2017-06-03, 12:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Tack Lasternassumma, självklart borde jag ha kommit ihåg det själv, det läcker tydligen i skallen min

Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Tilläggas bör också att damen pluppat ur sig ett antal barn genom åren = vilket gett henne en del föräldraledighet + att hon extraknäckt som fostermorsa, vilket i sig borde ha gett henne "inkomst" av något slag....

Kanske blev det en och annan liten svartpeng på kennelverksamhet, eskort och ev andra fiffiga projekt, som vi inte ens läst om. Än.

Känner jag igen typen rätt, så har hon dessutom, genom åren levt en del på sina diverse män (+sina föräldrar).

Här finns JM och barnens mer eller mindre exakta födelsetider.
JM, född 750115 (åtalad)
AB, född ca 1993
DB, född 960607 (misstänkt)
JB, född 971228 (misstänkt)
AG, född ca 2003-2004
Tvillingarna, födda i slutet av 2012

Någon efterfrågade en personsammanställning för ett tag sedan.
Här finns en del uppgifter:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Citera
2017-06-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tänker motsatsen. Så många hugg och ändå överlever det ena offret.
Han verkar mer hacka lite här och där, utan att egentligen ta i.

Nu är jag inte mordisk och jag har aldrig övervägt att sätta kniven i någon men om jag försöker föreställa mig hur jag skulle göra det så skulle jag inte sitta och hacka. Jag tänker att ett par snabba och djupa hugg borde räcka om man siktar lite och träffar på rätt plats.

Mja, kniven gick ju av mot eller i GMs skalle.
Det va sannolikt mycket brutalare än "lite hackande här och där".
Citera
2017-06-03, 12:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahaha, tack för ett gott skratt!

Jag kan gå ut i morgon dag och kn*lla en tonåring på det sätt hon gjort och förstöra mitt anseende yrkesmässigt och fortsättningsvis rent generellt.
Det är inga problem rent praktiskt sett.

Det är dock inget tecken på att "våga släppa lös":
Det är att vara fullständigt oetisk, gravt gränslös, omogen, oansvarig och blåst.
Kort sagt att skämma ut sig.
I avsaknad av en inre moralisk kompass kan man däremot resonera likt dig och försvara dårskap.

Ja vad fan säger man, patetiskt och djupt löjligt är bara förnamnet, vilken normal människa med någon form av moralisk kompass skulle tycka att det JM håller på med är något att sträva efter och efterlikna?

Komplett vansinne och ett tecken på att något är allvarligt fel, dessutom med ansvar för barn, fy satan vilken förebild för uppväxande generationer.
Citera
2017-06-03, 12:41
Medlem
Nikhitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Kunde du skapa dig en bild av Johanna som person då du träffade henne? Om så, i vilken mån skulle du säga att den bilden stämmer med den som har målats upp av henne här och i media?

Hon var trevlig. Verkade glad och lugn. Vi vart vänner på Facebook och där kunde jag se hur hon brann för de ensamkommande och startade upp sin verksamhet. Minns att jag reagerade på att de ofta var hemma hos henne eller på restaurang och hängde ihop som en stor lycklig familj. Kändes inte som något seriöst HVB-hem, men jag är inte så insatt i den branschen.

Det jag reagerat på nu i efterhand är att hon inte alls nämnde att hennes man precis dött och att hon verkade glad utåt och bekymmersfri. Detta var ändå i augusti 2015. Spekulationer gick senare om hon kanske började arbeta på socialtjänsten för att få information inför den verksamhet hon startade upp parallellt.
Citera
2017-06-03, 13:12
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ja, det finns inga förmildrande omständigheter gällande MR.

Däremot kan man ana helt andra förutsättningar versus JM ur en behandlingssynvinkel om han tar sig ur drogernas grepp.
Det heter nämligen förmåga till ånger kopplat till samvete.

