2017-06-03, 10:31
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepostier
Jag står fortfarande fast vid att mamman har fungerat som målvakt och därför, självfallet, också bör straffas för det här.
Jag håller helt med, mamman är en del av brottet och vet självklart vad hennes asociala dotter sysslar med. Jag tänker lägga lite tid på att kartlägga kära mamsomaten och se vad som kan dyka upp, tycker att hon har fått på tok för lite uppmärksamhet med tanke på vilken roll hon har i det hela. Utan mamsomaten så hade inte Catrin kunnat leva det liv hon gör.
Citera
2017-06-03, 10:31
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskhasen4
Kan berätta, av erfarenhet vad som händer om man uteblir.

Du som åtalad har 0 rättigheter i princip om det nu inte är så att du blir sjuk, du kan inte på något annat sätt påverka rättegången.

I mitt fall var det aldrig fråga om häktning, men jag vet att jag frågade min advokat (då jag ville fördröja det), han sa att jag i princip får vara så sjuk att jag inte kan åka hem från sjukhuset.
Dvs bara för att om man inkommer med ett intyg, så är det inte säkert att rätten godkänner det (gissar på att detta varit uppe innan).

Han sa även , om jag försöker "manipulera" systemet så synar dom det direkt och jag blir häktad.
Han berättade att han varit med om fall där nån försökt med det, intyg kom inte in i tid och 1 timme efter intyget skulle ha inkommit hämtade polisen in personen...
Detta va c:a 5 år sen , vet inte om det fortfarande är lika hårt.

Hon bör ju ha haft kontinuerlig kontakt med sin försvarsadvokat hela veckan, och han i sin yrkesroll vet väl hur viktigt det är att klienten (dvs. CH) upfyller TR's krav på att hon skickar giltigt sjukintyg innan tidsfristen gått ut.

Tycker för övrigt väldigt synd om advokaten, ifall det stämmer att han var en av dem som förgäves försökte få kontakt med henne vid rättegångens start, men att hon inte svarade på mobil/sms fastän hon var aktiv på Facebook messenger samtidigt... Tyvärr verkar hon sakna total respekt för andra människors tid och arbeten
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-06-03 kl. 10:45.
Citera
2017-06-03, 10:58
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Jag håller helt med, mamman är en del av brottet och vet självklart vad hennes asociala dotter sysslar med. Jag tänker lägga lite tid på att kartlägga kära mamsomaten och se vad som kan dyka upp, tycker att hon har fått på tok för lite uppmärksamhet med tanke på vilken roll hon har i det hela. Utan mamsomaten så hade inte Catrin kunnat leva det liv hon gör.
Jag ser fram emot en sådan granskning!
Citera
2017-06-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhothefuckisBirger
Del 1: http://i.imgur.com/eYCN0qk.png
Del 2: http://i.imgur.com/5KpHVlF.png

Trevligt läsning :-)

Ännu en gång känner jag igen mig.
Total förnekelse över vad som väntar, "jag ska börja betala skadestånden efter", nej Catrin, du kommer inte klara dig denna gången, det är inte 1 eller 2 bedrägerier du står åtalad för, du har dessutom för lite mer än 1 år sen blivit dömd för ett x antal likadana, att du dessutom begår brotten under tiden, det kommer inte ses med blinda ögon, du har ju dessutom totalt 3 år som skyddstillsynen gäller varav 1 år var övervakning, nej du kommer inte klara dig denna gången, inse det och sluta förneka det för dig själv.
Förstår att du känner en enorm press och panik, bra det ska du göra, hade du gett fan i att göra fler bedrägerier och skött dig med din skyddstillsyn så hade du sluppit det... Idiot !
Citera
2017-06-03, 11:12
Medlem
Citat:
Total förnekelse över vad som väntar, "jag ska börja betala skadestånden efter", nej Catrin, du kommer inte klara dig denna gången, det är inte 1 eller 2 bedrägerier du står åtalad för, du har dessutom för lite mer än 1 år sen blivit dömd för ett x antal likadana, att du dessutom begår brotten under tiden, det kommer inte ses med blinda ögon, du har ju dessutom totalt 3 år som skyddstillsynen gäller varav 1 år var övervakning, nej du kommer inte klara dig denna gången, inse det och sluta förneka det för dig själv.
Förstår att du känner en enorm press och panik, bra det ska du göra, hade du gett fan i att göra fler bedrägerier och skött dig med din skyddstillsyn så hade du sluppit det... Idiot !

