2017-06-02, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Håller med.... men jag är inte kriminell ( ).... Kan JM, möjligtvis varit med vid knivningen, tänker jag. Då är det väl mord, anstiftan är väl av underordnad betydelse då...

Iaf, fortsätter referatet från dagen, bla så här:
"Ann-Sofie Sannemalm
Åklagaren: När du fick kniven av 42-åringen - såg du några fler knivar då?
- Det var två knivar. Båda knivarna kom hemifrån, jag använde en av dem.

Var det hon som valde knivarna?
- Jag gjorde inget val när det gäller kniven.

Den här andra kniven - den du inte tog - hur såg den ut?
- Hela kniven, även handtaget var av metall, spetsen var sned.

Varför tror du att hon hade två knivar med sig?
- Jag vet inte."

"Ann-Sofie Sannemalm
Åklagaren: När ni har åkt tillbaka till Eskilstuna och du kastar ut kniven - var kniven förpackad i något?
- Nej, det var bara kniven."

Nåt annat som jag funderar på, just nu, är vart AG hade sitt rum... var han övernattade..
Beskrev inte han, sin vistelse hos JM relativt ingående ? Jajamensan, Yes...

I rättegången, idag, lät det så här från MR:

Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: Hade hennes söner (13 och 20 år) något rum där?
- Nej. Så länge de här två killarna bodde där så var inte 13-åringen där så ofta. Om han sov över någon natt så sov han på soffan."

Idag, i rättegången föreföll MR vara redig och utan nervositet - han lät, tyckte jag, som om hans utsaga var väl inövad. Den kan ju därför vara sann - eller just inövad.

Så här lät tidsangivelserna:

Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: Hur länge satt ni i bilen?
- Kanske 15, 20 minuter.

Vad pratade ni om då?
- Hon förklarade hur jag skulle ta mig in i huset, hur jag skulle gå och var rummet låg."

Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: När du kommer fram till huset - vad gör du då?
- Först gick jag mot containern som fanns på gården, satt där i fem minuter, sen gick jag mot huset. Jag tänkte om dörren är låst då återvänder jag på en gång. Men dörren var öppen."

Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: Varför väntade du i 30 minuter utanför sovrummet?
- Jag var ju rädd. Och det lät från rummet. Jag tänkte att jag skulle vänta tills de somnat så kunde jag smyga ut sen och säga till 42-åringen att jag inte klarade av det. Men jag gick in och hugg med kniven. Sedan flydde jag därifrån."

Vad gäller raster o sånt vid tingsrättsförhandlingarna, kanske jag får återkomma

Och detta såg han i mörkret vid Granliden? Full av 10 dagsdoser knark?

Jag håller med dig. Han är väl inövad på fupp.
Citera
2017-06-02, 23:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon kan ju ha hållit i kniven med ett klädesplagg eller annat. Så skulle då jag göra.
Låg det inte i en påse hon sträckte fram? Kan inte kolla förhör FUP nu, men erinrar mig nåt med en påse.
Citera
2017-06-02, 23:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Låg det inte i en påse hon sträckte fram? Kan inte kolla förhör FUP nu, men erinrar mig nåt med en påse.

Jag har inte läst FUP:en. Tänkte bara ut hur man tar i en kniv utan att röra vid den med handen. Du har säkert rätt
Citera
2017-06-02, 23:22
Medlem
Addhocs avatar
[quote=lasternassumma|60894836]Den elfte versionen av vad JM gjorde när pappa Göran mördades
Kan det bli en elfte version på måndag? Ska vi gissa vad det kan bli? Det måste ju bli något som inte går att kolla upp.
Jag har försökt komma på vad det kan bli, men det enda jag har kunnat komma upp med är att hon var bortförd av utomjordingar. Jag tror att JM kan hitta på någonting bättre.

Nej jag tror att hon kör en "Alm"-are och säger att hon drogats med hjälp av räkor och slängts in i bakluckan på en bil och nog körts runt i ca:3 timmar. Därav har hon inte kunnat säga säkert var hon befunnit sig eller med vem. Hon är däremot säker på klockslag då hon drogades tillika när hon blev avslängd utanför hemmet.

Edit; något blev fel med ditt "quote" så möjligen läggs min kommentar ihop med din, sorry isf
Citera
2017-06-02, 23:24
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Samt tillskrivit sina barn och svärson rollen som dom egentliga förövarna samt alla andra hon bara kan komma på. Alla ljuger bortsett från henne själv som står som oskyldigt utpekad och den stora innehavaren av Sanningen.

Vad kallar du henne?

Finns inga ord som räcker tyvärr
Citera
2017-06-02, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera

En afghansk fåraherde sönderdrogad sen 10-års ålder uppvisade idag det mest perfekta fotografiska minnet som någonsin skådats. Allt minns han och på det utökade han "fup" med otaliga sidor under dagens monolog, nyhet på nyhet lanserades av "hunden MR". Även det en nyhet att han ser sig själv som en hund. Voff voff detta ser domarna igenom tom utan hikes hjälp.
Citera
2017-06-02, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera

Vad jag har läst så lyste det från några boningshus.
Så helt svart var det inte.
Citera
2017-06-02, 23:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Omg... bespara oss.
Men det är onekligen en intressant dag då hon ska rocka loss.

Det jag finner intressant angående hennes vittnesmål är om hon kommer att hålla sig lugn, samlad och logisk eller om det blir en massa märkligheter staplade på varandra. Likaså ska det bli intressant att se hur hon klarar av att bli förhörd och pressad av åklagaren.
Citera
2017-06-02, 23:38
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Omg... bespara oss.
Men det är onekligen en intressant dag då hon ska rocka loss.

Man ska antagligen bulla upp med dricka, popcorn och skämskudde
Skämt åsido så tror jag på riktigt att det kan bli skämmigt på måndag. Det finns nog inga gränser för vad hon kan komma upp med..
Citera
2017-06-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Man ska antagligen bulla upp med dricka, popcorn och skämskudde
Skämt åsido så tror jag på riktigt att det kan bli skämmigt på måndag. Det finns nog inga gränser för vad hon kan komma upp med..
Eller så säger hon: Inga kommentarer.
Citera
2017-06-02, 23:46
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Eller så säger hon: Inga kommentarer.

Ja jisses det vore väl ändå droppen eller spiken i kistan också för den delen.

Fahlander: Bulleri bulleri bock, hur många versioner står opp?
JM: Inga kommentarer
Citera
2017-06-02, 23:49
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har inte läst FUP:en. Tänkte bara ut hur man tar i en kniv utan att röra vid den med handen. Du har säkert rätt

Vi kör på dina tankar - det blir lättast så....

FUP o förhör - Bahhh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in