Sett ur hans perspektiv är kanske inte 10 år i svenskt fängelse är så illa jämfört med att bli skickad till en högst osäker tillvaro i Iran.
Han får chans att bli drogfri och studera.
Ingen vet hur möjligheten att verkställa en utvisning kommer att vara om 10 år.
Och har han tänkt att stanna på brottets bana så är det väl ett ypperligt ställe att knyta kontakter.
Citera
2017-06-03, 13:23
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Hon var trevlig. Verkade glad och lugn. Vi vart vänner på Facebook och där kunde jag se hur hon brann för de ensamkommande och startade upp sin verksamhet. Minns att jag reagerade på att de ofta var hemma hos henne eller på restaurang och hängde ihop som en stor lycklig familj. Kändes inte som något seriöst HVB-hem, men jag är inte så insatt i den branschen.

Det jag reagerat på nu i efterhand är att hon inte alls nämnde att hennes man precis dött och att hon verkade glad utåt och bekymmersfri. Detta var ändå i augusti 2015. Spekulationer gick senare om hon kanske började arbeta på socialtjänsten för att få information inför den verksamhet hon startade upp parallellt.

Tack för dina infallsvinklar!
Det är inte så lätt att bli klok på JM. Det du skriver om att JM "brann för de ensamkommande" har ju vi att väga mot ett antal rasistiska uttalanden och svepande nedvärderande uttalanden om afghaner som JM har gjort enligt FUP. Det får mig och säkert fler att överväga vad det är som är äkta.

Om jag t.ex. gör övervägandet om jag ska tro att det var engemanget eller mångmiljonrullningen som fick JM att bli entreprenör i flyktingbranschen så är det, som jag tolkar det jag vet, tveklöst pengarna som ser ut att vara hennes drivkraft.

Då väger jag också in att jag ser en person med ansvar för att barn som ska tas om hand som inte drar sig för att ha sex med barnen och som inte drar sig för att utsätta personer som hon tycker finns i hennes väg för våld och mord.

Jag avrundar med ett par telesätt.
"– Allt är inte vad det ser ut att vara."
"– Handlingar väger tyngre än ord."

Citera
2017-06-03, 13:31
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tänker motsatsen. Så många hugg och ändå överlever det ena offret.
Han verkar mer hacka lite här och där, utan att egentligen ta i.

Nu är jag inte mordisk och jag har aldrig övervägt att sätta kniven i någon men om jag försöker föreställa mig hur jag skulle göra det så skulle jag inte sitta och hacka. Jag tänker att ett par snabba och djupa hugg borde räcka om man siktar lite och träffar på rätt plats.

Mja, jag tänker också på möjligheten att när man i närmast paniskt tillstånd hugger och hugger (20-24 ggr?) så glömmer man av att vara lika noggran med båda offren om man inte är en förhärdad "assassin".
Han börjar med GM och hugger besinningslöst medan han sitter gränsle över honom, Anki hugger han mer "åt sidan" som det verkar och inte fullt med samma precision.
Någonstans tappar han uppdraget att vara den iskalle lönnmördaren som till 100% slutför sitt uppdrag.
Han är ingen van mördare som jobbar på uppdrag vanligtvis. Han är en förtappad knarkare som levt ett förmodat miserabelt liv. I sin panik att bara hugga och hugga så håller han sig inte kall nog att även gränsla Anki på samma sätt som han gjorde med Göran.
Han springer där ifrån uppjagad och med 150 hjärtslag per minut "ish"
Citera
2017-06-03, 13:33
Medlem
Honan6s avatar
Johanna använder barnen som metebröd när hon fiskar pengar
Det är tydligt att Johanna helt tycks sakna känslor och att hon vet hur man skaffar hållhakar på andra människor - främst för att nyttja dem vid behov för egna vinningar. Hon har fött och gött 6 barn, dock tycks hon inte ha kärlek till barnen. Två av dessa tycks ändå ha fastnat helt i hennes demoniska garn. Det är oerhört tragiskt om de inte får insikt till att förstå att de måste lära sig leva ett liv inom moraliska och etiska ramar för att någonsin kunna få en chans att må bra i framtiden. Det är inte moderskärlek att lova pengar om man är tyst och inte berättar sanningen.

