2017-06-01, 03:46
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Hon var en känd författare och feminist, alltså en riktig feminist och inte en rabiat manshaterska

Wikipediade henne. Var ju en riktigt cool och modig tant. Fast Moaor är ju alltid coola och modiga
Citera
2017-06-01, 07:12
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland
Hur har detta uppmärksammats utomlands? Har BBC eller någon annan kanal skrivit om detta?

Galenskaperna är omskrivet på http://www.breitbart.com/london/2017/05/31/feminists-gallop-stockholm-statues/
Citera
2017-06-01, 07:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Nu är mitt civilstånd inte topic för denna tråd, men denna sorts ad hominem-argumentation är symptomatisk för radikalfeminist-apologeter.

"Höhö, du tycker inte som jag så du har säkert ingen tjej, fnizz!" samtidigt som ni sitter och mansklittrar varandra i någon intersektionell studiecirkel tillsammans med andra fjollor och inavlat pack.

MSB rekommenderar att man har förnödenheter för 72 timmar hemma, jag ser ingen anledning att stanna där då jag är en riskavert individ. Var det något mer du hade på hjärtat?
Nja, det är en relevant följdfråga på att du bunkrat upp för att världen presumtivt ska gå under. Inget personangrepp, alls. Men visst. Det är ju väldigt fånigt att ni blir så kränkta.
Citera
2017-06-01, 11:44
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nja, det är en relevant följdfråga på att du bunkrat upp för att världen presumtivt ska gå under. Inget personangrepp, alls. Men visst. Det är ju väldigt fånigt att ni blir så kränkta.

Du drar slutsatser som inte finns. Först är man en ensamstående patetisk stackare för att man tycker att dessa avarter till konstnärer är dumma i huvudet (är för övrigt homosexuell och i ett långt förhållande), sen bunkrar man upp för världens undergång (tm) trots att så bevisligen inte är fallet, och det har jag aldrig sagt heller. Halmgubbarna flyger fritt, vilket är feministapologeternas vanliga modus operandi.
Citera
2017-06-03, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Vad som är bra eller dåligt ligger i betraktarens öga.
Det är dock fortfarande konst oavsett om du gillar det eller inte.
Även om jag inte är överdrivet förtjust i budskapet så fungerar det ju ypperligt.

Vad fan är det som fungerar. Detta statyhat har figurerat i feministkretsar en låååång tid.
Jag sätter mig gärna i en sulky bakom damerna. Dessa ungdjur vill bli betäckta och om jag inte minns fel har jag belägrat en av dem. Kram
Citera
2017-06-03, 07:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Vad fan är det som fungerar. Detta statyhat har figurerat i feministkretsar en låååång tid.
Jag sätter mig gärna i en sulky bakom damerna. Dessa ungdjur vill bli betäckta och om jag inte minns fel har jag belägrat en av dem. Kram
Synonymer till belägra
innesluta med trupper, innesluta, omringa, cernera; skocka sig omkring, bestorma, blockera, avspärra

Du måste vara en rätt obehaglig människa med andra ord.
Fast du kanske bara har bristande kunskaper i svenska och egentligen menade "lägrat" ..

Synonymer till lägra
1. (åld.) ha samlag med, ligga med

Annars bör du skippa sulkyn och söka hjälp istället.
Citera
2017-06-03, 09:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Synonymer till belägra
innesluta med trupper, innesluta, omringa, cernera; skocka sig omkring, bestorma, blockera, avspärra

Du måste vara en rätt obehaglig människa med andra ord.
Fast du kanske bara har bristande kunskaper i svenska och egentligen menade "lägrat" ..

Synonymer till lägra
1. (åld.) ha samlag med, ligga med

Annars bör du skippa sulkyn och söka hjälp istället.
En ordbok blir inte roligare än så för det mesta. Det talade språket inom en kultur är avsevärt mycket roligare. Om man låter dem hållas och lyckas mota kulturkampfen. Alternativa betydelser är också en dålig beskrivning på det man egentligen menar. Du vet subjektifiering av objekt och tvärtom och sen inte kunna skilja dem åt.
Vi har fått fler ord, men sämre förståelse för vad de betyder i givna sammanhang.
Se här: https://youtu.be/QNA1olhq3aA?list=PLD6VN-DzDunVrZTyL3Q5eKRhRt0wMmkEI

Såna tänkare kan jag bli betuttad i.
Citera
2017-06-03, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Opinion är en viktig verksamhet ..utan tillfälle för andra åsikter än de styrande så lever du i en diktatur ..
Citera
2017-06-03, 11:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Wikipediade henne. Var ju en riktigt cool och modig tant. Fast Moaor är ju alltid coola och modiga
Hur är det egentligen med pluralis på Mo'or?
I en saga om Moa och Mo'or kanske de alla är modiga och coola.
I den riktiga världen kan den uppfattningen verka lite subjektiv. Lite som en klubb för inbördes beundran. Tänk om alla Astor inte tycker det är så coolt eller modigt att Moa mobbar henne hela tiden?
Citera
2017-06-03, 12:16
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
För ett par timmar sen imiterade ett 25-tal tjejer hästar på en 7 km lång sträcka i Stockholm. Det klassades som konst slash samhällsprotest av upphovsmakerskorna. 2 kvinnliga konstnärer på fel sida 50. Chock.

De tycker det finns för många manliga statyer, och att kvinnor ska ta mer plats, och att kvinnokroppen är ett otyglat väsen, och att det finns för mycket nakenhet, och att fotbollsfans är för högljudda, och ... ja se klippet själv. Blir fan matt.

http://www.mynewsdesk.com/se/dansenshus/pressreleases/city-horses-en-dansgalopp-genom-stockholm-city-1973220

Hur kommer detta tas emot av feministerna? Stöttar man projektet och tycker det är /insert valfritt superlativ/, eller blir det skämskudde även hos dem?

Går det att hitta nåt spår av brahet i detta?
Hur påverkar det Sverige-bilden?
Nån som vet hur mycket spektaklet kostar?

Nej bevare mej väl! Inte klokt vilket larvig initiativ. Hur kan man få tjejer/kvinnor att ställa upp på något så fånigt? Som tjej skäms man.
Citera
2017-06-03, 12:31
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth

Att väcka uppmärksamhet för ett konstprojekt.
Det flesta performance art projekt som utförs uppmärksammas aldrig (det finns vissa vars tanke är att inte uppmärksammas dock). I det här fallet får de media samt en lång tråd på Flashback, vilket får ses som ett mycket lyckat utförande.
Att sedan så många påverkas så hårt av det i den här tråden är ju ännu ett bevis för att det fungerade som planerat.

Om hela projektet hade passerat med en lätt gäspning hade det varit ett stort misslyckande för konstnärerna.
Citera
2017-06-03, 12:34
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
I en saga om Moa och Mo'or kanske de alla är modiga och coola.
I den riktiga världen kan den uppfattningen verka lite subjektiv. Lite som en klubb för inbördes beundran. Tänk om alla Astor inte tycker det är så coolt eller modigt att Moa mobbar henne hela tiden?

Skojade ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in