2017-05-28, 19:47
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Fast min poäng är just att det är omöjligt att inte låta sig provocerad av dylika tilltag när dom understöds och lyfts fram av statsmedia (som är obligatorisk under tvång) och vars deltagare antagligen till stor del finansieras av offentliga medel. Den gode Helena profiterar t ex på offentliga medel i form av utsmyckning av tunnelbanan.

Vi måste stötta dessa personer, både med tid och uppmärksamhet. Oavsett vad vi tycker om det hela. Däri ligger det sinnessjuka.

Du menar samma statsmedia som rapporterar om Mokode Linde och Lars Vilks.
Helena är en etablerad konstnär med en gedigen konstutbildning, hon profiterar knappast.
Om man anser konsten blir sämre för att man inte tycker om budskapet är det illa.
Däremot som jag skrev tidigare är den extremfeministiska infiltrationen av institutioner och partipolitik ett stort orosmoment. Men i konsten är det inget problem alls.
Citera
2017-05-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
några av dessa galopperande tjejerna såg faktiskt rätt fina ut, små fina stjärtar i god form.
Äntligen någon som fattat galoppen!

Ytterligare utveckling av det estetiska uttrycket vore om de små läckra ungstona drog på sig lite högklackat för att framhäva de smäckra benen och få lite mer sväng på akterdelen. Det finns faktiskt en tävlingsform som kunde inspirera de gnäggande rasdjuren: Glamour Stiletto Run, som är ett årligt återkommande evenemang.

https://www.youtube.com/watch?v=xbQqVMHEMyM
Citera
2017-05-28, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det finns exempelvis saltvatten och sötvatten.
Men båda sorterna är våta.

Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det finns ljusa och mörka svenskar.
Nej, det finns det inte. Är du svensk så är du vit. Är du inte vit så är du inte svensk, oavsett vad som står i ditt pass.

Sluta tramsa nu, din förbannade kulturmarxist.
Citera
2017-05-28, 19:49
Medlem
Sqrbankens avatar
Ja jävlar. Dessa miffon vett att prioritera samtidigt som en pensionär svälter på ett hem nära dig.
Citera
2017-05-28, 19:53
Medlem
Kosmos.s avatar
Snacka om att slåss mot halmgubbar.

Jävla fån...
Citera
2017-05-28, 20:03
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Helena är en etablerad konstnär med en gedigen konstutbildning, hon profiterar knappast.
Om man anser konsten blir sämre för att man inte tycker om budskapet är det illa.
Däremot som jag skrev tidigare är den extremfeministiska infiltrationen av institutioner och partipolitik ett stort orosmoment. Men i konsten är det inget problem alls.

Statsmedia rapportering om Vilks har varit bristfällig och kan inte tas för intäkt för någon sorts objektivitet. På samma sätt som rapporteringen om Manchester, Stockholm, Manchester, Bryssel, Paris etc etc uppvisat någon sorts objektivitet. MSM är livrädda för att ens ta ordet islamism i sin mun eller belägga rörelsen med klander, och om det väl görs är det brasklappat till oigenkännlighet. Vad gäller Aftonbladet, Expressen och liknande är det lätt att markera mot - jag har slutat läsa dom och därmed är det utagerat. Men statsmedia är annorlunda.

Vänd på resonemanget; vad för sorts allmänintresse finns det i detta? Varför är det rimligt att staten exproprierar mina pengar och ger mig detta tillbaka? Jag kan inte välja bort det, jag kan inte stå utanför det.

Problemet med statsmedia är att du är belagd med hot om fysiskt våld om du inte konformerar. Betalar du inte licensen kommer farbror blå. Betalar du inte skatt kommer farbror blå. Ett absolut minimikrav är då att det som ges tillbaka är objektivt.
Citera
2017-05-28, 20:13
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Därför tycker jag att liknelsen med vaccination är rätt så slående. Samma går att applicera på mångkulturdiskussionen och det är en del i den svenska flock-mentaliteten där vi är extrema individualister men inom snäva och definierade gränser.

Allt eftersom detta sorts beteende får ett socialt pris och fler och fler låter sin röst bli hörd om att dessa idéer inte är okontroversiella så kommer radikalfeminismen att tyna bort.