Jag tolkade inlägget tvärtom, att hon säger att hon ska börja ta ansvar. Det är ju allt de flesta har velat, om hon nu verkligen börjar betala av skadestånd så ska vi väl peppa det istället för att kalla henne idiot.

Hon säger ju inte att hon vill/tror hon kan slippa undan, bara att hon ska ta motgångarna som de kommer.

Sen däremot är det ju mycket ord och lite verkstad ofta, men den dagen hon på riktigt börjar göra rätt för sig så applåderar jag.
Citera
2017-06-03, 11:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Dessutom finns väl en överhängande risk att hon begår ytterligare bedrägerier den kommande sommaren. Förra sommaren eskalerade det väl under slutet av sommaren, kanske för att utlandsresor, kryssningar, sommaraktiviteter med barnen hade kostat på.

Generellt brukar just sådana sommaraktiviteter nagga på ekonomin ganska rejält, mer än under resten av året, eftersom barnen nu är lediga från skola/dagis hela dagarna och behöver aktiveras. CH själv har ett stort sol- och resebegär, uteluncher/middagar i sommrsolen etc. Vem säger att hon inte riskerar att bli frestad att begå nya bedrägerier i sommar för att upprätthålls sin extravaganta sommarlivsstil?
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-06-03 kl. 11:20.
Citera
2017-06-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Dessutom finns väl en överhängande risk att hon begår ytterligare bedrägerier den kommande sommaren. Förra sommaren eskalerade det väl under slutet av sommaren, kanske för att utlandsresor, kryssningar, sommaraktiviteter med barnen hade kostat på.

Generellt brukar just sådana sommaraktiviteter nagga på ekonomin ganska rejält, mer än under resten av året, eftersom barnen nu är lediga från skola/dagis hela dagarna och behöver aktiveras. CH själv har ett stort sol- och resebegär, uteluncher/middagar i sommrsolen etc. Vem säger att hon inte riskerar att bli frestad att begå nya bedrägerier i sommar för att upprätthålls sin extravaganta sommarlivsstil?

Japp, hon gjorde ju bedrägerier efter hon kom ut ur polisarresten också, vad jag minns.
Så arresten vistelse verkade inte skrämma henne heller märkbart.
Det kanske kommer strömma in mer polisanmälningar snart vem vet.
Citera
2017-06-03, 11:26
Medlem
Citat:
Hon bör ju ha haft kontinuerlig kontakt med sin försvarsadvokat hela veckan, och han i sin yrkesroll vet väl hur viktigt det är att klienten (dvs. CH) upfyller TR's krav på att hon skickar giltigt sjukintyg innan tidsfristen gått ut.

Tycker för övrigt väldigt synd om advokaten, ifall det stämmer att han var en av dem som förgäves försökte få kontakt med henne vid rättegångens start, men att hon inte svarade på mobil/sms fastän hon var aktiv på Facebook messenger samtidigt... Tyvärr verkar hon sakna total respekt för andra människors tid och arbeten

Han kommer väl skicka in en saftig faktura sedan då som går på domstolsverkets budget, som går på skattebetalarna.
Hon verkar sakna mycket tycker jag i sitt tankesystem i skallen.
Citera
2017-06-03, 11:28
Medlem
henki420s avatar
Citat:

Jag tror också att det är stor risk att hon begår nya brott under sommaren. Det är lite störande att hon lyckades med det förra sommaren trots att vi hade ögonen på henne. Just nu är hon säkert sönderstressad av ångest över att Postnord har slarvat bort hennes intyg, men så fort det lagt sig kommer hon att vilja komma bort och glömma lite. Övre medelklassen bara måste få resa.
Citera
2017-06-03, 12:17
Medlem
Fleschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhothefuckisBirger
Del 1: http://i.imgur.com/eYCN0qk.png
Del 2: http://i.imgur.com/5KpHVlF.png

Trevligt läsning :-)

Hahaha! "Låt rätten döma, inte folket" finns inte en chans att det är hennes advokat som sagt så. Känner Latrin alldeles för bra för att veta vad som är önsketänkande och vad som är på riktigt. Som när hon får försvarande kommentarer på bloggen och alla låter misstänkt likt Latrins eget språk, exakt som detta advokaten nu ska ha sagt. Skulle vara intressant att veta vad NP faktiskt tycker och tänker om henne...

