2017-06-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fy fan va dåliga Hammarby är, dom har inte vunnit mot Mjällby på massvis med år.

Det har ingenting med min poäng att göra. Hur påverkar Hammarbys statistik mot Mjällby situationen mellan Stockholmslagen?
Citera
2017-06-05, 14:35
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Källström? Jag har sett en hel del av Djurgårdens matcher i år, och var på plats under derbyt idag. Allt jag ser är ett trögt fetto som lunkar hem i defensiven och är stabbig i offensiven. Det enda han bidrar med under matcherna är ett antal crossbollar av hög klass, som han slår från mittplan och låter övriga springa på medan han står och hänger vid mittlinjen. Handen på hjärtat, en av de sämre hemvändare jag sett i Allsvenskan. Derbyt idag inget undantag, kanske var han till och med den sämste spelaren på plan idag sett över 90 minuter.

Jag har en del dif-vänner och de tycker i princip samma sak, han är otränad och slarvig i defensiven. Samma snack på dif-forum efter matchen idag.

Väldigt märkligt då snubben varit Djurgårdens viktigaste spelare över de matcher jag sett (5-6 st). Har även varit näst bäst i hela Allsvenskan rent statistiskt enligt WhoScored, där Niclas Eliasson är den som toppar. Däremot var han dålig mot Hammarby.

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag missade kvällens match men baserar min åsikt på de matcher jag sett hittills + matchen mot AIK där han var en besvikelse. Tycker allmänt att han är rätt svag defensivt. Han är ingen defensiv ytterback utan ska vara högt upp på banan och bara kötta sig fram.

Han var en av de bästa spelarna på planen mot Göteborg.
Citera
2017-06-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fy fan va dåliga Hammarby är, dom har inte vunnit mot Mjällby på massvis med år.
Skillnaden är dock att vi har 1-1 i inbördes mot er (ja Mjällby, vet inte om du håller på dem) och 9-1 i tio senaste mot dif.

Visst att 10 år kan bli lite missvisande då vi spelade i Superettan fem år men det otroliga är oavsett vad difs urusla facit mot oss.
Citera
2017-06-05, 14:56
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Väldigt märkligt då snubben varit Djurgårdens viktigaste spelare över de matcher jag sett (5-6 st). Har även varit näst bäst i hela Allsvenskan rent statistiskt enligt WhoScored, där Niclas Eliasson är den som toppar. Däremot var han dålig mot Hammarby.

Han var en av de bästa spelarna på planen mot Göteborg.

Vilken match var han helt osynlig i? Vet att han var urusel mot AIK.
Citera
2017-06-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Källström? Jag har sett en hel del av Djurgårdens matcher i år, och var på plats under derbyt idag. Allt jag ser är ett trögt fetto som lunkar hem i defensiven och är stabbig i offensiven. Det enda han bidrar med under matcherna är ett antal crossbollar av hög klass, som han slår från mittplan och låter övriga springa på medan han står och hänger vid mittlinjen. Handen på hjärtat, en av de sämre hemvändare jag sett i Allsvenskan. Derbyt idag inget undantag, kanske var han till och med den sämste spelaren på plan idag sett över 90 minuter.

Jag har en del dif-vänner och de tycker i princip samma sak, han är otränad och slarvig i defensiven. Samma snack på dif-forum efter matchen idag.

Kongo är riktigt bra, om han ges chansen att spela sitt spel, snabb nej, sannerligen inte, men han är troligtvis AS snabbaste beslutsfattare, då spelar det inte så stor roll att han konkar runt på ett par kg för mycket och är långsammare än när han var yngre, det i kombination med den där vänsterdojjan gör honom till en av de absolut bästa spelarna enligt mig. Såg dock ej matchen igår, så kan inte uttala mig om hans prestation då.
Citera
2017-06-05, 16:16
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Nu när tävlingsmatcherna så sakteligen dragit igång tänkte jag ge mig på ett halvhjärtat försök att betygsätta Norrköpings trupp enligt en femgradig skala. Bry er inte om stavfel - allt är på uppstuds. Håll i hatten!

Niclas Eliasson
Betyg: 4

App, app, app kommer många säga här. Jag är dock beredd att stå för mitt kanske kryddade betyg. Hans spetskompetens i snabbheten är snudd på ohotad i Allsvenskan. Det är inte många som kan hota hans ryck på både kort- som lång sträcka. En mästare på att peta och hinna upp boll. Fin teknik och inte en helt oäven passningsspelare. Kan förbättra sitt poänggörande och vässa sitt psyke en aning. Ett jättebreak coming up!

