Går i tankarna att prova Subutex. Den här blockeringen av andra opiater som sker, kan den vara permanent? Har bara erfarenhet av kodein och tram, ska jag prova nåt annat först?
Går i tankarna att prova Subutex. Den här blockeringen av andra opiater som sker, kan den vara permanent? Har bara erfarenhet av kodein och tram, ska jag prova nåt annat först?
Har gått på sub programmet i 4 år klart jag missbrukat mycket amfetamin under denna tid samt tagit rc grejer men har varit ren i en backa nu.
Jo jag har tappat smak i munnen känner liksom aromerna men det smakar inget har upplevt att detta kom efter jag slutade med xanor 9mg om dagen i två år ren från detta i en månad ca är det någon som haft liknande biverkningar vad tror ni det är tror någon att detta läker ??
Tja alla hoppas ni mår Bra 😊
Jag sitter här och läser och ser nåt om att bup ska bytas ut mot Subuxone Film? 😞
Hjälp mig.. Vad fan är Subuxone Film? Vadå film? 😂😂
Man tycker ju att man borde veta men jag har helt ärligt ingen aning och blev nyfiken
Glad sommar på er 😊
Indo
Edit: En till fråga... Hur länge uppskattar ni att ni kan gå på Bup utan någon nämnvärd AT? Vet det är väldigt individuellt men ändå
Jag har en sådan här hemma faktiskt.. inte provat den än/öppnat förpackningen men det ser ut som ett Norspan-plåster men istället för att klistra det på sig så är det som ett gelatinblad (antar jag?) man ska lägga i munnen och låter smälta.
Större/bättre/mer biotillgänglighet än tabletterna har jag läst någonstans(?) och mindre attraktivt på svartamarknaden för man kan inte snorta eller skjuta som man kan med tabletterna.
__________________
Senast redigerad av Tuvtramp 2017-06-03 kl. 11:24.
Jag har en sådan här hemma faktiskt.. inte provat den än/öppnat förpackningen men det ser ut som ett Norspan-plåster men istället för att klistra det på sig så är det som ett gelatinblad (antar jag?) man ska lägga i munnen och låter smälta.
Större/bättre/mer biotillgänglighet än tabletterna har jag läst någonstans(?) och mindre attraktivt på svartamarknaden för man kan inte snorta eller skjuta som man kan med tabletterna.
Åhfan, fan va flummigt men samtidigt fan va ruttet Om dom ersätter tabletterna helt och hållet, skulle vara kul om man kom över ett sånt för att testa om det är bättre biotillgänglighet 😊 (Nej absolut inget Kran fiske! Skicka inga Pm om ni vill sälja).
Hjälp mig.. Vad fan är Subuxone Film? Vadå film? 😂😂
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Jag har en sådan här hemma faktiskt.. inte provat den än/öppnat förpackningen men det ser ut som ett Norspan-plåster men istället för att klistra det på sig så är det som ett gelatinblad (antar jag?) man ska lägga i munnen och låter smälta.
Större/bättre/mer biotillgänglighet än tabletterna har jag läst någonstans(?) och mindre attraktivt på svartamarknaden för man kan inte snorta eller skjuta som man kan med tabletterna.
Precis, och för att göra det bökigare att inta på andra sätt än vad det är ämnat för.
har fått för mig att Australiensarna kört på detta ett bra tag
Precis, och för att göra det bökigare att inta på andra sätt än vad det är ämnat för.
Ja det kan ju inte vara lika "tufft" för kidzen att köpa ett gelantinblad(?) och ha i munnen några minuter kontra krossa piller, fixa till en lina (eller två) och snorta?
Sen tokarna som skjuter dessa tabletter som innehåller c:a 75% majsstärkelse som bindemedel... vad ska man säga? ..bra att det försvårar "motorvägen" in i kroppen tycker jag för det är då verkligen inte snällt mot vener, hjärtsäckar & kanske halvt redan från början igenkorkade passager (artärer/vener & blodkärl) där det lätt kan klumpa sig med sjukhusbesök som konsekvens..
