Citat:
Ursprungligen postat av
BlueStar
Du som varit på på både GT och LR: Hur skulle du säga att GT står sig i jämförelse med LR? Jag åker troligen till Düsseldorf senare i år och lär besöka någon av dem två klubbarna då. Hög GFE-faktor är det viktigaste för mig, så ska jag bege mig ända till Brüggen vill jag att GT ska vara överlägsen LR på den punkten.
Jag får inleda med att skriva att min erfarenhet av GT är mindre än min erfarenhet av LR eftersom jag gör ett besök på LR så fort jag får möjlighet (förra helgen senast).
Jag tycker GT är en bra klubb, men jag tycker inte att GT förtjänar det rykte klubben har, vissa dyrkar den och sätter den på en piedestal. Jag tror jag anar varför och jag återkommer till det.
GT är en stor klubb med bra lokaliteter. En varm sommardag är det himmelriket. Det finns många ställen att sitta och slöa på. Detta är LR:s stora nackdel.
Jag tycker inte att GT är bättre än LR vad gäller damer. Variationen kanske är bättre och min upplevelse är att det finns fler tyska damer på GT. Men min (och andras) upplevelse är att det är mer upselling och mer förhandling på GT. För den som värdesätter GFE så skulle jag välja LR direkt. Amira och Daria som jag mötte förra helgen på LR gav mig allt vad jag kunde önska av GFE utan någon förhandling i förväg. Daria gav mig dessutom det bästa BJ jag har fått i hela mitt liv (och jag börjar tyvärr bli svår att imponera på) totalt fantastisk upplevelse!
Den stora nackdelen är att GT ofta blir en sausage-fest på kvällarna. Ett hav av morgonrockar. En varm sommarkväll är det OK men en regnig kväll eller mitt i vintern är det inte lika roligt.
Så varför har GT den ställning klubben har. Detta avsnitt blir typ rasistiskt. Men det är inte mina åsikter, bara mina upplevelser med egna ögon och efter att ha pratat med många gäster på klubbar och med många damer på klubbar
GT screenar sina gäster och damer (hårt). De vill ha vita medelålders gäster. Detta uppskattas av såväl gäster (de som släpps in!) och av damer. GT släpper in mörkhyade, men då ska de vara välklädda, helst redan kända av klubben och i sällskap med kända vita besökare. Detta är naturligtvis olagligt, men det är det även på svenska nöjesklubbar! De screenar också damerna. GT är ingen klubb för nybörjar-damer. De flesta jobbar först på annan klubb och får erfarenhet och får språket. För något annat GT har rykte om sig är att damer som vill jobba där måste kunna prata tyska och helst engelska hyffsat. En av Acapulcos "stjärnor" Kate har just flyttat till GT, efter att ha jobbat som nybörjare på Aca i 1,5 år.
Vad är det då man screenar bort som uppskattas av gäster och damer. Jo turkar. Pratar man med en dam på GT, LR eller Babylon om Samya eller ACA så säger många snabbt att där vill de inte jobba för dessa klubbar är fulla av turkar, och det är inte bra.
Nu kom jag ifrån ämnet!
Har du inte varit på GT och är nyfiken på en ny (bra) klubb tycker jag du ska ge stället en chans om du är vit och om du har bil. Men om det är GFE du söker så är in erfarenhet att du har har lika stor chans, troligtvis större på LR. Jag tror dessutom att GT har fler stamgäster än vad den mer centralt placerade klubben LR har. Detta skulle kunna innebära att det är lättare att få bra service som nybörjare på LR än på GT.
Om du ska besöka GT i sommar, så har jag tre praktiska råd. Välj en dag när det är fint väder. Välj en dag som inte heter fredag eller lördag. Kom vid öppningsdag så du får parkera nära klubben.
F