Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-05, 20:40
  #325
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavella
Varför skulle han vara nysvensk? För att han försöker fly landet?
Ja. Visst kan det vara en ursvensk men etniska svenskar har för det mesta familj och vänner i Sverige och förväntas därför inte fly landet så fort dom blir efterlysta. Är du för simpel för att förstå så enkelt resonemang?
Citera
2017-06-05, 20:49
  #326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colafantacolafanta
Katter kan bli traumatiserade av att vara med när något våldsamt händer, framförallt när blod är inblandat.
Vilket vi inte ännu vet något om, det är inte säkert att det varit blod med i bilden men de har garanterat sett våld.
Många katter som varit med om våldsamma händelser som inbegriper människor tappar totalt tilliten för människor och de får problem med ångest och självskadebeteenden.
Så jag tycker att det nog var det bästa alternativet att avliva dom efter en sådan här händelse.

Tar man inte bort djur som varit hungriga...
Citera
2017-06-05, 20:49
  #327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colafantacolafanta
Katter kan bli traumatiserade av att vara med när något våldsamt händer, framförallt när blod är inblandat.
Vilket vi inte ännu vet något om, det är inte säkert att det varit blod med i bilden men de har garanterat sett våld.
Många katter som varit med om våldsamma händelser som inbegriper människor tappar totalt tilliten för människor och de får problem med ångest och självskadebeteenden.
Så jag tycker att det nog var det bästa alternativet att avliva dom efter en sådan här händelse.
😂sitter katten med rakblad och skär sig i tassleden då?Det va bland det dummaste jag hört.Jag har många gånger slaktat nöt då de äter i grupp och de övriga fortsätter äta obekymrat.
Du snackar skit och har inte en aning om vad du pratar om.Däremot om någon slagit katterna i samband med mordet så kan jag köpa ditt resonemang.Men att tala om självskadebeteende indikerar endast på att du är vegan och asfaltsbarn.
Citera
2017-06-05, 20:56
  #328
Avstängd
BossNiggers avatar
Det kan inte vara så att hon lyckats stöta på den här filuren: (FB) Örebro: Serievåldtäktsmannen våldtog igen 2017-05-17 till 2017-05-19
Citera
2017-06-05, 21:09
  #329
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colafantacolafanta
Katter kan bli traumatiserade av att vara med när något våldsamt händer, framförallt när blod är inblandat.
Vilket vi inte ännu vet något om, det är inte säkert att det varit blod med i bilden men de har garanterat sett våld.
Många katter som varit med om våldsamma händelser som inbegriper människor tappar totalt tilliten för människor och de får problem med ångest och självskadebeteenden.
Så jag tycker att det nog var det bästa alternativet att avliva dom efter en sådan här händelse.

Haha, tack för ett gott skratt i en annars så tragiskt ämne

Men åter till ämnet, har det kommit nån mer info om personen med initialerna E.R? Har vi ett namn än?
Citera
2017-06-05, 21:12
  #330
Medlem
colafantacolafantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
😂sitter katten med rakblad och skär sig i tassleden då?Det va bland det dummaste jag hört.Jag har många gånger slaktat nöt då de äter i grupp och de övriga fortsätter äta obekymrat.
Du snackar skit och har inte en aning om vad du pratar om.Däremot om någon slagit katterna i samband med mordet så kan jag köpa ditt resonemang.Men att tala om självskadebeteende indikerar endast på att du är vegan och asfaltsbarn.

Att du tillhör begåvningsreserven är det ju inte direkt någon tvekan om.

Katter som är stressade kan bland annat utveckla tvångsbeteenden, det vanligaste är nog att de tvättar sig överdrivet till den punkten att pälsen försvinner och det blir sår.

Katter är intelligenta djur med komplext känsloregister, så varför skulle det vara så svårt att greppa för dig att en katt kan må dåligt psykiskt?

http://www.veterinarbutiken.se/blog/...gen-stresi-n51

Du kan ju börja med att läsa på sidan som länkas.
Citera
2017-06-05, 21:33
  #331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colafantacolafanta
Att du tillhör begåvningsreserven är det ju inte direkt någon tvekan om.

Katter som är stressade kan bland annat utveckla tvångsbeteenden, det vanligaste är nog att de tvättar sig överdrivet till den punkten att pälsen försvinner och det blir sår.

Katter är intelligenta djur med komplext känsloregister, så varför skulle det vara så svårt att greppa för dig att en katt kan må dåligt psykiskt?

http://www.veterinarbutiken.se/blog/...gen-stresi-n51

Du kan ju börja med att läsa på sidan som länkas.
Så kor är så mycket dummare än katter?Var har du fått din kunskap om katters reaktion vid mord ifrån?
Veganjournalen?Jag håller dock med om att både katter och även hästar är betydligt nervösare djur än exempelvis kor men att snacka om självskadebeteende?De kan nog ha blivit nervösa av skrik och slag men inte av själva mordet.Du lever i veganernas fabelvärld.
Citera
2017-06-05, 21:39
  #332
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Så kor är så mycket dummare än katter?Var har du fått din kunskap om katters reaktion vid mord ifrån?
Veganjournalen?Jag håller dock med om att både katter och även hästar är betydligt nervösare djur än exempelvis kor men att snacka om självskadebeteende?De kan nog ha blivit nervösa av skrik och slag men inte av själva mordet.Du lever i veganernas fabelvärld.


OT ja, kor är dummare än katter. Kan du googla möjligtvis?
Citera
2017-06-05, 21:40
  #333
Medlem
JaredLetos avatar
Kan någon skicka pm på vem som är häktad, jag kände Anna.
Citera
2017-06-05, 21:45
  #334
Medlem
colafantacolafantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Så kor är så mycket dummare än katter?Var har du fått din kunskap om katters reaktion vid mord ifrån?
Veganjournalen?Jag håller dock med om att både katter och även hästar är betydligt nervösare djur än exempelvis kor men att snacka om självskadebeteende?De kan nog ha blivit nervösa av skrik och slag men inte av själva mordet.Du lever i veganernas fabelvärld.

Off topic,
Katters reaktioner vid blod har jag sett, och för övrigt så kan du googla.
Jag är inte ens vegetarian, men jag tycker att du är rejält blåst.

On topic, jag vidhåller att det var för katternas bästa att bli avlivade.
Citera
2017-06-05, 21:46
  #335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Kan någon skicka pm på vem som är häktad, jag kände Anna.

Finns ingen som är häktad.
Citera
2017-06-05, 22:00
  #336
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Finns ingen som är häktad.


Okej Häktad i sin frånvaro. Tror du förstår vad jag menar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback