2017-06-04, 21:35
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Är det inte lite misstänkt när pojkvännen publicerar foton och skriver snyfthistorier så nära inpå händelsen på fb? Tänker att man skulle vara i sådan chock och sorg och att ens första tanke inte skulle vara att skriva på sociala medier. Kändes inte autentiskt heller.

Varför kändes det inte autentiskt?
Mycket går förlorat på Facebook när en skriver statusuppdateringar. Många skriver långrandigt och ordrikt och ibland anser jag att sådant kan te sig än mindre autentiskt, andra fattar sig kort. Vi reagerar så olika vid trauman. Men du, det återstår förhoppningsvis att se...vem den skyldige är menar jag.
Citera
2017-06-04, 21:39
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Är det inte lite misstänkt när pojkvännen publicerar foton och skriver snyfthistorier så nära inpå händelsen på fb? Tänker att man skulle vara i sådan chock och sorg och att ens första tanke inte skulle vara att skriva på sociala medier. Kändes inte autentiskt heller.

Är ett ex till och med. Hon gjorde slut med honom för kort tid sen. Så jag tycker det känns ännu mer konstigt därför.
Citera
2017-06-04, 21:49
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:

Alla sörjer på olika sätt. Bara för att det inte är hur du tror att du skulle ha reagerat så betyder det inte att det är inautentiskt.
Citera
2017-06-04, 21:49
Medlem
eight8t8s avatar
Annas katter har avlivats. Det skriver en anhörig (mostern?) på fejjan.
Citera
2017-06-04, 21:50
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eight8t8
Annas katter har avlivats. Det skriver en anhörig (mostern?) på fejjan.

Sorgligt. Varför? Var de skadade?

Edit: läste mosterns inlägg nu. Jag tror inte på liv efter döden så... jag önskar att de hade fått en chans att leva vidare. Men jag lider med familjen och de tog nog det beslut som de trodde var det bästa.
Senast redigerad av vindsus86 2017-06-04 kl. 22:08.
Citera
2017-06-04, 21:56
Medlem
Iamthebatmans avatar
Vem kan GM tänkas vara?
Och varför?
Min första tanke var förstås att KRP är kulturberikarområde och att det skulle ha varit något geni som lyckats kränka sin hetsiga importpojkvän lite för mycket, men det ser inte riktigt ut så.

Om inte exet, vem? Varför?
Drogdispyt?
Citera
2017-06-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om det ändå vore så enkelt att dra slutsatser om saker å ting. Men verkligheten ser tyvärr alltför ofta annorlunda ut. Tänk bara hur illa barn exempelvis blir behandlade ibland av sina föräldrar som är deras allt. Inte alltför sällan i kombination med missbruksproblematik.
Jeg kjenner ikke den avlidne, men jeg så bilder av hennes katter på facebook. Jeg er katteoppdretter og kan en del om katter. De ser friske og fine ut. De har klare øyne uten utflod, sunne rene pelsen og er i passe hull. Hverken smale eller fete.
Og hun har tatt de med seg under flytten. Jeg tror av det jeg ser at hun skjøtte dem vel.
Jeg håper alt som har skjedd denne stakkars kvinne kommer frem
Citera
2017-06-04, 22:07
Medlem
eight8t8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Sorgligt. Varför? Var de skadade?

Nej, såhär skrev hon:
"För er som visat oro gällande katterna.

Idag fick katterna somna in tillsammans med Anna. Jag, Johanna och Emil var med dom hela vägen in i det sista. Efter den trauma och stress som dessa 2 fick uppleva, var det ett sjävklart men fruktansvärt tungt beslut. De somnade in tillsammans i harmoni, trots allt. Och låg formade likt ett hjärta intill varandra, de visste vart dom skulle. Ghandi och Shiva har sedan dag 1 varit hennes räddning och mening, och vi vet att Anna inte klarar sig utan dom, oavsett. Och inte dom utan henne heller. Vi alla i familjen tackar för allt visat stöd, engagemang och all omtanke. Vi tar en minut i taget. Vi vill på något sätt visa vår tacksamhet. Men också förmedla att alla ni där ute inte är ensamma i allt detta. Men det är svårt att greppa allting och det kommer ta tid."
Citera
2017-06-04, 22:08
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Vem kan GM tänkas vara?
Och varför?
Min första tanke var förstås att KRP är kulturberikarområde och att det skulle ha varit något geni som lyckats kränka sin hetsiga importpojkvän lite för mycket, men det ser inte riktigt ut så.

Om inte exet, vem? Varför?
Drogdispyt?
e hon mördad? är det ens fastslaget
Citera
2017-06-04, 22:09
Medlem
0x539s avatar
Imorse läste jag att polisen gått ut och sagt att de har ett "gott utredningsläge" (eller motsv). Man kan gissa sig till vad det innebär eftersom förundersökningen gäller dråp alt. mord och den skyldige nästan alltid är nära familj eller partner. Jag tror polisen är nästan säkra på att expojkvännen är skyldig och håller på att samla teknisk bevisföring för att cementera detta.

Att expojkvännen gör såna märkliga inlägg på nätet direkt för att uppvisa sin sorg för andra snarare än att just bara sörja håller jag med om åtminstone antyder att han skulle vara minst medskyldig.
Citera
2017-06-04, 22:09
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eight8t8
Nej, såhär skrev hon:
"För er som visat oro gällande katterna.

Idag fick katterna somna in tillsammans med Anna. Jag, Johanna och Emil var med dom hela vägen in i det sista. Efter den trauma och stress som dessa 2 fick uppleva, var det ett sjävklart men fruktansvärt tungt beslut. De somnade in tillsammans i harmoni, trots allt. Och låg formade likt ett hjärta intill varandra, de visste vart dom skulle. Ghandi och Shiva har sedan dag 1 varit hennes räddning och mening, och vi vet att Anna inte klarar sig utan dom, oavsett. Och inte dom utan henne heller. Vi alla i familjen tackar för allt visat stöd, engagemang och all omtanke. Vi tar en minut i taget. Vi vill på något sätt visa vår tacksamhet. Men också förmedla att alla ni där ute inte är ensamma i allt detta. Men det är svårt att greppa allting och det kommer ta tid."

Ja jag såg. Sorgligt alltihop.
Citera
2017-06-04, 22:12
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0x539
Imorse läste jag att polisen gått ut och sagt att de har ett "gott utredningsläge" (eller motsv). Man kan gissa sig till vad det innebär eftersom förundersökningen gäller dråp alt. mord och den skyldige nästan alltid är nära familj eller partner. Jag tror polisen är nästan säkra på att expojkvännen är skyldig och håller på att samla teknisk bevisföring för att cementera detta.

Att expojkvännen gör såna märkliga inlägg på nätet direkt för att uppvisa sin sorg för andra snarare än att just bara sörja håller jag med om åtminstone antyder att han skulle vara minst medskyldig.

Har han konspirerat tillsammans med hennes vänner som skrivit här i tråden då, kort efter att de fått veta att hon är död? Eller är det bara om expojkvännen sörjer på nätet som det är suspekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in