2017-06-02, 19:34
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Var kan man se den längre versionen av intervjun vid bensinstationen?
Var kan man se sexvideon? Eller är det bara journalister som sett den?
fyfan. hade hn varit oskyldig hade hon nog vart väldigt fientligt inställd till intervjuaren.
Citera
2017-06-02, 19:43
Medlem
afKnollentotts avatar
Ett förtydligande / förvirrande svar från MR i dag från SVT:

Ann-Sofie Sannemalm

- Samtliga afghaner i Eskilstuna kände till min och 42-åringens kontakt.

Hur frågan löd, vet jag inte.....
Citera
2017-06-02, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Vad menar du med ny version?
Det blir för mycket att svara på det så jag får be dig läsa slutförhören med MR och dagens rapporteringar så ser du hur versionen rör flitigt på sig. Ta detta med tider t ex åk hade inga frågor på det för det kommer dom tillrättalägga själva och krympa tiderna MR gav idag, hur skall det annars gå ihop? Sanningen alltså som han vi massa tillfällen idag påoängterade att han gav. När enligt åk eller enligt försvaret lämnade man lägenheten? Läs också förhören där fhl pressar sonen A gällande tiderna när "jajamensan" kom hem. Oavsett vem du väljer att lita på så skevar.
** 60 + 60 + 7 +7 + 15 + 5 + 30 + oviss tid till hugga sönder två, väcka JM och givetvis vinglig promenad till och från sovrum. Allt detta blir 3:04 och då har jag inte räknat in morden och promenaden. Helt omöjligt att fixa detta tidsmässigt.
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-02 kl. 19:52.
Citera
2017-06-02, 19:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Var kan man se den längre versionen av intervjun vid bensinstationen?
Var kan man se sexvideon? Eller är det bara journalister som sett den?
Hur ska man må efter att ens pappa blivit mördad?
...och utbrister sen hurtigt:
- " Men nu är det nya tag!"

Herre jävlar så empatistörd hon är. Har alla dessa grodor som ideligen hoppar ur hennes mun tolkats som att vara plump och lite småblåst?
Fattar samtidigt inte hur i hela friden hon har kunnat ta sig en meter fram inom näringslivet så stört som hon talar och skriver.
Hon har ju noll koll på hur man uttrycker sig i samband med just emotioner relaterat till vad som hänt.
Senast redigerad av develi 2017-06-02 kl. 19:57.
Citera
2017-06-02, 20:12
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur ska man må efter att ens pappa blivit mördad?
...och utbrister sen hurtigt:
- " Men nu är det nya tag!"

Herre jävlar så empatistörd hon är. Har alla dessa grodor som ideligen hoppar ur hennes mun tolkats som att vara plump och lite småblåst?
Fattar samtidigt inte hur i hela friden hon har kunnat ta sig en meter fram inom näringslivet så stört som hon talar och skriver.
Hon har ju noll koll på hur man uttrycker sig i samband med just emotioner relaterat till vad som hänt.

Man kan ju fråga sig vad denna sjuka individ menar: - " Men nu är det nya tag!"

Kan det vara att planera nya mord på dem som ifrågasätter hennes agenda, hoten haglar från JM, när hon speedar upp på morgonen i 110% då är en ny dag för nya mordplaner och hot, ibland blir JM lite arg när andra ifrågasätter henne, de som ifrågasätter henne riskerar att bli mördade.

Olika sockor lär hon få på sig, det har hon svårt att sortera, men mord då funkar det med olika sockor .
Senast redigerad av Smhf 2017-06-02 kl. 20:15.
Citera
2017-06-02, 20:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Grubblerier....

Efter att ha hängt på SVT´s direktrapportering, till och från idag, hänger några frågor / påståenden kvar - hos mig.

Fick MR två omaka handskar ? Vad gäller färg, eller höger / vänster ?
Hans dokumenterade skada på (?) hand... höger eller vänster ?
Han, MR, uppger själv att han är vänsterhänt.

Att JM är höger, eller vänsterhänt, kan man utläsa genom hennes brev - eller ?
Var handskvalet ett uttryck för hennes snålhet / girighet, om det nu alls finns nån bäring...

På vallningen, filmen, bilder i FUP så tycks uppgifterna vara att GM låg till höger i sängen.

Enligt förhör i FUP och rättegång med AM, låg "väl" GM, alltid på hennes vänstra sida - eller ?

Hoppas nån "vetgirig" läsare kan bekräfta frågorna med svar....
Man måste nog hålla isär utsagorna pga alkohol, sinnesförvirring, tid o rum. Hittepåhistorian, den ursprungliga från MR... osv

Edit: Knivspetsen, den som fastnade i GM´s huvud ? Sa, inte JM, i något förhör, att hon fått den uppgiften från ett obduktionsprotokoll ?

Om jag kommer in i ett rum och ser GM ligga till höger i en säng, så är det ju tvärtom för de som ligger i sängen. Vad jag menar är att om AM ligger på vänstra sidan i sängen (som du ser det) och ska se på sin partner måste hon vrida huvudet åt vänster. Alltså ligger GM på vänster sida för AM, men i dina ögon ligger GM på höger sida. Tänk speglingar. Nu hat jag inte låst FUP:en, men så tolkar jag det du skriver.

