2017-05-30, 11:25
Medlem
Varför har ingen grävt i och avslöjat denna skit runt Kevins död tidigare?!? För 5 år sedan, eller 10??
Och kom nu (ingen spamare) dragandes med jidder om FU-sekretess och annan desinfo!
INGEN kan ngt om dels offentlighetsprincipen, dels kriminellt gömmande av avslöjande dokument, bakom gardiner av "sekretessbeslut"!
Rättsrötan borde någon gång bli uppgrävd.
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag vet att det du skriver inte är riktat mot mig - men du förstör tråden med sådana här kommentarer.
Det här är en tråd om en liten 4-årings död och dess följder, låt oss hålla oss till ämnet. Sannolikt är inte någon postare här riktigt galen.

Det är ovanligt få fynd på Kevins kropp som har rapporteras - och de få fynden kan ha andra förklaringar än ett sexualmord. Om det stämmer att man varken har tagit fingeravtryck från Kevins kropp, hans DNA eller fiberprover och hårstrån från honom - är det något som faktiskt redan 1998 är riktigt galet. Någon måste ha fått hjärnsläpp som missat detta!

Om man har gjort ett sådant fel - ihop med de fel vi sett i förhör och intervjuv uttandet från ex RS eller ansvarig åklagare - så har väldigt, väldigt mycket blivit fel i fallet Kevin. Att man då också bedömt obduktionsfynd och händelseförlopp fel är inte omöjligt.
Citera
2017-05-30, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Solen går ner vid kl 21 i mitten av augusti (gjorde en jämförelse i nutid).

Det var en av sommarens finaste dagar när Kevin dog, är det väl sagt. Så det måste ha varit varmt på eftermiddagen och kvällen.

http://www.vackertvader.se/arvika/sol-och-måne/2017-08-16

Ok. Så solen gassar tills den går ner i Arvika?

Då var såklart Kevin helt uttorkad... Och om han legat i vattnet var kläderna snustorra eftersom solen gick ner 21.

Är det så ni menar?
Citera
2017-05-30, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Du är alltså läkarutbildad och adept till Sven Åke Christianson, förutom en del privata kontakter med dåren som du inte närmare vill gå in på?

Du kommer in i tråden den 27 maj och påstår att du sett dokumentären flera gånger, hyllar SÅC och slår fast att småbarnen är skyldiga. Klockrent...

Du låtsas även veta mer än vad som framkommit i media.

60 FB-inlägg senare - alla i denna tråd, på känt trollmanér - är du plötsligt välutbildad inom rättsmedicin. Och enligt Ockhams rakkniv, ett uttryck du inte förstår innebörden av, så var Kevins död en olycka. Klockrent.

Samtidigt börjar du naturligt nog tvivla en aning på dina tidigare idoler SÅC och Lambertz...

Tack för underhållningen.

Fd adept, det var länge sedan, men annars är det rätt. jag såg själv hur SÅC lyckades "se igenom" barn och få dem att berätta saker, men nu inser jag att jag blivit lurad för ser man på kevinfallet genom ett olycksperspektiv så stämmer allt och SÅC har förlett barnen. det kunde jag aldrig tro om honom. Men terapin om bortträngda minnen gjorde susen för mig, men sedan lämnade jag den då minnena blev för mycket för mig och sedan har jag som inte brytt mig om det, även om jag alltid hållit SÅC högt. Men när jag började läsa här kom allt i annan dager, jag är FB-debutant.

Träffade lambertz via SÅC, även det för länge sedan och han verkade kämpa för sanningen. Men nu måste man även tvivla på honom avseende Quick.
Citera
2017-05-30, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solicitas
Många motstridiga uppgifter i fallet och man måste hitta Occhams rakkniv i detta. Pojkarna erkänner i förhör att de varit vid vattnet vilket föräldrarna bekräftar. Men de verkar ha varit vid bryggan. Alibit är spräckt, vilket även Lambertz bekräftar. Frågan är varför alibivittnena ljuger, och det är ganska lätt att räkna ut...

Man ska alltid gå på vad barn säger först i förhör och där är det solklart att de varit vid vattnet och berättat detta för pappa och Eva, om detta finns inget att diskutera. Ingen press i dessa förhör, men tyvärr orkar inte barnen konfrontera vad de gjort och klarar inte att besrätta sedan.

