2017-05-20, 18:54
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Oavsett vad det är för bryggeri som har gjort ölen så kvarstår samma faktum som med alla alkoholhaltiga drycker med etiketter på gamla avdankade rockband, TV-kändisar, eller vad det nu må vara: I bästa fall är det en medioker produkt med ett prispåslag om 20-30% jämfört med vad samma produkt hade kostat utan kändisetiketten. Oftast är det mycket värre än så.
Precis, det är därför jag är skeptisk till detta, men som prominenten skriver så finns det också risk att hyfsade produkter får skitbetyg, bara för att det skall vara så. Jag har där samma åsikt om Trooper, en helt okej öl, och 20 spänn för en 33:a kan väl knappast kallas överpris?

Så frågan kvarstår. Är Röad Crew en överprissatt skitprodukt eller en nedskriven, underskattad öl?
Citera
2017-05-23, 11:40
Medlem
Quorthons avatar
Three Floyds har gjort flera tributes/collabs med band som håller riktigt hög klass. Men de hör ju till undantagen.
Citera
2017-05-27, 13:28
Medlem
Någon som liksom jag ska besöka finölsfestivalen i Gävle?

Det ska bli intressant att se alla de små lokala bryggerier som har poppat upp som svampar ur jorden den senaste tiden! Personligen är jag nyfiken på om det finns bryggare som även satsar på underjästa öl. Antar att det är betydligt svårare för små bryggerier att bedriva en sådan verksamhet framgångsrikt.

Gärna en smakrik ale, men först en god pilsner!
Citera
2017-05-27, 13:31
Medlem
prominentens avatar
För några år sedan var det lika med konkurs att brygga tyskt men jag tror att ölstilar inom underjäst öl snart kommer relativt starkt så bryggare bör börja träna nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk

Det ska bli intressant att se alla de små lokala bryggerier som har poppat upp som svampar ur jorden den senaste tiden! Personligen är jag nyfiken på om det finns bryggare som även satsar på underjästa öl. Antar att det är betydligt svårare för små bryggerier att bedriva en sådan verksamhet framgångsrikt.

Citera
2017-05-27, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk

Hade en fribiljett då jag hjälpt ett av de medverkande bryggerierna, så jag var där i går. Otroligt ointressant och lågkvalitativt utbud tycker jag. Var svårt att ens lyckas göra av med kupongerna.
Citera
2017-05-27, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Idag ska jag beställa en låda Zywiec inför semestern, det skall bli trevligt!

Dricker du fortfarande Zywiec eller är det ett öl man tröttnar på?
Citera
2017-05-28, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wank-wank
Hade en fribiljett då jag hjälpt ett av de medverkande bryggerierna, så jag var där i går. Otroligt ointressant och lågkvalitativt utbud tycker jag. Var svårt att ens lyckas göra av med kupongerna.
Jag håller med till viss del. Inte för att jag vill baissa entusiaster, men det var till största delen glada amatörer med ett par storbryggerier närvarande. T ex skulle jag inte vilja klassificera Kopparbergs Höga Kusten för "finöl", även om det är drickbart.

Annars dominerades evenemanget som väntat av ale. Den godaste var Lövstas för det speciella tillfället bryggda festivalöl "17 vilken finöl".
Citera
2017-05-28, 10:53
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
Dricker du fortfarande Zywiec eller är det ett öl man tröttnar på?
Köpte några flaskor igår.
Citera
2017-05-30, 21:48
Medlem
Founder's Rhübaeus och Founder's Sumatra Mountain Brown bryggs tydligen i storbrittanien i sommar. Vad är det för mög.
Citera
2017-06-02, 15:51
Medlem
stayluckys avatar
Brill gick ut med att PseudoSue från Toppling Goliath kommer till systembolaget i juli. Burkade 5 januari

Ett ruggigt bra öl annars, men med den åldern är det inte värt ett köp.
Citera
2017-06-02, 21:55
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Brill gick ut med att PseudoSue från Toppling Goliath kommer till systembolaget i juli. Burkade 5 januari

Ett ruggigt bra öl annars, men med den åldern är det inte värt ett köp.
Efter att ha druckit jänkare från systemet jämfört med färska från USA, så håller jag med dig. En öl som PseudoSue, som jag älskar som färsk, så säger jag att det är helt fel att Systembolaget tar in den. Den kommer att tappa humlesmaken, oxideras, bli brun och smaka trött om den är ett halvår gammal och förvaras varmt. Den är kanske den bästa Pale Alen i New Englandstilen, men det är ingen öl som förtjänas Systembolagets behandlig, det vill säga lång varm lagringstid.
Citera
2017-06-03, 10:34
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Efter att ha druckit jänkare från systemet jämfört med färska från USA, så håller jag med dig. En öl som PseudoSue, som jag älskar som färsk, så säger jag att det är helt fel att Systembolaget tar in den. Den kommer att tappa humlesmaken, oxideras, bli brun och smaka trött om den är ett halvår gammal och förvaras varmt. Den är kanske den bästa Pale Alen i New Englandstilen, men det är ingen öl som förtjänas Systembolagets behandlig, det vill säga lång varm lagringstid.

Samma batch har redan cirkulerat i Europa en del och jag fick med en burk i en beställning från Boxbeers. Visste inte datumet när jag beställde så klart man blev besviken att få så gammal humledriven öl. Kan säga att den saknade allt som gör den bra när den är färsk och den kommer knappast vara godare om ytterligare en månad. Synd på ett så bra öl, som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in