Hoppas du förstod. Lättare att förstå än att förklara.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-02 kl. 20:20.
Citera
2017-06-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Det blir för mycket att svara på det så jag får be dig läsa slutförhören med MR och dagens rapporteringar så ser du hur versionen rör flitigt på sig. Ta detta med tider t ex åk hade inga frågor på det för det kommer dom tillrättalägga själva och krympa tiderna MR gav idag, hur skall det annars gå ihop? Sanningen alltså som han vi massa tillfällen idag påoängterade att han gav. När enligt åk eller enligt försvaret lämnade man lägenheten? Läs också förhören där fhl pressar sonen A gällande tiderna när "jajamensan" kom hem. Oavsett vem du väljer att lita på så skevar.
** 60 + 60 + 7 +7 + 15 + 5 + 30 + oviss tid till hugga sönder två, väcka JM och givetvis vinglig promenad till och från sovrum. Allt detta blir 3:04 och då har jag inte räknat in morden och promenaden. Helt omöjligt att fixa detta tidsmässigt.

Uppmätt tid att åka i normal trafik från hemmet till Granliden är 52 min. Kvällstid 42 min. Jag ränknar med 52 min för att påvisa att förloppet är möjligt med marginal.

52+52+15 vid kontoret+20 min i bilen framme vid huset+5 min vid kontainer+30 min utanför dörren
= 2 tim 54 min

Tid för avfärd 20:15, tid för hemkomst 23:15

6 minuter tillgodo. 24 hugg +18 hugg. Tänkbar tidsåtgång max 5 min.

Fullt möjligt alltså. Även med dagens uppgifter.
Citera
2017-06-02, 20:30
Medlem
Citat:
God eftermiddag

Någon som vill spekulera lite? Sitter här och klurar lite ang knivarna upphittade under en buske bakom McDonalds.

Johanna har "pratat" om dessa knivar i sina lappar. Angivit deras plats. Och där var de.

Däremot finns ingen teknisk bevisning som binder dem till Mohammad el Johanna. De har heller ingen avbruten spets (däremot saknar en en flisa på eggen)

Vet att detta varit uppe förr, men blir inte klok på detta.

Kan det ha varit knivar som Mohammad och Ghasem körde runt med den 2:a? Hoppades Johanna att det skulle finnas dna från dem båda på knivarna? Visste hon inte om att spetsen gick av på mordvapnet?

Som sagt, de förbryllar mig lol

Bra tanke! Någon som har sett en DNA-analys på dem? Eller har resultatet gömts i slasken?
Citera
2017-06-02, 20:30
Medlem
Citat:
Uppmätt tid att åka i normal trafik från hemmet till Granliden är 52 min. Kvällstid 42 min. Jag ränknar med 52 min för att påvisa att förloppet är möjligt med marginal.

52+52+15 vid kontoret+20 min i bilen framme vid huset+5 min vid kontainer+30 min utanför dörren
= 2 tim 54 min

Tid för avfärd 20:15, tid för hemkomst 23:15

6 minuter tillgodo. 24 hugg +18 hugg. Tänkbar tidsåtgång max 5 min.

Fullt möjligt alltså. Även med dagens uppgifter.
Om han inte klockat sig, så skulle jag påstå att 30 min utanför dörren låter som en häftig överskattning.
Att vänta i mörkret på något som är så stressande som att gå in för ett mord kan kännas som en evighet redan efter 30 sekunder. Jag skulle föreslå att man räknar ned den tiden till, generöst sett, max 10 minuter. Tänk dessutom på risken att bli hörd och upptäckt. Inte ens den mest förhärdade klarar av så stor spänning utan att harkla sig eller byta fot, t.ex.
Citera
2017-06-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Gissar snarare på 10-14 år om man kommer fram till att han var fyllda 19 men inte 21 på dagen för görningen.

Hårt att sitta inlåst mellan 20 och 30-35 års ålder. Men rättvist.
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om jag kommer in i ett rum och ser GM ligga till höger i en säng, så är det ju tvärtom för de som ligger i sängen. Vad jag menar är att om AM ligger på vänstra sidan i sängen (som du ser det) och ska se på sin partner måste hon vrida huvudet åt vänster. Alltså ligger GM på vänster sida för AM, men i dina ögon ligger GM på höger sida. Tänk speglingar. Nu hat jag inte låst FUP:en, men så tolkar jag det du skriver.

Hoppas du förstod. Lättare att förstå än att förklara.

Tack för svar.... jag måste nagelfara vänster / höger. Det kan missförstås av frågeställare / svarande och mig själv.
Jag har läst FUP, framlänges och baklänges, kanske just därför jag är "lätt förvirrad"
Tror iofs att åklagarna stött o blött..........
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Om han inte klockat sig, så skulle jag påstå att 30 min utanför dörren låter som en häftig överskattning.
Att vänta i mörkret på något som är så stressande som att gå in för ett mord kan kännas som en evighet redan efter 30 sekunder. Jag skulle föreslå att man räknar ned den tiden till, generöst sett, max 10 minuter. Tänk dessutom på risken att bli hörd och upptäckt. Inte ens den mest förhärdade klarar av så stor spänning utan att harkla sig eller byta fot, t.ex.

Håller helt med dig. GM hade ju dessutom druckit mycket, så han slocknade nog fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in