2017-06-04, 17:24
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag antar att du som nära vän träffat katterna. Hur var de i skick, med tanke på sin matte med de problemen hon hade, psykiskt och drogrelaterat?

Hoppas hon kunde klara av att sköta dom bra. Vissa personer ska verkligen inte ha husdjur..

Eftersom personen du citerade skrev att de var hela hennes liv så tog hon nog väl hand om dem. I alla fall i den personens ögon, annars säger man inte så.
"De var hela hennes liv. De hade tovor i pälsen och gick ibland hungriga i flera dagar. Deras kattlåda rengjordes aldrig och de togs inte till veterinären om de var sjuka"? Matchar inte riktigt.
(Jag menar alltså inte att hennes katter missköttes utan, för att vara övertydlig, att "de var hela hennes liv" antyder att de inte gjorde det.)
Citera
2017-06-04, 17:25
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Asså jag spyr 😭 min bästa vän är 25. Bor på fagottgatan och svarar mig inte. Varit naktiv på fb i ett dygn nu...

Har du fått tag på din vän?
Citera
2017-06-04, 17:25
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Har du fått tag på din vän?

Hennes vän var den avlidna.
Citera
2017-06-04, 17:27
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wariatka
När man raderar ett instagram-konto, tas alla filer bort permanent (källa: deras egna användningsvillkor.) Man kan säkerligen finna samma bilder i hennes mobil, men bildtexterna är en annan fråga. Kan som du, inte ge ett rakt och självklart svar på frågan, ifall de går att återställa eller inte.

Det får väl bli en läxa åt de taktlösa som kände sig tvungna att öppet spy galla över en nyss avliden kvinna och hennes vän, då.
Citera
2017-06-04, 17:31
Medlem
Tur att hon hade ett eget konto också då. Eller ja, otur för dig som inte kommer åt det!

Citat:
Någon halvtimme efter överstående, skrev kompisen även att hon kommer radera instagram-kontot då dess namn spridit sig till flashback, gnällde lite över att det inte är okej och att de kallades "äckliga feminister" & att hon tänkt ha uppe kontot men pga av det kommer radera. Någon halvtimme senare raderade hon kontot och gjorde sin privata instagram stängd.

Vilket ärligt gör mig förbannad. Förstår att kompisen befinner sig i ett känsligt läge, men! När vi inte vet vem som är gärningsman, är det så himla dumt att radera kontot. Kan ju vara så att inläggen där AA skriver om L*nus, hade kunnat användas som bevis, ifall det är han som är skyldig och nu har kompisen raderat alla bevis. Lagom smart.
Citera
2017-06-04, 17:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Eftersom personen du citerade skrev att de var hela hennes liv så tog hon nog väl hand om dem. I alla fall i den personens ögon, annars säger man inte så.
"De var hela hennes liv. De hade tovor i pälsen och gick ibland hungriga i flera dagar. Deras kattlåda rengjordes aldrig och de togs inte till veterinären om de var sjuka"? Matchar inte riktigt.
(Jag menar alltså inte att hennes katter missköttes utan, för att vara övertydlig, att "de var hela hennes liv" antyder att de inte gjorde det.)

Om det ändå vore så enkelt att dra slutsatser om saker å ting. Men verkligheten ser tyvärr alltför ofta annorlunda ut. Tänk bara hur illa barn exempelvis blir behandlade ibland av sina föräldrar som är deras allt. Inte alltför sällan i kombination med missbruksproblematik.
Citera
2017-06-04, 17:35
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om det ändå vore så enkelt att dra slutsatser om saker å ting. Men verkligheten ser tyvärr alltför ofta annorlunda ut. Tänk bara hur illa barn exempelvis blir behandlade ibland av sina föräldrar som är deras allt. Inte alltför sällan i kombination med missbruksproblematik.

Jo jag vet. Och hon kanske inte skötte om sina katter. Jag vet inte. Men om en annan person skriver att de var hennes liv så tror jag inte att man kan förvänta sig något annat svar från den personen än att hon skötte om dem. Det var väl framför allt så jag menade.
Citera
2017-06-04, 17:46
Medlem
Citat:
Jo jag vet. Och hon kanske inte skötte om sina katter. Jag vet inte. Men om en annan person skriver att de var hennes liv så tror jag inte att man kan förvänta sig något annat svar från den personen än att hon skötte om dem. Det var väl framför allt så jag menade.

Jag har aldrig träffat någon som brytt sig så mycket om sina katter som hon gjorde. Hon behandlade dom som det var hennes barn och hon brydde sig mer om dom än vad hon gjorde om sig själv. Hon hade tillochmed födelsedagsfirande för dom. De var som sagt hennes liv och de blev så väl omhändertagna att jag tvivlar starkt på att de kommer få det i närheten så bra nu, som de hade det när hon levde.
Citera
2017-06-04, 17:47
Medlem
Citat:
När man raderar ett instagram-konto, tas alla filer bort permanent (källa: deras egna användningsvillkor.) Man kan säkerligen finna samma bilder i hennes mobil, men bildtexterna är en annan fråga. Kan som du, inte ge ett rakt och självklart svar på frågan, ifall de går att återställa eller inte.

Så inte ens på någon server någonstans som ägs av Instagram finns raderade konto kvar?
För de finns kvar där så kanske polisen kan begära att få ut det där ifrån.
Citera
2017-06-04, 17:47
Medlem
Kan det ha varit en BDSM lek som gick överstyr mån tro? Alternativt om det finns blåmärken och skador, fast vederbörande var involverad i BDSM lekar och polisen har utgått från att dessa märken är uppskov till ett mord och BO egentligen suiciderade på egen hand.
Citera
2017-06-04, 17:51
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Jag har aldrig träffat någon som brytt sig så mycket om sina katter som hon gjorde. Hon behandlade dom som det var hennes barn och hon brydde sig mer om dom än vad hon gjorde om sig själv. Hon hade tillochmed födelsedagsfirande för dom. De var som sagt hennes liv och de blev så väl omhändertagna att jag tvivlar starkt på att de kommer få det i närheten så bra nu, som de hade det när hon levde.

Ja jag såg några bilder på katterna på Facebook och de såg välskötta ut och hon såg ut att älska dem på bilden där hon har näsa mot nos på en och så. Så jag tror dig. Hoppas att någon som älskar Anna hedrar hennes minne genom att ge all den kärleken till katterna.

Och jag beklagar sorgen. Det högg till i mig när jag såg dina första meddelanden här i tråden. Jag hoppas att du vet att vad många skriver här är spekulationer och egentligen inte har med din vän att göra alls.
Senast redigerad av vindsus86 2017-06-04 kl. 17:58.
Citera
2017-06-04, 18:13
Medlem
Citat:
Ja jag såg några bilder på katterna på Facebook och de såg välskötta ut och hon såg ut att älska dem på bilden där hon har näsa mot nos på en och så. Så jag tror dig. Hoppas att någon som älskar Anna hedrar hennes minne genom att ge all den kärleken till katterna.

Och jag beklagar sorgen. Det högg till i mig när jag såg dina första meddelanden här i tråden. Jag hoppas att du vet att vad många skriver här är spekulationer och egentligen inte har med din vän att göra alls.

Ja det hoppas jag med. Det skulle betyda allt för Anna just nu. Tack så mycket. Deg var fruktansvärt att läsa i tråden att det var hennes adress och inte få tag i henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in