2017-05-27, 17:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
JB och DB har ju inte lyft ett enda finger för att verka normala eller att vara utredningen behjälplig. De har nog ett mycket tungt arv efter sin mamma att bära och då handlar det inte om kosing.
De hade en chans men tog den inte utan brände den genom att mumla och och rapa "inga kommentarer" .
Tror också att AM far försökt ett otal gånger att få rätsida på JM men nu är det så här i livet att det finns de som är födda losers och kan bara leva ett någorlunda normalt liv via någon anhörig som håller dem under vingarna.
Han har nog försökt men samtidigt varit svag för sina döttrar och haft svårt för gränssättning - och hoppats på förändring/förbättring men förgäves. Spoiled är det ord som dyker upp med jämna mellanrum likaväl. Manipulativ som hon var så stod han nog som en åsna mellan hötappar i denna fråga; JM vs den mer jordnära mamman som insåg att det inte gick, att det bara blev värre och ville dra i handbromsen. Hon verkar ju bli mer extrem, det eskalerar snabbt på senare år. Jag tror man ska ha i åtanke hela tiden att det är lätt att genomskåda henne då det är serverat via Fu, där hon målas in i hörnen, läsa fjortisbreven och se allas beskrivningar - men absolut inte samma sak som att stå med henne framför näsan där hon kan härja med var och en ensam; mer en och en i taget.
Citera
2017-05-27, 17:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Så är det, problemet för DB och JB är att om lilla mamma skulle börja läcka om hur det egentligen gick till när A*i dog så har de ett saftigt straff att se fram emot, JM har sina hållhakar och de vet alltför väl att hon inte har några skrupler när det gäller hennes eget skinn, vi får se vad framtiden utvisar, de sover nog inte alltför väl får man anta.
Detta har jag funderat på och undrat om det skett under utpressning, åratal av hjärntvätt osv. I vissa lägen kan man undra hur vissa barn ska kunna värja sig från en manipulativ mor, alla i en syskonflock har inte samma förutsättningar/styrka eller vad man nu ska kalla det.
Finns det inte nån form av förmildrande omständigheter?
Om man vet en massa, men inte varit aktiv i mordet, så måtte det väl vara skillnad från att vara med aktivt i mordplaner eller själva mordet?

USA med sitt "plea bargain" är på gott och ont men det finns gånger det har varit av värde. Har i åtanke där vissa köpslår mellan dödsstraff vs livstid och berättar om andra medaktörer, andra mord begångna eller att desperata anhöriga får veta vart offret är gömt. Med det inte sagt att jag är pro dödsstraff men man kan se fördelarna med kohandel tydligare på den nivån.
Senast redigerad av develi 2017-05-27 kl. 18:02.
Citera
2017-05-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Är du säker?
Har för mig att flera dömda till långa straff anses skrivna på anstalten (alternativt något liknande). Möjligt att jag har fel dock.

Däremot är det inte logiskt i vilket fall som helst att hon står skriven på en adress som hon inte längre har tillgång till där lägenheten övergått i någon annans besittning. Vem vill ha en mördare skriven i sin lägenhet?

*utgår i detta fall att hon blir dömd till långt fängelsestraff*
Pierre Karlsson mördaren från Norra Öland är fortfarande skriven där han tidigare bodde?????
Citera
2017-05-27, 18:19
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
15:04 var JMs mobil uppkopplad mot mast i/nära Kungsör, så om JMs uppgift stämmer så bör dom ha möts ungefär då.
1:48 är körtiden enligt Google maps från Kungsör till Nynäshamn. Jag vet inte var AM och GM har stannat på vägen.
Jag vet inte heller färjeavgångarna Nynäshamn-Visby 2015-08-07.

Kanske är det ett påstående från något av trollen i tråden, men jag har för mig att någon påstått att Aki inte hade körkort. När han påträffades identifierades han med hjälp av körkort. Kanske har jag misstagit mig efter att någon noterat att han inte hade bil.

Huvudprotokoll__del_1__8_.pdf, sidorna 6 och 9 enligt paginering.

"(..) För vi mötte dem på vägen. Så."
Vilka mötte ni?
Mina föräldrar.
Okej. Ja, ja.
Och sen när vi kommer ut till stugan så..
Kan du säga mig vart nånstans ni mötte dem ungefär?
Ja, i Kungsör."

