Citat:
Håller med.... men jag är inte kriminell (
).... Kan JM, möjligtvis varit med vid knivningen, tänker jag. Då är det väl mord, anstiftan är väl av underordnad betydelse då...
Iaf, fortsätter referatet från dagen, bla så här:
"Ann-Sofie Sannemalm
Åklagaren: När du fick kniven av 42-åringen - såg du några fler knivar då?
- Det var två knivar. Båda knivarna kom hemifrån, jag använde en av dem.
Var det hon som valde knivarna?
- Jag gjorde inget val när det gäller kniven.
Den här andra kniven - den du inte tog - hur såg den ut?
- Hela kniven, även handtaget var av metall, spetsen var sned.
Varför tror du att hon hade två knivar med sig?
- Jag vet inte."
"Ann-Sofie Sannemalm
Åklagaren: När ni har åkt tillbaka till Eskilstuna och du kastar ut kniven - var kniven förpackad i något?
- Nej, det var bara kniven."
Nåt annat som jag funderar på, just nu, är vart AG hade sitt rum... var han övernattade..
Beskrev inte han, sin vistelse hos JM relativt ingående ? Jajamensan, Yes...
I rättegången, idag, lät det så här från MR:
Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: Hade hennes söner (13 och 20 år) något rum där?
- Nej. Så länge de här två killarna bodde där så var inte 13-åringen där så ofta. Om han sov över någon natt så sov han på soffan."
Idag, i rättegången föreföll MR vara redig och utan nervositet - han lät, tyckte jag, som om hans utsaga var väl inövad. Den kan ju därför vara sann - eller just inövad.
Så här lät tidsangivelserna:
Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: Hur länge satt ni i bilen?
- Kanske 15, 20 minuter.
Vad pratade ni om då?
- Hon förklarade hur jag skulle ta mig in i huset, hur jag skulle gå och var rummet låg."
Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: När du kommer fram till huset - vad gör du då?
- Först gick jag mot containern som fanns på gården, satt där i fem minuter, sen gick jag mot huset. Jag tänkte om dörren är låst då återvänder jag på en gång. Men dörren var öppen."
Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: Varför väntade du i 30 minuter utanför sovrummet?
- Jag var ju rädd. Och det lät från rummet. Jag tänkte att jag skulle vänta tills de somnat så kunde jag smyga ut sen och säga till 42-åringen att jag inte klarade av det. Men jag gick in och hugg med kniven. Sedan flydde jag därifrån."
Vad gäller raster o sånt vid tingsrättsförhandlingarna, kanske jag får återkomma
).... Kan JM, möjligtvis varit med vid knivningen, tänker jag. Då är det väl mord, anstiftan är väl av underordnad betydelse då...Iaf, fortsätter referatet från dagen, bla så här:
"Ann-Sofie Sannemalm
Åklagaren: När du fick kniven av 42-åringen - såg du några fler knivar då?
- Det var två knivar. Båda knivarna kom hemifrån, jag använde en av dem.
Var det hon som valde knivarna?
- Jag gjorde inget val när det gäller kniven.
Den här andra kniven - den du inte tog - hur såg den ut?
- Hela kniven, även handtaget var av metall, spetsen var sned.
Varför tror du att hon hade två knivar med sig?
- Jag vet inte."
"Ann-Sofie Sannemalm
Åklagaren: När ni har åkt tillbaka till Eskilstuna och du kastar ut kniven - var kniven förpackad i något?
- Nej, det var bara kniven."
Nåt annat som jag funderar på, just nu, är vart AG hade sitt rum... var han övernattade..
Beskrev inte han, sin vistelse hos JM relativt ingående ? Jajamensan, Yes...
I rättegången, idag, lät det så här från MR:
Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: Hade hennes söner (13 och 20 år) något rum där?
- Nej. Så länge de här två killarna bodde där så var inte 13-åringen där så ofta. Om han sov över någon natt så sov han på soffan."
Idag, i rättegången föreföll MR vara redig och utan nervositet - han lät, tyckte jag, som om hans utsaga var väl inövad. Den kan ju därför vara sann - eller just inövad.
Så här lät tidsangivelserna:
Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: Hur länge satt ni i bilen?
- Kanske 15, 20 minuter.
Vad pratade ni om då?
- Hon förklarade hur jag skulle ta mig in i huset, hur jag skulle gå och var rummet låg."
Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: När du kommer fram till huset - vad gör du då?
- Först gick jag mot containern som fanns på gården, satt där i fem minuter, sen gick jag mot huset. Jag tänkte om dörren är låst då återvänder jag på en gång. Men dörren var öppen."
Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: Varför väntade du i 30 minuter utanför sovrummet?
- Jag var ju rädd. Och det lät från rummet. Jag tänkte att jag skulle vänta tills de somnat så kunde jag smyga ut sen och säga till 42-åringen att jag inte klarade av det. Men jag gick in och hugg med kniven. Sedan flydde jag därifrån."
Vad gäller raster o sånt vid tingsrättsförhandlingarna, kanske jag får återkomma

Och detta såg han i mörkret vid Granliden? Full av 10 dagsdoser knark?
Jag håller med dig. Han är väl inövad på fupp.