Tack. Vittnet säger att hon kan KANSKE sett
JMs systers kille (utlänning

) men är osäker på datum. På detta sätter fhl en minst sagt förvånad
DB

i press om att han ljuger om ALLT:
Fhl Har du åkt taxi någonting den här dagen?
DB Ingen (ohörbart).
Fhl När åkte du senast taxi?
DB Det var nog. När jag åkte till Stockholm.
Fhl När var det då?
DB Ja, fan det är rätt. Då vi skulle ha åkt till Thailand men vart stoppade på flygplatsen.
Fhl Mm. Det finns upp-, någon granne har sett hur någon kom till Johanna den här
mordkvällen då med taxi. Och.
DB David, jag har kommit dit med taxi?
Fhl Nej, så säger inte grannen.
Fhl2 Nej, nej.
Fhl Utan grannen ser en person. Ser en taxibil och en person kommer till Johanna.
DB Okej.
Fhl Kan det vara du som åkte i den här taxibilen?
DB Det är väl bara och kolla på listan om jag har ringt någon taxi men det kan jag inte tänka mig.
Fhl2 Nej men den taxin är tagen på gatan så att säga, då blir det (ohörbart).
DB Nej men då är det inte jag. Eller fan. Det låter inte som jag i alla fall.
Varför skulle jag
ta taxibil? Fan, jag. Jag behövde själv fråga om pengar samma dag till mat. Har jag
inte?
Fhl Mm.
DB Då, nej. Då är det inte jag. Varför skulle jag då ta?
Fhl2
Det är inte Johanna som betalar taxin åt dig?
DB
Va?
Fhl2
Det är inte Johanna som betalar taxin åt dig? När du kommer hem till henne?
DB Ja, nej. Jag vill inte sitta här och säga nej hundra procent så ska det vara jag. Så då
kommer ni tro att det är jag som har något med det här och göra så jag håller mig till,
nej det var inte jag. För jag har inget minne av det så vad ska jag säga mer då?
Det
känns ju som att jag hade kommit ihåg om jag hade suttit mig i en taxi till stan och åkt
till min egna mamma.
Fhl Mm.
DB Mm.
Fhl2 Men David, hade vi trott att det är du som har varit, gjort det här. Då hade ju du varit gripen för länge sedan va.
DB Mm.
Fhl2
Men alltså det vi tror, det är att du vet mycket, mycket mer om det här än vad du har sagt.
DB Nej men det, det gör jag inte. Mm.
Fhl2 För jag menar.
DB Jag hade aldrig tillåtit dem försökt göra något så mot min mormor och morfar. Jag har verkligen inte så mycket hat mot dem.
Tyvärr när man förhör vittnet igen i december har hon glömt allt.

Jösses vilket sätt att få någon att erkänna, jag tror att DBs klump i magen har gått över..