Systemet 2: JM:s betalkort.

1 h 39 min senare: Varför har man ännu inte påbörjat resan? – Besöker hela familjen ett hamburgerställe tillsammans med barnen? – Väntar man på någon för att så följe ut till sommarstugan?

15.30 –165,50 – Systemet 3: JM:s betalkort: Här verkar JM ha tänkt att det var bäst att inköpa ytterligare två flaskor mousserande vin. - Det var ju inte bara hon och AP som skulle dela på allt som inköpts.

Visst kan det tänkas att JM tagit över AP:s mobil, men det är under förutsättning att följande kan förklaras:

15.21 – 16.30 utväxlas tio SMS mellan JM och AB. Under samma tid förflyttar sig såväl AP:s som JM:s mobiler från E-tuna till sommarstugan. – AB har i förhör tyckt det vara konstigt att JM sms:ar när hon kör bil (hon svarar enl. AB annars inte ens i telefonen vid bilkörning). - En möjlighet är att AP eller en tredje person kör hennes bil.

Den 7/8 hade AP enl. NL loggat in och ut på facebooks Messenger mest hela tiden, vilket NL upplevt som väldigt konstigt. Under em/kvällen utväxlas div. meddelanden dem emellan, och vid 21-tiden ska AP ha ringt NL och sagt sig ha fått förhinder av något slag. Detta kan ev. vara en felaktig minnesbild; han kanske messade eller SMS:ade -?

21.19 ser NL att AP spelat en finsk låt: ”När du fick mig att falla för dig”. – Kan JM ha känt till AP:s fb-uppgifter, alt. lagt beslag på hans mobil när han varit inloggad?

22.36 skickar NL ett SMS till AP: ”sov gott”. – Inget svar.

JM bör ha sett hur AP i smyg satt och försökte skicka olika meddelanden; hur han sökte hemlighålla något för henne. Detta har med största sannolikhet triggat i gång hennes redan upparbetade ilska; hennes patologiska svartsjuka och hämndbegär; begäret också efter försäkringspengarna, ej att förglömma.

Sammantaget talar det mesta för att AP i levande tillstånd frivilligt – om än motvilligt och under viss vånda - följde med ut till sommarstugan: Han var långtifrån något mähä, men han satt på två stolar varav den ena stolen var upptagen av hans barn och den förestående skilsmässan; i den andra satt hans nya kvinna och väntade. Han vågade inte riskera att få JM emot sig - och det hade han fått om han nobbat det barnen enl. JM så länge sett fram emot: att vara på landet och plaska och samtidigt på ett naturligt sätt få fira honom på hans födelsedag. Samma önskemål hade enl. JM uttryckts av X och Y vilka gladde sig och såg fram emot att få träffa honom under lite mer avspända former.

Det mesta talar för att AP oskadliggjordes/dränktes mellan kl. 21.00 - 22.36. Man har då efter vissa förberedelser hunnit äta och dricka i c:a 3 h, eller c:a 5 h om man påbörjat drickandet redan vid framkomsten.

Mycket bra analys. Åklagaren skulle behöva dig vid sin sida.
Citera
2017-05-11, 11:13
Medlem
Varför tar åk upp den här planerade flytten till Strömstad. Det måste ha någon relevans. Vad är det jag missar?
Citera
2017-05-11, 11:20
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Varför tar åk upp den här planerade flytten till Strömstad. Det måste ha någon relevans. Vad är det jag missar?

Troligen är det något som JM vill använda för att ge en bild av att allt var bra mellan JM och Aki, men åklagaren vill visa att Aki inte alls ville flytta med JM till Strömstad.

Som jag tolkar det...

Citera
2017-05-11, 11:20
Avslutad
Hon är smart den där JM eller vad man ska kalla de.
Hon påstår saker som att Aki ville flytta. Pappa gillade inte Aki. Aki tog droger. Aki var borta.

Alla dessa saker går ju inte att kolla upp. För dom är ju döda.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in