Mordet har skett vid bryggan och Kevin drunknade, iknuffad av barnen, inkl 10-åringen. C's reaktion på bryggan visar hans ångest att ta till sig vad de gjort, mycket typiskt för barns trauma. Därefter använder de den pinne som bröderna visar och för in kroppen till strandkanten och sedan bär de kroppen till pallen för att gömma den, alla tre. Påvisar hur planerande de var, det kan man inte tro om barn, men här har olika psykologer verkligen påvisat att även barn kan vara onda, ett imponerande arbetet på den punkten.
Sedan springer de hem och berättar och 10-åringen håller tyst i förhören, men RS lyckas spräcka alibit, men får inget erkännande av 10-åringen. Kevin hittas, kroppen har nu torkat en del och pga återupplivningsförsöken missar man drunkningen och märkena på halsen kommer från pallen. Märkena i underlivet är troligen likfläckar och inget annat, vanligt att dessa misstas för blåmärken.

Detta är mest sannolikt, att barnen är inblandade vet nog alla egentligen, men är idag färgade av en dokumentär som bara visar ena sidan, vilket Lambertz nu bevisar efter att läst FUP. Han bevisar pappans lögner och det är mycket blåögt att många i tråden inte inser att han inte sagt sanningen. tur att FB inte är poliser, då hade landets lögnaktiga brottslingar gått fria pga trams som frånvaro av teknisk bevisning. Brottslingar ljuger, och då räcker det med bra indicier så döms det, och det är helt rätt. Och barn, har inte folk barn själva här inne och vet hur de ljuger när de gjort något dumt, ännu mer då de mördat.

Hoppas nya FU lyckas knäcka 10-åringen att erkänna, tror att med lite tuffa förhör borde det inte vara något problem att få fram sanningen. Många härinne verkar inte fatta att man måste mjuka upp brottslingar innan de erkänner, det är inte moder Theresa vi pratar om. Utifrån det perspektivet tycker jag inte förhören var så farliga, lite får man tåla som brottsling.

Detta medvetet provocerande trams skrevs för cirka ett dygn sedan: barnen är mördare som självklart skulle pressas att erkänna, Lambertz bevisar saker i sina förvirrade texter, indicier räcker för att döma... O.s.v. O.s.v.

I går var det självklar att Kevin drunknade - efter att ha knuffats i - och småbarnen samt en okänd medhjälpare bärgade kroppen för att gömma den.

Något senare minns rättsmedicinaren plötsligt sin utbildning och inser att det var en olycka.

Mata. Inte. Mer. Snälla.
Citera
2017-05-30, 11:56
Bannlyst
Citat:
Detta medvetet provocerande trams skrevs för cirka ett dygn sedan: barnen är mördare som självklart skulle pressas att erkänna, Lambertz bevisar saker i sina förvirrade texter, indicier räcker för att döma... O.s.v. O.s.v.

I går var det självklar att Kevin drunknade - efter att ha knuffats i - och småbarnen samt en okänd medhjälpare bärgade kroppen för att gömma den.

Något senare minns rättsmedicinaren plötsligt sin utbildning och inser att det var en olycka.

Mata. Inte. Mer. Snälla.

Nope, jag var helt säker på att det var så det gått till när jag började skriva här, då hade jag läst in mig, men nu inser jag att jag sett saker genom SÅC linser och efter att ha läst här senaste tiden och lyssnat på andras argument så inser jag att det var fel. Jag har helt enkelt ändrat mig. Varför bryr du dig om att en skribent ändrat åsikt, har du ingen fotbollstråd du kan bry dig om?
Citera
2017-05-30, 12:02
Medlem
Citat:
Nope, jag var helt säker på att det var så det gått till när jag började skriva här, då hade jag läst in mig, men nu inser jag att jag sett saker genom SÅC linser och efter att ha läst här senaste tiden och lyssnat på andras argument så inser jag att det var fel. Jag har helt enkelt ändrat mig. Varför bryr du dig om att en skribent ändrat åsikt, har du ingen fotbollstråd du kan bry dig om?

