2017-06-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Brrrr..... ruggigt. Två ungar, vid olika tillfällen, dör i en och samma familj. Mycket mycket märkligt och mycket mycket onaturligt.

Är det någon som har utnyttjat barnen? Och det är nedtystat?
Kanske inte JM som är "skurken" där?
Citera
2017-06-02, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Som vanligt använder hon barnen som verktyg, vidrig människa...

Ann-Sofie Sannemalm SVT

- Jag vet inte varför jag först skyddade 42-åringen.
- Det var egentligen för tvillingarnas skull.
- Hon hade sagt att de skulle lida utan sin mamma.

Vittnesmålet är en partsinlaga som har ett syfte.
Det är ingen "sanning".
Citera
2017-06-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det kanske hon gjorde. Det är otroooligt svårt att få gehör för att det är misär/dåligt i fosterhem, och JM som sochagga själv......

Hela socialtjänsten inbillar sig ju att det är fel på alla andra, att man anmäler dåliga fosterhem på rent pin kiv.

Socialtjänst med IVO är en stor jävla sekt och "utreder" sig själva, och sedan ger sig själv en klapp på axeln!!

Så går det till i Svedala nuförtiden

Så har det gått till i många år. Fosterhemsplacerade barn har utnyttjats och inte haft något värde. Inge har utrett de övergrepp de utsatts för (eller deras död).
Det är därför en staten har betalat ut ersättning till ett antal av dessa.
Så det är inget unikt här. Det som är unikt är att det kommer upp här och att ingen, inte heller polisen, verkar bry sig om vad som hänt barnen.
Citera
2017-06-02, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Jähresten avbröt vackert inför helgen efter MRs monolog för det var ju villkoret att han skulle tala. "Inga frågor" kan vi kalla detta vittnesmål kanske därför AM avlägsnade sig i lunchpausen då hon inte fick komma till tals. Bra att man tog helg så försvaret kan fila på frågorna, JM antecknade flitigt.
En helt ny version dök upp i många avseenden. Jähresten har kämpat tror fan att MR kunde tagit detta på svenska jag för det här var ett manus skrivet av åk. Så inövat men så bra att han i sin monolog spräckte alla tider. Helt omöjligt att fixa detta för JM med tupplur och fanstyg på ca:2timmar fast MR idag la upp en tidsplan på som minst 3:04 + 0:05.
Åklageriet lär få fila lite på sanningen om de ska få ihop denna vackra offerkofta levererad av MR idag. Vacker i sig från Teheran till Malmö till Eskilstuna till kontoret till Granliden till kontoret till Arlanda till Norge till häktet.

Alla dessa detaljer om mobiltelefonbatterier, hur han öppnar bildörren för JM och hur hon powernappade under mordet (tog tid) utfört under 2xhaschdimma, rökheroin och lite snortad kokain. För att vakna upp dagen efter utan att minnas något. Letsdoit fixar ett bra scenario här med tider och bensinförbrukning är jag säker på. Kanske kryddat med sanning och tanken på kärleken till tvillingarna?
Citera
2017-06-02, 19:09
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Tack skönt då slipper jag grubbla på det.

Fast lite besviken ändå lol. Jag tänkte mig något mer sofistikerat

Edit: drar mig till minnes att detta varit ett förslag tidigare i tråden. Minns kvitton och knivinköp och googlade knivset. Bra jobbat!

http://www.ekuriren.se/eskilstuna/li...n-infor-ratta/

Kniven har aldrig återfunnits trots omfattande dykningar på den plats som pojkvännen uppgav att den slängdes på. Däremot har två andra knivar hittats under en annan bro. De är intressanta eftersom det finns en koppling till de lappar som 42-åringen skrivit på häktet, enligt åklagaren, som tänker återkomma till detta senare under förhandlingen.
Citera
2017-06-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Ja, vad saknas? Här kommer det fram en massa kompisar han har pratat med om hur han ska gifta sig, att han gjort "något dumt" etc etc. Har man följt upp det eller är det en NYHET?

Alltså dagens uttalanden skiljer sig till avgörande delar på ganska många punkter som inte är vidimerade. Hikes fixar det på måndag och det lär ta lite tid. Jähresten hade många frågor han, det tror jag Hikes har med. Så vi får se om JM hionner lägga fram sin NYHET

Du är otydlig. MR har i samtal med flickan i Iran (Irak?) talat om att han planerar att gifta sig enkom för de fördelar ett giftemål med Johanna skulle innebära.
Han säger att hans vänner också är införstådda med att hon lovat att ta hand om honom i framtiden och att han därför överväger att gifta sig med henne. Detta framkommer också i fuppen.

Är det uttalandet idag att han tänker skilja sig om 2 år du tänker på?

Det andra står att finna och är inte nytt.

Hans redogörelse för morddagen och dagen innan och dagen efter stämmer också med fuppen.

Att han skulle gjort "något dumt" som du refererar till står också i fuppen. Det uttrycker han i en bil när han sitter och röker på med en vän.

Vilka avgörande delar menar du är ändrade?

Jag håller inte med dig i detta.
Citera
2017-06-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Jähresten avbröt vackert inför helgen efter MRs monolog för det var ju villkoret att han skulle tala. "Inga frågor" kan vi kalla detta vittnesmål kanske därför AM avlägsnade sig i lunchpausen då hon inte fick komma till tals. Bra att man tog helg så försvaret kan fila på frågorna, JM antecknade flitigt.
En helt ny version dök upp i många avseenden. Jähresten har kämpat tror fan att MR kunde tagit detta på svenska jag för det här var ett manus skrivet av åk. Så inövat men så bra att han i sin monolog spräckte alla tider. Helt omöjligt att fixa detta för JM med tupplur och fanstyg på ca:2timmar fast MR idag la upp en tidsplan på som minst 3:04 + 0:05.

Vad menar du med ny version?
Citera
2017-06-02, 19:19
Medlem
afKnollentotts avatar
Grubblerier....

Efter att ha hängt på SVT´s direktrapportering, till och från idag, hänger några frågor / påståenden kvar - hos mig.

Fick MR två omaka handskar ? Vad gäller färg, eller höger / vänster ?
Hans dokumenterade skada på (?) hand... höger eller vänster ?
Han, MR, uppger själv att han är vänsterhänt.

Att JM är höger, eller vänsterhänt, kan man utläsa genom hennes brev - eller ?
Var handskvalet ett uttryck för hennes snålhet / girighet, om det nu alls finns nån bäring...

På vallningen, filmen, bilder i FUP så tycks uppgifterna vara att GM låg till höger i sängen.

Enligt förhör i FUP och rättegång med AM, låg "väl" GM, alltid på hennes vänstra sida - eller ?

Hoppas nån "vetgirig" läsare kan bekräfta frågorna med svar....
Man måste nog hålla isär utsagorna pga alkohol, sinnesförvirring, tid o rum. Hittepåhistorian, den ursprungliga från MR... osv

Edit: Knivspetsen, den som fastnade i GM´s huvud ? Sa, inte JM, i något förhör, att hon fått den uppgiften från ett obduktionsprotokoll ?
Senast redigerad av afKnollentott 2017-06-02 kl. 19:34. Anledning: tillägg
Citera
2017-06-02, 19:19
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Är det någon som har utnyttjat barnen? Och det är nedtystat?
Kanske inte JM som är "skurken" där?

Vad har hänt med de två döda fosterbarnen?
Picasso tänker nog på de fosterbarn som JM haft och som har avlidit under oklara omständigheter. Vi saknar en massa detaljer om dessa, men enligt det lilla som framkommit i FUP så har två barn dött. Ett fosterbarn har dött under "jättekonstiga" omständigheter när JM bodde i Hammarby utanför Eskilstuna, kanske 2004-2009. Ett annat fosterbarn som skrivits om har kanske drunknat, omkring 2011.

Granliden köptes 1999.

Lite mer om de döda fosterbarnen:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Citera
2017-06-02, 19:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jaha okej, alkoholdemens kanske. Det vet jag en i min familjs närhet som fått efter 50 år av att vara "periodare"
Oavsett variant så såg jag förhör där nån beskriver aggressioner mot frugan ihop med glömsk, vilket snarare är ett försök att skapa kontroll än elakhet och ondska. Vid begynnande demens är personen medveten att det blir fel och försöker dölja inför andra, så anhöriga får ta frustrationen och har det oerhört jobbigt i detta inledande skede.
Citera
2017-06-02, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Du är otydlig. MR har i samtal med flickan i Iran (Irak?) talat om att han planerar att gifta sig enkom för de fördelar ett giftemål med Johanna skulle innebära.
Han säger att hans vänner också är införstådda med att hon lovat att ta hand om honom i framtiden och att han därför överväger att gifta sig med henne. Detta framkommer också i fuppen.

Är det uttalandet idag att han tänker skilja sig om 2 år du tänker på?

Det andra står att finna och är inte nytt.

Hans redogörelse för morddagen och dagen innan och dagen efter stämmer också med fuppen.

Att han skulle gjort "något dumt" som du refererar till står också i fuppen. Det uttrycker han i en bil när han sitter och röker på med en vän.

Vilka avgörande delar menar du är ändrade?

Jag håller inte med dig i detta.

Exempel:
Vem har han pratat med som gjort "något dumt"?
Är det vidimerat att han rökte hasch flera gånger med Ghasem dagen innan?
Vad har Ghasem sagt om bilresan?

Det är så mycket afghaner han hänvisar till idag så jag har tappat räkningen, (någon kanske kan fylla i) men frågan är om det är uppföljt??
Citera
2017-06-02, 19:29
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vad har hänt med de två döda fosterbarnen?
Picasso tänker nog på de fosterbarn som JM haft och som har avlidit under oklara omständigheter. Vi saknar en massa detaljer om dessa, men enligt det lilla som framkommit i FUP så har två barn dött. Ett fosterbarn har dött under "jättekonstiga" omständigheter när JM bodde i Hammarby utanför Eskilstuna, kanske 2004-2009. Ett annat fosterbarn som skrivits om har kanske drunknat, omkring 2011.

Granliden köptes 1999.

Lite mer om de döda fosterbarnen:

Var JM, gift / ogift / förgiftad vid "händelserna". Vilka män / men, finns att göra medskyldiga ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in