Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-15, 23:32
  #1393
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Skulle rekommendera Kastrup om du bor i Schmåland. Kortare flygresa och fler förbindelser än Landvetter. Finns det ingen billig pendelparkering i Hässleholm som du kan använda? Tåg till Kastrup tar ca 75 minuter och det verkar gå minst ett tåg/timme. Kostar mindre än Ö-bron.

Ja det verkar ju faktiskt vara en riktigt bra idé.
Citera
2017-03-16, 00:27
  #1394
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Ja det verkar ju faktiskt vara en riktigt bra idé.
Sista flyget hem vardagar går 21.10 (SAS) eller 21.25 (Air Berlin). Första flyget hem vardagar går 8.40 (Air Berlin). Vill du slippa tysk övernattning så skulle jag rekommendera sista kvällsflyget. Lämnar du Artemis klockan 20 så bör du lätt hinna till flyget i tid.

Utresa finns klockan 11.00 (SAS) och 11.10 (Air Berlin), i båda fallen bör du kunna vara på Artemis senast klockan 13, vilket ger dig 7 timmar = 14 halvtimmesakter.

Tåg från Hässleholm 8.44 kommer till Kastrup 9.55, alltså lite mer än 60 minuter innan avgång. Tyvärr går sista tåget till Hässleholm 22.46, vilket kan bli stressigt (20-40 minuter eget beräknad landning).
Citera
2017-03-16, 07:01
  #1395
Medlem
Mistofeless avatar
Tänker du flyga från Kastrup rekommenderar jag Ryanair till Köln. Resan kan kosta så lite som 280 kr ToR om du bokar en månad innan resan. Flygtiden Kastrup - Köln är 1 tim 30 min. Sedan 2,80 Euro med S-Bahn till Samya i Köln eller 11,40 Euro till Doce Vita och Livingroom i Dusseldorf. Alla dessa tre FKK ligger på bekvämt gångavstånd från S-Bahn hållplatser.
Citera
2017-03-16, 09:06
  #1396
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Sista flyget hem vardagar går 21.10 (SAS) eller 21.25 (Air Berlin). Första flyget hem vardagar går 8.40 (Air Berlin). Vill du slippa tysk övernattning så skulle jag rekommendera sista kvällsflyget. Lämnar du Artemis klockan 20 så bör du lätt hinna till flyget i tid.

Utresa finns klockan 11.00 (SAS) och 11.10 (Air Berlin), i båda fallen bör du kunna vara på Artemis senast klockan 13, vilket ger dig 7 timmar = 14 halvtimmesakter.

Tåg från Hässleholm 8.44 kommer till Kastrup 9.55, alltså lite mer än 60 minuter innan avgång. Tyvärr går sista tåget till Hässleholm 22.46, vilket kan bli stressigt (20-40 minuter eget beräknad landning).


Bra information, tack!

Det räcker alltså att jag är på flygplatsen ungefär 60 minuter före avgång?
Det är ingen risk att man som förstagångsbesökare på Kastrup behöver mer tid än en timma?

8:44 från Hässleholm... då bör jag åka hemifrån runt klockan 5:30 om man ska köra efter gängse hastighetslagar och regler och ha lite marginal att parkera bilen och kliva på tåget (brukar ju annars köra till Hässleholm på 2 timmar mitt i natten, men det vore ju korkat med en sådan planering om man har en tid att passa, det räcker ju att det har skett en olycka och att vägen har blivit avstängd så får man ju problem med att hinna fram... det har ju hänt.)

5:30 hemifrån och framme vid Artemis 13:00... (7½ timma i total restid)... ja det är ju faktiskt inte speciellt många timmar jag sparar gentemot att åka bil, fast det blir ju å andra sidan en hel del billigare att flyga.

Och att flyga till Köln som ”Mistofeles” säger är ju nästan gratis i sammanhanget.
__________________
Senast redigerad av ormbiten 2017-03-16 kl. 09:23.
Citera
2017-03-16, 12:13
  #1397
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Bra information, tack!

Det räcker alltså att jag är på flygplatsen ungefär 60 minuter före avgång?
Det är ingen risk att man som förstagångsbesökare på Kastrup behöver mer tid än en timma?

8:44 från Hässleholm... då bör jag åka hemifrån runt klockan 5:30 om man ska köra efter gängse hastighetslagar och regler och ha lite marginal att parkera bilen och kliva på tåget (brukar ju annars köra till Hässleholm på 2 timmar mitt i natten, men det vore ju korkat med en sådan planering om man har en tid att passa, det räcker ju att det har skett en olycka och att vägen har blivit avstängd så får man ju problem med att hinna fram... det har ju hänt.)

5:30 hemifrån och framme vid Artemis 13:00... (7½ timma i total restid)... ja det är ju faktiskt inte speciellt många timmar jag sparar gentemot att åka bil, fast det blir ju å andra sidan en hel del billigare att flyga.

