2017-05-31, 22:29
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Om det där är er kritik av feminism så borde ni verkligen slipa på era argument.
Ser ingen kritik alls utan bara massa vrede och ilska.

Nu orkar jag dock inte diskutera mer idag. Har haft en dålig dag och har ingen ork att argumentera med folk som inte kan hålla god ton.

Och vad är fel på min ton?

Kan det möjligen vara så att du läser in lite hat? Det är lätt hänt att projicera sin egen ilska.

Jag tror inte jag behöver slipa på mina argument, jag skrev inget av det där heller.

Och alla vet varför ni inte vill diskutera med mig moahaha
Citera
2017-05-31, 22:36
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Och vad är fel på min ton?

Kan det möjligen vara så att du läser in lite hat? Det är lätt hänt att projicera sin egen ilska.

Jag tror inte jag behöver slipa på mina argument, jag skrev inget av det där heller.

Och alla vet varför ni inte vill diskutera med mig moahaha

Just din ton är off topic. Men du är i majoriteten av dina inlägg nedlåtande och otrevlig. Helt enkelt rätt oempatisk.

Men för gemene man är tråden öppen att se och det är ingen charmig reklam för antifeminister.

Om såhär mycket hat dyker upp för att ni ser lite modern dans om kvinnors plats i det offentliga rummet så är det rätt oroväckande faktiskt.

Så ja, adjö för mig ikväll. Jag behöver vila kroppen och själen istället för att utsätta mig för mer Flashback just nu.
Citera
2017-05-31, 22:40
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
din ton är off topic

Vad betyder detta? Lät väldigt roligt.
Citera
2017-05-31, 22:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Just din ton är off topic. Men du är i majoriteten av dina inlägg nedlåtande och otrevlig. Helt enkelt rätt oempatisk.

Men för gemene man är tråden öppen att se och det är ingen charmig reklam för antifeminister.

Om såhär mycket hat dyker upp för att ni ser lite modern dans om kvinnors plats i det offentliga rummet så är det rätt oroväckande faktiskt.

Så ja, adjö för mig ikväll. Jag behöver vila kroppen och själen istället för att utsätta mig för mer Flashback just nu.

Okey så min ton är off topic, men inte min person. Ok.

Jag tror ärligt talat ingen reagerar på dansen, utan mer om hur den presenteras. Jag är kvinna i det offentliga rummet, jag tar jättemycket plats. Jag tror jag ligger på sidan 3 av flitigaste skribenter. Jag har aldrig hört ett ord om att jag tar för mycket plats här.* Inte ens regelrätta aggressiva kvinnliga skribenter hindras att ta plats. jag tror också att kvinnor får gå på stan utan att någon bryr sig. Ingen bryr sig heller om de dansar galloperar eller vad de nu gör. Det handlar om vad konstnären säger. Precis som det fanns hinder för kvinnor att vistas på allmän plats och göra vad de vill. Det är inte riktigt sant. Inte heller att kvinnor bara porträtteras nakna, det finns flera statyer av kvinnor som bidragit till Sverige, samtliga är påklädda. Av den sorten så tror jag faktiskt man bara vågat avporträttera kända män nakna.

Kvinnor får göra vad de vill, är det ett problem att människor får tycka vad de vill?
Jag anar att det är det som är problemet egentligen för dig - folk får inte tycka vad de vill om kvinnor.
Om det inte handlar om Gertrud förståss

* jo förresten andra kvinnor jobbar väldigt hårt för att jag inte skall ta plats här, och det låååångt före jag började skriva på detta underforum. Nu när jag skriver här så är jag punktmarkerad och man hoppas att jag ska bryta mot reglerna så ni blir av med mig. Jag blir anmäld för de konstigaste saker.

Jag tycker det mest verkar som kvinnor har svårt med kvinnor som tar plats i det offentliga rummet, som grabbarna påpekat så såg de dansande kvinnorna riktigt bra ut, de får nog dansa igen, jag tror ingen har problem med det.

Jag tror heller ingen har problem med kvinnor som går till historien som får statyer. Vilket var vad ni trodde?

Istället för att vara offer, varför inte föreslår kvinnor som gjort något bra som statyer till stadsplaneringsnämnden? Eller bli konstnär och börja skulptera.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-05-31 kl. 22:56.
Citera
2017-05-31, 23:01
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Jag blir anmäld för de konstigaste saker

T.ex.?
Citera
2017-05-31, 23:05
Bannlyst
Hur har detta uppmärksammats utomlands? Har BBC eller någon annan kanal skrivit om detta?
Citera
2017-05-31, 23:10
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
T.ex.?

Att jag citerar ur min blogg. (jag är lat orkar inte skriva saker två gånger.)
Att jag citerar andra.
Att jag gör reklam (man får ha länk i signaturen, man får dock inte tjäna pengar eller få andra fördelar via flashback)
Att jag är off topic, i en värld av off topic. (Jag påstås mena saker jag inte menar. Saker tas ur sitt sammanhang.)

Så därför återgår vi till galoppen tror jag blir bäst.
jag googlade och såg att ämnet tagits upp redan 2008 av Amelia bland annat och kommunalarbetaren.
Däremot har jag inte hittat text på vilka kvinnor de ville ha som statyer. Vilket synes mig märkligt.

Lika märkligt tycker jag synen verkar vara på att det skall vara rättvist. Men det är ju bara ännu ett tecken på att feminism är förtäckt kommunism.

Så jag undrar vilka anser man saknas???
Citera
2017-05-31, 23:32
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
off topic

Den har jag också fått massa gånger. Varit avstängd för det också.

Citat:
Så jag undrar vilka anser man saknas???

Ja, jo, bra fråga, inte en aning. Kommer bara på Astrid Lindgren men jag tror hon redan har en staty
Citera
2017-05-31, 23:42
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Jag tycker att det är mycket intressant att antifeminister alltid är så fixerade vid sex.

Det jag såg var lite modern dans med en rätt skojig och intressant vinkel. Inte så mycket att hetsa upp sig över tycker jag. Däremot ser jag en hel del kvinnohat och frustration i den här tråden. Vilket är betydligt mer oroväckande än en dansperformance om att låta hästtjejer ta plats i det offentliga rummet.

Du ser frustration och kvinnohat? Man kan faktiskt tycka annorlunda än dig utan att hata kvinnor. Och att konstatera att någon uppvisar ett visst beteende i förhoppning om att få sex i utbyte betyder inte att man fokuserar på sex. Ditt argument blir ungefär som att påstå att man fokuserar på våld när man kritiserar män som slår kvinnor.
Det finns mängder med exempel på män som kallat sig feminister men som visat sig vara riktigt fula fiskar.

Och du har fortfarande tydligen inte förstått att den något raljanta tonen mest bygger på skadeglädje. Det här klippet har och kommer garanterat användas som ett praktexempel på vilken världsfrånvänd sekt dagens feminister utgör. Du sitter där efter grillkvällen med vänner och bekanta, en i sällskapet börjar yra om manliga strukturer, och utan att svara på en endaste fråga visar du detta klipp för den kanske något alkoholpåverkade församlingen. Föreställ dig skrattsalvorna, föreställ dig minen på den som började svamla om patriarkat etc.
Citera
2017-05-31, 23:42
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Den har jag också fått massa gånger. Varit avstängd för det också.

Ja, jo, bra fråga, inte en aning. Kommer bara på Astrid Lindgren men jag tror hon redan har en staty

Hon har en staty, hon är påklädd. Strindberg är naken, de finns båda i Tegnerlunden i Stockholm.
Din namne Moa Martinsson finns också som staty. I Norrköping. Av våra tre kvinnliga regenter finns två också som statyer, varav en till häst.

Att Eleonora inte finns som staty känns förståeligt

Wiki
Citat:
Hon deltog inte aktivt i politiken, utan ska främst ha sett det som sin plikt att bevaka sonens intressen. Hon var medveten om att hon saknade kunskap och stöd för att själv bedriva politik, och ville inte ge rådet någon förevändning att avlägsna henne från att delta i sammanträdena. Sedan Adolf Johan av Pfalz hade uteslutits från rådet räknade hon inte med stöd av någon annan i rådet än Magnus Gabriel De la Gardie.[2]

Hon försökte dock skaffa sig kunskap och hålla sig uppdaterad, något som framgår av ett brev från statssekreteraren till Magnus Gabriel De la Gardie: ”Och skall Ers Excellens ej kunna tro, huru hennes K. Maj:t tilltager i affärernas kunskap och låter sig vara angeläget sitt ämbete”.[2]

Hedvig Eleonora satte sig in i de saker som avhandlades, gjorde uttalanden och föreslog lösningar, men tycks inte aktivt ha bedrivit några egna åsikter och uttalade flera gånger att hon tyckte illa om politik och diplomati. Hon ska dock ha haft en stark motvilja mot krig, och röstade som sådan med rådets fredsparti.[2]

Citat:
Vad är hon känd för?

Googla MoaLjung.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-05-31 kl. 23:51.
Citera
2017-05-31, 23:47
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Din namne Moa Martinsson

Vad är hon känd för?
Citera
2017-06-01, 00:20
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Vad är hon känd för?

Hon var en känd författare och feminist, alltså en riktig feminist och inte en rabiat manshaterska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in