Nu gör jag fel som matar ett troll, men du är medveten om att du skrev det där pinsamma larvet i går...;0)
Citera
2017-05-30, 12:08
Bannlyst
Citat:
Nu gör jag fel som matar ett troll, men du är medveten om att du skrev det där pinsamma larvet i går...;0)

Ja, men till skillnad från många andra här så deltar jag i diskussionerna för att lyssna på andrar kloka åsikter och därmed förändra min syn på saker och ting. Det är väl poängen med diskussionen. Finns många kloka personer här inne, just därför vore det bra om du bytte till en fotbollstråd så att IQ medlet i tråden sköt i höjden...
Citera
2017-05-30, 12:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Det är inte alls säkert att fup någonsin blir offentlig. Det sker bara om någon (vid tiden vuxen) gärningsman åtalas i domstol. Enda alternativa vägen är om någon utomstående som nu har den läcker den i sin helhet, men det har jag svårt att tro.

Alltså:

Fup blir inte offentlig vid avslutad lul-utredning mot bröderna eller någon annan, den blir inte offentlig om man förklarar att bröderna tycks oskyldiga och ingen annan gärningsman går att hitta (fu läggs ner alt. fortsätter vara öppen eftersom det numera inte är någon preskriptionstid på mord), den blir inte offentlig om fu läggs ner pga ändrad brottsrubricering vilket leder till preskription, och den blir inte offentlig om Kevins död visar sig vara ett olycksfall.

Citat:

Mata. Inte. Mer. Snälla.

Varför blir du så upprörd över att någon ändrar åsikt? Det är väl inget konstigt med det.
Citera
2017-05-30, 12:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Mata. Inte. Mer. Snälla.

Men ge dig nu!
Detta är en tråd där vi för fram olika åsikter och diskuterar. Om vi alla tyckte exakt samma sak vore det helt ointressant att hänga här, eller hur. Folk har olika kunskaper, erfarenheter och tankar - det är därför det är intressant.

Detta skriver GW:

"Lennart Rammer är en person som jag har stor yrkesmässig respekt för men om jag nu ska få hans expertis att stämma med min egen talar allt för att det i så fall handlar om ett mord som begåtts av en vuxen person och sannolikt utifrån sexuella motiv. Onekligen ett problem och om jag nu ska göra det ännu större kan jag inte ens utesluta att Kevin har drunknat och att skadorna på hans kropp har uppkommit i samband med antingen en olyckshändelse som föregått drunkningen eller i samband med försöken att återuppliva honom. Det finns ett antal olika omständigheter som tyder på att det kan vara på det viset."

Vi är fler som tänkt i dessa banor. Har man erfarenhet från Rättsmedicin tänker man kanske ännu mer över de fynd som hittades. Saker förtjänas att belysas, debatteras - och framför allt gås igenom igen i den nyupptagna förundersökningen.
Citera
2017-05-30, 12:34
Medlem
p.norths avatar
olyckshändelse? underlivet? pippi fågeln som norpade den ena strumpan, kanske passade på picka på K. eller vad?
Citera
2017-05-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ja, men till skillnad från många andra här så deltar jag i diskussionerna för att lyssna på andrar kloka åsikter och därmed förändra min syn på saker och ting. Det är väl poängen med diskussionen. Finns många kloka personer här inne, just därför vore det bra om du bytte till en fotbollstråd så att IQ medlet i tråden sköt i höjden...

För mig tyder inte din omsvängning från kl 09.58 i går - provocerande text om klockrent mord av småkillarna - till att 14.15 samma dag hävda att det var en olycka på något annat än att du är rubbad eller trollar.

I båda inläggen, med totalt olika slutsatser, svänger du dig med uttrycket Ockhams rakkniv...;0)

I rest my case.
Citera
2017-05-30, 12:42
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
olyckshändelse? underlivet? pippi fågeln som norpade den ena strumpan, kanske passade på picka på K. eller vad?

Har du aldrig ramlat av en cykel, sprungit in i ett bordshörn, brottats om en boll?
Om Kevins skador i underlivet var blåmärken, som har beskrivits i ett antal artiklar, så har de uppkommit timmar-dygn före döden.
I slutet av sommaren har många barn fullt med blåmärken, särskilt de som likt Kevin har fått en ny cykel.
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-30 kl. 13:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in