2017-05-23, 14:11
Bannlyst
Någon men konstiga biverkningar i armar och ben? Så jävla störigt. Funkar hur bra som helst annars, men har börjat få problem med att armen känns typ överansträngd och ibland en brännande känsla på underarmen.

Likadant med ena benet. Verkar framför allt vara på högra sidan. Har börjat knapra vitaminer och magnesium men vete tusan om det hjälper så värst. Antar att det är cirkulationen på något sätt men så var det inte första 3 månaderna.

Har varit på olika sjukhus och VC-besök men allt ser tip top ut. Sjuka kramper vid några tillfällen...

Blir dock lite mindre besvär med alkohol. Märkligt nog. Men det funkar inte riktigt för mig...
Citera
2017-05-24, 23:51
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyKick
Någon men konstiga biverkningar i armar och ben? Så jävla störigt. Funkar hur bra som helst annars, men har börjat få problem med att armen känns typ överansträngd och ibland en brännande känsla på underarmen.

Likadant med ena benet. Verkar framför allt vara på högra sidan. Har börjat knapra vitaminer och magnesium men vete tusan om det hjälper så värst. Antar att det är cirkulationen på något sätt men så var det inte första 3 månaderna.

Har varit på olika sjukhus och VC-besök men allt ser tip top ut. Sjuka kramper vid några tillfällen...

Blir dock lite mindre besvär med alkohol. Märkligt nog. Men det funkar inte riktigt för mig...

Jag tror det har att göra med att du sitter ner för mycket kanske om dagarna? Eller du kanske rör dig ? För alla dessa mediciner fungerar ju så olika för alla.. vilket är synd ;/ För blir det då inga biverkningar futom torr i käften och inget annat. Älskar dessa. Kom precis hem med en massa sånahär attetntin.
Citera
2017-05-25, 00:21
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Tjena, jag är/var oskuld på Attentin/Metamina tills nyligen. Jag tog 15mg Aattentin från svenska blistret oralt + 5mg under tungan för kanske 40 minuter sedan. Känner av det lite tycker jag, men vill högre. Det känns nästan fokuserat och trött. Jag hade sovit 12 timmar bra innan....Jag är på tom mage.

Ungefär hur många mg är en medel-knarkar-dos på för en? Jag VET att det är olika mellan personer, men ungefärligt.

Mellan 3 till 5 st är knarkar dosen för mig iaf. Så testa på vetja! Tog nyligen 2 st bara och det räckte gott och väl
Citera
2017-05-25, 00:27
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammatron
Jag har Elvanse (lis-dexamfetamin) lysinbindninhen ger en jämnare utsöndring, eller har jag fel?

Har någon provat båda, d.v.d Dex och Lis-Dex?

Är det någon markant skillnad? Fördelar/nackdelar med de två olika?

Nu är ju avstängd men du kanske kommer tillbaka!

Jag har testa båda. Oh på lisddepprimenradex kunde jag känna att det slog på för att sedan dippa igen och jag kunde bli redigt depprimerad efteråt.. Men på Dex känner jag inget sådant faktiskt, Den fungerar helt klart bäst på mig så jag kommmer garanterat byta till denna vid nästa läkartid!
Citera
2017-05-25, 00:53
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Har samma, fast mest vader och baksida lår. Värst kväll och om jag äter dåligt, men alltid där.
Citera
2017-05-26, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Har samma, fast mest vader och baksida lår. Värst kväll och om jag äter dåligt, men alltid där.

Hur länge har du ätit attentin?
Citera
2017-05-26, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Jag tror det har att göra med att du sitter ner för mycket kanske om dagarna? Eller du kanske rör dig ? För alla dessa mediciner fungerar ju så olika för alla.. vilket är synd ;/ För blir det då inga biverkningar futom torr i käften och inget annat. Älskar dessa. Kom precis hem med en massa sånahär attetntin.

Ja jag tror det kan ligga något i det. Har fastnat mycket med musikproduktion...

Får helt enkelt börja röra mig mer. På gång med hund men den ska ju inte gå så mycket första månaderna

Ja allt annat är bra det är en bra medicin!
Citera
2017-05-26, 18:39
Bannlyst
Citat:

Man kan ju undra vad annat som påverkas. Det är ju bara det värsta man märker. Tycker ställena blir fler tyvärr...

Har det blivit bättre på något sätt eller blir det hela tiden sämre?

Några tips förutom äta bra?

Menar vi bra = ofta, eller bra kvalitet?
Har blivit mycket micro 🙈
Citera
2017-05-27, 16:01
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Man kan ju undra vad annat som påverkas. Det är ju bara det värsta man märker. Tycker ställena blir fler tyvärr...

Har det blivit bättre på något sätt eller blir det hela tiden sämre?

Några tips förutom äta bra?

Menar vi bra = ofta, eller bra kvalitet?
Har blivit mycket micro 🙈

Bra kvalité tror jag att jag menar, men i ärlighetens namn äter jag ganska lite också.

Jag upplever att det blir värre.
Citera
2017-05-27, 16:03
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Hur länge har du ätit attentin?

I ett par månader, men hade samma biverkning på elvanse som jag tagit mycket längre tid.
Citera
2017-05-31, 08:02
Bannlyst
Citat:
Bra kvalité tror jag att jag menar, men i ärlighetens namn äter jag ganska lite också.

Jag upplever att det blir värre.

Ja samma här. Som det ser ut just nu tar jag det fyra dagar sen vilar jag kroppen 2 dagar.

Fett irriterande...
Citera
2017-05-31, 08:39
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ja samma här. Som det ser ut just nu tar jag det fyra dagar sen vilar jag kroppen 2 dagar.

Fett irriterande...

Jag tar 6 dagar och 1-2 dagar vila. Men jag märker att kroppen inte riktigt orkar. Tråkigt när alla lediga dagar blir "vilodagar" också då jag känner mig svag och helt seg dessa dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in