2017-05-29, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybernetics.Visor
flytta ifrån städerna..dom kommer kollapsa först...tiden rinner ut...katastrofen är på väg och massorna kommer dö..oroa er inte för feministerna dom kommer dö när ekonomin kollapsar...rädda er själva det är det viktiga.

Så folk ska fly från "städerna" eftersom 25 feminister har genomfört en manifestation mot manliga statyer?
Citera
2017-05-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Nej. Den enda som håller på att kollapsa är du, i likhet med andra människor som saknar adaptiva färdigheter. Vi andra ler när förändringens vindar blåser även om vi inte alltid sympatiserar med innehållet i det nya.

Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag antar att du hade gått runt med ett stort leende i Tyskland, på 30-talet? Förändringens vindar är ju alltid goda?

Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Ja, vad ska man säga, thank you for proving my point?

En foliehatt som utövar projicerad introaggression genom att uppmana till avrättning och någon som tar världsrekord i Goodwins law.

Orsak? Ett gäng tjejer gör en galoppdans genom stan.
Konstigt, jag fick ingen notifiering, om att någon citerat mig.

Så du skriver att du ler över förändringens vindar, även om du inte sympatiserar med innehållet, men samtidigt förkastar du mitt exempel, eftersom det råkar handla om något du inte sympatiserar med. Finns det fler exempel, som jag bör undvika? Jag är ganska övertygad om att du helt enkelt bara ler över förändringar, som du ser som positiva.
Citera
2017-05-29, 21:42
Medlem
volvo 240s avatar
Visar tydligt på hur väl Dr Michael Savages klassiska uttryck "Liberalism is a mental disorder" stänner. Vilka sjuka jävlar.
Citera
2017-05-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Visar tydligt på hur väl Dr Michael Savages klassiska uttryck "Liberalism is a mental disorder" stänner. Vilka sjuka jävlar.
Menar du att köns-rasister skulle vara liberaler?
John Locke's spöke kommer att besöka dig för det där, och kanske tar han med sig Milton Friedman.
Citera
2017-05-30, 06:13
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Om vi nu har för många män på hästar så vill vi väl inte ha en massa läckra ungston galoppera omkring på gator och torg? Även om jag själv uppskattar dansarnas fasta unga stjärtar och smäckra spiror.

(...)

Jag tycker också att dansarna var, med tanke på sammanhanget, ovanligt trevliga att titta på. Det kan omöjligt vara syftet. Finns det t.o.m. risk för att sexismen och patriarkatets förtryck underblåses av denna installation? Det är en viktig fråga tycker jag.

Jag tycker även att de missat mångfald nästan helt, ser väldigt få slöjor i galoppen. Jag ser heller ingen uppenbar representation av icke slöjbärande rasifierade eller HBTQ.

En problematisk historia detta!
Citera
2017-05-30, 06:18
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Menar du att köns-rasister skulle vara liberaler?
John Locke's spöke kommer att besöka dig för det där, och kanske tar han med sig Milton Friedman.

Tyvärr är ju begreppet liberal kapat och används helt felaktigt nuförtiden. Framförallt i USA men även på hemmaplan (ingen kan väl påstå att de s.k. "Liberalerna", med sitt lagstiftande och sina pekpinnar som bl.a. sträcker sig ända in i folks sovrum) är liberaler i ordets rätta bemärkelse. Nåväl, lite OT kanske.
Citera
2017-05-30, 06:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Stämmer. Jag har redan bunkrat upp för att kunna klara en längre period utan tillgång till förnödenheter. Rekommenderar alla att göra detsamma.

Om det sedan är samhällskollaps, intern konflikt med muslimerna eller ett externt hot är mig egalt. Rensningen kommer att komma.
Lol. Och du talar om extremism? Du är extremt ensamstående va?
Citera
2017-05-30, 08:22
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Feminism som mediafenomen och den plats den tar borde nå sin peak ganska snart. När det gått så här långt och feminismen spårar ur som vi ser här borde vanligt folk börja undra vad det är för fel, inte bara på vissa feminister, utan media och journalister som väljer att ens rapportera om detta.
Tydligt är det ju vilka åsikter som gäller inom svensk media, frågan är om det är en fluga.

När feminism-epoken tar slut kommer vi nog se mindre av sådant och något annat kommer ta över. 2000-talet bestod av dokusåpa-kändisar och skvallerpress, idag har vi feministiska youtube-fenomen och konstinstallationer mot patriarkatet.
Vad kommer om 5-10 år. Youtubande imamer som förklarar feminismen som död och medier som gladeligen rapporterar om det?
Citera
2017-05-30, 08:37
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Lol. Och du talar om extremism? Du är extremt ensamstående va?

Nu är mitt civilstånd inte topic för denna tråd, men denna sorts ad hominem-argumentation är symptomatisk för radikalfeminist-apologeter.

"Höhö, du tycker inte som jag så du har säkert ingen tjej, fnizz!" samtidigt som ni sitter och mansklittrar varandra i någon intersektionell studiecirkel tillsammans med andra fjollor och inavlat pack.

MSB rekommenderar att man har förnödenheter för 72 timmar hemma, jag ser ingen anledning att stanna där då jag är en riskavert individ. Var det något mer du hade på hjärtat?
Citera
2017-05-30, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Bästa vore ju om kärringarna kunde sin egen historia, vi har för fan en dag döpt efter en av asagudarna (Freja, Fredag). Och titta, hon står på Djurgår'n, en ganska "fin" del av stan.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8f/Djurg%C3%A5rdsbron_Freja_2012.jpg/1200px-Djurg%C3%A5rdsbron_Freja_2012.jpg
Du menar vaner, inte asar.
Citera
2017-05-30, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Nu är mitt civilstånd inte topic för denna tråd, men denna sorts ad hominem-argumentation är symptomatisk för radikalfeminist-apologeter.

"Höhö, du tycker inte som jag så du har säkert ingen tjej, fnizz!" samtidigt som ni sitter och mansklittrar varandra i någon intersektionell studiecirkel tillsammans med andra fjollor och inavlat pack.

MSB rekommenderar att man har förnödenheter för 72 timmar hemma, jag ser ingen anledning att stanna där då jag är en riskavert individ. Var det något mer du hade på hjärtat?
Säkert att de rekommenderar det för den kommande rensningen du yrar om. Visst serru.
Citera
2017-05-30, 09:57
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Säkert att de rekommenderar det för den kommande rensningen du yrar om. Visst serru.

Du är medveten om att man får tänka och agera utefter eget huvud också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in