2017-06-02, 08:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ta nu och läs igenom allt långsamt och tänk, så kanske du
slipper att få det svaret som du egentligen förtjänar.
Jag tar vilka svar som helst. Vad menar du med "slinker ur nätet"?
Citera
2017-06-02, 08:32
Medlem
powderfuckers avatar
fan det e så svårt o hänga med i denna tråd. angående lapparna som och breven som hon försökt smuggla ut. har hon fått svara om dessa?
Citera
2017-06-02, 08:35
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Om jag minns rätt nu så satt Mohammad utanför sovrumsdörren ett tag då han tyckte han hörde Anki och Göran prata. Kanske Johanna undrade vad som dröjde och gick upp efter en stund. Hon kikade in genom dörröppningen, såg att Mohammad gjorde det hon ville och gick tillbaka till bilen och låtsades sova.

Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Stod inte Mohammed enligt egna uppgifter vid containern utanför huset och tryckte ganska länge innan han gick in? Typ 45 minuter om jag minns rätt. Johanna hade kanske sagt till honom att känna av/lyssna in läget innan han går in i huset.
Jag har inte full koll på alla förhör som hölls med MR efter att han erkänt, men den 29/12-16 beskrev han tiden strax innan attacken så här:

och stod och gömde sig ett tiotal minuter bakom den container som fanns uppställd där. Han kunde där se att det fortfarande lyste lite i några av husets fönster.”
//...//
Han smög sig sedan upp i trappan och vidare fram till sovrumsdörren som då nästan var stängd så när på några få centimeter. Det var mörkt i huset och det kom ljus endast ifrån det intilliggande lilla huset på tomten. Där stod sedan Mohammad kvar i cirka 20-30 minuter och väntade tills det tystnade. Därefter så öppnade han sovrumsdörren.”

Huvudprotokollet, s. 635, förför från 2016-12-29
Citera
2017-06-02, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tar vilka svar som helst. Vad menar du med "slinker ur nätet"?

Jag skrev "När det gäller JM ser jag ingen större fara med att hon slinker ur nätet".
Det betyder, jag ser ingen större fara med att hon kommer att undgå straff.
Ska det va så jävla svårt att begripa?

Sen så ska du ge fan i å kalla mig för främlingsfientlig, du vet
inte ett piss om mig, JÄVLA IDIOT.
Citera
2017-06-02, 08:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Varför skulle hon? Det är upp till åklagaren att bevisa vad hon gjort och Gashem inte och tiden är så att säga knapp.
Ja, tiden är knapp - men samtidigt relativ. - JM försökte först anlita sin son DB som barnvakt, men tvingades sedan välja AG.

JM lämnade sin mobil kvar på hallbordet.

AG - som undrade var mamma höll hus, försökte vid flera tillfällen under mordkvällen: 20.09, 21.22 (samtal som ej gick fram) och 22.50, att kontakta henne; han tog för givet att hon som vanligt haft sin mobil med sig. JM ska sedan enligt AG ha kommit hem "en stund" efter hans sista kontaktförsök; c:a 23.15; kan ha varit senare. - Körtid JM:s bostad - G-liden: c:a 40 min (kvällstid i skymning).

Man brukar säga att små grytor har också öron, och människor har härutöver också ögon:
Citat:
Ursprungligen postat av AG
Då hörde jag mamma och M viska till varandra. Hörde jag att de gjorde, jajamän, men jag kunde höra eftersom att de viskade, men det kändes ju som att det var något så här lurt på gång (ohörbart).
Den observante AG både såg och hörde hur JM småviskade med MR innan AG åkte i väg till sina kusiner. - Vid 20-tiden sms:ade JM och ville att han omgående skulle komma hem och vara barnvakt eftersom hon skulle köra MR till K-holm.

Enligt AG stack JM och MR i väg strax efter 20.00 och JM sade att hon skulle vara tillbaka om någon timme.

Något som AH av förståeliga skäl inte tog upp som en omständighet hon ansåg rätten borde beakta, är att JM tre till fem dagar före dådet beordrat AG att stjäla mormors och morfars nyckelknippa i vilken de enl. AG samlat alla sina nycklar; förmodligen även nyckeln till sommarstugan. - AG kände sig då föranlåten att använda sig av en vit lögn:
Citat:
Ursprungligen postat av AG
Ja, precis annars blir ju hon arg, om hon inte, asså man måste ju typ säga ja till henne annars säger hon va, va litar du inte på mig liksom, eh ja och så där men det jag litar inte på henne men man får ju låtsas som att man gör det, typ och sen så vad heter det, men då, då ljög jag för mamma istället och sa att, ja jag inte, att nyckeln, att det inte gick och ta nycklarna.
För att återvända till mordkvällen så började AG snart att undra varför inte mamma kom hem, och han ringde henne som sagt några gånger men fick inget svar. - Senare såg han att JM lämnat kvar sin mobil på ett bord i hallen - men det var inte det enda han såg:

