2017-05-06, 00:34
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ungefär som du fick svar om innan av SoderortFTW så styrs klubben av en enda person. I Sverige har vi 51% regeln, alla föreningar måste ägas till minst 51% av dess medlemmar. afc påstår att man gör det, men det går inte att bli medlem om du inte är diktatorns polare typ som lägger in massa pengar. Är folk som försökt blivit medlem och blivit hänvisad till hemsidor som inte existerar och till slut har det bara runnit ut i sanden.

Nu när Anders Johansson fick sparken sa han själv att han var missnöjd med hur föreningen sköttes, då fick han sparken av diktatorn som tog beslutet antagligen ensam. Sen går afc ut officiellt och säger att det var av helt andra anledningar som Johansson inte alls känner igen sig i.

Skandal att man inte granskat föreningen närmare.
Intressant rant av en djurgårdare med tanke på hur många gånger pappa Persson har räddat era vansinniga satsningar. It takes one to know one eller vad ska man säga?

Er nostalgitripp nu med gamla hjältar lär ju kosta en del och då får pappa Stefan öppna vaginan igen.

51% är inte 51% på låtsas men kör på du utan störthjälm och handbroms så kan DIF nästan gå i konkurs men hitta medel för överlevnad av en donator som säljer undermåliga klädesplagg till de som är lite finare och lite bättre.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-05-06, 00:52
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag reserverar mig för viss hybris, men som läget känns nu ska Sirius inte nöja sig med att endast klara sig kvar. Med bra spel och hyfsad poängskörd mot ett extremt tufft motstånd så tycker jag uppenbara tendenser finns för att Sirius ska kunna satsa mot övre halvan.
Ni spelar en jävligt fin fotboll och för min del får ni gärna etablera er i Allsvenskan.

Jag är väldigt imponerad av Busch-Thor, fin fot och lugn och fin i det mesta han gör.

Det är inte första gången en nykomling gör det bra i början av säsongen för att sedan implodera mot hösten men jag hoppas att det håller hela vägen för er, inte bara för att du är en av de mest läsvärda skribenterna i detta forum utan även för att jag uppskattar att besöka de Linneanska trädgårdarna i vanliga fall så jag vill gärna göra det på en bortamatch.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Senast redigerad av a.e.g 2017-05-06 kl. 00:55.
Citera
2017-05-06, 00:59
Medlem
Häckens publiksiffra mot Sirius: 2336 pers. Satan vilken sorglig jävla klubb det är.
Citera
2017-05-06, 02:36
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Här fattar jag inte. Du är ofta för kryptisk för min smak.
Du är ju inte Sirius på riktigt. Inte ens nära. Det är såklart helt ok och i sin ordning men då får man lugna sig en aning i medgång också.
Citera
2017-05-06, 03:32
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Du är ju inte Sirius på riktigt. Inte ens nära. Det är såklart helt ok och i sin ordning men då får man lugna sig en aning i medgång också.

Få se. Jag har följt laget ända sedan man gick upp i SE 2005, trots min ålder. Jag ser alla matcher jag kan, om än inte från klackposition. Jag har själv spelat fotboll med en handfull av spelarna i dagens trupp. Nog fan är jag Sirius på riktigt - din lilla nolla.
Citera
2017-05-06, 03:42
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Få se. Jag har följt laget ända sedan man gick upp i SE 2005, trots min ålder. Jag ser alla matcher jag kan, om än inte från klackposition. Jag har själv spelat fotboll med en handfull av spelarna i dagens trupp. Nog fan är jag Sirius på riktigt - din lilla nolla.
Citat:
Jag är inte ens ett riktigt fan till Sirius. Jag hejar på laget utifrån regionala sympatier kort och gott. Och när det går bra så är det kul att följa klubben.
Inte dina ord då? Och ta det lugnt med förolämpningar och aggressiviteten. För allas trevnad.
Citera
2017-05-06, 03:51
Medlem
Citat:
Inte dina ord då? Och ta det lugnt med förolämpningar och aggressiviteten. För allas trevnad.

Hahahaha så jäkla bränd
Citera
2017-05-06, 05:06
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Haha! 1-0 till OleYeller.

Igboananike missar 4 matcher pga avstängning, inkl. den närmsta mot Djurgården. Bra för DIF då jag har känslan av att Kennedy nätat flera gånger mot sitt forna lag.
Citera
2017-05-06, 07:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
AEG tar över driften av Friends, hur påverkar det solnalaget?

http://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/aeg-tar-over-driften-pa-friends-arena/

Kan mycket väl bli en riktig käftsmäll för de flesta Stockholmslag som inte vill sätta sig i knät på AEG.
https://difalliansen.wordpress.com/2017/05/05/ett-beslut-som-skadar-djurgarden/

Eller som Totte på facebook skrev det:
Överallt i landet ser kommunerna de arenor till toppidrottslag de har som en investering för bygden. Där är det viktigt att klubbarna skall äga sina arenor för bästa möjliga intäktsmöjligheter med ekonomiskt stöd av kommunen.

I stockholm ses klubbarna av staden som hyresgäster och staden har i egenskap av markägare med avtalet med AEG helt lämnat walk over i arenafrågan. Genom att inte ge fotbollen och hockeyn ekonomiskt stöd likt det görs ute i landet så forcerar de mer eller mindre oss och våra konkurrenter i AEGs tvångströja. Fy f-n vad irriterad man blir.
Senast redigerad av Salorm 2017-05-06 kl. 07:50.
Citera
2017-05-06, 07:59
Medlem
Citat:
Haha, svårt att göra comeback på detta
Citera
2017-05-06, 07:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
SvFF levererar. Kennedy stängs nu alltså från ingenstans av i två veckor (fyra jävla matcher) för en situation från matchen mot AFC för en månad sen.

Ska ju bli jäkligt intressant att se hur de agerar varje gång spelare från deras gullegullelag gör någonting nu då. Har Rosenberg spelat klart för i år?

Rosenberg borde således vara avstängd resten av säsongen ja.
Hoppas er överklagan om Kennedys avstängning går igenom. En match kanske det blir men vafan, "lika inför lagen"?

Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
När skall myten om "vinnaren" Stahre slutligen krossas? Fiaskostart. Helt otroligt att man kan få ut så lite med ett sånt makalöst bra material.

Häcken är som alltid dom senaste åren överskattat, visst att skador spelar in men det går ju inte att skylla på det år efter år. Häcken blir väl ett lag på "undre mitten" som vanligt.

Idag vankas det samling på träningen inför "krismötet"/"ödesmatchen" (välj valfri tidningsrubrik) mot Kalmar imorgon. Förhoppningsvis blir det ett stöttande på träningen och att "avgå"-rop etc kan vänta till en ev oavgjord/förlustmatch imorgon. Efter Kalmaaa har vi DIF borta, AIK hemma, Sundsvall borta...
Citera
2017-05-06, 08:08
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Haha, svårt att göra comeback på detta

Hehe Bara det inte blir spiken i kistan som det blev för Svulle, som inte kom tillbaka efter att ha blivit generad i supportertråden på liknande sätt. Det är okej Anteri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in