2017-05-28, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
några av dessa galopperande tjejerna såg faktiskt rätt fina ut, små fina stjärtar i god form.
de skulle låta sig förevigas genom att bli nakenstatyer i en park!

Eller hur! Jag har svårt för att förstå upprördheten över detta. Hell, jag stöttar även liknande rörelser som Femen och Bara Bröst också!
Citera
2017-05-28, 17:38
Medlem
De där kvinnorna har inte alla hästar hemma.
Citera
2017-05-28, 17:44
Medlem
Wayaheads avatar
De flesta av de här aningslösa småtjejerna är bara glada över att få exponera sina kroppar, någon timmes uppmärksamhet! De galopperar sas bara för ruggugglorna i bakgrunden, deras ärenden, övertalade och utnyttjade.

Nå, ska det bli ordning på stallet nu då? Jag har på känn vilka det är som får mocka upp skiten!
Senast redigerad av Wayahead 2017-05-28 kl. 17:46.
Citera
2017-05-28, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Sverige tillhör det svenska folket, t.o.m SD förespråkar "öppen svenskhet".
En neger blir inte svensk om han så tar på sig folkdräkt precis som en mus inte blir en häst bara för att han är född i ett stall.

Det svenska folket är vitt. Punkt slut. Vad sedan Sverigedemokraterna förespråkar struntar jag blankt i.
Citera
2017-05-28, 17:51
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyktattare
Väl talat. Social utfrysning är det ENDA som fungerar på fruntimmer. Driv skoningslöst med alla såna här dumheter.

Feminismen kanske framstår som en stark rörelse men den är starkt parasitär till sin natur. Så länge det inte får några negativa följder frodas den, men då den i sig näppeligen är värdeskapande hålls den flytande av alla andras tysta medgivande. Det är dags att dra tillbaka det medgivandet.
Citera
2017-05-28, 17:53
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Absolut finns en del av orsaken att finna i den långvariga freden. Den som inte har riktiga problem att ta itu med uppfinner gärna egna problem som substitut. En avsaknad av hot och svält leder alltså lätt vidare in i pseudoproblematik som "patriarkala strukturer" och inbillad "rasism". Som i sin tur lätt leder vidare till mer avancerat vansinne där välmående välgödda kvinnor självskadar sig själva över hjärnspöken.

Behovet av konflikt är inbyggt i oss människor, vi definierar oss gärna via det vi är emot och inte det vi är för. I en situation där dom traditionella konfliktytorna i mångt och mycket försvunnit hittar man gärna på egna.

Det ironiska i sammanhanget är att feministerna motarbetar just dom grupperna vars politik hade lett till markant mycket mindre sexualbrottslighet och patriarkal struktur i landet.
Citera
2017-05-28, 18:02
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Fast det här är ju ett konstperformance som inte spelar någon roll alls.
Den feminism som är ett problem är ju den ovetenskapliga som smyger sig in i politiken, skolan och arbetslivet. Feminism som bygger på genusforskning som inte lyder under vetenskapliga fakta. Det är där fokus måste ligga.
Avhandlingar som inte klarar en vetenskaplig granskning ska inte kunna användas som fakta.
Konsten måste vara fri oavsett hur galen den än kan tyckas vara. Den här är ju endast gjort för att provocera och väcka uppmärksamhet vilket verkar fungera utmärkt.
Det är oerhört svårt att provocera med konst idag så det här var extremt lyckat med facit i hand.

Håller inte helt och hållet med. Att säga att indoktrineringen i politik, skola och arbetsliv är helt frikopplad från dylika aktioner är felaktigt. Indoktrineringen är som vaccinering, den funkar bara om dom flesta gör det för att uppnå gruppimmunitet.

Betänk för en sekund vad det är du har skådat, en radikalfeministisk aktion riktad mot det hemska patriarkatet (hemska gubbar som har kul och dricker öl! Någon elak kung från 1700-talet!), publicerad i statligt tvångsfinansierad television på bästa sändningstid, allt dikterat av ett mångkulturellt alibi för att verkligen hamra in budskapet. Hur kan detta vara frikopplat från resten av indoktrineringen i samhället? Farfar Staten vill diktera vad du tycker.

I ett normalt samhälle hade detta varit 25 idioter som galopperade runt och ingen av oss hade uppmärksammat det. Du vet, idéernas marknad etc. Nu är det inte så.

Jag tycker inte heller vi ska falla i relativiseringsfällan utan det måste gå att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Indoktrineringen i det genusvetenskapliga "fältet" är ett problem, aktioner som dessa är problem också.

Att konst provocerar är aldrig ett tecken på vare sig kvalitet eller motsatsen. Jag kan ställa mig i blackface på Hötorget imorgon och skrika "neger" till svarta som en installation om rasifierigen (haha) av deras kroppar i det offentliga rummet (hihi) och det hade nog folk kommit ihåg om flera år också. Som konst betraktat hade det dock varit undermåligt och moraliskt hade det varit en kollaps.

Tror inte vi står så långt ifrån varandra i sak, är helt enig med dig i övrigt i din post.
Citera
2017-05-28, 18:05
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
En dag kommer islamister stå och skära halsen av otrogna - som en del av ett konstprojekt....

Givetvis kommer dum svennar att stå och beundra detta spektakel.

Inte? Vänta och se.
Citera
2017-05-28, 18:20
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Så att om man använder feminismen och får reaktioner är det lyckat som konstform.
Dårarnas paradis.
Protestera mot manliga statyer visar på ett absolut nollvärde också inom konst.

Vad som är bra eller dåligt ligger i betraktarens öga.
Det är dock fortfarande konst oavsett om du gillar det eller inte.
Även om jag inte är överdrivet förtjust i budskapet så fungerar det ju ypperligt.
Citera
2017-05-28, 18:22
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Haha! "Konst". Ja, att kalla det "konst" är väl ursäkternas sista reträttväg.

Jag tar mig friheten att kalla det skit och bedömer gärningarna efter det. Det är inte för "konstvärdet" folk är upprörda och kritiserar det by the way.

Ursäkt för vad? Det är performance art om än inte någon direkt bra sådan.
Citera
2017-05-28, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
några av dessa galopperande tjejerna såg faktiskt rätt fina ut, små fina stjärtar i god form.
de skulle låta sig förevigas genom att bli nakenstatyer i en park!

De är ju ute och bekämpar patriarkatet, inte för att vara en del av det.Men hysteriskt roligt om de ställde upp på det.
Citera
2017-05-28, 18:28
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
En dag kommer islamister stå och skära halsen av otrogna - som en del av ett konstprojekt....

Givetvis kommer dum svennar att stå och beundra detta spektakel.

Inte? Vänta och se.

Du raljerar, men det är intressant att se relativiseringen in action. Statyer som avbildar en historiskt korrekt, om än oönskad, verklighet ska analyseras i absoluta termer utifrån 2017 års gällande radikalfeminism. Men det patriarkala förtrycket som förpestar våra förorter ska relativiseras - det är ju en annan och spännande kultur. Och vilken god mat dom har, ingen tråkig potatis och lingonsylt!

Ska jag vara riktigt ärlig så får det hela mig att må intellektuellt illa.

Dom galopperande kärringarna är ett i sig harmlöst symptom på en underliggande sjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in