Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Det är klart att det förekommit en form av hjärntvätt under alla dessa år, normala värderingar som trots allt ungar har och får lära sig av kamrater och andra vuxna i närheten har noggrant sköljts bort av lilla mamma, lilla mamma vet bäst och fan ta er ungdjävlar om ni inte gör som mamma säger.
"Plea bargin" vete fan om det är så bra egentligen, har alltid haft en skepsis mot det systemet, det kan ju bli fel person som får ta huvudstraffet om det vill sig illa.
Nej, det är inte bra på det hela taget men det var ett exempel för att få folk att snacka jag erinrade mig i skrivande stund.
Däremot vill jag veta om de kan komma runt eller få förmildrat straff in Sweden om nån vill prata ut. Det måtte väl vara ett helvete att vilja lätta på hjärtat och vara rädd för straff OM man inte ens varit aktiv men förtryckt, hotad, rädd, utpressad, uppköpt, hjärntvättad för att man får veta mer än man vill. Det kanske inte bara är en hård bindning till mor, det kan vara flera nyanser.
Rädd för sin partner är en annan...
Gällande barn så påminner det om maskrosbarn - en del kommer ur helskinnande, andra inte. Olika förutsättningar gällande motståndskraft. Sen beror det ju på modern själv - hon vet givetvis vilka som är mer lättmanipulerade än andra och väljer säkert "offer" med andakt.