Hittade denna informationssida på nätet; på engelska men ändå mycket intressant läsning;
Citat:
Absorption
In several pharmacokinetic studies following the administration of different dosages, a dose of one or two of the 2 mg/0.5 mg SUBOXONE sublingual films administered sublingually or buccally showed comparable relative bioavailability to the same total dose of SUBOXONE sublingual tablets. In contrast, one 8 mg/2 mg and one 12 mg/3 mg SUBOXONE sublingual films administered sublingually or buccally showed higher relative bioavailability for both buprenorphine and naloxone compared to the same total dose of SUBOXONE sublingual tablets. A combination of one 8 mg/2 mg and two 2 mg/0.5 mg SUBOXONE sublingual films (total dose of 12 mg/ 3 mg) administered sublingually showed comparable relative bioavailability to the same total dose of SUBOXONE sublingual tablets, while buccally administered SUBOXONE sublingual films showed higher relative bioavailability. Table 5, below, illustrates the relative increase in exposure to buprenorphine and naloxone associated with SUBOXONE sublingual films compared to SUBOXONE sublingual tablets, and shows the effect of route of administration [see Dosage and Administration (2.8 and 2.9)].
Across relevant pharmacokinetic studies, the pharmacokinetic parameters and exposures derived from the buccal and sublingual administrations of SUBOXONE sublingual film were comparable to one another.
..stod mycket mer än det jag citerade så läs gärna länken. Kändes seriös & faktabaserad.
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Åhfan, fan va flummigt men samtidigt fan va ruttet Om dom ersätter tabletterna helt och hållet, skulle vara kul om man kom över ett sånt för att testa om det är bättre biotillgänglighet 😊 (Nej absolut inget Kran fiske! Skicka inga Pm om ni vill sälja).
Tuvtramp Tack för ditt svar förresten 👊
Varsågod! Fick denna "film" för någon vecka sen av en jag känt sen Hedenhös och jag tror han får dem från LARO/vuxenpsykiatrin(?) han har tidigare stått på Metadon i många år iaf men vi träffas inte så ofta nuförtiden då vi bor rätt långt ifrån varandra och nu sist var det hans kvinna som gav mig det så har inte kunnat fråga om härkomst...mitt var den starkare av dem som finna på marknaden iaf för det står 12/3mg på förpackningen vad det nu betyder(?) 12mg Buprenorfin och 3mg Nalaxon antar jag....
__________________
Senast redigerad av Tuvtramp 2017-06-04 kl. 15:22.
JAg har nu gått på LARO (Sub-programmet) i 3 veckor, får 12mg Suboxone varje dag. Min aptit är så jävla värdelös. Jag har alltid käkat väldigt mycket mat, men nu äter jag knappt nå¨nting! Jag tänkte komma igång med träningen också, men vafan... Om jag käkar såhär lite så kommer det förstöra min träning ju! Är detta en vanlig biverkning?
JAg har nu gått på LARO (Sub-programmet) i 3 veckor, får 12mg Suboxone varje dag. Min aptit är så jävla värdelös. Jag har alltid käkat väldigt mycket mat, men nu äter jag knappt nå¨nting! Jag tänkte komma igång med träningen också, men vafan... Om jag käkar såhär lite så kommer det förstöra min träning ju! Är detta en vanlig biverkning?
Har självt upplevt aptitminskning på Speciellt Subuxone (av någon skum anledning..) men det gav med sig efter ett tag, nu kanske jag inte stått på samma dos som dig men jag har knappast vart någon småduttare 😂 Håll ut förhoppningsvis ska det försvinna det gjorde det för mig, kör lite testo på sidan om också för att boosta aptiten (ja jag blir iallafall jävligt hungrig när jag kurar) .