Hon pratar i "vi-form" hon... AP kanske redan hade anlänt till stugan. Hans kort har dragits, möjligen på ICA Supermarket Aspl(unda), Arboga, à 81:50. Inget kassakvitto finns i FUP och därmed ingen tidsangivelse, hmmm.
Hans telefon saknar väl också uppkoppling mellan 13:36 och 20:19, synd.
Citera
2017-05-27, 18:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
JM ringer alltså Aki kl.13:35 för att han ska skynda med betalkortet. Sju minuter senare är klockan 13:42 enligt kassakvittot. Stämplas tiden när första eller sista varan scannas in av kassan? Det var väl en jäkla massa varor som inhandlades om jag inte minns helt fel.
Jag vet faktiskt inte.
En grovt skriven hypotes får ju finjusteras till vattentätt allt eftersom eller förkastas, allt börjar ju med en fundering. Jag har inte dubbelkollat master, platser öht, det var mer en spekulation utifrån om bilen är gömd bakom hönshuset eller sonika placerad i skuggan. För det första måste den vara gömd av en väldigt god anledning, för det andra beror det ju även på när föräldrarna lämnade Granliden dvs om det ens är möjligt dvs att den är ditkörd i förväg nån gång och därmed gömt för Aki; att hon skapat nån rövarhistoria så hela sällskapet reser dit tillsammans.
Problemet är väl att man liksom ska försöka tänka i hennes banor och hon spelar ju i en annan division, hahahaha.
Nån balansgång mellan en sju helvetes fantasi, att inte ha alla fåren i hagen (SIC!) samt ett mer primitivt, omoget tänk som då inte ger så avancerat förlopp.
Citera
2017-05-27, 18:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Detta har jag funderat på och undrat om det skett under utpressning, åratal av hjärntvätt osv. I vissa lägen kan man undra hur vissa barn ska kunna värja sig från en manipulativ mor, alla i en syskonflock har inte samma förutsättningar/styrka eller vad man nu ska kalla det.
Finns det inte nån form av förmildrande omständigheter?
Om man vet en massa, men inte varit aktiv i mordet, så måtte det väl vara skillnad från att vara med aktivt i mordplaner eller själva mordet?

USA med sitt "plea bargain" är på gott och ont men det finns gånger det har varit av värde. Har i åtanke där vissa köpslår mellan dödsstraff vs livstid och berättar om andra medaktörer, andra mord begångna eller att desperata anhöriga får veta vart offret är gömt. Med det inte sagt att jag är pro dödsstraff men man kan se fördelarna med kohandel tydligare på den nivån.

Det är klart att det förekommit en form av hjärntvätt under alla dessa år, normala värderingar som trots allt ungar har och får lära sig av kamrater och andra vuxna i närheten har noggrant sköljts bort av lilla mamma, lilla mamma vet bäst och fan ta er ungdjävlar om ni inte gör som mamma säger.

"Plea bargin" vete fan om det är så bra egentligen, har alltid haft en skepsis mot det systemet, det kan ju bli fel person som får ta huvudstraffet om det vill sig illa.
Citera
2017-05-27, 18:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är klart att det förekommit en form av hjärntvätt under alla dessa år, normala värderingar som trots allt ungar har och får lära sig av kamrater och andra vuxna i närheten har noggrant sköljts bort av lilla mamma, lilla mamma vet bäst och fan ta er ungdjävlar om ni inte gör som mamma säger.

"Plea bargin" vete fan om det är så bra egentligen, har alltid haft en skepsis mot det systemet, det kan ju bli fel person som får ta huvudstraffet om det vill sig illa.
Nej, det är inte bra på det hela taget men det var ett exempel för att få folk att snacka jag erinrade mig i skrivande stund.
Däremot vill jag veta om de kan komma runt eller få förmildrat straff in Sweden om nån vill prata ut. Det måtte väl vara ett helvete att vilja lätta på hjärtat och vara rädd för straff OM man inte ens varit aktiv men förtryckt, hotad, rädd, utpressad, uppköpt, hjärntvättad för att man får veta mer än man vill. Det kanske inte bara är en hård bindning till mor, det kan vara flera nyanser.
Rädd för sin partner är en annan...

Gällande barn så påminner det om maskrosbarn - en del kommer ur helskinnande, andra inte. Olika förutsättningar gällande motståndskraft. Sen beror det ju på modern själv - hon vet givetvis vilka som är mer lättmanipulerade än andra och väljer säkert "offer" med andakt.
Citera
2017-05-27, 18:35
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Troligen avgångar över hela dagen (?). Anki borde väl ha koll om man hittat nåt sånt i det förbannat sökbesvärliga FUP.