Är det inte ironiskt att många av dessa som kallar sig "individualister" i själva verket beter sig som utpräglade flockfår? Man bör håna de här feministerna. Peka ut dem som de sinnesförvirrade stackare de är. Ju fler som påpekar att kejsaren är naken, desto snabbare blir vi av med eländet.
Citera
2017-05-28, 20:28
Medlem
MADs avatar
Citat:
Statsmedia rapportering om Vilks har varit bristfällig och kan inte tas för intäkt för någon sorts objektivitet. På samma sätt som rapporteringen om Manchester, Stockholm, Manchester, Bryssel, Paris etc etc uppvisat någon sorts objektivitet. MSM är livrädda för att ens ta ordet islamism i sin mun eller belägga rörelsen med klander, och om det väl görs är det brasklappat till oigenkännlighet. Vad gäller Aftonbladet, Expressen och liknande är det lätt att markera mot - jag har slutat läsa dom och därmed är det utagerat. Men statsmedia är annorlunda.

Vänd på resonemanget; vad för sorts allmänintresse finns det i detta? Varför är det rimligt att staten exproprierar mina pengar och ger mig detta tillbaka? Jag kan inte välja bort det, jag kan inte stå utanför det.

Problemet med statsmedia är att du är belagd med hot om fysiskt våld om du inte konformerar. Betalar du inte licensen kommer farbror blå. Betalar du inte skatt kommer farbror blå. Ett absolut minimikrav är då att det som ges tillbaka är objektivt.

Vad har detta med konsten att göra?
Det är knappast konsten i sig som ansvarar för vad media rapporterar eller inte.

Att media och staten i många frågor helt tappat greppet är en sak, men det är ju ingen anledning att kritisera konsten för dess utförande.
Det här är en storm i ett vattenglas skapad av personer som är helt ointresserade av kultur.
Citera
2017-05-28, 20:29
Medlem
Jag känner spontant att det behövs mer utbildning här.
Personligen vet jag inte hur man behandlar könsidentiteten: häst.
Man vill ju inte gärna kränka någon i onödan.
Låt säga att jag bjuder med en häst hem, bör jag då låta denna sova i stallet?
Och kan man servera morötter som tilltugg eller kan detta anses vara en sexuell kränkning pga morotens uppenbara fallos-symbolik?!
Det är ett minfält som ska navigeras och för tillfället ska det hela ske i totalt blindo.
Citera
2017-05-28, 21:05
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Du raljerar, men det är intressant att se relativiseringen in action. Statyer som avbildar en historiskt korrekt, om än oönskad, verklighet ska analyseras i absoluta termer utifrån 2017 års gällande radikalfeminism. Men det patriarkala förtrycket som förpestar våra förorter ska relativiseras - det är ju en annan och spännande kultur. Och vilken god mat dom har, ingen tråkig potatis och lingonsylt!

Ska jag vara riktigt ärlig så får det hela mig att må intellektuellt illa.

Dom galopperande kärringarna är ett i sig harmlöst symptom på en underliggande sjuka.

Det jag åsyftar är att inget längre verkar väcka någon större uppmärksamhet, ifrågasättande eller liv från politiker, dvalan löper på.

Sverige är påväg utför den saken blev än mer klar nör jag läste om Fi börjat närma sig 4% spärren med.
Citera
2017-05-28, 22:01
Medlem
Mr.Swedens avatar
Ok, och hur påverkar flickornas galopp det politiska landskapet? FI vädrar ju morgonluft efter att ha tagit emot ett antal förvirrade från MP. Får galoppen upp FI över riksdagsspärren? Eller blir det fall, benbrott och nödslakt?
Senast redigerad av Mr.Sweden 2017-05-28 kl. 22:53.
Citera
2017-05-28, 23:52
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD

Det har du självklart rätt i, det är framgångsrikt.

Helena profiterar knappast i dagsläget men är man en gnutta cynisk så tänker man att det hela ser väldigt polerat ut för en 38 sekunder lång video med ett gäng mer eller mindre förvirrade kvinnor som låtsas vara hästar... Jag menar, du har ju liksom ett kortfattat cv, stilren svart/vit design, välvalda typsnitt, you fucking name it för ett 38 sekunders mongoklipp.. Det är ett smart PR-stunt såklart, "filmskaparna" och "koreografen" fiskar efter offentliga medel. Inte svårare än så tror jag.

Så konst? Nä. Nära men det här kan inte anses som konst utan bör betraktas som gerillamarknadsföring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in