2021-10-24, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Du är ute efter att droga efter läkarens rekommendationer alltså. Låter väldigt fint och allting, men i slutändan gör vi exakt samma sak
Och du missar frågeställningen helt och hållet. Mer energi får du inte från mig.
Citera
2021-10-24, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av textas
Och du missar frågeställningen helt och hållet. Mer energi får du inte från mig.
Haha ne bra där. Ja alltså du kan få precis som du vill om du träffar rätt läkare. Men det är det också, många läkare vill endast skriva ut attentin som komplement till annan adhd medicin. Andra läkare kan tänka sig att skriva ut Attentin endast och då blir det ju naturligt att man får ta flera doser under en dag, då oftast fler än 2. Men som sagt beror på din läkare. Många som bara har Attentin har 3-4 doser per dag i alla fall.
Senast redigerad av DrMuggenD 2021-10-24 kl. 15:30.
Citera
2021-10-24, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuggenD
Haha ne bra där. Ja alltså du kan få precis som du vill om du träffar rätt läkare. Men det är det också, många läkare vill endast skriva ut attentin som komplement till annan adhd medicin. Andra läkare kan tänka sig att skriva ut Attentin endast och då blir det ju naturligt att man får ta flera doser under en dag, då oftast fler än 2. Men som sagt beror på din läkare, många har Attentin 3-4 gånger per dag i alla fall.

Tack för ett riktigt svar, det uppskattas.

Har testat andra, tex kategorin med metylfenidat. Sen pratade läkaren om Attentin då tidigare medicinering inte gav någon större effekt på mig. I dagsläget står jag på Attentin och inget annat för adhd.

Men då vet jag att läkaren inte kollar på mig som ett ufo om jag tar upp frågeställning kring en extra dos.
Citera
2021-10-24, 17:33
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:

Lugnt, jag fick tillräckligt (och nog) av Attentin.
No pun intended
Citera
2021-10-24, 19:25
Medlem
Citat:
Tack för ett riktigt svar, det uppskattas.

Har testat andra, tex kategorin med metylfenidat. Sen pratade läkaren om Attentin då tidigare medicinering inte gav någon större effekt på mig. I dagsläget står jag på Attentin och inget annat för adhd.

Men då vet jag att läkaren inte kollar på mig som ett ufo om jag tar upp frågeställning kring en extra dos.
Glömde nämna att en annan dryg kommentar man kan stöta på är: ”Jag kan bara skriva ut 20 mg Attentin per dag eftersom 20 mg är den rekommenderade max dosen enligt FASS”. Men det verkar som de flesta läkare ignorerar den rekommendationen mer och mer eftersom tolerans och dos är så individuellt. Till exempel en i den här tråden längre bak som hade 100 mg per dag utskrivet.
Citat:
Du är ute efter att droga efter läkarens rekommendationer alltså. Låter väldigt fint och allting, men i slutändan gör vi exakt samma sak
Tro det eller ej men pundare brukar oftast inte gilla Attentin. Vissa former av amfetamin lämpar sig bättre för medicinska syften, medan andra lämpar sig bättre för pundar syften.
Senast redigerad av DrMuggenD 2021-10-24 kl. 19:34.
Citera
2021-10-24, 19:37
Medlem
Citat:
Glömde nämna att en annan dryg kommentar man kan stöta på är: ”Jag kan bara skriva ut 20 mg Attentin per dag eftersom 20 mg är den rekommenderade max dosen enligt FASS”. Men det verkar som de flesta läkare ignorerar den rekommendationen mer och mer eftersom tolerans och dos är så individuellt. Till exempel en i den här tråden längre bak hade 100 mg per dag utskrivet.

Stort tack igen gällande informationen.
Det där med att läkaren säger maxdosen är x-mg per dygn har jag fått höra ofta. Och enligt FASS så är preparatet för barn/ungdomar. Jag själv har aldrig sett cs-medicinering i informationen vända sig till vuxna. Får se vad min läkare säger vid nästa möte. Borde inte vara så jobbigt att ställa frågan till läkaren. Det jag vill är ju att ha en fungerande vardag när jag jobbar.
Citera
2021-10-25, 08:02
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Glömde nämna att en annan dryg kommentar man kan stöta på är: ”Jag kan bara skriva ut 20 mg Attentin per dag eftersom 20 mg är den rekommenderade max dosen enligt FASS”. Men det verkar som de flesta läkare ignorerar den rekommendationen mer och mer eftersom tolerans och dos är så individuellt. Till exempel en i den här tråden längre bak som hade 100 mg per dag utskrivet.

