2017-06-05, 19:12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Det har ingenting med min poäng att göra. Hur påverkar Hammarbys statistik mot Mjällby situationen mellan Stockholmslagen?
Wosh!
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Visst att 10 år kan bli lite missvisande då vi spelade i Superettan fem år
Nu närmar vi oss nått här.
Citera
2017-06-05, 19:57
Medlem
Jag hade självklart Hammarbys superettasejour i åtanke. Faktum kvarstår dock. En hel grundskola.
Citera
2017-06-05, 20:17
Medlem
Citat:
Jag hade självklart Hammarbys superettasejour i åtanke.

Möten i svenska cupen eller? För det är ju inte superlätt att torska när man spelar i en annan division...
Citera
2017-06-05, 20:25
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Jag hade självklart Hammarbys superettasejour i åtanke. Faktum kvarstår dock. En hel grundskola.
Faktum kvarstår tack vare att Bajen spelade en division under DIF...
Citera
2017-06-05, 20:25
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Mona Sahlin var partiledare för sossarna, Britney Spears hade rakat sitt huvud ,och Iphonen uppfanns detta år.

Vilket år?
Ja det år då dif senast vann ett Stockholmsderby (Stad), 2007, detta är ren och skär fakta.
Citera
2017-06-05, 20:30
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Målplacering beror på när jag kikade på tabellen. Vi är dock fortsatt de som släppt in minst antal mål... med marginal.
Då kan man fråga sig varför du menade att Elfsborg låg först med just 24 antal mål gjorda, om du inte gick efter den nuvarande tabellen. Ja, ni har släppt in få mål, men det är liksom inte särskilt imponerande att inte släppa in några mål när ni inte heller gör några. I fjol imponerade AIK med Norling: 22 14 6 2 39-13 48

13 insläppta på 22 matcher är snarlikt 7 insläppta på 12 matcher (knappt 0,6 insläppta per match), men framåt är det enorm skillnad - då 1,77 mål/match, nu 0,92 mål/match.
Citat:
Räkna inte bort Mushito.
Min poäng var att man inte kan räkna med honom som någon som (nämnvärt) förstärker truppens offensiva kvalitet. Även om han skulle göra en "Isak 2.0" i höst skulle poängen kvarstå.
Citera
2017-06-05, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Möten i svenska cupen eller? För det är ju inte superlätt att torska när man spelar i en annan division...
Nej men det är inte heller något annat än bedrövligt att ha ett facit på 1-0-9 på tio senaste mot en rival.

Vi kan väl enas om att tio år utan derbyseger är missvisande men också att 9-1-0 är en häpnadsväckande derbysvit.

Summa summarum: dif är skit, Bajen bäst i Sverige
Citera
2017-06-05, 20:42
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Den typen av förlorarmentalitet får klubbar som bajen hålla på med, som de gjorde inför igår.

Ja, för min del får ni gärna fortsätta att hantera detta som tidigare. Verkar ju funka perfekt för en klubb med er "vinnarmentalitet"
Citera
2017-06-05, 20:48
Medlem
gato12s avatar
Det som kan ses som lite udda är ju att spelarna i Djurgården hinner bytas ut, men spökerierna lever ändå vidare. Jag menar Kim och Isak var ju vana att vinna när de var i klubben förra vändan. Och Engvall har ju ytterst begränsad rutin från Stockholmsklubbar. Icke heller Jonas Olsson. Tränaren är relativt ny.
Så varför åker man dit igen och igen...?
Citera
2017-06-05, 20:49
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Avseende Eero så gjorde han väl åtta mål ifjol på nio allsvenska starter (och några inhopp). Han kan givetvis utvecklats åt fel håll under vintern, men han ser i alla fall snabbare ut.

Håller med. Han kan vara ruskigt dålig i perioder för att helt plötsligt vara riktigt bra. Han dock aldrig någon credd när han är bra. Siffrorna pratar dock sitt tydliga språk.
Citera
2017-06-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Nej men det är inte heller något annat än bedrövligt att ha ett facit på 1-0-9 på tio senaste mot en rival.

Vi kan väl enas om att tio år utan derbyseger är missvisande men också att 9-1-0 är en häpnadsväckande derbysvit.

Absolut, dessutom har det ju kommit sådana pärlor som den nedan sedans ni gick upp, ett riktigt jävla guldkorn. Att han är majornapöjk förvånar väl ingen, för mycket passiv majjarökning under uppväxten!

https://www.youtube.com/watch?v=kfzXRdnwF7g
Citera
2017-06-05, 21:26
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det som kan ses som lite udda är ju att spelarna i Djurgården hinner bytas ut, men spökerierna lever ändå vidare. Jag menar Kim och Isak var ju vana att vinna när de var i klubben förra vändan. Och Engvall har ju ytterst begränsad rutin från Stockholmsklubbar. Icke heller Jonas Olsson. Tränaren är relativt ny.
Så varför åker man dit igen och igen...?
Kim var klappusel igår, jag skiter i hur många perfekta quarterbackpassar och crossbollar han slår per match om han bidrar så lite defensivt. En bra målvakt har inte så mycket att säga till om när fyra av fyra försvarare bestämt sig för att sluta spela.

Problemet vi har är våra fans. Det finns inget tålamod eller kontinuitet i klubben. Så fort vi har en period på tre-fyra matcher då vi tar poäng och spelar hyfsat är vi en guldkandidat, och när resultaten börjar gå emot oss och vi förlorar två derbyn ska samma spelare och tränare bytas ut allihopa. Det är inte direkt en arbetsmiljö som ger förutsättningar för derbysegrar.

Att vi har ett lag bestående uteslutande av legoknektar bidrar också. Ingen bryr sig egentligen. Tror inte ens Kim och Isak bryr sig. De varvar ner i Allsvenskan och har inget att bevisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in