Det som är av intresse är om Göran och Anki reste iväg på morgon/fm för då 1) kan JM omöjligt ha mött dem i Kungsör oavsett om hennes mobil varit där och 2) det ger mer chans att härja fritt på Granliden innan Aki anländer.
Förbereda med dränkningsattiraljer, Leka gömma-bilen och så.

JM lever. Aki är död. De tre övriga inblandade säger "inga kommentarer".
Det enda vi vet säkert om det som JM säger är att vi ska inte fästa oss allt för mycket vid det.

Om t.ex. AM kan bekräfta tiden så verkar ju uppgiften trovärdig.

En liten observation. Minns jag rätt att JJ hade tre mobiler och JB två? Är det inte vanligt bland knarklangare och yrkeskriminella att man har flera mobiler för olika ändamål?

Citera
2017-05-27, 18:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
JM lever. Aki är död. De tre övriga inblandade säger "inga kommentarer".
Det enda vi vet säkert om det som JM säger är att vi ska inte fästa oss allt för mycket vid det.
Om t.ex. AM kan bekräfta tiden så verkar ju uppgiften trovärdig.

En liten observation. Minns jag rätt att JJ hade tre mobiler och JB två? Är det inte vanligt bland knarklangare och yrkeskriminella att man har flera mobiler för olika ändamål?
Ja, det är en klassiker med kontantkortsmobiler, snabba byten i klass med:
"Inga kommentarer."
( en tatuering med "ACAB" också så har du urprototypen...)

Om t.ex. AM inte kan bekräfta tiden så verkar ju uppgiften vara ännu en lögn i JM's stratosfär...
Senast redigerad av develi 2017-05-27 kl. 18:43.
Citera
2017-05-27, 18:45
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Det är intressant att lyssna på larmsamtalet. Hon låter så jävla fejk i sin överdrivna ynklighet. Runt 05:30 börjar hon prata med mer normal röst när hon svarar på frågor från den som tar över samtalet.
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/b%C3%A5ten-har-drivit-i-land-h%C3%A4r-larmar-arbogakvinnan-sin-misst%C3%A4nkt-dr%C3%A4nkta-man-f%C3% B6rsvunnen-3913902

JM har en medfödd teater-ådra som är få förunnat, den stackars ''sörjande'' änkan hade kraft nog att jobba på måndagen efter helgen, då stängde hon av de få känslorna som hon har.

Dagen efter på tisdagen så kom penga-habegäret över denna stackars missförstådda teater-apa, då kontaktade hon IF då uppenbarade sig §-tecknet i hennes ''rödgråtna'' ögon.
Senast redigerad av Smhf 2017-05-27 kl. 18:54.
Citera
2017-05-27, 18:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
JM har en medfödd teater-ådra som är få förunnat, den stackars ''sörjande'' änkan hade kraft nog att jobba på måndagen efter helgen, då stängde hon av de få känslorna som hon har.

Dagen efter på tisdagen så kom penga-habegäret över denna stackars missförstådda teater-apa.
Ja, hon hade nog kommit längre inom Dramaten än som socionom. Tänk så perfekt att få stå i strålkastarbelysningen:
Special gueststar in the muppet show eller nåt dylikt.
Likt att en asperberger har ett stort detaljsinne men inte ser skogen för alla träd och kan gott och väl fungera vid rätt yrkesval.
En psykopat vore excellent som stridspilot så kanske Calle Flygare Teaterskola hade varit nåt för narcissistiska JM.

Hon har inget tidsbegrepp för vad som är normalt, ingen fingertoppskänsla om vad som är lämpligt att säga och när.
Där faller hon på eget grepp.
Citera
2017-05-27, 19:02
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ja, hon hade nog kommit längre inom Dramaten än som socionom. Tänk så perfekt att få stå i strålkastarbelysningen:
Special gueststar in the muppet show eller nåt dylikt.
Likt att en asperberger har ett stort detaljsinne men inte ser skogen för alla träd och kan gott och väl fungera vid rätt yrkesval.
En psykopat vore excellent som stridspilot så kanske Calle Flygare Teaterskola hade varit nåt för narcissistiska JM.

Hon har inget tidsbegrepp för vad som är normalt, ingen fingertoppskänsla om vad som är lämpligt att säga och när.
Där faller hon på eget grepp.

Hon vill ju vara medelpunkten hos alla som hon lyckats hjärntvätta och köpt under många år, nu har DRAMAqueen satt sig i klistret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in