2017-08-05, 11:29
Medlem
Kommer nog vara ganska tyst fram tills E.R kommer till Sverige.
Citera
2017-08-09, 01:48
Medlem
Såg att hennes Ex som tydligen är misstänkt. På hans Facebook så syns det ganska väl vad han är för en,
- han är i allafall klädd som en Vänster-Extremist med sin munk-kåpa med mera. Såna människor tar lätt
till våld om nåt går emot dom - det värsta är att dom dessutom skyddas av Etablissemanget - vilket KAN
innebära att han blir frikänd även om han är hur skyldig som helst. Etablissemanget pratar jämt om att
"Sverige måste göra upp med sitt bruna förflutna" - när ska vi göra upp med vårt RÖDA förflutna så vi
slipper fler mord och andra illdåd begågna av Extremistiska Rödingar och liknande. Läs själva vad
Marx och Lenin verkligen skrivit - där i deras böcker står det uttryckligen att våld och lögner ska
användas "för att främja den Marxistiska saken" som dom säger fast med andra ord kanske.Jag flydde
själv från Stockholm för att slippa såna som han ( var med i Nationaldemokraterna då, i Stockholm
har jag varit med om våldsamma angrepp av extrema rödingar - även om jag själv aldrig behövt använda knytnävarna så kan jag ju ändå finnas med i nåt av extrema rödingar skapat gammalt register )- Men delvis luras av min syster så hamnade jag då här - inte för att jag tänker lösa problemet genom att flytta igen men det verkar som jag hamnat lite ur askan i elden bland alla rödingar i denna stad - en stad som trots att övriga Sverige idag stödjer SD
så envisas denna stad med att hålla fast i den farliga röda sörjan. Ärligt talat så tror jag denna röda sörja
är något farligare än merparten av alla dom som kommer hit från alla länder,det är ju bara att titta på
VILKEN lära / ideologi som dödat flest människor direkt eller indirekt - sådan statistik finns också på internet,
Marx lära slår ALLA andra läror i antalet dödade med häst-längder. Den röda stjärnan var från början en
Frimurar-symbol som användes av bödlarnas loger - det säger väl det mesta antar jag.
Senast redigerad av andeklas 2017-08-09 kl. 02:24.
Citera
2017-08-09, 08:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andeklas
Förlåt att jag gjort en såpass lång utläggning om detta - MEN Ex-pojkvännens klädsel han har på bilderna
påminner FÖR mycket om det patrask vars våldsamhet jag flydde från i Stockholm.Då tar rädslan lätt överhanden
när man skriver. Idag har jag slutat vara politiskt aktiv sedan flera år,men det jag en gång flydde ifrån verkar ändå
finnas kvar - tyvärr. Den röda Marx-inspirerade läran verkar fortfarande kräva sin tribut "how many more have to die?".

Nu var det ett tag sen som exet släpptes och är ej längre misstänkt. Den MGM som nu gripits i Tyskland är, tyvärr för din del, av adlig härkomst.

Du borde skämmas tamejfan.
Citera
2017-08-10, 17:42
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tar sig in? Fanns det människor runtomkring vid mordet?
Nu får du nog berätta lite mer än A.

MGM tillhör faktiskt samhällets elit vad avser namnet.
Marginellt OnT, men bara för att man heter Ridderstr*le behöver man inte på minsta sätt vara släkt med adliga ätten nummer 1480, och i all synnerhet behöver man för ingen del tillhöra den. Uppenbarligen är det en massa människor nuförtiden som tycker att det är vansinnigt coolt att ha ett namn från adelskalendern, bara för att ens frus mormor hade det som flicknamn eller nåt i den stilen.

(Min frus mormor var född Hjärne, så jag antar att vi hade kunnat heta det om vi hade haft lust. MEN DET GÖR VI INTE.)

Citat:
[...]

