Citat:
Ursprungligen postat av
Samizdat
Thern är ingen anfallare, Goitom var en joker som (än så länge) inte fallit särskilt väl ut och Mushito kan man naturligtvis inte ens räkna med. Både Markkanen och Avdić är fullständigt värdelösa; den förre dansade en vår och den senare lyckades ösa in mål en säsong i Elfsborg för snart tio år sedan. Mer än så är de inte.
Även ÖSK har varit målsnåla (10), likaså GIF (8) - i övrigt är de enda lag som har gjort färre mål än AIK de hopplöst avhängda bottenlagen (HBK 8 mål, AFC och KFF 9 mål). Med andra ord ligger AIK elva i en tabell där flest gjorda mål styr. Inte nia.
Stolpe, eller ribba, ut brukar man säga om man har otur. Att Eero missat en massa chanser har ingenting med otur att göra.
Målplacering beror på när jag kikade på tabellen. Vi är dock fortsatt de som släppt in minst antal mål... med marginal.
Jag skulle gärna ta in en fantastisk anfallare, men jag tror att om vi spelade mer offensivt så skulle vi gjort fler mål - och antagligen släppt in ngt mer (no shit Sherlock). Avseende Eero så gjorde han väl åtta mål ifjol på nio allsvenska starter (och några inhopp). Han kan givetvis utvecklats åt fel håll under vintern, men han ser i alla fall snabbare ut.
Krpic verkade inte alls förstå hur vi spelade, eller vice versa.
Vi har ett värvningsbehov och vi kommer säkert värva, men jag delar inte "värdelöst".
(frågan är väl formen/statusen på Bahoui och om han är "wingback"-material)
Räkna inte bort Mushito.