Morgonen därpå, när AG vaknat runt 9, upptäckte han att all kommunikation med JM föregående kväll raderats. Hans mor underströk med skärpa att det var "väldigt, väldigt viktigt" att han sade att hon hade varit hemma hela kvällen varpå AG - som av JM fick veta att familjen annars skulle splittras - i det första polisförhöret framförde JM:s tillrättalagda version.

Betr. mysteriet varför ytterdörren till sommarstugan stått på glänt (lagom mycket för att en person skulle kunna slinka in i huset utan att behöva vidröra dörren) så kan JM ha låst upp den, innan hon gett MR klartecken att rycka fram mot huset.

Dagen dessförinnan hade JM&Co hämtat div. bråte som föräldrarna förvarat för hennes räkning i hönshus, garage och vedbod. Reservnyckeln brukade hänga i ett proppskåp på hönshusets vägg; en plats JM inför avhämtningen av sina saker bör ha fått kännedom om. Föräldrarna dök upp på platsen innan hon hann åka i väg och det sista JM då ska ha gjort var att (säkert med en gentil gest) överräcka reservnyckeln till huset (inkl. uthusens nyckel som också medföljde). Reservnyckeln kan ha varit utbytt mot en välliknande nyckel och JM behållit originalet; alt. kan hon tidigare ha "lånat" AB:s nyckel och låtit göra en kopia.

Det finns många vägar för en kleptoman, mytoman mm - men nu har hon snart kommit till vägs ände.

Betr. GH har han vattentätt alibi; förstärkt också av de hemliga avlyssningar som genomförts.
Citera
2017-06-02, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag skrev "När det gäller JM ser jag ingen större fara med att hon slinker ur nätet".
Det betyder, jag ser ingen större fara med att hon kommer att undgå straff.
Ska det va så jävla svårt att begripa?

Sen så ska du ge fan i å kalla mig för främlingsfientlig, du vet
inte ett piss om mig, JÄVLA IDIOT.

Att 5 människor dör i JM:s närhet är ingen slump.

JM ska inte komma ut i samhället igen. Hon är farlig och har en personlighetsstörning som inte går att bota.

Du tycker inte, eller tror att JM är farlig. Du är inte hennes fiende (med fiende menar jag alla som inte gör enligt JM:s vilja) du kan kosta på dig att tycka en massa. De som är utsatta, ink de två barn som "dansar efter JM:s pipa" ligger väldigt risigt till. Det vet dom själva, det vet polisen och det vet "rättsystemet".

JM har fått härja fritt alldeles för länge.
Citera
2017-06-02, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Då kör vi igen då, ännu en dag med prövningar för JM, hon får ju i alla fall vackert väder under sin transport till rättegången, alltid något.

MR,s vittnesmål kommer att bli intressant, undrar om han fyller i med att JM var tillsammans med honom i huset och pekade ut vilken säng som GM sov i, det gällde ju att vara säker på att de dödades i rätt ordning, JM vågade troligen inte låta MR chansa.

Då kör vi igen då, nu börjar det och JM är pigg efter frukosten i häktet.
Citera
2017-06-02, 09:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, tiden är knapp - men samtidigt relativ. - JM försökte först anlita sin son DB som barnvakt, men tvingades sedan välja AG.

JM lämnade sin mobil kvar på hallbordet.

AG - som undrade var mamma höll hus, försökte vid flera tillfällen under mordkvällen: 20.09, 21.22 (samtal som ej gick fram) och 22.50, att kontakta henne; han tog för givet att hon som vanligt haft sin mobil med sig. JM ska sedan enligt AG ha kommit hem "en stund" efter hans sista kontaktförsök; c:a 23.15; kan ha varit senare. - Körtid JM:s bostad - G-liden: c:a 40 min (kvällstid i skymning).

Man brukar säga att små grytor har också öron, och människor har härutöver också ögonen observante AG både såg och hörde hur JM småviskade med MR innan AG åkte i väg till sina kusiner. - Vid 20-tiden sms:ade JM och ville att han omgående skulle komma hem och vara barnvakt eftersom hon skulle köra MR till K-holm.

Enligt AG stack JM och MR i väg strax efter 20.00 och JM sade att hon skulle vara tillbaka om någon timme.

