Citat:
Ursprungligen postat av
MAD
Du menar samma statsmedia som rapporterar om Mokode Linde och Lars Vilks.
Helena är en etablerad konstnär med en gedigen konstutbildning, hon profiterar knappast.
Om man anser konsten blir sämre för att man inte tycker om budskapet är det illa.
Däremot som jag skrev tidigare är den extremfeministiska infiltrationen av institutioner och partipolitik ett stort orosmoment. Men i konsten är det inget problem alls.
Statsmedia rapportering om Vilks har varit bristfällig och kan inte tas för intäkt för någon sorts objektivitet. På samma sätt som rapporteringen om Manchester, Stockholm, Manchester, Bryssel, Paris etc etc uppvisat någon sorts objektivitet. MSM är livrädda för att ens ta ordet islamism i sin mun eller belägga rörelsen med klander, och om det väl görs är det brasklappat till oigenkännlighet. Vad gäller Aftonbladet, Expressen och liknande är det lätt att markera mot - jag har slutat läsa dom och därmed är det utagerat. Men statsmedia är annorlunda.
Vänd på resonemanget; vad för sorts allmänintresse finns det i detta? Varför är det rimligt att staten exproprierar mina pengar och ger mig detta tillbaka? Jag kan inte välja bort det, jag kan inte stå utanför det.
Problemet med statsmedia är att du är belagd med hot om fysiskt våld om du inte konformerar. Betalar du inte licensen kommer farbror blå. Betalar du inte skatt kommer farbror blå. Ett absolut minimikrav är då att det som ges tillbaka är objektivt.