2017-05-30, 13:53
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solicitas
För mig stämmer det med att K springer mot pallen, snubblar och skriker när han faller, ett skrik som abrupt avbryts då halsen träffar pallkanten. Och det var 1800 vad jag läst mig till, 1730 är då K sist sågs.
Aldrig att man hinner skrika, jo om man ramla ner ifrån ett träd. 2 sekunder, typ.
Citera
2017-05-30, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Aldrig att man hinner skrika, jo om man ramla ner ifrån ett träd. 2 sekunder, typ.

ja, det kan diskuteras, min erfarenhet är att ungar ofta skriker när något oväntat inträffar, redan innan det gör ont.

Å andra sidan, det här skriket är bara en hypotes att det var Kevin, kan vara vilken unge som helst som gapat. Förövrigt kan jag inte se när Kevin skulle skrikit under strypningen heller. Och om han skriker så finner jag det helt uteslutet att då leta reda på en pinne för att tysta honom, man tar händerna.
Citera
2017-05-30, 14:56
Medlem
Han kan inte ha fått en anafylaktisk chock? Eller har man tagit prover på blod osv?
Citera
2017-05-30, 15:22
Medlem
Livshacks avatar
Om det inte var bröderna, hur kommer det sig då att de MEDVETET försökte ändra storyn flera gånger? Speciellt den yngre brodern som verkade motvillig att ge tydliga svar.
Citera
2017-05-30, 15:34
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moorgan
Han kan inte ha fått en anafylaktisk chock? Eller har man tagit prover på blod osv?

Det är väldigt oklart om och i så fall vilka prover som tagits. Finns nog bra underlag i hemlig FUP.
Men just vid anafylaxi svullnar slemhinnor upp ordentligt signifikant, antagligen mer än vad som syntes på Kevin. Men man bör kanske också tänka på att kroppen ska ha legat framstupa på mage med huvudet ner mot vattnet över lastpallskanten i fyra timmar. Ett rött 1½ cm brett 5-6 cm långt streck på halsens framsida kan ha kommit av lastpallskanten. Att det uppstår kapillärbristningar vid ögonen som vid stas om man hänger med huvudet ner är välkänt.
Citera
2017-05-30, 15:37
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Om det inte var bröderna, hur kommer det sig då att de MEDVETET försökte ändra storyn flera gånger? Speciellt den yngre brodern som verkade motvillig att ge tydliga svar.

Vi snackar om en 5 och en 7-åring. De flesta barn i den åldern fantiserar - mycket.
Storyn hänger inte ihop utan att det behöver vara planlagt.

Tänk på att en schimpans anses ha samma intelligens som en fyraåring - ungefär som den yngsta brodern.
Schimpansen hade nog inte heller kunnat hålla en röd tråd i förhören.....
Citera
2017-05-30, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är väldigt oklart om och i så fall vilka prover som tagits. Finns nog bra underlag i hemlig FUP.
Men just vid anafylaxi svullnar slemhinnor upp ordentligt signifikant, antagligen mer än vad som syntes på Kevin. Men man bör kanske också tänka på att kroppen ska ha legat framstupa på mage med huvudet ner mot vattnet över lastpallskanten i fyra timmar. Ett rött 1½ cm brett 5-6 cm långt streck på halsens framsida kan ha kommit av lastpallskanten. Att det uppstår kapillärbristningar vid ögonen som vid stas om man hänger med huvudet ner är välkänt.

Et EP-anfall har jag funderat på också, det tror jag inte du kan se 12h efter döden med prover, etc.
Citera
2017-05-30, 15:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
För mig tyder inte din omsvängning från kl 09.58 i går - provocerande text om klockrent mord av småkillarna - till att 14.15 samma dag hävda att det var en olycka på något annat än att du är rubbad eller trollar.

I båda inläggen, med totalt olika slutsatser, svänger du dig med uttrycket Ockhams rakkniv...;0)

I rest my case.

Jag noterar olika falsarier som inte stämmer, men vissa ska ändå trots teknisk utredning och rättsmedicinskt protokoll tjafsa, och när man framställer sig själv som läkare brukar det snarare handla om en patient.