En normal oskyldig mamma:
Ber inte sina barn ljuga eller hjälpa till att begå mord.
Ber inte sin dotter utge sig vara den som är med i en sexfilm.
Anger inte sin son som möjlig gärningsman.
Hotar inte om att familjen kommer att splittras om man berättar sanningen om att mamma inte var hemma när morfar dog och mormor nästan dog.
Tänker först på barnen efter att ha släppts från ett anhållande som mordmisstänkt - inte hur man får tag på pengar.
Talar inte om att "maten var god" och "nu är det nya tag" efter ett anhållande.
Reser inte utomlands när morfar mördats och mormor ligger svårt skadad på sjukhus.
Ber inte sin pojkvän ta livet av sig med heroin inför sina tvillingar.

Fyra av de sex barnen har chans att klara ett liv i framtiden, trots att mamma inte är normal. Två av barnen har en rimlig chans om de kommer till insikt om att det går att öva på att leva ett liv etiskt och moraliskt rätt. Det blir så mycket skönare för samvetet. Pengar, materiella ting och hjälp till att droga - det är inte kärlek. Det går att finna familjekänslor med andra - utan blodsband. Jag hoppas de två barnen kommer på att rätta vägen är att klippa av banden till nystanet Johanna.

När mördade regissören, skådespelaren och dramatikern Johanna första gången?
Som betraktare av detta horribla spektakel har den återkommande frågan kommit i mitt huvud om hur många gånger har Johanna varit ansvarig för någon annans död? Jag tror det finns anledning att söka efter mystiska dödsfall runt Johanna redan från barnsben.

Vi har fått indikationer på att två fosterbarn mystiskt har dött, troligtvis under Johannas omsorg. Det framgår att hon troligtvis har gjort några repetitionsövningar på mord med Aki innan den slutliga förställningen skedde. Med föräldrarna blev det nog mer en "bråttom-handling" eftersom det var så oerhört viktigt att få fram pengar snabbt.

Sitter Johanna i någon annans garn?
Jag har återkommande haft funderingar om Johannas kopplingar till Andra Chansen. Sitter hon i någon annans garn där man inte heller har några skrupler inför andra människor och liv?
Johanna har ju i förhör talat om att det brukar gå illa för dem som går emot henne och att man kan få sina knäskålar krossade. Kanske det inte är svärsonen och hans anhang som fixar sånt alla gånger. Det kan finnas andra i garnhärvan Johanna med trådar till andra verksamheter där hon är en tråd i tråden. Det lär vi nog aldrig få veta säkert eftersom jag inte tror att kallhamrade Johanna vill få sina knän skadade. Hon kommer vara tyst om saken.
Senast redigerad av Honan6 2017-06-03 kl. 13:38.
Citera
2017-06-03, 13:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Sett ur hans perspektiv är kanske inte 10 år i svenskt fängelse är så illa jämfört med att bli skickad till en högst osäker tillvaro i Iran.
Han får chans att bli drogfri och studera.
Ingen vet hur möjligheten att verkställa en utvisning kommer att vara om 10 år.
Och har han tänkt att stanna på brottets bana så är det väl ett ypperligt ställe att knyta kontakter.
Påföljd är beroende på hur det blir med åldern och då kan han nog riskera livstid.
Gällande ord om att försöka gråta sig till mildare dom ser jag som löst snack,. Han har en advokat som vet spelreglerna, mordet är brutalt med offer i försvarslös ställning, han binds till gärningen via DNA etc och han har erkänt. För min del verkar han sonika vilja lägga korten på borden, uppvisar ånger vilket tangerar tecken på friskhet mitt i eländet.
Att välja livstid i 20 årsåldern, instängd i sina bästa år tror jag knappast är en våt dröm. Det diskuteras återvändande via JM, han verkar sakna hemlandet, vänner o släkt.
Däremot, som du är inne på, kan han få nystart på via KV, men det hade ett vedervärdigt högt pris för alla parter - varav allt jävligt kokar ner till Johanna Möller.
För att summera ser jag en ung person som drömde om nåt bättre men som flummade bort sitt liv och hamnade i klorna på en komplett störd kvinna som utnyttjade honom från första stund då hon satte radarn på honom.
Ett perfekt redskap: drogmissbruk, småkriminell, våldshistoria, kriminella kontakter och i beroendeställning som var lätt att snärja med pengar.
Han är hemsk som mördare men hon är fanimej värre.
Senast redigerad av develi 2017-06-03 kl. 14:01.
Citera
2017-06-03, 13:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja vad fan säger man, patetiskt och djupt löjligt är bara förnamnet, vilken normal människa med någon form av moralisk kompass skulle tycka att det JM håller på med är något att sträva efter och efterlikna?