Jag tar och hämtar hem den här redan nu, hörrni. Han är i mina ögon vårsäsongens bästa spelare tillsammans med Mange Eriksson, Sarfo och Yotún (som varit riktigt bra, trots att han inte är min "kopp te"). För oavsett vad Eliasson säger så är risken överhängande att han försvinner i sommar - särskilt om han gör ett starkt U21 EM.

Hur ser era elvor ut efter vårsäsongen? Vilka har ni med? Själv ska jag klura lite och se hur lätt eller svårt det är att komma på några namn.
Citera
2017-06-05, 16:36
Medlem
Neurons avatar
På riktigt borde Djurgården börja använda spöket till sin fördel genom att medvetet gå in i kommande derbyn som underdogs oavsett truppstatus. Typ "Vi har väldigt svårt i just derbyn, så AIK/Hammarby är stora favoriter". Kan ta bort en del press och få gruppen att sluta sig samman.
Citera
2017-06-05, 16:44
Medlem
Korders avatar
Citat:
Jag tar och hämtar hem den här redan nu, hörrni. Han är i mina ögon vårsäsongens bästa spelare tillsammans med Mange Eriksson, Sarfo och Yotún (som varit riktigt bra, trots att han inte är min "kopp te"). För oavsett vad Eliasson säger så är risken överhängande att han försvinner i sommar - särskilt om han gör ett starkt U21 EM.

Hur ser era elvor ut efter vårsäsongen? Vilka har ni med? Själv ska jag klura lite och se hur lätt eller svårt det är att komma på några namn.

Du kan passa på att revidera betyget på Langer, som varit strålande, när du ändå är igång dock.

Nä men, det var en lyckad förutspåelse. Jag trodde inte att Eliasson skulle lyckas såhär bra, inte i år. Jag har gått och väntat på att Bärkroth ska explodera istället. Väntar fortfarande.
Citera
2017-06-05, 17:29
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neuron
På riktigt borde Djurgården börja använda spöket till sin fördel genom att medvetet gå in i kommande derbyn som underdogs oavsett truppstatus. Typ "Vi har väldigt svårt i just derbyn, så AIK/Hammarby är stora favoriter". Kan ta bort en del press och få gruppen att sluta sig samman.
Den typen av förlorarmentalitet får klubbar som bajen hålla på med, som de gjorde inför igår.
Citera
2017-06-05, 17:34
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
För oavsett vad Eliasson säger så är risken överhängande att han försvinner i sommar - särskilt om han gör ett starkt U21 EM.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nä men, det var en lyckad förutspåelse. Jag trodde inte att Eliasson skulle lyckas såhär bra, inte i år.
Hur mycket säljs han för tror ni? 15, 20, 30 mille?
Citera
2017-06-05, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Den typen av förlorarmentalitet får klubbar som bajen hålla på med, som de gjorde inför igår.
Är det förlorarmentalitet när man vinner?
Citera
2017-06-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Thern är ingen anfallare, Goitom var en joker som (än så länge) inte fallit särskilt väl ut och Mushito kan man naturligtvis inte ens räkna med. Både Markkanen och Avdić är fullständigt värdelösa; den förre dansade en vår och den senare lyckades ösa in mål en säsong i Elfsborg för snart tio år sedan. Mer än så är de inte.

Även ÖSK har varit målsnåla (10), likaså GIF (8) - i övrigt är de enda lag som har gjort färre mål än AIK de hopplöst avhängda bottenlagen (HBK 8 mål, AFC och KFF 9 mål). Med andra ord ligger AIK elva i en tabell där flest gjorda mål styr. Inte nia.

Stolpe, eller ribba, ut brukar man säga om man har otur. Att Eero missat en massa chanser har ingenting med otur att göra.
Målplacering beror på när jag kikade på tabellen. Vi är dock fortsatt de som släppt in minst antal mål... med marginal.

Jag skulle gärna ta in en fantastisk anfallare, men jag tror att om vi spelade mer offensivt så skulle vi gjort fler mål - och antagligen släppt in ngt mer (no shit Sherlock). Avseende Eero så gjorde han väl åtta mål ifjol på nio allsvenska starter (och några inhopp). Han kan givetvis utvecklats åt fel håll under vintern, men han ser i alla fall snabbare ut.

Krpic verkade inte alls förstå hur vi spelade, eller vice versa.

Vi har ett värvningsbehov och vi kommer säkert värva, men jag delar inte "värdelöst".

(frågan är väl formen/statusen på Bahoui och om han är "wingback"-material)
Räkna inte bort Mushito.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in