2015-12-29, 10:15
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråden "Kan man överdosera och dö av Subutex? " infogad
Citera
2015-12-29, 17:25
Medlem
Ovcharkas avatar
Så om jag tar sub idag, när jag tog heroin igår, kommer jag må kefft?
Citera
2015-12-29, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Så om jag tar sub idag, när jag tog heroin igår, kommer jag må kefft?
Beror på om du är fysiskt beroende på Heroin eller inte. Dvs får du fysiska utsättningssymtom om du Inte tar H? Om ja, då kommer du bli dålig om du tar sub för nära inpå ett H intag. Annars nej.
Citera
2015-12-29, 19:40
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOOSEMAN
Dessa filmer ni pratar om är det genom programmet ni fått dessa? Har programmet själv men aldrig hört ett ljud om dessa, verkar intressanta

Ja dom jag fått tag på kommer därifrån. Det är som små plastbitar som smälter under tungan.
Citera
2015-12-29, 21:33
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Det är inte jämförbart dock. Tramadol är väldigt lite andningsdepressiv och väldigt mycket svagare än sub så där klarar man sig oftast bra fast man blandar så länge doserna inte är massiva.

Sub kan döda i helt vanliga brukardoser om man blandar med benso och/eller alkohol och har lite otur.
Man ska alltid respektera att tram kan orsaka krampanfall helt plötsligt.
Citera
2015-12-31, 02:45
Medlem
Jag körde sub idag vid 9 på kvällen ca 1mg. Äre coolio att köra ännu en 1mg imorgon och slippa AT? Första gången för mig atm.
Citera
2015-12-31, 06:35
Medlem
eddiepeddies avatar
Tar 4 -8mg Bup varje dag.
Har nu fått Lyrica insatt. 150mg på morgonrn och 75m på kvällen.
Problemet är att jag tycker Lyrican "dominerar" för mycket. Känner knappt av suben utan känner mer av Lyrican.
Det där halv yra och aningen speddad.
Nån som vet mer om detta?
Och kan jag göra nåt för att det ska bli som vanligt eller måste jag vänta tills jah är merninställd på lyrican. Börjat nyligen med den.
Får desutom knappt (eller ingen ibland) nåm effekt av benzo längre med...
Citera
2015-12-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inzayn
Jag körde sub idag vid 9 på kvällen ca 1mg. Äre coolio att köra ännu en 1mg imorgon och slippa AT? Första gången för mig atm.
Jadå, så kvickt går det verkligen inte.
Citera
2015-12-31, 12:31
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Tar 4 -8mg Bup varje dag.
Har nu fått Lyrica insatt. 150mg på morgonrn och 75m på kvällen.
Problemet är att jag tycker Lyrican "dominerar" för mycket. Känner knappt av suben utan känner mer av Lyrican.
Det där halv yra och aningen speddad.
Nån som vet mer om detta?
Och kan jag göra nåt för att det ska bli som vanligt eller måste jag vänta tills jah är merninställd på lyrican. Börjat nyligen med den.
Får desutom knappt (eller ingen ibland) nåm effekt av benzo längre med...
Lyrica gör både subben och benson starkare tycker personligen det är riktigt skönt att blanda dessa tre ihop, så tycker det är konstigt att du inte får någon effekt. Efter en tids användande a subutex så vart ja mer speedad av sub än seg kanske blivit så för dig med?
Har också läst att det kan vara farligt att blanda Lyrica och benso ihop och hört om dödsfall när man blandat dessa så var försiktig om du har en lägre tolerans.
Mvh
Citera
2015-12-31, 13:02
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Imorgon har ja tänkt ta en paus med Buprenorfin som varit min huvuddrog nu ett tag, och andra opiater/opioider över huvud taget, då ja knappt får nån bra effekt på nånting längre inom denna grupp, utan Heroin IV då och det är en drog ja vill ta bara nån gång ibland för att lyxa till det. Körde 160mg Oxykodon med 2mg Xanor efter ett sex dagars break från sub nyligen och kände knappt av något förutom att ja blev lite glad och frisk igen.

Så hur lång tid ska man behöva vara ifrån opiater och opioider tills ens tolerans blivit såpass låg att man kan njuta av Buprenorfin igen, och kanske också kunna nodda på de lite starkare sakerna som oxy?

Mvh
Citera
2015-12-31, 16:36
Medlem
strezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
Imorgon har ja tänkt ta en paus med Buprenorfin som varit min huvuddrog nu ett tag, och andra opiater/opioider över huvud taget, då ja knappt får nån bra effekt på nånting längre inom denna grupp, utan Heroin IV då och det är en drog ja vill ta bara nån gång ibland för att lyxa till det. Körde 160mg Oxykodon med 2mg Xanor efter ett sex dagars break från sub nyligen och kände knappt av något förutom att ja blev lite glad och frisk igen.

Så hur lång tid ska man behöva vara ifrån opiater och opioider tills ens tolerans blivit såpass låg att man kan njuta av Buprenorfin igen, och kanske också kunna nodda på de lite starkare sakerna som oxy?

Mvh

Jag höll mig ifrån ca 9-10 månader och allt fungerade perfekt. Så kör på det. Kommer vara segt men värt ett försök!
Citera
2015-12-31, 16:57
Medlem
eddiepeddies avatar
Hur ofta kan man fylla på med Bup och få bra effekt?
Jag tog tidigt imorse 8mg och 4mg nyss.
Ska kanske ta några Lyrica snart med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in