2017-06-05, 15:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
En knepig kvinna, minst sagt!

Ann-Sofie Sannemalm SVT (Ang. jobbilen)
Wenna: Har du använt den privat?
- Ja.

Ann-Sofie Sannemalm
Wenna: Men det var ju företagets bil?
- Ja, men jag är ju företaget.

Vem kan tillåta någon som är så fundamentalt okunnig om aktiebolagslagstiftningen att driva företag?
Vem kan göra affärer med ett företag som drivs så okunnigt?

Kan det vara svenska staten och svenska kommuner?

Är det så det går till när allmänna medel går rakt in i organiserad brottslighet?
Only in Eskilstuna? I hope...

När man lyssnar på JM slås man av att hon köper vapen, hon skaffar abbonemang med kontantkort för att kunna trakassera och undvika upptäckt och allt gör hon som om det vore det naturligaste i världen!
Jag glömde att hon har rätt att mörda sin pappa:
"Att ingen annan skulle ha rätt att döda hennes pappa förutom hon."

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-05 kl. 15:48.
Citera
2017-06-05, 15:45
Medlem
Vad menar hon med överjaget, jaget och de tet?
Någon som vet? :-)
Der är rörigt med denna människa.
Citera
2017-06-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vad hon menar är väl osäkert, men det ser ut som om hon letar efter sig själv på något sätt; hon kanske till och med kommer att påstå att hon är en multipel personlighet? Allt är möjligt
Citera
2017-06-05, 15:51
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha, men va säger hon?!
Nu kommer nog ordagrant ÖVERjaget in. Spännande.

"42-åringen pratar nu om psykologi, om överjaget och underjaget. Att ingen annan skulle ha rätt att döda hennes pappa förutom hon."

Vad var det jag sa om popcorn och skämskudde? Japp, jag var förberedd med kudde iaf
Asså vad yrar hon om? Överjaget och underjaget, jag går av på mitten här!!! Hon är så pinsam! Hon drar till med terminologi från psykologin i ett försök att verka bildad och med hjälp av det som HON tror är obegripliga facktermer.

Haha över/underjaget, pyttsan. Det ingår i 7,5 hp som alltså är typ 4 veckors kurs
Senast redigerad av Addhoc 2017-06-05 kl. 15:57.
Citera
2017-06-05, 15:52
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Det är begrepp från den psykoanalytiska teorin, som Sigmund Freud grundade.

Syftet med vad hon sade var oklart, IMO...

Citera
2017-06-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Andra Chansen
Wenna ställer flera frågor om JMs samröre med "Andra Chansen".
Det gäller bl.a. flera stora utbetalningar som JM fått från "Andra Chansen".

Vad är det som kan komma fram om man lyfter på dom här stenarna?

Jag anar organiserad brottslighet som går utanför Eskilstunas horisont...

"Som anställd". Nja, jag undrar om det var helt korrekt. Förstår att polisen tog mor och syster utomlands. Något pågår här. Finns flera möjligheter men vi lär aldrig få veta vad.
Citera
2017-06-05, 15:59
Medlem
Hon är oroande roande att "lyssna" på.

Allt som hon vill framställa som positivt "jag, jag och jag:ar" hon.

- Jag som mamma
- Jag socionomen
- Jag är företaget
- Jag blev som en mammafigur ( Mamman direktsänd från helvetet ). Osv, osv

Det negativa är de/dem eller någon. JM, det ständiga offret:

- De ändrade lagen.
- De tog mitt kort.
- De skrek på mig.
- Han lurade mig.

Stackars Johanna... Inte mycket till visslande där inte..
Citera
2017-06-05, 15:59
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Det vet hon inte själv, det är termer hon skrev på en salstenta i psykologi A 7,5 hp.
Fullständigt irrelevant svar i sammanhanget, men hon tror det låter "vasst" antagligen
Citera
2017-06-05, 16:00
Medlem
BMC64s avatar
Så här mycket har jag inte skrattat sen dom draggade efter svärmor,,,,i fel sjö,, men det skulle inte förvåna mej om hon går loss,,mycket märklig varelse :O
Citera
2017-06-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon fortsätter försvara honom och påstå hon vill gifta sig fortfarande.
Hon har noll empati och spelar ett spel:
Vad vinner hon på detta?

Hon är psykopat. Hon är van vid att manipulera folk och då målar hon in sin personlighet i något rosa skimmer. Jag kan inte läsa mer om rapporterna för hon är så jävla genomskinlig vilket gör mig förbannad för det är alltid någon som går på hennes spel. Börjar med att prata om hur hon bryr sig om sina barn men inte fick skicka brev. Pratar om hur fin hennes farsa är (så hur kan ni tro att jag skulle döda honom?). Fortsätter med att säga att hon inte tror afghanen är skyldig (för då kan ju inte hon vara skyldig) för att i nästa andetag säga att om någon skulle mörda hennes far så är det hon inte någon galen afghan. Hon säger snälla saker om sin mor för trots allt ont som är sagt om henne så är de som sagt något ont om henne bra människor. Det är så hon har vunnit makt i hela sitt liv förmodar jag. En sån äcklig jävla psyktant är hon. Hoppas hon får sitta länge - men hon slingrar väl sig ut så som Mats Alm och Christoffer i Boden gjorde för man måste väl ha videobevis för att kunna sätta dit någon ordentligt nu för tiden. Hoppas att jag har fel - vilket jag säkert har då jag inte är insatt i alla regler eller ens fallet 100%-igt.
Citera
2017-06-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Är det dags för JMs lögn nummer tio eller elva nu?
Kommer hon att dra till med en historia till om vad hon gjorde när hon fick pappa mördad?

Kan det bli indiern som är den ansvarige?

"Åklagare Wenna: Det var det här med den här indiern som vi också tyckte var konstigt. Det är ingen som säger något om en indier. Det var en felutskrift.

Wenna läser upp: "I utskriften står det 'indiern' men när jag lyssnat på ljudfilen så är det 'min dna' som sägs."

Med en sådan felskrivning undrar man nästan om polisen kanske lade ut en liten snubbeltråd för försvaret.
Citera
2017-06-05, 16:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det vet hon inte själv, det är termer hon skrev på en salstenta i psykologi A 7,5 hp.
Fullständigt irrelevant svar i sammanhanget, men hon tror det låter "vasst" antagligen
Ja, jag har nämnt tidigare att hon försökt sig på att verka belevad i förhör. Då åberopade hon vetenskapliga artiklar i nåt sammanhang, nåt med psykologi då också.

Popcornen ramlade ur munnen, jag kom på mig att sitta och gapa åt svamlet, hahaha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in