Nåja, vi behöver inte bekymra oss om att man rättsvidrigt och med ett stort rättsövergrepp skadat den här utredningen, så det kommer inte att lösas. Det som kommer ske är att man avskriver pojkarna eftersom Sandberg med åklagarmyndigheten har lekt domstol. Förhören då var olagliga precis som det med utpekande av skuld. SÅC ska knappast sätta sin fot i några utredningar öht utan vi har lika stor nytta av en spåkärring.
Citera
2017-05-30, 15:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Olyckshändelse? Hörde man inte nå skrik vid 17.30 tiden, enligt vittnen.

Jo det fanns en som hörde skrik som trodde det var våldtäkt och gick in och stängde så den slapp höra säger journalisten Hjelmgren i p3 dokumentären. Dom orden etsade sig fast säger hon.
Där framgår det också att mormodern gjorde återupplivningsförsök medan morfadern ringde ambulans. Dom här skadorna pojken hade är knappast från någon olycka och det klassas i dagsläget inte som en heller för den delen.

Citat:
Vilken story då?
Citera
2017-05-30, 16:04
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vi snackar om en 5 och en 7-åring. De flesta barn i den åldern fantiserar - mycket.
Storyn hänger inte ihop utan att det behöver vara planlagt.

Tänk på att en schimpans anses ha samma intelligens som en fyraåring - ungefär som den yngsta brodern.
Schimpansen hade nog inte heller kunnat hålla en röd tråd i förhören.....
En teori jag har är att den äldre brodern planerat mordet, utfört det och sedan hotat sin lillebror att vara tyst. Något som stödjer detta är när den yngre "försäger sig" i ett av förhörsklippen, där han säger att brodern dödade Kevin.
Citera
2017-05-30, 16:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Sandberg får stöd av mordanklagade bröder
KEVIN-FALLET: "Det har gått för långt"Familjen tar avstånd från hatet och hoten

Weine Dahlén betonar att Rolf Sandberg inte var själv i utredningen.

Åklagaren hade ju det yttersta ansvaret. Och det fanns sociala myndigheter och barnpsykologer också som såg de här förhören. Varför stoppade inte de förhören? Det är det jag är mest bitter på måste jag säga.
http://nwt.se/arvika/2017/05/29/sandberg-far-stod-av-mordanklagade

Citat:
I dag snackar vi om Kevinfallet
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2024&artikel=6704708
Talar om Flashback och att det inte fanns då och där fanns inga namn på pojkarna. När Dan J letade efter familjen inledningsvis.

Citat:
Minnet sviker verkligheten
Sjöbergs poäng var att både för forskningens rykte och tilltron till rättssamhället var det angeläget att forskare som sprider irrläror inte får sådant genomslag.
Att tro att man genom ledande frågor, hårda förhör och psykoterapi kan vaska fram autentiska minnen som kan utgöra huvudbevisning och leda till fällande domar är en sådan irrlära. Forskning om minnet, slutsatser från tusentals studier har visat hur lätt det är att plantera falska minnen i människor. Det behöver inte handla om traumatiska upplevelser. Pionjären i ämnet heter Elizabeth Loftus, en amerikansk psykolog, och en av århundradets mest inflytelserika forskare
https://www.fokus.se/2017/05/nar-minnet-sviker-verkligheten/

Sjöberg gör leverkorv av SÅC humbug metoder.
Citera
2017-05-30, 16:15
Medlem
Citat:
En teori jag har är att den äldre brodern planerat mordet, utfört det och sedan hotat sin lillebror att vara tyst. Något som stödjer detta är när den yngre "försäger sig" i ett av förhörsklippen, där han säger att brodern dödade Kevin.

Jag undrar vilken fullt fungerande människa med någon som helst empati eller känslor som ändå tror att dessa småpojkar mördade Kevin? Det är så sorgligt att någon trodde på det från början, men även fortfarande tror det efter all skit som grävts fram. Personen i fråga kan i varje fall inte ha egna barn eller förstå sig på småbarn överhuvudtaget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in