Spännande i det här fallet var ju att BO också hade ett adelsnamn.
Nej, det hade hon inte. Det har aldrig funnits någon adlig ätt Ahnström. Se https://sv.wikipedia.org/wiki/Kronologisk_lista_%C3%B6ver_p%C3%A5_Riddarhuset_in troducerade_svenska_adels%C3%A4tter
Citera
2017-08-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andeklas
Såg att hennes Ex som tydligen är misstänkt. På hans Facebook så syns det ganska väl vad han är för en,
- han är i allafall klädd som en Vänster-Extremist med sin munk-kåpa med mera. Såna människor tar lätt
till våld om nåt går emot dom - det värsta är att dom dessutom skyddas av Etablissemanget - vilket KAN
innebära att han blir frikänd även om han är hur skyldig som helst. Etablissemanget pratar jämt om att
"Sverige måste göra upp med sitt bruna förflutna" - när ska vi göra upp med vårt RÖDA förflutna så vi
slipper fler mord och andra illdåd begågna av Extremistiska Rödingar och liknande. Läs själva vad
Marx och Lenin verkligen skrivit - där i deras böcker står det uttryckligen att våld och lögner ska
användas "för att främja den Marxistiska saken" som dom säger fast med andra ord kanske.Jag flydde
själv från Stockholm för att slippa såna som han ( var med i Nationaldemokraterna då, i Stockholm
har jag varit med om våldsamma angrepp av extrema rödingar - även om jag själv aldrig behövt använda knytnävarna så kan jag ju ändå finnas med i nåt av extrema rödingar skapat gammalt register )- Men delvis luras av min syster så hamnade jag då här - inte för att jag tänker lösa problemet genom att flytta igen men det verkar som jag hamnat lite ur askan i elden bland alla rödingar i denna stad - en stad som trots att övriga Sverige idag stödjer SD
så envisas denna stad med att hålla fast i den farliga röda sörjan. Ärligt talat så tror jag denna röda sörja
är något farligare än merparten av alla dom som kommer hit från alla länder,det är ju bara att titta på
VILKEN lära / ideologi som dödat flest människor direkt eller indirekt - sådan statistik finns också på internet,
Marx lära slår ALLA andra läror i antalet dödade med häst-längder. Den röda stjärnan var från början en
Frimurar-symbol som användes av bödlarnas loger - det säger väl det mesta antar jag.

Men herregud va snackar du för skit. Dra inte in oskyldiga i detta. Han har fått nog med skit redan.
Citera
2017-08-11, 00:31
Medlem
Hur kommer det sig att det tar så lång tid för verkställandet att flytta MGM till Sverige? Tyskland ligger ju ändå inte SÅ himla långt bort. Det måste kosta multum att ha honom i häkte där, för att inte tala om hur det fördröjer utredningen att inte kunna förhöra honom.

Ponera att han inte döms; det är mycket skadestånd extra han får då.
Citera
2017-08-13, 09:29
Medlem
buprenorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tar sig in? Fanns det människor runtomkring vid mordet?
Nu får du nog berätta lite mer än A.

MGM tillhör faktiskt samhällets elit vad avser namnet. Intelligensen vet varken du eller jag något om.
Våldet kan vara genetiskt betingat då släkten varit militärer i generation efter generation sedan 1700-talet. Vore intressant att släktforska lite på denna göken. Kan någon PM:a föräldrarnas namn, tack.

Spännande i det här fallet var ju att BO också hade ett adelsnamn.
Ja, alltså tar sig för att slå ner en tjej som har ett brett kontaktnät av familj, vänner, etc.

Varför skulle våldshandlingar vara genetiskt betingade för att släkten varit militärer? Det uppkommer från miljö och faktorer utifrån, inte genetik.
Citera
2017-08-13, 21:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Marginellt OnT, men bara för att man heter Ridderstr*le behöver man inte på minsta sätt vara släkt med adliga ätten nummer 1480, och i all synnerhet behöver man för ingen del tillhöra den. Uppenbarligen är det en massa människor nuförtiden som tycker att det är vansinnigt coolt att ha ett namn från adelskalendern, bara för att ens frus mormor hade det som flicknamn eller nåt i den stilen.

