2017-05-26, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nej, hon kommer aldrig att bättra sig och skulderna lär säkert växa plus ränta på det.

Desvärre är det här helt och hållet sanningen. Hon lär få skulder som hon aldrig någonsin kommer att kunna bli av med om hon inte snart börjar betala av. Räntorna kommer stiga mer och mer för varje år och till slut kommer du Catrin (ja, jag vet att du läser med här) att bli av med det du håller kärt. Du måste leva på existensminimum och allt annat kommer att tas ifrån dig, oavsett vad du gör. ¨

Du kan försöka byta namn eller rymma, men det kommer drabba dina barn väldigt hårt som kommer att få växa upp utan sin morsa som valde att lura oskyldiga människor och sedan försvinna. Skammen som dina barn kommer att uppleva är hjärtskärande. Hur kan du vara så egoistisk?

Mitt bästa tips till dig, Catrin Hedlund: Erkänn, börja betala av dina skulder and get clean once and for all. Folk hatar inte dig för dina handlingar, men folk hatar dig för dina lögner och för att du fortsatt nekar när hela världen vet om sanningen. Folk hatar dig för att du ljuger ihop dem sjukaste historierna som kan motbevisas på bara några sekunder. Du måste börja ta tag i dig själv och i ditt eget liv, för snart kommer verkligheten ikapp och jag tror inte den kommer att vara nådig.
Citera
2017-05-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Eller så har mamma Anne Hedlund fått gratisbiljetter som många andra förskolechefer får?
Dock skall dessa biljetter utnyttjas inom förskolan och ej privat d.s

Det är väl det minsta hon kan göra, när hon nu fick 10.000 kr. av de 40.000 kr. som Catrin lurade till sig.
Citera
2017-05-27, 00:39
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
vem sköter ljudupptagningen i år 2017 mest spektakulära rättegång?.

Jag förväntar mig en hovrättsförhandling 2018, eftersom grundinställningen tycks
vara förnekande.

Jag förväntar mig också (på måndag) en uppdatering om hur förträffligt allt är, och hur
duktiga hennes advokat är. Hon kommer ha en väldigt god magkänsla.

eller vad tror ni?
Citera
2017-05-27, 06:53
Medlem
Citat:
Är det mamma Anne som öppnat plånboken igen kanske.
Nu kör hon fullt ut här innan rättegången då på måndag :-)
Och hyran är väl betald för sunk kvarten av morsan denna månad också.

Tror ni på allvar att Katrin avstår en månatlig inkomst från Socialen, med hyrespengar och ca. 4000:- i försörjningsstöd.

Visst ja, Socialen betalar även för barnen, ca 4000:- per månad.

Totalt blir detta 14 000:-

Om man till detta lägger barnbidrag ca. 2250:- samt fädernas betalningar ca. 2400:-

Detta blir 18 650:-

En botax behanling kostar ju bara 10 000:-
Citera
2017-05-27, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuggubben
Tror ni på allvar att Katrin avstår en månatlig inkomst från Socialen, med hyrespengar och ca. 4000:- i försörjningsstöd.

Visst ja, Socialen betalar även för barnen, ca 4000:- per månad.

Totalt blir detta 14 000:-

Om man till detta lägger barnbidrag ca. 2250:- samt fädernas betalningar ca. 2400:-

Detta blir 18 650:-

En botax behanling kostar ju bara 10 000:-

Okej.

I förundersökningsprotokollet stod det inget om försörjningsstöd, hur kan hon ha råd med allt kan man undra, morsan betalar, soc bidrag, och bedragarpengar.
Barnbidrag.
Botoxbehandlingar är inte billiga.
Citera
2017-05-27, 23:09
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
TattarOlgas dotterdotter Catrin :-)
Låter lite Hedlund lite romskt också, finsk rom namn.
Hennes morsa verkar ju vara lite av samma personlighet också det har nog gått i arv.
När ska Catrin betala sina 350.000kr i skulder till kronofogden, eller får barnen ärva det i framtiden.

350.000 är väl ingen omöjlighet att betala av. De gör man ju på 3 år om man ger sig fan på det.
Citera
2017-05-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
350.000 är väl ingen omöjlighet att betala av. De gör man ju på 3 år om man ger sig fan på det.

