Citat:
Ursprungligen postat av
Nikhita
Tack för informationen. Det där har jag missat. Men är som sagt inte förvånad. Tänkte att hon säkert tänkt göra sig av med honom sen också. Helt känslokall
Skogen och träden
I det här dramat, som är så fullt av detaljer, är det lätt att missa skogen för alla träd som är i vägen. Då och då tar jag ett steg tillbaka, för att inte tappa öveblicken. När jag gör det så ser jag ungefär detta.
Iskyla
Iskylan som präglar hur hon planerade mordet på exmaken Aki:
Tidslinje över vad som föregick mordet:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Översikt över de sista åtta månaderna som Aki var i livet:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Även hur föräldrarna skulle mördas hade JM talat om lång tid i förväg. Hon hade bl.a. sagt att sommarstugan skulle brännas ner när föräldrarna sov där.
JM hade lurat till sig lägenheten av föräldrarna genom att ljuga om att exmaken beandlade henne illa. Hon behövde en plats att bo där hon och barnen kunde vara trygga, sa hon. Men barnen kastades ut och ensamkommande, som "lönade sig bättre" flyttade in i stället.
Pistolen som skulle införskaffas.
Kollegan som skulle mördas.
Nio fall av stämpling till mord som blev tre eftersom det inte fanns tillräckligt med bevis.
Falskt tecknad livförsäkring.
Förfalskning av namnteckningar på bouppteckning.
Hot mot förhörsledare.
Att driva flyktingboende olagligt.
Att ha sex med ensamkommande som hon varit satt att ta hand om.
Att "tagit hand om" "sexleksakerna" med grov misshandel eftersom dom filmat och berättade om sexet.
Jag tror att nästan alla, utom möjligen en eller två i den här tråden, är övertygade om att världen är en bättre plats om JM är inlåst på ett betryggande sätt.
Det är i alla fall min övertygelse. Vem kan vilja att iskalla mördare ska gå lösa ibland oss?
–