Komplett vansinne och ett tecken på att något är allvarligt fel, dessutom med ansvar för barn, fy satan vilken förebild för uppväxande generationer.
Vissa har ett behov, nån störd agenda, att framställa JM lite klämkäckt som personlighetsstörningarnas svar på Pippi Långstrump.

Det är inte bara stupdumt med tanke på all sakfakta i målet - det är dömt att misslyckas fullständigt; ett dödfött projekt som snarare gör atr vederbörande själv tappar mark.

JM är den yttersta utposten som mor, en ren skam, och den mest vedervärdiga maka, dotter och syster med tanke på vad hon iscensatt.
Citera
2017-06-03, 14:21
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Hahaha, jag såg det men justerade felskrivningen, rar som jag är.
Såg JMs flatlöss stå som en svärm kring henne då hon rockar loss i sänghalmen.
...eller kanske inte, hon ser ut som en dö sill på filmen, vilket fick mig att fundera kring taxametern hon hade som egen företagare i bingen.

Jag har fortfarande lite svårt att sätta mig in i MRs situation. Jag tycker att hans vittnesmål i går var storartat. Jag menar naturligtvis inte de brott han begått, men att han bad om att få berätta vad som hänt och gjorde det framför rätten under nästan 2,5 timma. Han beskrev enkelt men förståeligt hur han kommit hit, hamnat hos JM och vad som ledde till mord och mordförsök.
Att han inte berättade om misshandeln var säkert på uppmaning av hans advokat.
Ett inslag i hans relation till JM gör mig lite osäker. Aki var ordentligt rädd för JM, enligt flera vittnen. Var MR rädd för JM? Jag hörde inte honom säga något som tydde på det, men han har berättat om att han fått veta hur och varför Aki dog. Han berättade också om hur JM försökte övertyga honom om att ta sitt liv. Var JM farlig för MR? I så fall hur lång tid hade han kvar när dom greps i Norge? Insåg MR att hans dagar kanske var räknade och i så fall när insåg han det?

Citera
2017-06-03, 14:22
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Sitter Johanna i någon annans garn?
Jag har återkommande haft funderingar om Johannas kopplingar till Andra Chansen. Sitter hon i någon annans garn där man inte heller har några skrupler inför andra människor och liv?
Johanna har ju i förhör talat om att det brukar gå illa för dem som går emot henne och att man kan få sina knäskålar krossade. Kanske det inte är svärsonen och hans anhang som fixar sånt alla gånger. Det kan finnas andra i garnhärvan Johanna med trådar till andra verksamheter där hon är en tråd i tråden. Det lär vi nog aldrig få veta säkert eftersom jag inte tror att kallhamrade Johanna vill få sina knän skadade. Hon kommer vara tyst om saken.

Mycket bra inlägg. Funderar i samma banor.
Det är uppenbart att hon har anhängare med högst tvivelaktig moraluppfattning som försvarar allt sjukt hon gjort.
Det är tydlig psykopatvarning på inläggen från det svajiga "stativet" och det nysande puckot. En svenska som ska låta som "harmlöst ufo" används för att dölja pålästa spekulationer och insinuationer ägnade att väcka tvivel.
Även om JM har restriktioner så kan hon kommunicera via sin advokat och Gud vet vad hon lyckas smuggla ut.
Jag skulle akta mig för att svara på dessa inlägg då man riskerar bli nyttig idiot som hjälper JM slippa undan rättvisan.

Det sägs att 3-4 procent av befolkningen har psykopatisk störning och det skrämmer mig enormt.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2017-06-03 kl. 14:23. Anledning: Stavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in