2017-06-05, 09:39
  #12997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Efter att ha druckit jänkare från systemet jämfört med färska från USA, så håller jag med dig. En öl som PseudoSue, som jag älskar som färsk, så säger jag att det är helt fel att Systembolaget tar in den. Den kommer att tappa humlesmaken, oxideras, bli brun och smaka trött om den är ett halvår gammal och förvaras varmt. Den är kanske den bästa Pale Alen i New Englandstilen, men det är ingen öl som förtjänas Systembolagets behandlig, det vill säga lång varm lagringstid.

Inte för att jag har haft det, men de gånger man får vara glad att det åtminstone är burk? Jag har, i egenskap av medborgare i ett ännu alkohol-o-liberalare land än Sverige sett mycket värre bäst före datum samt behållare både för det ena och det andra, från världens allra hörn, ibland närmare än man vill erkänna.
Citera
2017-06-05, 09:51
  #12998
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Thornbridge - Mango Halcyon
Har du smakat den än? Köpte en häromdagen.
Citera
2017-06-05, 09:58
  #12999
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har du smakat den än? Köpte en häromdagen.

Yes, för någon vecka sedan. Tyckte den var hyfsat trevlig. Ingen superhöjdare men klart godkänd.
Citera
2017-06-09, 15:51
  #13000
Medlem
Dricker norska Aass Bock nu. Trevlig. Faktiskt inte svindyr heller vilket var positivt.
Citera
2017-06-15, 22:57
  #13001
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Founders Azacca IPA kan jag verkligen rekommendera. Testade den häromdan och den var väldigt god. Mycket fylligt och fruktigt som en ipa ska vara tycker jag. Rekommenderas starkt.

Testade en Founders Azacca IPA importerad från staterna. Mycket god. Fruktig som du skriver.
__________________
Senast redigerad av Germanofil 2017-06-15 kl. 22:59.
Citera
2017-07-14, 08:40
  #13002
Medlem
Skugges avatar
Här är det tyst nu för tiden, så därför livar jag upp stämningen med ett supertips:

Redan färdiglagrad (2013) körsbärs-bourbon-quad från boulevard som kan beställas styckvis för 149kr / 75cl.

https://www.systembolaget.se/dryck/ol/boulevard-8934001
Citera
2017-07-14, 08:43
  #13003
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Här är det tyst nu för tiden, så därför livar jag upp stämningen med ett supertips:

Redan färdiglagrad (2013) körsbärs-bourbon-quad från boulevard som kan beställas styckvis för 149kr / 75cl.

https://www.systembolaget.se/dryck/ol/boulevard-8934001

Systemlänken gav inte så mycket merinfo.. Hur smakar den då? Kriek?
Citera
2017-07-14, 10:18
  #13004
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Systemlänken gav inte så mycket merinfo.. Hur smakar den då? Kriek?

Den börjar gå åt portvins-smaker som jag gissar är pga. åldern, den har en framträdande men inte överdriven bourbon-ton och en liten touch av syrlighet. Väldigt trevlig.

Syrligheten är inte alls i samma nivå som en typisk Kriek utan det är i det stora hela en Qaudrupel men med lite andra spännande smaker i mixen.
Citera
2017-07-14, 10:22
  #13005
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Den börjar gå åt portvins-smaker som jag gissar är pga. åldern, den har en framträdande men inte överdriven bourbon-ton och en liten touch av syrlighet. Väldigt trevlig.

Syrligheten är inte alls i samma nivå som en typisk Kriek utan det är i det stora hela en Qaudrupel men med lite andra spännande smaker i mixen.

Något saftigt pris, men får väl ta och beställa en butelj och testa!
Citera
2017-07-14, 11:20
  #13006
Medlem
earthunbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Dricker norska Aass Bock nu. Trevlig. Faktiskt inte svindyr heller vilket var positivt.
Den är riktigt trevlig!
Citera
2017-07-14, 13:13
  #13007
Medlem
Cineastens avatar
Sierra Nevada Pale ale släpptes på 355 ml burk i förra veckan. Den kan beställas i beställningssortimentet och är definitivt ett bra köp tycker. Praktiskt med burköl eftersom det blir mindre tungt att släpa på.
Citera
2017-07-15, 10:56
  #13008
Medlem
Tandkolls avatar
För er som köpte Toppling Goliath PseudoSue är det bara att gå tillbaks till Bolaget och få pengarna tillbaks. Visst humlig öl från staterna kan vara trött, men den här var stendöd, noll humle och en riktigt saggig maltkropp var allt som fanns kvar i burken som fylldes i januari för övrigt. Jag var på bolaget nu i morse och fick tillbaks mina 60 spänn, tog typ två minuter att reklamera i kassan, inget strul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in