(Min frus mormor var född Hjärne, så jag antar att vi hade kunnat heta det om vi hade haft lust. MEN DET GÖR VI INTE.)

Nej, det hade hon inte. Det har aldrig funnits någon adlig ätt Ahnström. Se https://sv.wikipedia.org/wiki/Kronologisk_lista_%C3%B6ver_p%C3%A5_Riddarhuset_in troducerade_svenska_adels%C3%A4tter

Min källa var denna som handlar om adelsvapen:
https://www.adelsvapen.com/genealogi/Ahnstr%C3%B6m
Varför skulle Ahnström ha ett adelsvapen?
Om man kollar vilka dessa oädla Ahnströmmare ingått äktenskap med så är det idel ädel adel
Sidan anger dessa källor så vad ska man tro:

Citat:
Källor
Kyrkböcker; Gustaf Elgenstierna, Den introducerade svenska adelns ättartavlor. 1925-36.; Hulthander - Biografiska Anteckningar från Karlberg 1792-1892; Arvid Kugelberg - Kungl Första Livgrenadjärregementets historia del 6 - Biografiska Anteckningar. Sammanställt av: Mattias Loman

Edit: för övrigt startar din lista från 1625. Jag har nu hittat en Åhnström född 1630 ock släkten kan ju vara adlad tidigare än 1625.

Födelse: Ungefär 1630
Rauma, Turku Pori, Finland

Död: 1709
Poltava, Russia

Sysselsättning: karoliinikapteeni, joutui venäläisten vangiksi ja kuoli Pultavassa
Senast redigerad av PeterNoster 2017-08-13 kl. 21:37.
Citera
2017-08-14, 18:50
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Den mordmisstänkte mannen var på flykt i en dryg månad innan han greps efter att ha tjuvåkt ett tåg i södra Tyskland.
Under tisdagen väntas han komma till Karlstad.
Citat:
För ett par veckor sedan berättade NWT att tyska myndigheter beslutat att lämna ut den 19-årige mannen till Sverige. Nu är det dags. – Han väntas hit i morgon (tisdag), om allt går i lås, säger A* F*, chef vid polisens avdelning för grova brott.
Det är kriminalvården som står för transport. Personal från kriminalvården har åkt till Tyskland för att hämta mannen.
Citat:
– Nu startar utredningen vad gäller honom. Det kommer att hållas en ny häktningsförhandling mot honom och det kommer att hållas gängse förhör, säger A* F*.
http://nwt.se/karlstad/2017/08/14/nu-flygs-misstankte-mordaren-till
Citera
2017-08-17, 09:11
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Den 19-årige man som misstänks för mordet på en kvinna i Karlstad i juni ställs under torsdagsförmiddagen inför häktningsdomare.
Mannen greps i Tyskland en månad efter mordet och blev tidigare i veckan förd till Karlstad.
Citat:
Häktningsförhandlingen är planerad att starta 10.00 på torsdagen, i Värmlands tingsrätt. Där kommer 19-åringen få uppge hur han ställer sig till mordmisstankarna. Polis och åklagare har uppgett att man inte kommer att ge några som helst kommentarer innan häktningsförhandlingen är genomförd.
http://nwt.se/karlstad/2017/08/17/haktningsforhandling-mot-misstankt
Citera
2017-08-17, 11:02
Medlem
Han är nu häktad på sannorlika skäl.
Han begärde byte av advokat under förhandlingen, han vill ha Leif Silbersky.
Citera
2017-08-17, 11:10
Medlem
MettaFocks avatar
Detta blir intressant att följa. Hoppas vi får reda på hur det gick till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in