Tro det eller ej men pundare brukar oftast inte gilla Attentin. Vissa former av amfetamin lämpar sig bättre för medicinska syften, medan andra lämpar sig bättre för pundar syften.

Vad är skillnaden mellan pundarsyften och medicinska syften? (seriös fråga, vill veta)
Citera
2021-10-25, 10:41
Avstängd
frekkinheads avatar
Bara jag som får typ ont i nerven i nacken/halsen upp till örat av Attentin? Har börjat känna att så fort jag böjer huvudet ner mot höger axel så gör det jävla ont i nerven i nacken/halsen och det är obehagligt som fasen. Det strålar liksom uppåt. Också dagen efter så känns huvudet helt konstigt. Samt att det liksom trycker/ilar i tinningen. Förjävligt

Förstår inte hur man kan bli beroende av detta. Visst är effekterna jävligt... superkraftiga på något sätt. 100% optimism, compassion, social som fasen, energisk osv. Men fyfan, sen sover man ju inte på hela natten, hjärtat bara rusar och det känns som att ens själ blivit våldtagen. Behöver minst 3 veckors uppehåll för att ens överväga att ta det igen.
Tycker faktiskt synd om er som tar det dagligen/verkligen behöver det. Att ni vågar utsätta er kropp och hjärna/nervsystem för detta är beyond me
Senast redigerad av frekkinhead 2021-10-25 kl. 11:06.
Citera
2021-10-25, 15:06
Medlem
Citat:
Vad är skillnaden mellan pundarsyften och medicinska syften? (seriös fråga, vill veta)
Ja men det vet du nog redan. Använder man amfetamin medicin i medicinska syften så är det oftast för att öka sin koncentrationsförmåga så att man t.ex. kan fokusera på arbete, studier eller liknande. Inte sitta och tjackrunka i 12 timmar. Till medicinska syften tar man en reglerad dos och ser till att sova varje natt. Man är inte uppe i flera dygn och gör inbrott, och så vidare...
Blir ju liksom två helt olika världar även fast man använder "samma" drog.
Citat:
Förstår inte hur man kan bli beroende av detta. Visst är effekterna jävligt... superkraftiga på något sätt. 100% optimism, compassion, social som fasen, energisk osv. Men fyfan, sen sover man ju inte på hela natten, hjärtat bara rusar och det känns som att ens själ blivit våldtagen. Behöver minst 3 veckors uppehåll för att ens överväga att ta det igen.
Tycker faktiskt synd om er som tar det dagligen/verkligen behöver det. Att ni vågar utsätta er kropp och hjärna/nervsystem för detta är beyond me
Det är ju tydligt att du har upplevt en överdos. Har du inte undrat över om du kanske har en för stor dos? Anledningen till varför intag av Attentin i russyfte inte är optimalt är att det typ finns ett tak för hur mycket du kan ta. Går du över gränsen försvinner dom positiva effekterna och man får bara negativa effekter istället.
Senast redigerad av DrMuggenD 2021-10-25 kl. 15:29.
Citera
2021-10-25, 18:46
Medlem
Citat:
Visst är effekterna jävligt... superkraftiga på något sätt. 100% optimism, compassion, social som fasen, energisk osv. Men fyfan, sen sover man ju inte på hela natten, hjärtat bara rusar och det känns som att ens själ blivit våldtagen.
Vilken styrka har du på recept, 20 mg? Ett tips är att undvika dom. 1/4 av Attentin 20 mg är starkare än 1st Attentin 5 mg. Då menar jag starkare på ett dåligt sätt. Typ att man får mer ojämn ruseffekt av Attentin 20 mg jämfört med dom andra styrkorna i ekvivalent dos.
Senast redigerad av DrMuggenD 2021-10-25 kl. 18:49.
Citera
2021-10-26, 07:16
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Vilken styrka har du på recept, 20 mg? Ett tips är att undvika dom. 1/4 av Attentin 20 mg är starkare än 1st Attentin 5 mg. Då menar jag starkare på ett dåligt sätt. Typ att man får mer ojämn ruseffekt av Attentin 20 mg jämfört med dom andra styrkorna i ekvivalent dos.

Mm, kan stämma, märkte att det var ojämnt på ett sätt. Vad beror det på?
Citera
2021-10-29, 09:20
Bannlyst
Citat:
Mm, kan stämma, märkte att det var ojämnt på ett sätt. Vad beror det på?
Är det bryt/krysskåra? Jag gissar på att det är hur substansen är fördelad i tablette(rna).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in