Och att flyga till Köln som ”Mistofeles” säger är ju nästan gratis i sammanhanget.
Standard är att boarding börjar ca 30 minuter innan avgång och då ska man vara vid gaten, vilket i praktiken innebär att de kan ropa "passagerare ormbiten, kontakta gate X" och att du då förväntas reagera. Säkerhetskontrollen bör gå ganska snabbt vid den tiden och det tar ca 10 minuter att gå till gaterna längst bort.
Citera
2017-03-16, 13:54
  #1398
Medlem
Hermann666s avatar
Eftersom du verkar bo i östra Småland så kan du flyga från Skavsta till Weeze i Tyskland. Weeze listas som Düsseldorf men ligger långt därifrån. Men om du kan kosta på dig en hyrbil kan du nå både Golden Time och Livingroom på under timmen från Weeze.
Citera
2017-03-16, 13:55
  #1399
Avstängd
Känns de inte lite äckligt att gå runt med massa andra torskar i morgonrock? Vill inte verka dömande, undrar bara hur stämningen är!
Citera
2017-03-16, 15:18
  #1400
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Eftersom du verkar bo i östra Småland så kan du flyga från Skavsta till Weeze i Tyskland. Weeze listas som Düsseldorf men ligger långt därifrån. Men om du kan kosta på dig en hyrbil kan du nå både Golden Time och Livingroom på under timmen från Weeze.


Skavsta ligger ju uppe i Östergötland, men jag tror att det bara är runt 26 mil till Skavsta så det är ju helt klart ett alternativ om jag skulle få för mig att testa lite andra klubbar som jag inte tidigare har besökt. Men jag måste säga att jag trivs rätt bra med Artemis och Sharks. Faktiskt...
Som någon hade skrivit på ISG, Choose a club that you like and stick to it.

Förut kunde man ju annars flyga direktflyg till Berlin från sydöstra Småland (Kalmar) dit jag inte har så himla långt (fan nu har vi snart ringat in min bostadsort) men den möjligheten har ju försvunnit, jag kollade några gånger på biljettpriser, men dom låg ju mellan 2800 och 4000 kr för tur & retur, dessutom gick det nästan inga flyg på helgerna.


Nää men att flyga från Kastrup till Berlin eller Frankfurt och dumpa bilen i Hässleholm känns ju faktiskt som ett bra och vettigt alternativ, ska titta lite närmare på det.


Citat:
Ursprungligen postat av elskarattelska
Känns de inte lite äckligt att gå runt med massa andra torskar i morgonrock? Vill inte verka dömande, undrar bara hur stämningen är!


Jag vill nog påstå att stämningen är riktigt bra, du behöver inte vara orolig att någon man ska sticka upp händerna under din morgonrock och klämma på saker och ting.

Den saken möter nog en större risk i den lokala simhallen här hemma.
Citera
2017-03-16, 15:27
  #1401
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elskarattelska
Känns de inte lite äckligt att gå runt med massa andra torskar i morgonrock? Vill inte verka dömande, undrar bara hur stämningen är!

Inträdet och kostnaderna för tjejerna rensar bort det värsta klientelet bland kunderna så det är mest medelålders män med god ekonomi som besöker dessa klubbar. En del klubbar ligger en bra bit från kollektivtrafik och man ser ofta fina bilar utanför klubbarna. Härom kvällen såg jag en Ferrari utanför Palace och jag har sett en Bentley utanför Artemis. Det är rätt trevligt folk som går på klubb och nu menar jag inte det bara för att de har råd med fina bilar.

Den verkliga frågan man måste ställa sig är hur man känner inför det faktum att tjejen man är på väg till rummet med just varit på ett rum med en annan man. Antingen är man ok med det eller så får man låta bli att gå på klubb.
__________________
Senast redigerad av Hermann666 2017-03-16 kl. 15:31.
Citera
2017-03-22, 15:07
  #1402
Medlem
Twinturns avatar
*bump* Vad är ert favoritställe? Har själv varit på Artemis (2015) och det var bra. Stort minus dock för all cigg-rök i stora rummet/baren.
Citera
2017-03-22, 17:09
  #1403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galne-golem
Bästa ställena ligger i Syd Amerika billigt och as snygga brudar.
Uruguay, Argentina, Brasilien....

Amen!!

Tyskland och FKK's kan slänga sig i väggen jämfört med detta. FKK är bara mer prisvärt/bättre om man måste snåla på pengar pga resekostnader, semesterdagar osv osv. Samt nöjer sig med brudar av typiska FKK kvalitét, som inte är direkt kass men nog är det lite white-trashigt nog.
Citera
2017-03-22, 17:49
  #1404
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Amen!!

Tyskland och FKK's kan slänga sig i väggen jämfört med detta. FKK är bara mer prisvärt/bättre om man måste snåla på pengar pga resekostnader, semesterdagar osv osv. Samt nöjer sig med brudar av typiska FKK kvalitét, som inte är direkt kass men nog är det lite white-trashigt nog.

Det där är naturligtvis en smaksak. "White trashiga" kan man kanske kalla dom, om man nu tycker så, men personligen gillar jag europeiska tjejer bäst. Och Tyskland har de bästa bordellerna. Och om man nu föredrar sydamerikanskor så finns det ju många såna på tyska bordeller också.
__________________
Senast redigerad av Kurt1 2017-03-22 kl. 17:52.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback