2017-06-02, 23:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Vi kör på dina tankar - det blir lättast så....

FUP o förhör - Bahhh

Jag kör hellre på FUP:en.
Citera
2017-06-02, 23:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
En afghansk fåraherde sönderdrogad sen 10-års ålder uppvisade idag det mest perfekta fotografiska minnet som någonsin skådats. Allt minns han och på det utökade han "fup" med otaliga sidor under dagens monolog, nyhet på nyhet lanserades av "hunden MR". Även det en nyhet att han ser sig själv som en hund. Voff voff detta ser domarna igenom tom utan hikes hjälp.
Han måtte ha gjort djupt intryck på er som ni mal om hans förhör.

Helt OT (eller kanske inte).
Om man är psykopat eller ASP så inbillar man sig att man är förmer
än andra, nån slags specialfall i utvecklingsläran via att sakna empati/vissa emotioner. Självklart är det grandiositeten som kickar in likaväl.
Om nu JM är en sådan, betraktas hon då som psykopatiskt avskräde så blåst som hon är? Vet du nåt om det?
Jag menar att det måtte väl vara svårt att framställa psykopati som nån fantastisk särart med henne som mall isf?
Citera
2017-06-02, 23:58
Medlem
Men troligen kommer hon att berätta ena historien efter den andra för att snurra runt för rätten, så de blir yra i huvudet.
Jag har fått intryck av att hon inte kan vara tyst om hon får uttala sig.
På grund av att hon är impulsiv person.
Men, jag kan ha fel.
Hon kan säga att hon har ingen kommentar.
När de utfrågar henne.
Min egna satsning är att hon uttalar sig.
För det "kliar" i hennes tunga att få prata.
Citera
2017-06-03, 00:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Men troligen kommer hon att berätta ena historien efter den andra för att snurra runt för rätten, så de blir yra i huvudet.
Men, jag kan ha fel.
När de utfrågar henne.

Det är också min syn på JM. Ingen impulskontroll. Och hon kommer att vilja charma och manipiulera rätten. Genom att säga "Inga kommentarer" förlorar hon möjligheten att styra rättegången. Istället gör hon som hon alltid gjort, dvs pratar och pratar.
Citera
2017-06-03, 00:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Men, jag kan ha fel.
När de utfrågar henne.
Ja. Det är hennes grej, prata tills hela TR somnar av syrebrist..
Hon tror nog fortfarande att hennes svada ska rädda henne, ses både via förhör och brev.
Citera
2017-06-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det jag finner intressant angående hennes vittnesmål är om hon kommer att hålla sig lugn, samlad och logisk eller om det blir en massa märkligheter staplade på varandra. Likaså ska det bli intressant att se hur hon klarar av att bli förhörd och pressad av åklagaren.

Det skall bli intressant, onekligen, att beskåda hur hon ser på sitt nuvarande läge. Den ende av barnen hon ännu inte gett sig på är Julia.

De övriga "närstående" är nog ganska så oemottagliga vid det här laget.

Hennes sk dödslista måste nu vara oändligt lång och omfattande ... Dock motsvaras den inte av antalet villiga utförare. Den listan är nog obefintlig.
Citera
2017-06-03, 00:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det skall bli intressant, onekligen, att beskåda hur hon ser på sitt nuvarande läge. Den ende av barnen hon ännu inte gett sig på är Julia.
Ja, det har du rätt i...
Nån hållhake?
Citera
2017-06-03, 00:27
Medlem
Citat:
Det jag finner intressant angående hennes vittnesmål är om hon kommer att hålla sig lugn, samlad och logisk eller om det blir en massa märkligheter staplade på varandra. Likaså ska det bli intressant att se hur hon klarar av att bli förhörd och pressad av åklagaren.

Det man inte får förglömma är hennes utbildning till socionom.
En del högskolor här i Sverige får man utbildning i bemötande av klienter i samtal.
Det är bland annat hur man speglar den andra.
Konfliktlösningar och annan problematik i samtal.
En del gånger får man utbildning av skådespelare hur man samtalar och framför sina argument.
Nu vet inte jag vilken utbildning Jm har i detta.
Men,man får ha en beaktnining om detta.
Citera
2017-06-03, 00:32
Medlem
develis avatar
Citat:
En del högskolor här i Sverige får man utbildning i bemötande av klienter i samtal.
En del gånger får man utbildning av skådespelare hur man samtalar och framför sina argument.
Påminner om när de gav psykopater terapi, det blev rena lektionerna istället att finslipa manipulation...
Citera
2017-06-03, 00:34
Medlem
Jag har inte kunnat ta del av dagens dramatik förrän nu. Det var ju fantastiskt att MR lyckades förmedla sanningen på ett så äkta vis. Jag tror nog mer på att det kan bli folk av honom än vad jag tror på JM i nuläget. Jag tycker det var storsint av AM att lova att hon skulle förlåta honom om han sa hela sanningen. Och han gjorde det. Härligt! AM förstår ju hur det gått till och att JM bär det största ansvaret. Därför förlåter hon inte sin egen dotter och med all rätt.
Citera
2017-06-03, 00:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Ja, förmodligen är hon tränad i det. Däremot är hon inte tränad i att bli ifrågasatt. Där rämnar det för henne. Hon gillar inte att bli ifrågasatt. Hon vet bäst.
Citera
2017-06-03, 00:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, förmodligen är hon tränad i det. Däremot är hon inte tränad i att bli ifrågasatt. Där rämnar det för henne. Hon gillar inte att bli ifrågasatt. Hon vet bäst.
Det syns tydligt via förhören hur hon tappar mark då de stundom blockerar henne att byta ämne och svamla iväg.
Intressant att beskåda trixandet.
I klass med att en diskussion om hur ekonomisk hon är övergår till strumpsortering. Utan stopp via ny fråga hade hon säkert svävat iväg till billiga sockor i Thailand. Ingen minns vad saken gäller sen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in