Något som AH av förståeliga skäl inte tog upp som en omständighet hon ansåg rätten borde beakta, är att JM tre till fem dagar före dådet beordrat AG att stjäla mormors och morfars nyckelknippa i vilken de enl. AG samlat alla sina nycklar; förmodligen även nyckeln till sommarstugan. - AG kände sig då föranlåten att använda sig av en vit lögn:För att återvända till mordkvällen så började AG snart att undra varför inte mamma kom hem, och han ringde henne som sagt några gånger men fick inget svar. - Senare såg han att JM lämnat kvar sin mobil på ett bord i hallen - men det var inte det enda han såg:

Morgonen därpå, när AG vaknat runt 9, upptäckte han att all kommunikation med JM föregående kväll raderats. Hans mor underströk med skärpa att det var "väldigt, väldigt viktigt" att han sade att hon hade varit hemma hela kvällen varpå AG - som av JM fick veta att familjen annars skulle splittras - i det första polisförhöret framförde JM:s tillrättalagda version.

Betr. mysteriet varför ytterdörren till sommarstugan stått på glänt (lagom mycket för att en person skulle kunna slinka in i huset utan att behöva vidröra dörren) så kan JM ha låst upp den, innan hon gett MR klartecken att rycka fram mot huset.

Dagen dessförinnan hade JM&Co hämtat div. bråte som föräldrarna förvarat för hennes räkning i hönshus, garage och vedbod. Reservnyckeln brukade hänga i ett proppskåp på hönshusets vägg; en plats JM inför avhämtningen av sina saker bör ha fått kännedom om. Föräldrarna dök upp på platsen innan hon hann åka i väg och det sista JM då ska ha gjort var att (säkert med en gentil gest) överräcka reservnyckeln till huset (inkl. uthusens nyckel som också medföljde). Reservnyckeln kan ha varit utbytt mot en välliknande nyckel och JM behållit originalet; alt. kan hon tidigare ha "lånat" AB:s nyckel och låtit göra en kopia.

Det finns många vägar för en kleptoman, mytoman mm - men nu har hon snart kommit till vägs ände.

Betr. GH har han vattentätt alibi; förstärkt också av de hemliga avlyssningar som genomförts.

Bra genomgång, det täcker väl upp mot alla de lögner som förekommer i tråden, att AH och JM till varje pris vill förhindra att AG,s vittnesmål spelas upp för rätten är fullt förståeligt och det rör sig inte om omsorg för AG från JM,s sida, hennes son är ju bara ett simpelt verktyg i JM,s verktygslåda.
Citera
2017-06-02, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har inte full koll på alla förhör som hölls med MR efter att han erkänt, men den 29/12-16 beskrev han tiden strax innan attacken så här:

och stod och gömde sig ett tiotal minuter bakom den container som fanns uppställd där. Han kunde där se att det fortfarande lyste lite i några av husets fönster.”
//...//
Han smög sig sedan upp i trappan och vidare fram till sovrumsdörren som då nästan var stängd så när på några få centimeter. Det var mörkt i huset och det kom ljus endast ifrån det intilliggande lilla huset på tomten. Där stod sedan Mohammad kvar i cirka 20-30 minuter och väntade tills det tystnade. Därefter så öppnade han sovrumsdörren.”

Huvudprotokollet, s. 635, förför från 2016-12-29

Tack

Skulle precis förtydliga med ovanstående.

Jag lägger till:
Alex vittnar om att han kom hem vid 20 och att Johanna och Mohammad viskade i köket. Sedan for de strax därefter. Ca 20:20.
Bilfärd i kvällstid uppmätt till 42 min (lägg till 10 min om hastigheten ska hållas, 52 min)
Lägg till 15 för kontoret och lägga in Moh mobil.
Lägg till tid utanför Granliden 10 min.
Lägg till tid utanför sovrumsdörr 20 min.
Lägg till tid för att köra hem 52 min.
Enl Alex kom hon hem 23:15-23:20

Tidspann 3 timmar

Ger vid handen 30 min att utföra överfallet
Citera
2017-06-02, 09:13
Medlem
Live rapporterar inte Expressen idag? Är på svt nu, om någon har tips om dagens bästa så kom ihåg att sharing is caring!
Citera
2017-06-02, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
Live rapporterar inte Expressen idag? Är på svt nu, om någon har tips om dagens bästa så kom ihåg att sharing is caring!

Aftonbladet var bra igår. Ny reporter idag så får se

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kn7jX/pojkvannen-hors-om-dadet-i-sommarstugan
Citera
2017-06-02, 09:28
Medlem
Kallixs avatar
JMs mamma är med i rättssalen idag. (SVT)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in