2017-06-02, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Hon stannade ju inte vid kontoret på hemvägen. Hon släppte ju bara av Mohammad och drog hem.

Med den orangea bilen?
Version nummer 5? Är det du eller MR som påstår detta??
Citera
2017-06-02, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Hon stannade ju inte vid kontoret på hemvägen. Hon släppte ju bara av Mohammad och drog hem.
Hur länge tar endast bilfärden till och från kontoret hem till JM?
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-02 kl. 21:19.
Citera
2017-06-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Grubblerier....

Efter att ha hängt på SVT´s direktrapportering, till och från idag, hänger några frågor / påståenden kvar - hos mig.

Fick MR två omaka handskar ? Vad gäller färg, eller höger / vänster ?
Hans dokumenterade skada på (?) hand... höger eller vänster ?
Han, MR, uppger själv att han är vänsterhänt.

Att JM är höger, eller vänsterhänt, kan man utläsa genom hennes brev - eller ?
Var handskvalet ett uttryck för hennes snålhet / girighet, om det nu alls finns nån bäring...

På vallningen, filmen, bilder i FUP så tycks uppgifterna vara att GM låg till höger i sängen.

Enligt förhör i FUP och rättegång med AM, låg "väl" GM, alltid på hennes vänstra sida - eller ?

Hoppas nån "vetgirig" läsare kan bekräfta frågorna med svar....
Man måste nog hålla isär utsagorna pga alkohol, sinnesförvirring, tid o rum. Hittepåhistorian, den ursprungliga från MR... osv

Edit: Knivspetsen, den som fastnade i GM´s huvud ? Sa, inte JM, i något förhör, att hon fått den uppgiften från ett obduktionsprotokoll ?

Av rekonstruktionen framgår att MR är vänsterhänt. Han håller kniven i vänster hand. Som jag fattade det låg GM på JMs högra sida, ur en betraktares synvinkel, men hon hade GM på sin vänstra sida, från hennes plats, liggande på rygg.

Vad gäller handskarna och JMs "hänthet" har jag ingen aning.

Eller har jag fattat fel?

Edit: såg nu att de mogna melonerna redan svarat.
Senast redigerad av Refraktor 2017-06-02 kl. 21:23.
Citera
2017-06-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur ska man må efter att ens pappa blivit mördad?
...och utbrister sen hurtigt:
- " Men nu är det nya tag!"

Herre jävlar så empatistörd hon är. Har alla dessa grodor som ideligen hoppar ur hennes mun tolkats som att vara plump och lite småblåst?
Fattar samtidigt inte hur i hela friden hon har kunnat ta sig en meter fram inom näringslivet så stört som hon talar och skriver.
Hon har ju noll koll på hur man uttrycker sig i samband med just emotioner relaterat till vad som hänt.

Just det uttalandet är väldigt talande. Så kan man bara yttra sig om man saknar ett normalt känsloliv.
Citera
2017-06-02, 21:32
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon viftar bort föregående mening (om mord på sin far) som om det vore nån trivial sak som hänt. Ja, ja, gjort är gjort - nu börjar vi på ny kula!
Udda par sockor och likaså mordhandskar tydligen.

Ja hon viftar bort allt som ger henne ngt negativt, undrar om mordhandskarna var olika kanske en boxningshandske och en Lovikkavante, , färgerna har nog ingen betydelse de ska ju bara användas en ggn, sen hivas mordrekvisitan i ngt vattendrag.
Citera
2017-06-02, 21:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Vad som är lite intressant i sammanhanget är om JM och Hikes lyckas med att inte få AG;s vittnesmål uppspelat, PG godkänner ju det så vi får se vad som händer, JM vill ju till varje pris hindra det och det är inte av omsorg om AG.
En cliffhanger i sig, blir det av?
Vore för jävligt om hon får igenom sitt trams som givetvis är enbart är utifrån egen vinstvinning. Då menar jag inte gällande alibi utan för grabbens skull när han tar ett stort kliv och talar sanning.
Han känns som en oas i all denna smörja, som trots sin ringa ålder fattat vad som gäller i skarpt läge.
All heder till honom.
Citera
2017-06-02, 21:34
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Här är vad jag hittat om de döda fosterbarnen i FUP:

"Fhl: Nej. Har du hört talas om att Johanna skulle ha haft några fosterbarn? Några tvillingar? Och att ett utav barnen skulle ha drunknat? Är det något du har hört talas om?
Mä: Nej. Hon har haft många fosterbarn.
Fhl: Mm.
Mä: När de bodde på Vedbergsgatan så ve-, men jag vet inte om det var tvillingar. Det var ett par som kom ifrån Stockholm. Det var en pojke och en flicka som kom med Socialjouren ganska sent på en kväll ifrån Stockholm. Men jag vet inte om de var tvillingar.
Fhl: Är det länge sedan?
Mä: Vedbergsgatan. Sedan träffade hon ju Aki och flyttade till Kung Ladulåsgatan. Ja? Du vet, det här är så rörigt och det är så mycket olika saker så jag kan inte säga. Hur gammal är man när man tar studenten? 18 år. Amanda tog studenten när de bodde där på Vedbergsgatan. Hon är född -93. Vad kan det vara för år då?
Fhl: Ja, 2011.
Mä: 2011.
Fhl: 2012.
Mä: Mm. Kanske har något kort. Det ska Göran ladda över det (ohörbart) mig. Ja då hade hon i alla f-, det var där de barnen kom ifrån Stockholm. Och sent på en kväll vet jag. Men hon hade, de hade ingenting med sig. Inga kläder eller någonting utan de kom från social i Stockholm.
Fhl: Hur gamla var de barnen?
Mä: Ja, de var nog ganska små. Kanske fem, typ fem kanske. Fhl: Okej.
Mä: Något sådant. Jo, och sedan hade hon ju någon flicka i, när de bodde ute i Hammarby. Vid (ohörbart) hade hon ju en, ett fosterflicka. Och den dog sedan, det var något jättekonstigt.
Fhl: Mm.
Mä: Jag hade inga bilder då men.
Fhl: Men just att något utav de barnen skulle ha drunknat, det är ingenting som?
Mä: Har aldrig hört talas om
Fhl: Nej?
Mä: jag vet ingenting.
Fhl: Nej."

Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r.pdf, sid 6-7 enligt paginering.

Det är lite.
Det är vagt.
Det bör utredas och klarläggas ytterligare, IMO. Utgående från den sparsamma information som finns och att vi "känner" JM så ligger det nära till hands att ana ugglor i mossen...

Visst borde polisen relativt "enkelt" kunna kontakta sockontoren i Sthlm och få klarhet i detta?
Citera
2017-06-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Vems uppgifter, Fahlander?
Han hade ju sådär koll på en miljon hit eller dit gammal ekoutredare som han är.

Vi pratar om runt 3h och det går inte ihop med någon marginal. Du ser man måste BEVISA att tidsfönstret var 3h. #utomrimligttvivel.
Det kan varit så lite som dryga 2h och åklagaren har ingen tidsmaskin, till skillnad från JM som ger en tillrättalagd historia idag som inte är skådad i fupp. Eller så är det just vad han gjort, skådat fupp och syr ihop säcken med vad som är bullshit och "bara" skit som slog i fläkten. Fast det var ju inte hans skit, allt beror på andra. Och drogerna. Offerkofta - PÅ!! Anki lämnade salen för en Dry Martini så slapp hon:

Var det bara jag som spydde lite i munnen när MR sa att han ljugit "för tvillingarnas skull"?

Jag går inte på någon linje i detta fall. Jag går på uppmätta tider och avstånd samt vittnesmål.

Tid för avfärd från hemmet får jag från Alexander. Han uppger att de åkte direkt då han kom hem.

Återskapat sms tidpunkt (19:5?)

Enl urika och sonen åkte han hem direkt på sin hoverboard. Tidsåtgång 10-15 min.

Alexander hemma 20:05 (han säger själv åttatiden)

Tidpunkten för Johannas hemkomst får jag också från Alexander. Han ringde 22:50, inget svar. Johanna kom hem en stund senare. Alexander nämner tidpunkten 23:15
Citera
2017-06-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Hur länge tar endast bilfärden till och från kontoret hem till JM?

Korrekt. Rätt ska vara rätt. 7 min uppmätt.

Men, då har jag räknat i överkant på alla andra tider
Citera
2017-06-02, 21:40
Medlem
Det står i tidningarna att Anki M suttit i rätten när MR vittnat. Kunde Anki och JM se på varandra, mor och dotter? AM är ju rädd för henne och inte klarat av att förhöras med JM i samma rum utan då har JM förflyttars til ett medhörningsrum. Men idag har de två alltså setts/möts för försra ggn sedan mordet och mordförsöket?

Sedan undrad jag vad som menas här, sjukdom?:
"Ann-Sofie Sannemalm
Hikes: Ja, jag började fråga om hur det var när den 42-åriga kvinnan var barn, men hon ska ha dragit sig i sitt hår?
AM:- Ja, det var en sjukdom hon har. Det började redan på fritids".

Hur var hon med kompisar?
- Hon trivdes både med kompisar och att vara ensamvarg.
idag 15.22
Senast redigerad av Singoallaa 2017-06-02 kl. 21:47.
Citera
2017-06-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Det står i tidningarna att Anki M suttit i rätten när MR vittnat. Kunde Anki och JM se på varandra, mor och dotter? AM är ju rädd för henne och inte klarat av att förhöras med JM i samma rum utan då har JM förflyttars til ett medhörningsrum. Men idag gar eåde två alltså setts?

Sedan undrad jag vad som menas här, sjukdom?:
"Ann-Sofie Sannemalm
Hikes: Ja, jag började fråga om hur det var när den 42-åriga kvinnan var barn, men hon ska ha dragit sig i sitt hår?
- Ja, det var en sjukdom hon har. Det började redan på fritids".

Detta togs upp i något av referaten av en läsare. Reporten svarade då att Anki upplevde det svårt att tala fritt med Johanna närvarande i rummet.
Inte att hon inte kunde vara i samma rum som dottern.
Citera
2017-06-02, 21:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja hon viftar bort allt som ger henne ngt negativt, undrar om mordhandskarna var olika kanske en boxningshandske och en Lovikkavante, , färgerna har nog ingen betydelse de ska ju bara användas en ggn, sen hivas mordrekvisitan i ngt vattendrag.
Hahaha. Säger sen Möller att de passar ypperligt ihop så är det så. Det är ingen skillnad alls, bara att "zippa" och gilla läget. Hon behöver nästan inte beställa mord, hon rent av kväver folk med sin envetna approach.
Funkar det inte blir hon ledsen i ögat och kinkig och sen gäller det väl passa sig, hon lär mörda motparten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in