Tyvärr tror jag inte att Catrin kommer betala sina skulder någonsin.
Catrin är inte frisk i huvudet, skulderna lär nog bli obetalda i resten av hennes liv.
Citera
2017-05-28, 00:46
Medlem
Lalandes avatar
Kan någon bara berätta för mig var pengarna tagit vägen??!

Så mycket pengar hon lurat till sig, och så låg standard på hennes liv ändå?
Hon ser ut och lever väldigt tacky med tanke på hur mycket pengar som varit i omlopp.

Inte en enda vettig investering ens? Herregud hon hade haft en kontantinsats till en bostadsrätt eller kunnat finansiera en universitetsutbildning utan att ta csn. Investera i en lyxig garderob eller någon designerklassiker och göra en jorden runt-resa. Har pengarna bara runnit iväg på donken, taxiresor och magtröjor från Cubus? Jag får eksem av detta, hur klantig kan en människa vara egentligen?
Senast redigerad av Lalande 2017-05-28 kl. 00:50.
Citera
2017-05-28, 03:47
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Kan någon bara berätta för mig var pengarna tagit vägen??!

Så mycket pengar hon lurat till sig, och så låg standard på hennes liv ändå?
Hon ser ut och lever väldigt tacky med tanke på hur mycket pengar som varit i omlopp.

Inte en enda vettig investering ens? Herregud hon hade haft en kontantinsats till en bostadsrätt eller kunnat finansiera en universitetsutbildning utan att ta csn. Investera i en lyxig garderob eller någon designerklassiker och göra en jorden runt-resa. Har pengarna bara runnit iväg på donken, taxiresor och magtröjor från Cubus? Jag får eksem av detta, hur klantig kan en människa vara egentligen?
Det har ju varit små belopp över en lång period. Tror hon fick 40K som mest av någon för en resa till Maldiverna eller vad det var. Hon reser ju ganska mycket så det är väl dit pengarna har gått. Hon bodde i Turkiet och var nog inte en frekvent besökare av det turkiska köket. Utan det blev nog rätt mycket mat ute. Håller man på och lever på det sättet så har man inga pengar kvar sen, för hon verkar ju vara helt oförmögen till att skaffa och bibehålla ett arbete.

Undra om det blir några föreläsningar på kåken
Citera
2017-05-28, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Det har ju varit små belopp över en lång period. Tror hon fick 40K som mest av någon för en resa till Maldiverna eller vad det var. Hon reser ju ganska mycket så det är väl dit pengarna har gått. Hon bodde i Turkiet och var nog inte en frekvent besökare av det turkiska köket. Utan det blev nog rätt mycket mat ute. Håller man på och lever på det sättet så har man inga pengar kvar sen, för hon verkar ju vara helt oförmögen till att skaffa och bibehålla ett arbete.

Undra om det blir några föreläsningar på kåken

Stämmer bra det om resan till Maldiverna som inre fanns, som hon lurade av brottsoffret Kerstin, därav mamma Anne tog 10.000kr av de 40.000kr.
Må denna bedragerska få fängelse där hon kan föreläsa och skriva böcker kanske hon blir religiös också på kuppen.
Citera
2017-05-28, 09:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Stämmer bra det om resan till Maldiverna som inre fanns, som hon lurade av brottsoffret Kerstin, därav mamma Anne tog 10.000kr av de 40.000kr.
Må denna bedragerska få fängelse där hon kan föreläsa och skriva böcker kanske hon blir religiös också på kuppen.

Mitt fetade: Litet intressant att hon har kristna kors på halskedjan hon bär på alla sina bilder. Kanske dags att hon kollar upp de tio budorden, i synnerhet det sjunde budordet "Du skall icke stjäla".
Citera
2017-05-28, 10:05
Medlem
Kära flashbackare,

Jag är en frekvent besökare av denna tråd (läser nästan dagligen) men skriver typ aldrig. Imorgon är en stor dag! Jag har tagit semester och kommer åka ner till Slöddertälje för att närvara på rättegången. Längtar! Har sett fram emot detta spektakel länge och hoppas vid gudarna att hon inte "ställer in" pga "sjukt barn" eller liknande. Vore ju så typiskt allas vår Latrin, att skjuta upp det obehagliga ...

Det kan ha varit uppe i tråden innan, ber i så fall om ursäkt, men jag undrar om ngn har info om rättegången. När börjar den? Måste man vara där tidigt? Kommer flashback att träffas innan?

Hoppas på att se några av er imorgon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in