"Folk påstår att vi inte har lämnat in något intyg(...)" Vi? Suck... Latrin vill uppenbarligen få folk att tro att hennes advokat slåss för henne som om han vore O.J. Simpsons försvar när det i själva verket känns som han skäms fruktansvärt då hans klient inte dyker upp på sin rättegång.

Vet du vad Latrin? Jag tror du mår dåligt för att du faktiskt börjar greppa hur långt ner i skiten du satt dig själv. Att du är skuldsatt för livet och aldrig lär ha en chans att ta dig ur det tror jag dock inte att du förstår, du alldeles för dum för att fatta. Men jag tror du inser att det bara blir svårare och svårare att ljuga och att du själv börjar tvivla på att du lever the fancy life som du kallar det. Måste vara frustrerande för dig att en dag fatta att du inte tillhör den där öfvre medelklassen - men som sagt - du är dock för dum för att förstå vilket trashigt jävla lowlife du på riktigt är.

För 13 månader sedan skrev jag i tråden att det "ska bli jävligt intressant att följa detta skenande tåg". And the train skenar ännu...
Citera
2017-06-03, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flesch
Hahaha! "Låt rätten döma, inte folket" finns inte en chans att det är hennes advokat som sagt så. Känner Latrin alldeles för bra för att veta vad som är önsketänkande och vad som är på riktigt. Som när hon får försvarande kommentarer på bloggen och alla låter misstänkt likt Latrins eget språk, exakt som detta advokaten nu ska ha sagt. Skulle vara intressant att veta vad NP faktiskt tycker och tänker om henne...

"Folk påstår att vi inte har lämnat in något intyg(...)" Vi? Suck... Latrin vill uppenbarligen få folk att tro att hennes advokat slåss för henne som om han vore O.J. Simpsons försvar när det i själva verket känns som han skäms fruktansvärt då hans klient inte dyker upp på sin rättegång.

Vet du vad Latrin? Jag tror du mår dåligt för att du faktiskt börjar greppa hur långt ner i skiten du satt dig själv. Att du är skuldsatt för livet och aldrig lär ha en chans att ta dig ur det tror jag dock inte att du förstår, du alldeles för dum för att fatta. Men jag tror du inser att det bara blir svårare och svårare att ljuga och att du själv börjar tvivla på att du lever the fancy life som du kallar det. Måste vara frustrerande för dig att en dag fatta att du inte tillhör den där öfvre medelklassen - men som sagt - du är dock för dum för att förstå vilket trashigt jävla lowlife du på riktigt är.

För 13 månader sedan skrev jag i tråden att det "ska bli jävligt intressant att följa detta skenande tåg". And the train skenar ännu...

Hon lever i en värld där hon aldrig gjort fel!
Den advokaten jag hade, sa att han va inte där för att få mig friad, han va inte där för att ljuga ihop något och använda lagboken på så sätt att jag skulle bli friad, han va där för att stötta mig, få mig att berätta det som va nödvändigt och hjälpa mig med de som jag ansåg vara felaktigt, jag nämnde en gång att "men vem som helst kan ju skickat det", då visade han mig direkt i ett förhör vad jag sagt och sa: "ska du hålla på och ljuga så kan du lika bra strunta i att ha advokat, eller åtminstone byt ut mig".

Ingen advokat jobbar så som Catrin påstår, det är bara hon själv som ska lösa intyg och liknande, sen ja kanske att hon lämnar de till sin advokat som skickar in det, men det är inget hennes advokat varit med och tagit fram, sånt får man lösa själv!
Citera
2017-06-03, 12:41
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Jag tror också att det är stor risk att hon begår nya brott under sommaren. Det är lite störande att hon lyckades med det förra sommaren trots att vi hade ögonen på henne. Just nu är hon säkert sönderstressad av ångest över att Postnord har slarvat bort hennes intyg, men så fort det lagt sig kommer hon att vilja komma bort och glömma lite. Övre medelklassen bara måste få resa.

Mitt fetade: vill minnas att hon gjorde ett blogguppehåll just den perioden (augusti 2016) och bytte dessutom runt bland olika bloggportaler i den vevan. Väldigt "lägligt", eftersom det på så sätt blev svårare att följa hennes liv och leverne (läs: utsvävningar och bedrägerier).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in